lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 (edytowane) Witam wszystkich. Ostatnio wpadlem na pomysl stworzenia darmowej render farmy dla kazdego uzytkownika forum skladajacej sie z naszych domowych komputerow. Wstepne zamysly wygladaja tak. Do renderowania i zarzadzania uzywamy oczywiscie backburnera. Do stworzenia lokalnej sieci np. Hamachi (chyba najlatwiejszy i najprostszy w uzyciu) Szkic: Kazdy instaluje hamachi tworzymy siec np "max3d.pl renderfarm" jeden komputer w sieci zarzadza renderami (w backburnerze menager) reszta komputerow ma oczywiscie uruchomione hamachi i serwer backburnera w tle zawsze kiedy nie uzywa komputera kazdy w hamachi tworzy folder C:\Renderfarm\ ktory jest ogolnie dostepny dla wszyskich ktorzy renderuja/udostepniaja swoje maszyny konfigurujemy backburnera na ip (ktore przydziela hamachi automatycznie) menagera (moglby to byc np moj komputer, nie mam nic przeciwko) w opisie hamachi kazdy wpisuje jakiego oprogramowania uzywa/np wersje vraya wiec na koniec mamy liste maszyn zdolnych do rennderowania i zapisu na lokalnym dysku na kazdej z maszyn uzywajac hamachi mamy wlad tylko do tego folderu C:\Renderfarm\ wiec jest to raczej bezpieczne. Co sadzicie o tym pomysle. uwazam ze moglo by to wypalic. napisac jakis regulamin, porobic statystyki ile czasu dziennie nie siedzimy przy kompie i by wyszlo. Jezeli sa chetni to zapraszam. Siec utworze dzisiaj lub jutro. Sprobujemy. Prosze o wpis tutaj jezeli chcesz wziasc udzial w tym eksperymencie oraz ewentualne sugestnie. Pozdrawiam. Grzesiek http://en.wikipedia.org/wiki/Hamachi Aha wlasnie stworzylem siec w hamachi Nazwa: max3d_renderfarm Haslo: pass podlaczcie sie pod siec, zobaczymy ile nas bedzie. moderatorow przepraszam za podwojny watek. prosze o usuniecie z dzialau v-ray. Dzieki Status: narazie 9 komputerów. Wszystko działa w 100% Mały update instrucji jak się podłączyć Ok tak to dziala: zainstaluj hamachi dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass w opcjach hamachi ustaw nick zaczynajacy sie od nazwy kompa w windowsie iopisujący parametry komputera i soft np. /grzesio/ core duo 2Ghz / max2008 32 bit/vray 5.17 utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz) udostepnij folder RF uruchom backburner server edit>general settings wylacz automatic search i podaj ip menagera 5.88.87.222 w polu server name wpisz swoje ip z hamachi odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera / opcjonalnie zresetuj serwer teraz mozesz uruchomic backburner monitor daj connect wylacz automatic search i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec (czyli aktywne komputery gotowe do renderowania. jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!! milego renderowania po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo DZIAŁA !! Pozdrawiam Jutro dodam nowe kompy Jak cos nie dziala to wylaczcie firewalla. Aha dodawajcie rendery w maxie 32 bitowym System nie jest tylko do renderowania animacji. Istnieje możliwość renderawania jednej klatki na kilku komputerach (max265 chyba) Podczas dodawania rendera w maxie w okienku backburnera kliknij na split scan lines i define tam okresl liczbe pasków na ktore render ma być podzielony. Edytowane 14 Listopad 2008 przez lukos86
arev Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Idea całkiem fajna, ale z obecnymi łączami internetowymi raczej niewiele pożytku z tego będzie. Powiedzmy, że chcemy sobie wyrenderować jakiś interiorek. Scena spokojnie waży ponad 50MB, a drugie tyle same teksturki. Zanim to się roześle do wszystkich z sieci to dawno zdąży się policzyć na jednym komputerze :] Mając łącza po 20Mbps można by o czymś takim pomyśleć, ale póki co chyba za wcześnie na to. Inną rzeczą jest komfort pracy na takim komputerze, który miałby służyć jako potencjalna końcówka licząca. Sporo osób i tak spędza całe dnie przy monitorze, a na noc puszczają rendery, więc co za różnica czy czy sieć policzy moj render w godzinę, a potem przez resztę nocy obrazki dziesięciu innych osób, czy każda z tych osób w ciągu nocy policzy swój własny obrazek. Imo renderofarma póki co nie może być systemem tak rozproszonym.
mirach Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Co tak ludzi ostatnio bierze na wrzucanie tego samego textu w roznych dzialach?
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 W tym konkretnym przypadku masz racje. Ale powiedzmy ze robisz animacje na 5000 klatek i masz do dyspozycji 10 komputerow, wniosek, jest szybciej. a scena wysyla sie tylko raz do kazdego kompa. Wiec jakis sens jest. Apropo szybkiego lacza. Mieszkam w uk mam 20 MB/s wiec nie bedzie problemow z zarzadzaniem siecia. Siec hamahi juz istnieje. Jutro chcialbym przeprowadzic pierwsze proby. Pamietaj proba nic nie kosztuje a kozysci moga byc ogromne. Nie robie tego dla wlasnej kozysci, tylko dla nas wszystkich. Ten sposob dziala ja pracuje w londynie przy wizualizacjach i biuro stoi puste na noc a w nim 23 quady sie chlodza. Kto by nie skozystal, rendery chulaja cala noc. Ale nie oto chodzi, chcialbym zrobic cos wiekszego. Sprobojmy. mirach - sorki to byla pomylka
Mr_SAN Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Wszystko ładnie pieknie, ale jesli ktos używa vraya to backburner na nic sie zdaje przy jednej statycznej (jednoklatkowej) scenie - bo o ile mi wiadomo backburner nie moze liczyc na kilku kompach jednej klatki tylko jest tak, ze jeden komp przelicza jedną a drugi inną klatke... Poprawcie mnie jeśli się myle ;)
mirach Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 do tego masz vray spawnera. A idea o ktorej mowi lukos wg mnie jest dobra glownie dla animacji.
Mr_SAN Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 no dokladnie. Hmm.. a gdyby miec na pokladzie i backburnera i spawnera?
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 mozesz liczyc jedna klatke na kilku kompach. tj opcja split scan lines podczas dodawania w backburnerze. czyli jedna klatke liczy kilka kompow w paskach ktore niestety musisz polaczyc pozniej recznie. wiec da sie. trzeba to wyprobowac
mirach Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Pewnie moglo by dzialac. Nie pamietam juz dokladnie jak dziala spawner, stille na paru kompach renderowalem jakies 2 czy 3 lata temu. Z animacja o tyle latwiej, ze jak ktos sie odlaczy nieprzewidywanie od sieci, to tracisz 1 klatke, przejmuje ja inny komp, jak ktos sie nagle dolaczy to dostaje porpostu nastepna klatke. Nie wiem jak renderowanie 1 obraka na paru kompach wyjdzie w momencie odlaczenia sie 1 z serverow.
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 mysle ze jutro rano juz bede w stanie wszystko uruchomic. Dolaczajcie sie do sieci na hamachi
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 Ok sorki za post pod postem. Wszystko dziala, przed chwila sprawdzilem, renderowalem przez neta z pracy na kompie w domu. Ok tak to dziala: zainstaluj hamachi dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz) udostepnij folder RF uruchom backburner server edit>general settings wylacz automatic serch i podaj ip menagera : 5.250.162.200 w polu server name wpisz swoje ip z hamachi odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera zresetuj serwer teraz mozesz uruchomic backburnet monitor i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!! milego renderowania po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo DZIALA Pozdrawiam Jutro dodam nowe kompy Jak cos nie dziala to wylaczcie firewalla. Aha dodawajcie rendery w maxie 32 bitowym
hcpiter Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 A jak z przesylem danych ? jaka scene przesylales ? Ciekawy pomysl ogolnie :) !
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 (edytowane) 200 mb scena. trwalo ok 4 min. dziala wyprobuj. moj domowy komputer jest teraz dostepny. zaraz dodam laptopa. Trzeba by wykombinowacjakos zeby pakowac sceny rarem i dopiero potem wysylac. Mamy tu jakiego programiste?? scene maxa mozna skompresowac ok 50-cio krotnie wiec bylo by lepiej. http://hamachi.en.softonic.com/ Edytowane 17 Październik 2008 przez lukos86
streaker Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Pomysł zacny, acz imo nierealizowalny. Czemu ? - Bo większość z nas żyje w polsce, a tutaj łącze np. 20mb to luksus na który niewielu może sobie pozwolić - bo jeśli każdy komputer będzie końcówką renderującą, to nawet jak się render da na najniższy priorytet, to widać pewne spowolnienie całego systemu (no chyba, że wyłączymy jeden rdzeń), a co jeśli chcemy sobie wyrenderować jakiś podglądowy render ? Będą się procesy biły o moc obliczeniową ? Albo będziesz co chwile koligacje ustawiał ? - pluginy - wspomniany vray to nie wszystko, a co jeśli ktoś używa mentala i ma podpięte zewnętrzne shadery albo jakiekolwiek inne pluginy ? Trzeba by zrobić liste kompatybilności, co każdy z komputerów musi mieć zainstalowane. W XSI mamy np. workgroupy (wtedy jeden komputer musiałby robić za serwer pluginów dla całej reszty), ale w maxie o czymś takim nie słyszałem. Kiedyś myślałem o czymś takim, ale w bardziej 'manualny' sposób (i raczej dla animacji) - na serwerze katalog z dostępem tylko dla naprawdę zaufanych ludzi, do którego potrzebujący wrzuca archiwum z całym projektem + prywatne forum na którym pisałoby się prośby o pomoc (lub jakiś podobny system, coś w php ? Żeby można było rezerwować klatki, które wyrenderuje się w ciągu 24h, a po wyrenderowaniu i zuploadowaniu zmienić ich status na gotowe, a skrypt sam by obliczał i prezentował co zostało do przeliczenia). W takim temacie/prośbie pomoc byłyby informacje o programie, renderze, wymaganych pluginach, klatkach do wyrenderowania i ustandaryzowany czas jednej klatki (średni) W odpowiedziach pisałoby by się kto jakie klatki bierze na siebie, czas oddania zawsze do powiedzmy 20.00 i wtedy założyciel wątku uaktualnia pierwszy post o info jakie klatki dostał i co zostało do przeliczenia. Czas standaryzowało by się wg. testowej sceny. Bałaganu raczej by nie było, ponieważ dostęp nieliby tylko naprawdę zaufanii ludzie (bo udostępniamy całe projekty) i tylko ci z mocnym sprzętem (czyt. jak ktoś ma jakiegoś starego p4 to niech się nawet nie wygłupia :) )
Mr_SAN Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 mirach - co do spawnera to poprostu sie uruchamia go w tle a na drugim kompie w vray ustawiasz IP i jedzie :D wszystkie kompy liczą naraz to samo (każdą klatke razem) ;)
mirach Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 mirach - co do spawnera to poprostu sie uruchamia go w tle a na drugim kompie w vray ustawiasz IP i jedzie :D wszystkie kompy liczą naraz to samo (każdą klatke razem) ;) tyle to ja wiem, przerabialem to. Ja sie zastanawiam co sie dzieje jak jeden komp odpadnie podczas takiego liczenia. Streaker: chyba za profesjonalnie do tego podchodzisz :) Wydaje mi sie ze to dobre rozwiazanie dla ludzi ktorzy chca w rozsadnym czasie wyrenderowac np animacje biegnacego ludzika z rozsadnym oswietleniem i materialami. Zamiast czekac pare dni na koniec renderu moze mu sie udac to wyrenderowac na paru kompach przez noc. A jak ktos potrzebuje pewnego renderu na deadline ze scenami po kilkaset mega itp, to raczej powinien siegnac do kieszeni po kase na pozadnego kompa, albo profesjonalna renderfarme.
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 (edytowane) Jest troche w tym racji. Czy renderowaliscie kiedys sieciowo. np w robocie. U mnie w pracy mamy 20 quadow i wiem z wlasnego doswiadczenia ze posiadanie takiego zaplecza jest wygodne. nawet do rendera testowego. przeciez to zaledwie kilka klikniec wiecej i nie obciazasz wlasnego kompa. masz pelny podglad w backburnerze i szybszy render. robisz powiedzmy render wielkosci 5000x3333 (standard u mnie w pracy) podczas dodawania renderu do kolejki wybierasz split scan lines powiedzmy 10 i wybierasz kilka kompow ktore maja pasujacy soft do twojego. komputerki licza sobie. caly czas masz podglad na progress w monitorze. po wszystkim tylko kopiujesz je z dysow tych kompow. czy to naprawde az taka filozofia? Sprobujcie, co macie do stracenia Ok. wlasnie dodalem drugiego kompa. Czy moze ktos chociaz sprobowac? i wypowiedziec sie po probie...?? zainstaluj hamachi dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz) udostepnij folder RF uruchom backburner server edit>general settings wylacz automatic serch i podaj ip menagera : 5.250.162.200 w polu server name wpisz swoje ip z hamachi odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera zresetuj serwer teraz mozesz uruchomic backburnet monitor i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!! milego renderowania po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo Edytowane 17 Październik 2008 przez lukos86
arev Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Nie możesz zrozumieć, że my, tu w Polsce, mamy za słabe internety żeby takie coś miało sens? Do animacji ok, ale animacji nie robi się tak często. Natomiast puszczanie renderów testowych to po prostu pomyłka w tym wypadku. Zupełnie inaczej wygląda przesłanie sceny po lokalnej sieci firmowej, która zapieprza z prędkością np. 50Mbps, a inaczej wysyłanie z ADSLa (biorę tę technologię za przykład, bo aktualnie daje najlepsze parametry łącza i w miarę przystępną cenę) z prędkością 512Kbps. Gratulujemy ci szybkiego łącza w UK, ale tutaj 2Mbps to już dużo, a biorąc pod uwagę jeszcze mniejszy transfer wychodzący z ADSL (4 - 8 razy mniejszy) to wysyłanie scenki do UK żeby zrobić render testowy jest po prostu śmieszne. Gratuluję zapału i doceniam inicjatywę, ale trochę kulą w płot trafiasz.
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 rozmumie ze rozmiar sceny moze byc dla was problemem. Mozna by na to zaradzic. np wysylac mapy na wspolne ftp tak zeby nie trzeba bylo wysylas ich za kazdym razem albo kompresowac kompresowac scene ale jak. problem byl by w tym ze nie wiem jak zrobic to automatycznie. trzeba by bylo dobrego programiste ktory potrafilby wcisnac rara pomiedzy zapisywaniem sceny a wysylaniem do menagera i odwrotnie. byloby to idealne rozwiazanie. scena ok 200 mb po spakowaniu zajmuje 17 mb. tak na marginesie dodalem ankiete. jak szybkie lacza macie. ostudziliscie troche moj zapal. ale dalej sadze ze moglo by cos z tego byc. moze nie we wszystkich przypadkach ale w zdecydowanej wiekszosci.
streaker Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 A jeśli mam 1Mb/s to mam zaznaczyć 0,5-1 czy 1-2 ? ;)
lukos86 Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 zaznacz jak uważasz. ja bym zaznaczy 1
Mr_SAN Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 lukos86 - odnosnie tych duzych plikow roboczych maxa - przeciez w ustawieniach maxa jest opcja "compress on save" wtedy te pliki robocze zajmuja jakies 3 razy mniej i nadal sa plikami maxa.
Hynol Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Sry że troszkę nie w temacie. Wy chcecie z tej ankiety dostać jakieś w miare wiarygodne dane? Bo w tym momencie z uwagi na to że przedziały są źle skonstruowane, wyniki będą zawyżone dość mocno - nawet do 50% (chociaż prawdopodobnie mniej - zależy ile osób posiada "międzyprzedziałowe" łącza).
streaker Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 No to ustalmy, że zawsze wybieramy niższy przedział :)
ttaaddeekk Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 z tym pomysłem na renderfarme to jest tak jak z socjalizmem, każdy wie ze jakby się udało byłoby fajnie ale nikt w to nie wierzy :)
polon Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 ja to nawet nie jestem pewien czy sie mieszcze w tym pierwszym przedziale ;) jestem ciekaw jak wam to wyjdzie, zastanawia mnie tylko w jakim momencie to sie stanie bardziej uciążliwe niż pomocne i dla kogo. No ale ja odpadam ze wzgledu na łącze, ..powodzenia :)
lukos86 Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 Mr_SAN - to ze jest taka opcja to wiem, problem w ym ze tej opcji nie ma w backburnerze. w ankiecie widac ze wiekszosc posiada lacze ok 0.5-1 mb/s zakladajac ze 1 mb/s czyli ciezko ale zawsze sa inne sposoby zoptymalizowania sceny. np kociecie jej na kawalki widoczne w roznych kamerach. mowie teraz o stillach a dla animacji pomysl i tak sie sprawdzi wiecie o tym wszyscy. Kilka osob dopisalo sie do sieci w hamach. zapraszam nastepnych. zaczal sie weekend wiec mozna by jutro porobowac jak farma sprawuje sie w praktyce. Pozdrawiam ps. menagera i drugiego kompa nie wylaczam 24/24 wiec mozna kozystac narazie skromnie lacznie 5,6 Ghz ale jak bedzie wiecej chetnych to pocichu pododaje kompy z roboty tj. 16 4-ro rdzeniowych quadow i 3 8-mio duo quady. PAMIĘTAJMY JAK MÓWIŁ FERDEK KIEPSKI "W KUPIE SIŁA" :D
streaker Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 PAMIĘTAJMY JAK MÓWIŁ FERDEK KIEPSKI "W KUPIE SIŁA" :D Prędzej chyba był jednak Zagłoba :)
lukos86 Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 Do wszystkich którzy zarejestrowali się już na hamachi. skonfigurujcie backburnera
trosiek Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 hmm... może w szkole bym się jakoś z nauczycielkami od infy dogadał to by się udało dołączyć ze 15 kompów dual core 1,8 chyba i 1gb ramu każdy... Ale niczego nie obiecuje. Sam zaraz postaram się dołączyć do tej sieci bo co by nie powiedzieć pomysł fajny. Jak tylko bedę zostawiał kompa włączonego to hamachi będzie chodziło.
lukos86 Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 dzieki za wsparcie. mamy juz 3 kompy do waszej dyspozycji. Menagera nie wylaczam 24/dobe wiec zapraszam wszystko dziala przed chwila testowane na laczu 1-2 mb/s wysylalo sie ok minuty i renderowalo jedna klatke w paskach na 3 kompach. wszystko 100 % sprawne
jedyny-aj Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 (edytowane) W praktyce wygląda to tak, ale działa w 100% testowane na łączu 1-2Mb, zapomniałem wyłączyć program p2p Edytowane 18 Październik 2008 przez jedyny-aj
Master Kiełbaster Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 gdybyśmy mieli łącza jak w Japonii to była by to supersuperancka sprawa.
lukos86 Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 Myślę Master że wszystko biegnie w dobrym kierunku żeby tak było. Z ciekawości spytam jak szybkie łącza tam mają??
Johny Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 W Japonii? tu masz info: http://pclab.pl/news33890.html
lukos86 Napisano 19 Październik 2008 Autor Napisano 19 Październik 2008 Mały update instrucji jak się podłączyć Ok tak to dziala: zainstaluj hamachi dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass w opcjach hamachi ustaw nick zaczynajacy sie od nazwy kompa w windowsie iopisujący parametry komputera i soft np. /grzesio/ core duo 2Ghz / max2008 32 bit/vray 5.17 utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz) udostepnij folder RF uruchom backburner server edit>general settings wylacz automatic search i podaj ip menagera : 5.250.162.200 w polu server name wpisz swoje ip z hamachi odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera / opcjonalnie zresetuj serwer teraz mozesz uruchomic backburner monitor daj connect wylacz automatic search i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec (czyli aktywne komputery gotowe do renderowania. jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!! milego renderowania po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo DZIAŁA !! Pozdrawiam Jutro dodam nowe kompy Jak cos nie dziala to wylaczcie firewalla. Aha dodawajcie rendery w maxie 32 bitowym System nie jest tylko do renderowania animacji. Istnieje możliwość renderawania jednej klatki na kilku komputerach (max265 chyba) Podczas dodawania rendera w maxie w okienku backburnera kliknij na split scan lines i define tam okresl liczbe pasków na ktore render ma być podzielony.
Master Kiełbaster Napisano 19 Październik 2008 Napisano 19 Październik 2008 a jak to działa przy użyciu niestandardowych pluginów czy rendererów?
lukos86 Napisano 19 Październik 2008 Autor Napisano 19 Październik 2008 genaralnie backburner niedopuszcza do wyslania renderow do komputerow ktore nie sa zdolne renderowac. nie widac ich nawet na liscie. jezeli bedzie wiecej chetnych to napisze sie regulamin lacznie z pluginami (darmowymi oczywiscie) opracujemy jakis lepszy system nazewnictwa i bedzie mozna sie juz tylko cieszyc. Podczas renderowania masz pelny wglad do tego co sie dzieje przez backburner monitora. jezeli sa jakies bledy mozesz w nim poprostu zmienic komputer na ktorym bedzie sie renderowaly. Moze chcesz zrobic jakis test?
uncle Napisano 19 Październik 2008 Napisano 19 Październik 2008 lukos, jest jeden problem, wyobraz sobie ze renderujesz animacje 5000 klatke na okolo 10 kompach, z ktorych na kazdym zapisuje sie w tym twoim folderze c:\rp czy cos tam, to troche bez sensu potem biegac po kazdym kompie i sciagac klatki (zakladajac ze ktos w pewnym mamecie wylaczy kompa;) ja jezeli uzywam backburnera to przed wyslaniem pliku na serwery udostepniaam na moim dysku katalog (powiedzmy e:\rendery) potem w opcjach rendera w pozycji save to wpisuje mniej wiecej cos takiego: \\uncle\rendery\test1.png wtedy za kazdym razem gotowa klatka wpada bezposrednio na mojego kompa:)
lukos86 Napisano 19 Październik 2008 Autor Napisano 19 Październik 2008 dobry pomysl. ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze spowalnia tylko proces. powiedz my zapisujesz rozniez elementy renderów (np. rawreflections, ....) i pod koniec renderowania komputer czeka (render czeka az cala klatka i elementy zostana wyslane) dopiero po wyslaniu zaczyna renderowac nastepna klatke. wiem ze kopiowanie moze to byc troche uciazliwe. wymyslimy cos lepszego. np duze FTP. cos sie wymysli. jak bedzie wiecej chetnych to jestem nawet w stanie zainwestowac troche kasy w duze ftp dla wszystkich.
kannu Napisano 19 Październik 2008 Napisano 19 Październik 2008 serwus :) nie czytalem wszystkiego (tylko pierwsza strone). Trudno mi sobie to wyobrazic w praktyce. Na codzien widze, ze renderfarma ma problem np. z transferami plikow, tekstur itp, na stacjonarnym, kablowym , sieciowym laczu GIGAbitowym. Czyli tysiac razy szybszym niz megabit o ktorym sie tu wspomina. To nie bedzie dzialac. Dluzej - to pewnie kilskadziesiat lub kilkaset razy dluzej - bedzie trwalo przesylanie danych , synchronizacja itp. Poza tym jest jeszcze kwestia, ze nawet na renderfarmie, o ile rendering animacji do klatek idzie dosyc fajnie, to distribute rendering (czyli render jednej klatki po kawaleczku na ilus maszynach) trwa straaaasznie dlugo ( potrafi to kros rozwiazac???? ). Taka farma sieciowa mialaby sens, gdyby byly setki komputerow do dyspozycji, podlaczone non-stop, i jakies sensowne zarzadzanie tym. Jesli to w ogole dziala, to fajna ciekawostka. Ale tylko ciekawostka. Jak ktos ma problem z przerenderowaniem czegos, to zapraszam do kontaktu - moze moglbym cos pomoc :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
uncle Napisano 19 Październik 2008 Napisano 19 Październik 2008 a pytanie czy backburner moze zapistwac na ftp?, nigdy nie probowalem
uncle Napisano 19 Październik 2008 Napisano 19 Październik 2008 a w tym hamachi gdzie sie dopisac do sieci bo cos tepy jestem;)
mirach Napisano 19 Październik 2008 Napisano 19 Październik 2008 Z tym ze backubrner nie dopuszcza do wyslania sceny do kompa ktory nie ma plugina to bzudra, chyba ze w maxie 2008 czy 2009 jest jakis nowy backubrner. Juz pare razy w pracy sie nacielismy, kiedy po calonocny renderingu okazalo sie ze pare kompow wyplulo tylko informacje "error, brak pluginu". Uncle dobrze zauwazyl, przydalo by sie 1 miejsce na ktore wszystko laduje i z ktorego sie sciaga. Trudno mi sobie to wyobrazic w praktyce. Na codzien widze, ze renderfarma ma problem np. z transferami plikow, tekstur itp, na stacjonarnym, kablowym , sieciowym laczu GIGAbitowym. hm, dziwne. Ja na codzien pracuje w zasadzie poprzez LANa, na zasadzie ze wszystko (pliki maxowe, textury) siedzi sobie na serverze, a moj komp dziala w zasadzie jako koncowka z odpalonym maxem. Oczywiscie szybkosc zapisu/odczytu scen jest mniejsza niz jakbym robil to z dysku, ale zadnej tragedii nie ma. a, zeby bylo jasne, dyskutuje tu sobie z pozycji czysto akademickiej. Ani mi taka farma nie potrzebna, ani nie mam zadnego sensownego kompa zeby do niej podlaczyc :)
lukos86 Napisano 19 Październik 2008 Autor Napisano 19 Październik 2008 serwus :) nie czytalem wszystkiego (tylko pierwsza strone). Trudno mi sobie to wyobrazic w praktyce. Na codzien widze, ze renderfarma ma problem np. z transferami plikow, tekstur itp, na stacjonarnym, kablowym , sieciowym laczu GIGAbitowym. Czyli tysiac razy szybszym niz megabit o ktorym sie tu wspomina. To nie bedzie dzialac. Dluzej - to pewnie kilskadziesiat lub kilkaset razy dluzej - bedzie trwalo przesylanie danych , synchronizacja itp. Poza tym jest jeszcze kwestia, ze nawet na renderfarmie, o ile rendering animacji do klatek idzie dosyc fajnie, to distribute rendering (czyli render jednej klatki po kawaleczku na ilus maszynach) trwa straaaasznie dlugo ( potrafi to kros rozwiazac???? ). Taka farma sieciowa mialaby sens, gdyby byly setki komputerow do dyspozycji, podlaczone non-stop, i jakies sensowne zarzadzanie tym. Jesli to w ogole dziala, to fajna ciekawostka. Ale tylko ciekawostka. Jak ktos ma problem z przerenderowaniem czegos, to zapraszam do kontaktu - moze moglbym cos pomoc :) pozdrawiam i zycze powodzenia :) O czym ty chlopie mówisz? dlaczego niby twa dłużej? używam codziennie backburnera przez ostatni rok na 23 kompach i nie zauwazylem. A co do transferu i synchronizacji to backburner sie tym zajmuje i nie trwa to dlugo. moze wato jednak bylo przeczytac caly watek zanim sie otwarlo usta. a co do ftp to nie wiem. ale wiem co bedzie dzialalo na 100 %. mozna by wykupic ftp i zmapowac je na kazdym kompie wiec backburner "myslalby" ze zapisuje na lokalnym dysku. ale wtedy molby byc problem zapchanym ftp. myslmy, myslmy
lukos86 Napisano 19 Październik 2008 Autor Napisano 19 Październik 2008 a w tym hamachi gdzie sie dopisac do sieci bo cos tepy jestem;) w dolnym prawym rogu masz trojkatna ikonke mirach - wydaje mi sie ze zalezy od pluginu. u mnie wyraznie nie pokazuja sie na liscie kompy ktore nie sa w stanie renderowac. apropo utraty nocki to mozna przeciez sie zalogowac do monitora i zerknac i spac spokojnie :D Pozdrawiam
lukos86 Napisano 19 Październik 2008 Autor Napisano 19 Październik 2008 to zalacz hamachi guzik z kolkiem w dolnym lewym rogu.
lukos86 Napisano 20 Październik 2008 Autor Napisano 20 Październik 2008 Jak narazie mamy 5 aktywnych komputerow w sieci. Zapraszam pozostalych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się