ETA Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 (edytowane) "Czyli temat dla każdego kto lubi grzebać w śmieciach". Witam wszystkich w moim śmietniku :) Co jakiś czas będe tu wrzucać jakieś modele. Na początek piła łańcuchowa: Render Blender: Siateczki: No i texturki: Model zrobiony w Blenderze, texturki w GIMP. xNormal tylko dla podglądu. A i bym zapomniał... 2520 tri :p Edytowane 12 Wrzesień 2010 przez ETA
Kruku Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 No spoko, tylko daj może inne tło (neutralne szare) szczególnie że masz czerń w diffusie. Wykonanie porządne, widać że się starałeś jednak sam kolor jest zbyt ubogi i intensywny (może wypal AO jak masz tak ładnie mapowanie rozłożone i daj je trochę ..zielone/brązowe zdesaturuj żółty + bardziej na kątach siatki). Chyba w blederze nie dałeś mu textury speculara bo nie ma tego ..ziarna(chyba możesz sobie odpuścić ten brokat ;] rozumiem że chciałeś uzyskać efekt chropowatej powierzchni, wyszły płaskie światełka) jest dość spora różnica w tych texturach (nie uzupełniają się) zarysowania i ten noise na specularze nie jest podany na normal mapie w żadnym stopniu, aha i nie wygląda na 2,5 k tri jednak optymalizacja tutaj nie jest istotna ;] pozdro
Eric_Draven Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 (edytowane) tam gdzie spec biały tam color ciemny, pozwól specowi pracować, W tej chwili jest zagłuszony przez color. Dodaj też modyfikator edge split ustawiając na powiedzmy 60 stopni i wypal normalke jeszcze raz, w tej chwili model wydaje sie być "połamany" a to z powodu wypalania bez twardych rozdzielonych krawędzi. Biało-czerwone(edit był, daltonistą jestem :P) pasy powinieneś ściemnić o ok 75% na specu. w silniku bedzie to przepalało prawdopodobnie. Poćwicz różne rodzaje powierzchni np stal, chrom, drewno lakierowane, Drewno stare, plastik etc. Modelowanie idzie ci bardzo dobrze. Definicja materiału słabiej. Źle nie jest :) Pozdrawiam Edytowane 15 Październik 2008 przez Eric_Draven
Davegraph Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 mi te kolory faktycznie nie pasują , są zbyt intensywne , może dodaj też gdzieniegdzie jakiś brud , pozatym gdzieniegdzie są dziwne zaciemnienia a ztymi krawedziami to faktycznie to wygląda jakby najpierw ktos to połamał a potem posklejał.
ETA Napisano 15 Październik 2008 Autor Napisano 15 Październik 2008 Generalnie to już do tej piły nie chce siadać, biorę się za inny model.. może drzewo... pomyśli się jeszcze :P Kruk - dzięki :), właśnie o tle nie pomyślałem... AO jest na kolorze, widocznie coś pochrzaniłem. W blenderze jest specular, ale nie wiem czemu cosik dziwnie działa. A polycount.... chyba troszkę się zagoniłem dużo łańcuch wziął :P Eric - Dzięki za rady, na przyszłość więcej czasu poświęcę teksturom :) Davegraph - bo ponieważ to jest taka piła co każdą część dają osobno w miesięczniku :P
Eric_Draven Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 jak dziwnie spec działa w mikserze? dałbyś przykład?
PAINbringer Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 (edytowane) Texy tak sobie wyszły. Do tego na widoku z tyłu widać sporo kwasów na normalkach EDIT: Kolejnym razem zmień kolor tła, bo w czerni ginie cały kontur obiektu Edytowane 15 Październik 2008 przez PAINbringer
ETA Napisano 15 Październik 2008 Autor Napisano 15 Październik 2008 Eric - chodzi o to, że w sumie nie działa tzn nie widać różnicy czy jest czy go nie ma, może ja coś źle robie, bo w materiałach jestem straszny n00b :P PAINbringer - z tekstur na początku byłem zadowolony... co do normali to bardzo mozliwe, że coś spiezepsółem. W sumie to nie wiem czemu ale blender jeszcze w miare ok je wypalał ale już np. xNormal robił kaszane :/ A i jeszcze hi: Może coś żle robie z modelami... wszelki uwagi, krytyka, tutoriale itp mile widziane :)
ETA Napisano 11 Listopad 2008 Autor Napisano 11 Listopad 2008 Ostatni udało mi się takie otodrzewo wydłubać. Texy 1024X1024 specular alpha normal color, 1951 tri.
prrrszalony Napisano 11 Listopad 2008 Napisano 11 Listopad 2008 Przesadziłeś z brązem (moooocno :D). Jaki to gatunek miał być? Kora tak równie kolorowa nigdy nie jest i nie odbija tak światła.
Kuba Napisano 11 Listopad 2008 Napisano 11 Listopad 2008 Dałeś bardzo mało plane'ów z gałęziami, przez co drzewo wygląda na łysawe. Wrzuć ich więcej i rozłóz równomiernie. Jeśli chodzi o korę, mógłbyś wrzucić jakąkolwiek fotkę, nawet juz na to, co masz.
ETA Napisano 12 Listopad 2008 Autor Napisano 12 Listopad 2008 (edytowane) prrrszalony - Co do koloru to chciałem spróbować, żeby wyglądało bardziej jak malowane, niż jak fotoreal... aaaaale widocznie nie wyszło tak jak miało. Drzewo luźno wzorowane na wierzbie. A specular rzeczywiscie przesadzony :D mój błąd, musze jeszcze sporo się nauczyć o definiowaniu materiałów. Kuba - to wszystko przez te szalone wiatry :D A tak serjo to jakoś nie chiało mi się kończyć tego modelu, wszystko co na nim chciałem spróbować, spróbowałem i wole brać się za następny model. Texy z założenia miały być bez fot... Dzięki za komentarze "następnym razem będzie leiej" A bynajmniej taką mam nadzieję XD Może spróbuje wsadzić drzewko do Obliviona... jestem ciekawy jak na tym silniku będize wyglądać :P Edytowane 12 Listopad 2008 przez ETA
Bielo^ Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 To jest właśnie potęga przedstawiania modeli... Mam to drzewko na kompie i gdy da się je poobracać jest naprawdę dobre, niby trzyma toonowy klimacik (chociaż jest takie troche pośrednie, mogłoby być troche bardziej luźne), ale całe zadowolenie z oglądania tego modelu psuje ten brąz... Coś z nim jest nie tak, sprawia wrażenie ciężkości ale myślę że modelik sprawdziłby się w jakimś pet soccer / racer albo też w tym YoFrankie!. Co szykujesz teraz?:)
ETA Napisano 4 Luty 2009 Autor Napisano 4 Luty 2009 Dzięki Bielo :), takie pośrednie jest chyba z tego powodu, iż cały czas kłuciły mi się w głowie dwie koncepcje, taka realistyczna i kreskówkowa. A puki co to 3d nie tykam, ucze się rysować i czekam aż nadejdzie mnie mega zajawka na jakiś model + pomysł wtedy wezmę się do roboty... pozatem kiedyś trzeba ogarnąć konceptowanie :)
ETA Napisano 12 Kwiecień 2009 Autor Napisano 12 Kwiecień 2009 Wszystkiego jajecznego ;] Szybki po śniadaniowy modelik w świątecznych klimatach... emisive i kolor królik niecałe 1000 tri mapy 1024 x 1024 chociaż spokojnie lepszy efekt można uzyskać nawet na 512 x 512. Technicznie wiem, że mega klapa chodzi o świąteczną tradycje :D:D Pozdro
gutekfiutek Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 Ja się czepnę:) Modele spoko. Ale jak widze podanie to mam ochote autora udusić... ETA: nie używaj czerni jako tła, nie używaj kolorów z większą saturacją jako tło. Jeśli masz zielone liście - to kolor różowawy jest z przeciwnej strony koła barw! Checker na ziemi może być fajny - o ile jest delikatnie zastosowany. To co masz pokazywać - to ma być obiekt, a nie tło - a często na twoich obrazkach tło za bardzo walczy z zobiektem, za bardzo do przodu się wysuwa (jak żarówiaste tło drzewa). W pile łańcuchowej z kolei nie widzę całego modelu, bo ginie w czerni. Żeby nie być gołosłownym porównaj co jest lepiej widoczne: Nie czepiam się modeli, tylko podania: musisz tak pokazywać pracę, ze obrazek będzie mówił: "jestem fajnym modelem!" a nie "eeee, jestem tylko wiipem, niewaażne jak podanym". Od razu te same modele będą lepiej wyglądać. ps. szit, za duzy obrazek mi sie wrzucił, sorki:P
PAINbringer Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 ETA mam wrażenie jakby Twoje prace były coraz gorsze :/ pomyśl o tym Pozdr.
ETA Napisano 14 Kwiecień 2009 Autor Napisano 14 Kwiecień 2009 gutekfiutek - dzięki za rady :) PAINbringer - wiem właśnie, i to boli jak drzazga w no wiadomo w czym. Puki co mam strasznie mało czosu matura praca kobieta.... w domu mnie prawie nie ma a do czegoś mocniejszego od 2 letniego laptopa mam dostęp od tygodnia. Ale koniec tego usprawiedliwiania się... nakręcam się na jakiś ambitniejszy model mam nadzieję, iż na dniach będe w stanie coś pokazać :)
ETA Napisano 19 Maj 2009 Autor Napisano 19 Maj 2009 No dawno nic nie robiłem w 3d, ostatnio mnie wzieło, żeby liznąć environment artu, puki co pierwsze boje z modelem hi:
Kruku Napisano 19 Maj 2009 Napisano 19 Maj 2009 Ten kawałek architektury wygląda obiecująco ;] ale po co ci symetryczne elementy tego typu w zbrushu?
ETA Napisano 22 Maj 2009 Autor Napisano 22 Maj 2009 Do wypalenia normalek itp, i dla zwykłego treningu ;)
Gomez Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 Rozwal to bardziej, na razie wygląda to tak jakbyś mógł to spokojnie w low zrobić i nałożyć teksturę.
ETA Napisano 26 Maj 2009 Autor Napisano 26 Maj 2009 Gomez dzięki, na początek chce cały element zrobić i potem będe myślał nad dalszym rozbijaniem, chce uniknąć sytuacji gdzie rozbiję gzyms zaraz rpzy kolumnie a kolumna będzie stała prawie nietknięta, albo też zrobic ich za dużo... tymczasem mały up:
Gość Morte Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 ciekawie wyglada, ale nie wiem czys ymetryczne pękiniecia to dobry pomysł... jak tych kolumn am być wiecej to nie lepiej zrobic 3, 4 zestawy i ustawic je w różnej konfiguracji?
ETA Napisano 7 Czerwiec 2009 Autor Napisano 7 Czerwiec 2009 Morte - z tmyi pęknieciami to przez moją nieuwagę... będą tylko te 2 kolumny. kolejny up, idzie mi to jak krew z nosa XD
PIraT Napisano 8 Czerwiec 2009 Napisano 8 Czerwiec 2009 Ładnie, jedziesz dalej ;) Proporcjonalnie to chyba kolo twarzy jest za mało zniszczeń..
ETA Napisano 12 Czerwiec 2009 Autor Napisano 12 Czerwiec 2009 No to by było już finito jeśli chodzi o HP
Gość Marioza Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Lux torpeda! cały taki budynek poplosze :)
Kuba Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Bardzo fajnie, ale moim zdaniem to nie powinien być jeszcze koniec. Pokruszyłeś gzyms itp, a resztę zostawiłeś nietkniętą. Pomęcz z godzinkę w zbrushu i wtedy będzie la.
Gomez Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Nie wiem jaki był twój zamysł ale zniszczeń wogóle nie widać, takie małe zadrapania. Oprócz tego wygląda fajnie.
Soul Master Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Nadaj więcej zniszczeń na tym. Ale efekt b. ładny. Podoba mi się.
PAINbringer Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Mesh niby ok, ale martwi mnie co tu robi (wtf) kwiatek z twarzą i dwa kokony Obcego?
ETA Napisano 28 Sierpień 2010 Autor Napisano 28 Sierpień 2010 Dobra dawno tu już nic nie wrzucałem, a więc ostatnio robię takiego pif pafam, troszkę mi się rpzciąga robota przez Baldurs Gate II :P
F/X Napisano 15 Wrzesień 2010 Napisano 15 Wrzesień 2010 Wygląda spoko. Może wypalić się troche płasko, ponieważ wszędzie masz ostre kanty, ale myśle, że dasz sobie z tym rade na luzie. Jaki to model broni?
ETA Napisano 15 Wrzesień 2010 Autor Napisano 15 Wrzesień 2010 Hmmm zawsze miałem problemy z wszystkim co wiązało się z teksturami :P Googlowałem Barrett M107 ale głowy nie dam bo są różnice między pojednynczymi zdjęciami :)
Eric_Draven Napisano 16 Wrzesień 2010 Napisano 16 Wrzesień 2010 a dałbyś z jakimś ludzkim fov'em? bo proborcji sie nie da określić. odbiór dzieki temu też -10
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się