Skocz do zawartości

Modele 3d: "Śmietnik" by ETA


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

"Czyli temat dla każdego kto lubi grzebać w śmieciach".

 

Witam wszystkich w moim śmietniku :) Co jakiś czas będe tu wrzucać jakieś modele.

 

Na początek piła łańcuchowa:

01hg7.th.jpg

01bve2.th.jpg

 

Render Blender:

02cd7.th.jpg

 

Siateczki:

03wcu2.th.jpg

04wrj3.th.jpg

 

No i texturki:

texyoe5.th.jpg

 

Model zrobiony w Blenderze, texturki w GIMP. xNormal tylko dla podglądu. A i bym zapomniał... 2520 tri :p

Edytowane przez ETA
  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No spoko, tylko daj może inne tło (neutralne szare) szczególnie że masz czerń w diffusie.

Wykonanie porządne, widać że się starałeś jednak sam kolor jest zbyt ubogi i intensywny (może wypal AO jak masz tak ładnie mapowanie rozłożone i daj je trochę ..zielone/brązowe zdesaturuj żółty + bardziej na kątach siatki).

Chyba w blederze nie dałeś mu textury speculara bo nie ma tego ..ziarna(chyba możesz sobie odpuścić ten brokat ;] rozumiem że chciałeś uzyskać efekt chropowatej powierzchni, wyszły płaskie światełka) jest dość spora różnica w tych texturach (nie uzupełniają się) zarysowania i ten noise na specularze nie jest podany na normal mapie w żadnym stopniu, aha i nie wygląda na 2,5 k tri jednak optymalizacja tutaj nie jest istotna ;]

pozdro

Napisano (edytowane)

tam gdzie spec biały tam color ciemny, pozwól specowi pracować, W tej chwili jest zagłuszony przez color. Dodaj też modyfikator edge split ustawiając na powiedzmy 60 stopni i wypal normalke jeszcze raz, w tej chwili model wydaje sie być "połamany" a to z powodu wypalania bez twardych rozdzielonych krawędzi. Biało-czerwone(edit był, daltonistą jestem :P) pasy powinieneś ściemnić o ok 75% na specu. w silniku bedzie to przepalało prawdopodobnie. Poćwicz różne rodzaje powierzchni np stal, chrom, drewno lakierowane, Drewno stare, plastik etc. Modelowanie idzie ci bardzo dobrze. Definicja materiału słabiej. Źle nie jest :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Eric_Draven
Napisano

mi te kolory faktycznie nie pasują , są zbyt intensywne , może dodaj też gdzieniegdzie jakiś brud , pozatym gdzieniegdzie są dziwne zaciemnienia a ztymi krawedziami to faktycznie to wygląda jakby najpierw ktos to połamał a potem posklejał.

Napisano

Generalnie to już do tej piły nie chce siadać, biorę się za inny model.. może drzewo... pomyśli się jeszcze :P

 

Kruk - dzięki :), właśnie o tle nie pomyślałem... AO jest na kolorze, widocznie coś pochrzaniłem. W blenderze jest specular, ale nie wiem czemu cosik dziwnie działa. A polycount.... chyba troszkę się zagoniłem dużo łańcuch wziął :P

 

Eric - Dzięki za rady, na przyszłość więcej czasu poświęcę teksturom :)

 

Davegraph - bo ponieważ to jest taka piła co każdą część dają osobno w miesięczniku :P

Napisano (edytowane)

Texy tak sobie wyszły. Do tego na widoku z tyłu widać sporo kwasów na normalkach

EDIT: Kolejnym razem zmień kolor tła, bo w czerni ginie cały kontur obiektu

Edytowane przez PAINbringer
Napisano

Eric - chodzi o to, że w sumie nie działa tzn nie widać różnicy czy jest czy go nie ma, może ja coś źle robie, bo w materiałach jestem straszny n00b :P

 

PAINbringer - z tekstur na początku byłem zadowolony... co do normali to bardzo mozliwe, że coś spiezepsółem. W sumie to nie wiem czemu ale blender jeszcze w miare ok je wypalał ale już np. xNormal robił kaszane :/

 

A i jeszcze hi:

 

0012hpfk0.th.jpg

001hpxn1.th.jpg

 

Może coś żle robie z modelami... wszelki uwagi, krytyka, tutoriale itp mile widziane :)

Napisano

Dałeś bardzo mało plane'ów z gałęziami, przez co drzewo wygląda na łysawe. Wrzuć ich więcej i rozłóz równomiernie. Jeśli chodzi o korę, mógłbyś wrzucić jakąkolwiek fotkę, nawet juz na to, co masz.

Napisano (edytowane)

prrrszalony - Co do koloru to chciałem spróbować, żeby wyglądało bardziej jak malowane, niż jak fotoreal... aaaaale widocznie nie wyszło tak jak miało. Drzewo luźno wzorowane na wierzbie. A specular rzeczywiscie przesadzony :D mój błąd, musze jeszcze sporo się nauczyć o definiowaniu materiałów.

 

Kuba - to wszystko przez te szalone wiatry :D A tak serjo to jakoś nie chiało mi się kończyć tego modelu, wszystko co na nim chciałem spróbować, spróbowałem i wole brać się za następny model. Texy z założenia miały być bez fot...

 

Dzięki za komentarze "następnym razem będzie leiej" A bynajmniej taką mam nadzieję XD

 

Może spróbuje wsadzić drzewko do Obliviona... jestem ciekawy jak na tym silniku będize wyglądać :P

Edytowane przez ETA
Napisano

To jest właśnie potęga przedstawiania modeli...

Mam to drzewko na kompie i gdy da się je poobracać jest naprawdę dobre, niby trzyma toonowy klimacik (chociaż jest takie troche pośrednie, mogłoby być troche bardziej luźne), ale całe zadowolenie z oglądania tego modelu psuje ten brąz... Coś z nim jest nie tak, sprawia wrażenie ciężkości ale myślę że modelik sprawdziłby się w jakimś pet soccer / racer albo też w tym YoFrankie!. Co szykujesz teraz?:)

Napisano

Dzięki Bielo :), takie pośrednie jest chyba z tego powodu, iż cały czas kłuciły mi się w głowie dwie koncepcje, taka realistyczna i kreskówkowa. A puki co to 3d nie tykam, ucze się rysować i czekam aż nadejdzie mnie mega zajawka na jakiś model + pomysł wtedy wezmę się do roboty... pozatem kiedyś trzeba ogarnąć konceptowanie :)

Napisano

zajac.jpg

 

Wszystkiego jajecznego ;]

 

Szybki po śniadaniowy modelik w świątecznych klimatach... emisive i kolor królik niecałe 1000 tri mapy 1024 x 1024 chociaż spokojnie lepszy efekt można uzyskać nawet na 512 x 512.

 

Technicznie wiem, że mega klapa chodzi o świąteczną tradycje :D:D Pozdro

Napisano

Ja się czepnę:)

 

Modele spoko. Ale jak widze podanie to mam ochote autora udusić...

ETA: nie używaj czerni jako tła, nie używaj kolorów z większą saturacją jako tło.

Jeśli masz zielone liście - to kolor różowawy jest z przeciwnej strony koła barw!

Checker na ziemi może być fajny - o ile jest delikatnie zastosowany.

To co masz pokazywać - to ma być obiekt, a nie tło - a często na twoich obrazkach tło za bardzo walczy z zobiektem, za bardzo do przodu się wysuwa (jak żarówiaste tło drzewa).

W pile łańcuchowej z kolei nie widzę całego modelu, bo ginie w czerni.

Żeby nie być gołosłownym porównaj co jest lepiej widoczne:

 

pilao.jpg

 

Nie czepiam się modeli, tylko podania: musisz tak pokazywać pracę, ze obrazek będzie mówił: "jestem fajnym modelem!" a nie "eeee, jestem tylko wiipem, niewaażne jak podanym".

Od razu te same modele będą lepiej wyglądać.

 

ps. szit, za duzy obrazek mi sie wrzucił, sorki:P

Napisano

gutekfiutek - dzięki za rady :)

PAINbringer - wiem właśnie, i to boli jak drzazga w no wiadomo w czym. Puki co mam strasznie mało czosu matura praca kobieta.... w domu mnie prawie nie ma a do czegoś mocniejszego od 2 letniego laptopa mam dostęp od tygodnia.

 

Ale koniec tego usprawiedliwiania się... nakręcam się na jakiś ambitniejszy model mam nadzieję, iż na dniach będe w stanie coś pokazać :)

Napisano

No dawno nic nie robiłem w 3d, ostatnio mnie wzieło, żeby liznąć environment artu, puki co pierwsze boje z modelem hi:

 

pkp.th.jpg

Napisano

Gomez dzięki, na początek chce cały element zrobić i potem będe myślał nad dalszym rozbijaniem, chce uniknąć sytuacji gdzie rozbiję gzyms zaraz rpzy kolumnie a kolumna będzie stała prawie nietknięta, albo też zrobic ich za dużo...

 

tymczasem mały up:

zrch.th.jpg

Gość Morte
Napisano

ciekawie wyglada, ale nie wiem czys ymetryczne pękiniecia to dobry pomysł...

jak tych kolumn am być wiecej to nie lepiej zrobic 3, 4 zestawy i ustawic je w różnej konfiguracji?

Napisano

Morte - z tmyi pęknieciami to przez moją nieuwagę... będą tylko te 2 kolumny.

 

kolejny up, idzie mi to jak krew z nosa XD

 

zbrushdocument.th.jpg

Gość Marioza
Napisano

Lux torpeda! cały taki budynek poplosze :)

Napisano

Bardzo fajnie, ale moim zdaniem to nie powinien być jeszcze koniec. Pokruszyłeś gzyms itp, a resztę zostawiłeś nietkniętą. Pomęcz z godzinkę w zbrushu i wtedy będzie la.

Napisano

Dobra dawno tu już nic nie wrzucałem, a więc ostatnio robię takiego pif pafam, troszkę mi się rpzciąga robota przez Baldurs Gate II :P

 

pifpaf.th.jpg

Napisano

Wygląda spoko. Może wypalić się troche płasko, ponieważ wszędzie masz ostre kanty, ale myśle, że dasz sobie z tym rade na luzie.

 

Jaki to model broni?

Napisano

Hmmm zawsze miałem problemy z wszystkim co wiązało się z teksturami :P

Googlowałem Barrett M107 ale głowy nie dam bo są różnice między pojednynczymi zdjęciami :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności