Skocz do zawartości

obiekt 3d : Dom... po prostu dom


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

pokaz siatke , napisz ile wynosi polycount ( nie poly tylko trisy), jaka textura , jak dla mnie textury są za czyste i mało skomplikowane , następnym razem daj też jakieś cieniowanie , wszystko zalezy też do czego/ jakiego gatunku ma byc ten model i jaki ma byc widok , ponadto obecny polycount w stosunku do tego co prezentuje model jest zdecydowanie za wysoki , zoptymalizuj model, wywal zbede fejsy , vertexy.

Edytowane przez Davegraph
Napisano

Dziękuję za sprowadzenie na ziemię :-)

Z początku myślałem, że jest spoko i nie bardzo jest co w nim dłubac.

Tekstury sa takie aby było konkretnie widac co i jak. 2048x2048 na parter + ściany poddasza i okna i 2048x2048 na dach i komin. Z czasem same sie pobrudzą ;-)

Model do cRPG.

Widok? O jaki widok chodzi?

Limit mam 4000. Z tego co widziałem to już za wiele sie nie da powywalac(uprościc).

Wieczorkiem podrzuce siatkę i render z cieniowaniem wtedy coś może doradzisz...

Dzięki za komentarz.

Napisano

2 x 2048 na ten dom? Dosc sporo wg mnie. Jesli to nie jest dom ktory przez 90% czasu bedzie na ekranie uzytkownika sadze ze 1 x 1024 moglo by starczyc. A co do samej tekstury, to wbakowal bym ambient occlusion i pozadnie przybrudzil.

Napisano

textura jest zdecydowanie za duża , wszystko co widac na modelu powinno byc na jednej texturze w rozmiarze maximum 1024x1024 , sam model ze ma za duzy limit w stosunku do tego co jest teraz , postaraj sie jednak zoptymalizowac ten model i pobaw sie z texturą , widok z gry , zależy czy fpp czy tpp ?

Napisano

dats rajt ^ ten pan nademna dobrze mowi

1x1024(512) na sciane

drugie tyle na np okna drzwi okiennice

nastepna texa na ceglowki komina(u?)

zapewne jeszcze jedna 512 moglbys rzucic na samo drewno stajlowane np w pionie a potem mapowaniem tylko obracac jak Ci potrzeba (ofk na 512 miescisz iles tam belek drewna co by sie roznily, i ta tekstura zalatwisz wzystkie beelki pojedyncze i nie pojedyncze z modelu)

no i na dach

 

zwroc uwage na rozmiar dachowki na dachu i na daszkach nad drzwiami

nie wiem jak powinna pojsc dachowka na dachu, czy wzdluz wygiecia dachu (co za tym idzie rosciagniecie texy) czy prosto ladnie i tam gdzie dach sie wygina dokladaja sei dachowki (tak bym ja zrobil)

 

okna ofk do zabawy, jak na texie zrobiles ta kratke to powinna mysle ja jeszcze otaczac z tego samego "materialu" taka framuge co do niej sa zmocowane i ona dopiero do tej drewnianej co masz. co do gradientu niebieskawego to nie wiem, tez mam problem jak to zrobic na diffie, niech ktos tu sie pochwali sposobem jakims...

(40% opacity na lekko szarej texie + boxowy interior ?:D)

Napisano

Czemu okna są niebieskie? Są lustrzane? Ogólnie popracuj na texami bo wszystkie poza dachówką są płaskie i brzydkie. Pamiętaj że "płaskość" textury to nie tylko różnice w jasności ale i kolorze

Napisano

olej optimize, i zapoznaj sie z target weld oraz z z usuwaniem edge!

 

A oszcezdzic poly mozna na dachu, scianach gdzie sa okna....przedewszystkim bym "wsadzil" okna w poligon...

 

a i zaoznaj sie z pojeciem normalmap....srobki na okiennicach a nie potrzebne!

Napisano

Na kazdy temat cos sie znajdzie :)

A co do low poly, to zdania sa rozne, enginy ida coraz bardziej do przodu, ale jak dla mnie nie ma co marnowac poly na cos czego nie widac. Np modelowanie gwozdzi w okiennicach, to mozna zalatwic 5 pixelami na teksturze. Sadze ze dach tez mozna niezle uproscic. Duzo zalezy tez od tego jak ten domek bedzie ogladany (o co pytal juz Davegraph).

Pewnie specjalisci powytykaja ci jeszcze troche miejsc gdzie mozesz optymalizowac, ja tylko liznolem gamearta :)

Napisano

do optymalizacji polecam kombinacje ring/loop + opcja remove (sprawdz sobie pod ed poly). fajni to dziala bo czesto mapowanie zsotaje piknie ladnie.

 

dach, tnij tnij tnij ino milo :D

sprobuj sobie zapodac detriangulatora

patrz jak nierowno robiles, drzwi z mesha (Boxy) a okiennice jednym boxem, tak samo podesty

na dobra sprawe sciany budynku moga byc boxem(no prawie ze boxem) + podosuwane drugie boxy ktore beda balami ile tri wroci !

ale! to juz teraz zalezy od silnika czy to bedzie picus glancus wygladalo w engine , no i wtedy tekstury tajlowane musowo

 

na drugim skrinie z siatka pod oknami to Ci sie niezle tam mesh spsul;

Napisano

ten dach to jest poprostu masakra! jest tam dużo za dużo krawędzi i vertexów, na dole tez nie lepiej, nie używaj modyfikatora optimize bo w przypadku takiego modelu to nic nie da a jedynie zepsuje model, musisz ręcznie powywalac tu i tam , od początku staraj sie oszczędnie wydawac trisy.

Napisano

Słuchajcie, dzięki Wam ogromne:)

Jak się samemu robi to w sumie niewiele można zobaczyć;)

Popoprawiam wszystko jak mi radzicie.

Davegraph - święte słowa. Zupełenie jakbyś widział moją minę po dodaniu optimize...:)

Jak poprawię to sie pochwalę;)

Dzięki raz jeszcze!

Napisano

domek potrzebuje dobrej optymalizacji siateczki, później zajmij się teksturowaniem...

 

na forum jest całkiem sporo przykładów b.dobrych teksturek...

 

troszkę mało dostępnych tutków w tym temacie, jednak dasz radę...

 

powodzenia!!!

Napisano
po pierwsze ładny domek podrugie troszkę cienkie tekstureki po trzecie czemu zdjęcia robisz frapsem????????

Po pierwsze dziękuję po drugie takie są aby wszystko było póki co czytelne (jak pisałem z czasem je przybrudzę) a po trzecie to nie fraps tylko Print Scrn:)

A frapsa mam na stałe. Jak odpalam gierkę to wiem co ile powyłączać aby zachować płynność.

Napisano

gwoździe w oknie, kek?? Balustrada może być po prostu alphą,Okna niepotrzebnie wymodelowane, samą teksture można by użyć, Daszki powinny mieć 8 poly, przy takim wygięciu. zamiast 50;-). Drzwi tez niepotrzebnie wymodelowane(a na pewno te na górze niepotrzebnie)

Nie overlapuj(tiluj?) tak tekstur, może być mniejsza rozdziałka, ale żeby była brudniejsza i bardziej unikatowe.

Napisano

Imho, żeby wiedzieć co optymalizować, musisz wiedzieć czy ludek będzie ogladał wszystko z bliska(widoku fpp), łapał za klamki, otwierał drzwi, zaglądał w okna, wchodził na balkon itd.

Na tej podstawie oceń gdzie nie warto pchać poligonów.

 

Pozdr.

Napisano

z tego co wiem to cały dom ma być dostępny dla odwiedzającego :)

Widok z pozycji trzeciej osoby z możliwością "zoom". Jak w Oblivionie...

Powiedziano mi, że ma byc sporo szczegułów. Mam budżet ok. 15000 trisów na cały dom wraz z wnętrzem... Wiem, że im dalej od limitu tym lepiej przy zchowaniu odpowiedniej ilości detali ale skoro taki jest limit... w 12-13 tys. powinienem się zamknąć.

Tak na marginesie przerabiam jak mówiłem całą siatkę modelu.

Jak poprawię to podeślę.

Napisano

Mi sie nie podoba.

Dlaczego?

Konstrukcji ten domek nie ma za grosz. Inaczej mowiac to sie nie trzyma logiki i kupy wewnetrznej.

Daszki nad oknami wychodza prosto ze sciany; konstrukcje jakas daj tam.

Nie widze zadnych belek trzymajacych dach.

Daj jakies dachowki na krawedzie dachow - zobacz jak to jest w rzeczywistosci robione. Teraz to masz jakies ostrze na gorze.

Krzywizna dachu jest poprowadzona zbyt gladko, mechanicznie, jak w kreskowce.

Masz proste sciany a dach nagle krzywy - zadnej konsekwencji.

Fundament wyzszy powinien byc zeby na nierownym terenie mogl stac.

Okiennice beda sprawialy problem z kolizja jak sa tak otwarte.

Ja rozumiem ze to domek fantasy - mimo to staraj sie popatrzec jak takie domki sa zbudowane w rzeczywistosci, i cos ewentualnie potem wydluz czy wykrzyw zeby bylo fantasy.

Modeluj tak, zeby kazdy obiekt mial osobny material - nie tak ze jeden poly ma tex cegly a sasiedni to juz dach. Bo to wyglada do kitu.

O texturach sie nie wypowiem bo to sa na zywca z cgtextures wklejone.

Powodzenia!

 

Gutek

Napisano (edytowane)
poszukaj po sieci tego co robi gutek i trzymaj się tego.

 

100% Trafna uwaga.

Faktycznie przejżałem nieco z prac gutka...

Nic tylko naśladować.

 

->intoxicate

Będzie coś na bazie Irrlicht'a.

Dokładnie jeszcze nie wiem bo prace trwają.

Niedługo pojawi się wiadomośc w tej sprawie na http://www.blackicetales.com

Edytowane przez Adamek
Napisano
yo,

 

jakiego enginu uzywacie?

 

pzdr!

 

Zdecydowaliśmy się na rodzimą produkcję xD Na razie musimy zrobić na tym możliwie dobre demo, potem się będziemy martwić co dalej.

 

Gutek nie chciałbyś czasami wesprzeć tego amatorskiego dzieła swoimi modelami? ;)

 

Melkor wystarczy, że prześladujesz adama na naszym forum, chociaż tutaj daj mu spokój ;P

 

Pozdro.

Napisano

Shergar, niestety ze swoimi modami mam kupe roboty, a jeszcze planuje pare robic.

Wiec o modelach robionych specjalnie dla was nawet nie mysl:)

Adamek - jak chcesz sudzeszczynz to dawaj normalne screeny z maxa.

Bedzie latwiej ocenic niz rendery.

Bo chyba niewiele zmieniles jesli chodzi o geometrie.

Jak chcesz pomeczyc ten domek jeszcze, oczywiscie.

Generalnie jak chcesz zobaczyc jak ja zrobilem swoje domki do M&B - jesli zajrzales do tego moda, to poczekaj, bo w tym tygodniu go chyba wypuszcze (1 wersje).

Sciagnij moda, sciagnij M&B i taki program co sie BRF Edit bodajze nazywa - i zobacz na moim przykladzie.

http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,42265.180.html

Ja tam uskutecznilem pare pomyslow, niby oczywistych , ale rzadko takie cos widze w grach.

Mi tam generalnie chodzilo o to zeby duzo zrobic ale sie nie narobic:)

Wiec sobie mozesz looknac.

Zreszta jak skoncze i to ladnie do portfolio porenderuje to wrzuce to tutaj i moze nawet jakiegos tutorialka walne:D

Napisano (edytowane)

Gutek, powiem Ci że ten domek to traktuję jako pierwsze koty za płoty.

Namawiali mnie od poprawek (zanim i Ty go zobaczyłeś) aż po zrobienie od zera...

Daruję go sobie....

Jak będzie coś następnego to na pewno podrzucę....

moda ściągam, gierkę też a BRF jako następny.

A Twoje przykłady moga przyprawić o ból głowy.... i depresję... w sensie pozytywnym, rzecz jasna :)

Tak więc dzięki za info i do napisania :)

Edytowane przez Adamek
Napisano

depresja w sensie pozytywnym mowisz... :) dobre. Super watek, tak czyatjac was moza sie wiele nauczyc, ja dopiero zaczynam w gameart i musze sie od was uczyc, tnx!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności