Adamek Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Taki sobie domek. Jest w 99% ukończony więc można powiedziec, że jest co pokazywac. Jeśli czegoś mu brak to dajcie znac. http://ifotos.pl/uploaded/4990.jpg http://ifotos.pl/uploaded/4991.jpg http://ifotos.pl/uploaded/4992.jpg
Davegraph Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 (edytowane) pokaz siatke , napisz ile wynosi polycount ( nie poly tylko trisy), jaka textura , jak dla mnie textury są za czyste i mało skomplikowane , następnym razem daj też jakieś cieniowanie , wszystko zalezy też do czego/ jakiego gatunku ma byc ten model i jaki ma byc widok , ponadto obecny polycount w stosunku do tego co prezentuje model jest zdecydowanie za wysoki , zoptymalizuj model, wywal zbede fejsy , vertexy. Edytowane 15 Październik 2008 przez Davegraph
Adamek Napisano 15 Październik 2008 Autor Napisano 15 Październik 2008 Dziękuję za sprowadzenie na ziemię :-) Z początku myślałem, że jest spoko i nie bardzo jest co w nim dłubac. Tekstury sa takie aby było konkretnie widac co i jak. 2048x2048 na parter + ściany poddasza i okna i 2048x2048 na dach i komin. Z czasem same sie pobrudzą ;-) Model do cRPG. Widok? O jaki widok chodzi? Limit mam 4000. Z tego co widziałem to już za wiele sie nie da powywalac(uprościc). Wieczorkiem podrzuce siatkę i render z cieniowaniem wtedy coś może doradzisz... Dzięki za komentarz.
mirach Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 2 x 2048 na ten dom? Dosc sporo wg mnie. Jesli to nie jest dom ktory przez 90% czasu bedzie na ekranie uzytkownika sadze ze 1 x 1024 moglo by starczyc. A co do samej tekstury, to wbakowal bym ambient occlusion i pozadnie przybrudzil.
Davegraph Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 textura jest zdecydowanie za duża , wszystko co widac na modelu powinno byc na jednej texturze w rozmiarze maximum 1024x1024 , sam model ze ma za duzy limit w stosunku do tego co jest teraz , postaraj sie jednak zoptymalizowac ten model i pobaw sie z texturą , widok z gry , zależy czy fpp czy tpp ?
DiO Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 wyglada jak by byl zrobiony z maxowych textur...:> zaczni texture od nowa tak jak wyzej pisza - max 1024x1024. pzdr
Eric_Draven Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 a nawet lepiej zrób. stwórz 4 tekstury 512, i użyj powtarzalności. Na sciany jedna, na dach druga etc. potem powalczymy z ich jakością ;)
ofca Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 dats rajt ^ ten pan nademna dobrze mowi 1x1024(512) na sciane drugie tyle na np okna drzwi okiennice nastepna texa na ceglowki komina(u?) zapewne jeszcze jedna 512 moglbys rzucic na samo drewno stajlowane np w pionie a potem mapowaniem tylko obracac jak Ci potrzeba (ofk na 512 miescisz iles tam belek drewna co by sie roznily, i ta tekstura zalatwisz wzystkie beelki pojedyncze i nie pojedyncze z modelu) no i na dach zwroc uwage na rozmiar dachowki na dachu i na daszkach nad drzwiami nie wiem jak powinna pojsc dachowka na dachu, czy wzdluz wygiecia dachu (co za tym idzie rosciagniecie texy) czy prosto ladnie i tam gdzie dach sie wygina dokladaja sei dachowki (tak bym ja zrobil) okna ofk do zabawy, jak na texie zrobiles ta kratke to powinna mysle ja jeszcze otaczac z tego samego "materialu" taka framuge co do niej sa zmocowane i ona dopiero do tej drewnianej co masz. co do gradientu niebieskawego to nie wiem, tez mam problem jak to zrobic na diffie, niech ktos tu sie pochwali sposobem jakims... (40% opacity na lekko szarej texie + boxowy interior ?:D)
PAINbringer Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Czemu okna są niebieskie? Są lustrzane? Ogólnie popracuj na texami bo wszystkie poza dachówką są płaskie i brzydkie. Pamiętaj że "płaskość" textury to nie tylko różnice w jasności ale i kolorze
Adamek Napisano 15 Październik 2008 Autor Napisano 15 Październik 2008 Witam z wieczora... Zgodnie z ustaleniami podsyłam siatkę... http://ifotos.pl/uploaded/5065.jpg http://ifotos.pl/uploaded/5066.jpg W morde. Nawet nie wiedziałem, że można miec tyle do powiedzenia na ten temat... Napiszcie na czym można by tu przyoszczędzić. Próbowałem OPTIMISE ale efekt czasem był odwrotny od zamierzonego. Jak rozumiem taka ilośc trisów to już nie lowpoly?
Bruneq Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 olej optimize, i zapoznaj sie z target weld oraz z z usuwaniem edge! A oszcezdzic poly mozna na dachu, scianach gdzie sa okna....przedewszystkim bym "wsadzil" okna w poligon... a i zaoznaj sie z pojeciem normalmap....srobki na okiennicach a nie potrzebne!
mirach Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Na kazdy temat cos sie znajdzie :) A co do low poly, to zdania sa rozne, enginy ida coraz bardziej do przodu, ale jak dla mnie nie ma co marnowac poly na cos czego nie widac. Np modelowanie gwozdzi w okiennicach, to mozna zalatwic 5 pixelami na teksturze. Sadze ze dach tez mozna niezle uproscic. Duzo zalezy tez od tego jak ten domek bedzie ogladany (o co pytal juz Davegraph). Pewnie specjalisci powytykaja ci jeszcze troche miejsc gdzie mozesz optymalizowac, ja tylko liznolem gamearta :)
ofca Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 do optymalizacji polecam kombinacje ring/loop + opcja remove (sprawdz sobie pod ed poly). fajni to dziala bo czesto mapowanie zsotaje piknie ladnie. dach, tnij tnij tnij ino milo :D sprobuj sobie zapodac detriangulatora patrz jak nierowno robiles, drzwi z mesha (Boxy) a okiennice jednym boxem, tak samo podesty na dobra sprawe sciany budynku moga byc boxem(no prawie ze boxem) + podosuwane drugie boxy ktore beda balami ile tri wroci ! ale! to juz teraz zalezy od silnika czy to bedzie picus glancus wygladalo w engine , no i wtedy tekstury tajlowane musowo na drugim skrinie z siatka pod oknami to Ci sie niezle tam mesh spsul;
Davegraph Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 ten dach to jest poprostu masakra! jest tam dużo za dużo krawędzi i vertexów, na dole tez nie lepiej, nie używaj modyfikatora optimize bo w przypadku takiego modelu to nic nie da a jedynie zepsuje model, musisz ręcznie powywalac tu i tam , od początku staraj sie oszczędnie wydawac trisy.
Adamek Napisano 16 Październik 2008 Autor Napisano 16 Październik 2008 Słuchajcie, dzięki Wam ogromne:) Jak się samemu robi to w sumie niewiele można zobaczyć;) Popoprawiam wszystko jak mi radzicie. Davegraph - święte słowa. Zupełenie jakbyś widział moją minę po dodaniu optimize...:) Jak poprawię to sie pochwalę;) Dzięki raz jeszcze!
floo Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 domek potrzebuje dobrej optymalizacji siateczki, później zajmij się teksturowaniem... na forum jest całkiem sporo przykładów b.dobrych teksturek... troszkę mało dostępnych tutków w tym temacie, jednak dasz radę... powodzenia!!!
Adamek Napisano 16 Październik 2008 Autor Napisano 16 Październik 2008 po pierwsze ładny domek podrugie troszkę cienkie tekstureki po trzecie czemu zdjęcia robisz frapsem???????? Po pierwsze dziękuję po drugie takie są aby wszystko było póki co czytelne (jak pisałem z czasem je przybrudzę) a po trzecie to nie fraps tylko Print Scrn:) A frapsa mam na stałe. Jak odpalam gierkę to wiem co ile powyłączać aby zachować płynność.
Cruzh3r Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 gwoździe w oknie, kek?? Balustrada może być po prostu alphą,Okna niepotrzebnie wymodelowane, samą teksture można by użyć, Daszki powinny mieć 8 poly, przy takim wygięciu. zamiast 50;-). Drzwi tez niepotrzebnie wymodelowane(a na pewno te na górze niepotrzebnie) Nie overlapuj(tiluj?) tak tekstur, może być mniejsza rozdziałka, ale żeby była brudniejsza i bardziej unikatowe.
Przybysz Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 Imho, żeby wiedzieć co optymalizować, musisz wiedzieć czy ludek będzie ogladał wszystko z bliska(widoku fpp), łapał za klamki, otwierał drzwi, zaglądał w okna, wchodził na balkon itd. Na tej podstawie oceń gdzie nie warto pchać poligonów. Pozdr.
Adamek Napisano 21 Październik 2008 Autor Napisano 21 Październik 2008 z tego co wiem to cały dom ma być dostępny dla odwiedzającego :) Widok z pozycji trzeciej osoby z możliwością "zoom". Jak w Oblivionie... Powiedziano mi, że ma byc sporo szczegułów. Mam budżet ok. 15000 trisów na cały dom wraz z wnętrzem... Wiem, że im dalej od limitu tym lepiej przy zchowaniu odpowiedniej ilości detali ale skoro taki jest limit... w 12-13 tys. powinienem się zamknąć. Tak na marginesie przerabiam jak mówiłem całą siatkę modelu. Jak poprawię to podeślę.
Herszt Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Siema, no domek całkiem, całkiem w razie czego to limit na dom wynosi 8000.
gutekfiutek Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Mi sie nie podoba. Dlaczego? Konstrukcji ten domek nie ma za grosz. Inaczej mowiac to sie nie trzyma logiki i kupy wewnetrznej. Daszki nad oknami wychodza prosto ze sciany; konstrukcje jakas daj tam. Nie widze zadnych belek trzymajacych dach. Daj jakies dachowki na krawedzie dachow - zobacz jak to jest w rzeczywistosci robione. Teraz to masz jakies ostrze na gorze. Krzywizna dachu jest poprowadzona zbyt gladko, mechanicznie, jak w kreskowce. Masz proste sciany a dach nagle krzywy - zadnej konsekwencji. Fundament wyzszy powinien byc zeby na nierownym terenie mogl stac. Okiennice beda sprawialy problem z kolizja jak sa tak otwarte. Ja rozumiem ze to domek fantasy - mimo to staraj sie popatrzec jak takie domki sa zbudowane w rzeczywistosci, i cos ewentualnie potem wydluz czy wykrzyw zeby bylo fantasy. Modeluj tak, zeby kazdy obiekt mial osobny material - nie tak ze jeden poly ma tex cegly a sasiedni to juz dach. Bo to wyglada do kitu. O texturach sie nie wypowiem bo to sa na zywca z cgtextures wklejone. Powodzenia! Gutek
Adamek Napisano 13 Listopad 2008 Autor Napisano 13 Listopad 2008 Dzięki Gutek za uwagi. Jako próbę poprawy podsyłam już właściwie ukończone elewacje. Właściwie bo zastanawiam się nad dolmym wykończeniem dachu. Eny sadżeszczyns? http://www.ifotos.pl/uploaded/9826.jpg http://www.ifotos.pl/uploaded/9827.jpg
melkor Napisano 13 Listopad 2008 Napisano 13 Listopad 2008 ...Eny sadżeszczyns...] poszukaj po sieci tego co robi gutek i trzymaj się tego.
Adamek Napisano 14 Listopad 2008 Autor Napisano 14 Listopad 2008 (edytowane) poszukaj po sieci tego co robi gutek i trzymaj się tego. 100% Trafna uwaga. Faktycznie przejżałem nieco z prac gutka... Nic tylko naśladować. ->intoxicate Będzie coś na bazie Irrlicht'a. Dokładnie jeszcze nie wiem bo prace trwają. Niedługo pojawi się wiadomośc w tej sprawie na http://www.blackicetales.com Edytowane 14 Listopad 2008 przez Adamek
shergar Napisano 17 Listopad 2008 Napisano 17 Listopad 2008 yo, jakiego enginu uzywacie? pzdr! Zdecydowaliśmy się na rodzimą produkcję xD Na razie musimy zrobić na tym możliwie dobre demo, potem się będziemy martwić co dalej. Gutek nie chciałbyś czasami wesprzeć tego amatorskiego dzieła swoimi modelami? ;) Melkor wystarczy, że prześladujesz adama na naszym forum, chociaż tutaj daj mu spokój ;P Pozdro.
gutekfiutek Napisano 2 Grudzień 2008 Napisano 2 Grudzień 2008 Shergar, niestety ze swoimi modami mam kupe roboty, a jeszcze planuje pare robic. Wiec o modelach robionych specjalnie dla was nawet nie mysl:) Adamek - jak chcesz sudzeszczynz to dawaj normalne screeny z maxa. Bedzie latwiej ocenic niz rendery. Bo chyba niewiele zmieniles jesli chodzi o geometrie. Jak chcesz pomeczyc ten domek jeszcze, oczywiscie. Generalnie jak chcesz zobaczyc jak ja zrobilem swoje domki do M&B - jesli zajrzales do tego moda, to poczekaj, bo w tym tygodniu go chyba wypuszcze (1 wersje). Sciagnij moda, sciagnij M&B i taki program co sie BRF Edit bodajze nazywa - i zobacz na moim przykladzie. http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,42265.180.html Ja tam uskutecznilem pare pomyslow, niby oczywistych , ale rzadko takie cos widze w grach. Mi tam generalnie chodzilo o to zeby duzo zrobic ale sie nie narobic:) Wiec sobie mozesz looknac. Zreszta jak skoncze i to ladnie do portfolio porenderuje to wrzuce to tutaj i moze nawet jakiegos tutorialka walne:D
Adamek Napisano 2 Grudzień 2008 Autor Napisano 2 Grudzień 2008 (edytowane) Gutek, powiem Ci że ten domek to traktuję jako pierwsze koty za płoty. Namawiali mnie od poprawek (zanim i Ty go zobaczyłeś) aż po zrobienie od zera... Daruję go sobie.... Jak będzie coś następnego to na pewno podrzucę.... moda ściągam, gierkę też a BRF jako następny. A Twoje przykłady moga przyprawić o ból głowy.... i depresję... w sensie pozytywnym, rzecz jasna :) Tak więc dzięki za info i do napisania :) Edytowane 2 Grudzień 2008 przez Adamek
keraj37 Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 depresja w sensie pozytywnym mowisz... :) dobre. Super watek, tak czyatjac was moza sie wiele nauczyc, ja dopiero zaczynam w gameart i musze sie od was uczyc, tnx!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się