Skocz do zawartości

Jak szybkie masz lacze internetowe  

142 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jak szybkie masz lacze internetowe



Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich. Ostatnio wpadlem na pomysl stworzenia darmowej render farmy dla kazdego uzytkownika forum skladajacej sie z naszych domowych komputerow.

 

Wstepne zamysly wygladaja tak.

 

Do renderowania i zarzadzania uzywamy oczywiscie backburnera.

Do stworzenia lokalnej sieci np. Hamachi (chyba najlatwiejszy i najprostszy w uzyciu)

 

Szkic:

 

 

  • Kazdy instaluje hamachi
  • tworzymy siec np "max3d.pl renderfarm"
  • jeden komputer w sieci zarzadza renderami (w backburnerze menager)
  • reszta komputerow ma oczywiscie uruchomione hamachi i serwer backburnera w tle zawsze kiedy nie uzywa komputera
  • kazdy w hamachi tworzy folder C:\Renderfarm\ ktory jest ogolnie dostepny dla wszyskich ktorzy renderuja/udostepniaja swoje maszyny
  • konfigurujemy backburnera na ip (ktore przydziela hamachi automatycznie) menagera (moglby to byc np moj komputer, nie mam nic przeciwko)
  • w opisie hamachi kazdy wpisuje jakiego oprogramowania uzywa/np wersje vraya

wiec na koniec mamy liste maszyn zdolnych do rennderowania i zapisu na lokalnym dysku na kazdej z maszyn

 

uzywajac hamachi mamy wlad tylko do tego folderu C:\Renderfarm\ wiec jest to raczej bezpieczne.

 

 

Co sadzicie o tym pomysle. uwazam ze moglo by to wypalic. napisac jakis regulamin, porobic statystyki ile czasu dziennie nie siedzimy przy kompie i by wyszlo.

 

Jezeli sa chetni to zapraszam.

Siec utworze dzisiaj lub jutro. Sprobujemy. Prosze o wpis tutaj jezeli chcesz wziasc udzial w tym eksperymencie oraz ewentualne sugestnie.

 

Pozdrawiam.

 

Grzesiek

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Hamachi

 

 

Aha wlasnie stworzylem siec w hamachi

 

Nazwa: max3d_renderfarm

Haslo: pass

 

podlaczcie sie pod siec, zobaczymy ile nas bedzie.

 

moderatorow przepraszam za podwojny watek. prosze o usuniecie z dzialau v-ray. Dzieki

Status: narazie 9 komputerów. Wszystko działa w 100%

 

Mały update instrucji jak się podłączyć

 

Ok tak to dziala:

 

 

  1. zainstaluj hamachi
  2. dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass
  3. w opcjach hamachi ustaw nick zaczynajacy sie od nazwy kompa w windowsie iopisujący parametry komputera i soft np. /grzesio/ core duo 2Ghz / max2008 32 bit/vray 5.17
  4. utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz)
  5. udostepnij folder RF
  6. uruchom backburner server
  7. edit>general settings
  8. wylacz automatic search i podaj ip menagera 5.88.87.222
  9. w polu server name wpisz swoje ip z hamachi
  10. odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera / opcjonalnie
  11. zresetuj serwer
  12. teraz mozesz uruchomic backburner monitor daj connect wylacz automatic search i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec (czyli aktywne komputery gotowe do renderowania.
  13. jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa
  14. ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!!
  15. milego renderowania
  16. po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo

DZIAŁA !!

 

Pozdrawiam

 

Jutro dodam nowe kompy

 

Jak cos nie dziala to wylaczcie firewalla.

 

Aha dodawajcie rendery w maxie 32 bitowym

 

System nie jest tylko do renderowania animacji. Istnieje możliwość renderawania jednej klatki na kilku komputerach (max265 chyba) Podczas dodawania rendera w maxie w okienku backburnera kliknij na split scan lines i define tam okresl liczbe pasków na ktore render ma być podzielony.

Edytowane przez lukos86
  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Idea całkiem fajna, ale z obecnymi łączami internetowymi raczej niewiele pożytku z tego będzie. Powiedzmy, że chcemy sobie wyrenderować jakiś interiorek. Scena spokojnie waży ponad 50MB, a drugie tyle same teksturki. Zanim to się roześle do wszystkich z sieci to dawno zdąży się policzyć na jednym komputerze :] Mając łącza po 20Mbps można by o czymś takim pomyśleć, ale póki co chyba za wcześnie na to. Inną rzeczą jest komfort pracy na takim komputerze, który miałby służyć jako potencjalna końcówka licząca. Sporo osób i tak spędza całe dnie przy monitorze, a na noc puszczają rendery, więc co za różnica czy czy sieć policzy moj render w godzinę, a potem przez resztę nocy obrazki dziesięciu innych osób, czy każda z tych osób w ciągu nocy policzy swój własny obrazek. Imo renderofarma póki co nie może być systemem tak rozproszonym.

Napisano

W tym konkretnym przypadku masz racje. Ale powiedzmy ze robisz animacje na 5000 klatek i masz do dyspozycji 10 komputerow, wniosek, jest szybciej. a scena wysyla sie tylko raz do kazdego kompa. Wiec jakis sens jest.

Apropo szybkiego lacza. Mieszkam w uk mam 20 MB/s wiec nie bedzie problemow z zarzadzaniem siecia.

 

Siec hamahi juz istnieje. Jutro chcialbym przeprowadzic pierwsze proby. Pamietaj proba nic nie kosztuje a kozysci moga byc ogromne. Nie robie tego dla wlasnej kozysci, tylko dla nas wszystkich. Ten sposob dziala ja pracuje w londynie przy wizualizacjach i biuro stoi puste na noc a w nim 23 quady sie chlodza. Kto by nie skozystal, rendery chulaja cala noc. Ale nie oto chodzi, chcialbym zrobic cos wiekszego. Sprobojmy.

 

mirach - sorki to byla pomylka

Napisano

Wszystko ładnie pieknie, ale jesli ktos używa vraya to backburner na nic sie zdaje przy jednej statycznej (jednoklatkowej) scenie - bo o ile mi wiadomo backburner nie moze liczyc na kilku kompach jednej klatki tylko jest tak, ze jeden komp przelicza jedną a drugi inną klatke... Poprawcie mnie jeśli się myle ;)

Napisano

mozesz liczyc jedna klatke na kilku kompach. tj opcja split scan lines podczas dodawania w backburnerze. czyli jedna klatke liczy kilka kompow w paskach ktore niestety musisz polaczyc pozniej recznie. wiec da sie. trzeba to wyprobowac

Napisano

Pewnie moglo by dzialac. Nie pamietam juz dokladnie jak dziala spawner, stille na paru kompach renderowalem jakies 2 czy 3 lata temu. Z animacja o tyle latwiej, ze jak ktos sie odlaczy nieprzewidywanie od sieci, to tracisz 1 klatke, przejmuje ja inny komp, jak ktos sie nagle dolaczy to dostaje porpostu nastepna klatke. Nie wiem jak renderowanie 1 obraka na paru kompach wyjdzie w momencie odlaczenia sie 1 z serverow.

Napisano

Ok sorki za post pod postem. Wszystko dziala, przed chwila sprawdzilem, renderowalem przez neta z pracy na kompie w domu. Ok tak to dziala:

 

 

  1. zainstaluj hamachi
  2. dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass
  3. utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz)
  4. udostepnij folder RF
  5. uruchom backburner server
  6. edit>general settings
  7. wylacz automatic serch i podaj ip menagera : 5.250.162.200
  8. w polu server name wpisz swoje ip z hamachi
  9. odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera
  10. zresetuj serwer
  11. teraz mozesz uruchomic backburnet monitor i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec
  12. jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa
  13. ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!!
  14. milego renderowania
  15. po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo

DZIALA

 

Pozdrawiam

 

Jutro dodam nowe kompy

 

Jak cos nie dziala to wylaczcie firewalla.

 

Aha dodawajcie rendery w maxie 32 bitowym

Napisano (edytowane)

200 mb scena. trwalo ok 4 min. dziala wyprobuj. moj domowy komputer jest teraz dostepny. zaraz dodam laptopa.

 

Trzeba by wykombinowacjakos zeby pakowac sceny rarem i dopiero potem wysylac. Mamy tu jakiego programiste?? scene maxa mozna skompresowac ok 50-cio krotnie wiec bylo by lepiej.

 

http://hamachi.en.softonic.com/

Edytowane przez lukos86
Napisano

Pomysł zacny, acz imo nierealizowalny. Czemu ?

- Bo większość z nas żyje w polsce, a tutaj łącze np. 20mb to luksus na który niewielu może sobie pozwolić

- bo jeśli każdy komputer będzie końcówką renderującą, to nawet jak się render da na najniższy priorytet, to widać pewne spowolnienie całego systemu (no chyba, że wyłączymy jeden rdzeń), a co jeśli chcemy sobie wyrenderować jakiś podglądowy render ? Będą się procesy biły o moc obliczeniową ? Albo będziesz co chwile koligacje ustawiał ?

- pluginy - wspomniany vray to nie wszystko, a co jeśli ktoś używa mentala i ma podpięte zewnętrzne shadery albo jakiekolwiek inne pluginy ? Trzeba by zrobić liste kompatybilności, co każdy z komputerów musi mieć zainstalowane. W XSI mamy np. workgroupy (wtedy jeden komputer musiałby robić za serwer pluginów dla całej reszty), ale w maxie o czymś takim nie słyszałem.

 

Kiedyś myślałem o czymś takim, ale w bardziej 'manualny' sposób (i raczej dla animacji) - na serwerze katalog z dostępem tylko dla naprawdę zaufanych ludzi, do którego potrzebujący wrzuca archiwum z całym projektem + prywatne forum na którym pisałoby się prośby o pomoc (lub jakiś podobny system, coś w php ? Żeby można było rezerwować klatki, które wyrenderuje się w ciągu 24h, a po wyrenderowaniu i zuploadowaniu zmienić ich status na gotowe, a skrypt sam by obliczał i prezentował co zostało do przeliczenia).

W takim temacie/prośbie pomoc byłyby informacje o programie, renderze, wymaganych pluginach, klatkach do wyrenderowania i ustandaryzowany czas jednej klatki (średni)

W odpowiedziach pisałoby by się kto jakie klatki bierze na siebie, czas oddania zawsze do powiedzmy 20.00 i wtedy założyciel wątku uaktualnia pierwszy post o info jakie klatki dostał i co zostało do przeliczenia.

Czas standaryzowało by się wg. testowej sceny.

Bałaganu raczej by nie było, ponieważ dostęp nieliby tylko naprawdę zaufanii ludzie (bo udostępniamy całe projekty) i tylko ci z mocnym sprzętem (czyt. jak ktoś ma jakiegoś starego p4 to niech się nawet nie wygłupia :) )

Napisano

mirach - co do spawnera to poprostu sie uruchamia go w tle a na drugim kompie w vray ustawiasz IP i jedzie :D wszystkie kompy liczą naraz to samo (każdą klatke razem) ;)

Napisano
mirach - co do spawnera to poprostu sie uruchamia go w tle a na drugim kompie w vray ustawiasz IP i jedzie :D wszystkie kompy liczą naraz to samo (każdą klatke razem) ;)

 

tyle to ja wiem, przerabialem to. Ja sie zastanawiam co sie dzieje jak jeden komp odpadnie podczas takiego liczenia.

 

Streaker: chyba za profesjonalnie do tego podchodzisz :) Wydaje mi sie ze to dobre rozwiazanie dla ludzi ktorzy chca w rozsadnym czasie wyrenderowac np animacje biegnacego ludzika z rozsadnym oswietleniem i materialami. Zamiast czekac pare dni na koniec renderu moze mu sie udac to wyrenderowac na paru kompach przez noc. A jak ktos potrzebuje pewnego renderu na deadline ze scenami po kilkaset mega itp, to raczej powinien siegnac do kieszeni po kase na pozadnego kompa, albo profesjonalna renderfarme.

Napisano (edytowane)

Jest troche w tym racji. Czy renderowaliscie kiedys sieciowo. np w robocie. U mnie w pracy mamy 20 quadow i wiem z wlasnego doswiadczenia ze posiadanie takiego zaplecza jest wygodne. nawet do rendera testowego. przeciez to zaledwie kilka klikniec wiecej i nie obciazasz wlasnego kompa. masz pelny podglad w backburnerze i szybszy render. robisz powiedzmy render wielkosci 5000x3333 (standard u mnie w pracy) podczas dodawania renderu do kolejki wybierasz split scan lines powiedzmy 10 i wybierasz kilka kompow ktore maja pasujacy soft do twojego. komputerki licza sobie. caly czas masz podglad na progress w monitorze. po wszystkim tylko kopiujesz je z dysow tych kompow. czy to naprawde az taka filozofia?

 

Sprobujcie, co macie do stracenia

 

Ok. wlasnie dodalem drugiego kompa.

 

Czy moze ktos chociaz sprobowac? i wypowiedziec sie po probie...??

 

 

 

  1. zainstaluj hamachi
  2. dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass
  3. utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz)
  4. udostepnij folder RF
  5. uruchom backburner server
  6. edit>general settings
  7. wylacz automatic serch i podaj ip menagera : 5.250.162.200
  8. w polu server name wpisz swoje ip z hamachi
  9. odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera
  10. zresetuj serwer
  11. teraz mozesz uruchomic backburnet monitor i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec
  12. jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa
  13. ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!!
  14. milego renderowania
  15. po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo

Edytowane przez lukos86
Napisano

Nie możesz zrozumieć, że my, tu w Polsce, mamy za słabe internety żeby takie coś miało sens? Do animacji ok, ale animacji nie robi się tak często. Natomiast puszczanie renderów testowych to po prostu pomyłka w tym wypadku. Zupełnie inaczej wygląda przesłanie sceny po lokalnej sieci firmowej, która zapieprza z prędkością np. 50Mbps, a inaczej wysyłanie z ADSLa (biorę tę technologię za przykład, bo aktualnie daje najlepsze parametry łącza i w miarę przystępną cenę) z prędkością 512Kbps. Gratulujemy ci szybkiego łącza w UK, ale tutaj 2Mbps to już dużo, a biorąc pod uwagę jeszcze mniejszy transfer wychodzący z ADSL (4 - 8 razy mniejszy) to wysyłanie scenki do UK żeby zrobić render testowy jest po prostu śmieszne. Gratuluję zapału i doceniam inicjatywę, ale trochę kulą w płot trafiasz.

Napisano

rozmumie ze rozmiar sceny moze byc dla was problemem. Mozna by na to zaradzic. np wysylac mapy na wspolne ftp tak zeby nie trzeba bylo wysylas ich za kazdym razem albo kompresowac kompresowac scene ale jak. problem byl by w tym ze nie wiem jak zrobic to automatycznie. trzeba by bylo dobrego programiste ktory potrafilby wcisnac rara pomiedzy zapisywaniem sceny a wysylaniem do menagera i odwrotnie. byloby to idealne rozwiazanie. scena ok 200 mb po spakowaniu zajmuje 17 mb. tak na marginesie dodalem ankiete. jak szybkie lacza macie. ostudziliscie troche moj zapal. ale dalej sadze ze moglo by cos z tego byc. moze nie we wszystkich przypadkach ale w zdecydowanej wiekszosci.

Napisano

lukos86 - odnosnie tych duzych plikow roboczych maxa - przeciez w ustawieniach maxa jest opcja "compress on save" wtedy te pliki robocze zajmuja jakies 3 razy mniej i nadal sa plikami maxa.

Napisano

Sry że troszkę nie w temacie.

 

Wy chcecie z tej ankiety dostać jakieś w miare wiarygodne dane? Bo w tym momencie z uwagi na to że przedziały są źle skonstruowane, wyniki będą zawyżone dość mocno - nawet do 50% (chociaż prawdopodobnie mniej - zależy ile osób posiada "międzyprzedziałowe" łącza).

Napisano

ja to nawet nie jestem pewien czy sie mieszcze w tym pierwszym przedziale ;)

 

jestem ciekaw jak wam to wyjdzie, zastanawia mnie tylko w jakim momencie to sie stanie bardziej uciążliwe niż pomocne i dla kogo. No ale ja odpadam ze wzgledu na łącze, ..powodzenia :)

Napisano

Mr_SAN - to ze jest taka opcja to wiem, problem w ym ze tej opcji nie ma w backburnerze. w ankiecie widac ze wiekszosc posiada lacze ok 0.5-1 mb/s zakladajac ze 1 mb/s czyli ciezko ale zawsze sa inne sposoby zoptymalizowania sceny. np kociecie jej na kawalki widoczne w roznych kamerach. mowie teraz o stillach a dla animacji pomysl i tak sie sprawdzi wiecie o tym wszyscy.

 

Kilka osob dopisalo sie do sieci w hamach. zapraszam nastepnych. zaczal sie weekend wiec mozna by jutro porobowac jak farma sprawuje sie w praktyce.

 

Pozdrawiam

 

ps. menagera i drugiego kompa nie wylaczam 24/24 wiec mozna kozystac

narazie skromnie lacznie 5,6 Ghz ale jak bedzie wiecej chetnych to pocichu pododaje kompy z roboty tj. 16 4-ro rdzeniowych quadow i 3 8-mio duo quady.

 

PAMIĘTAJMY JAK MÓWIŁ FERDEK KIEPSKI "W KUPIE SIŁA" :D

Napisano

hmm... może w szkole bym się jakoś z nauczycielkami od infy dogadał to by się udało dołączyć ze 15 kompów dual core 1,8 chyba i 1gb ramu każdy... Ale niczego nie obiecuje. Sam zaraz postaram się dołączyć do tej sieci bo co by nie powiedzieć pomysł fajny. Jak tylko bedę zostawiał kompa włączonego to hamachi będzie chodziło.

Napisano

dzieki za wsparcie.

 

mamy juz 3 kompy do waszej dyspozycji.

Menagera nie wylaczam 24/dobe wiec zapraszam

 

wszystko dziala przed chwila testowane na laczu 1-2 mb/s wysylalo sie ok minuty i renderowalo jedna klatke w paskach na 3 kompach. wszystko 100 % sprawne

Napisano

Mały update instrucji jak się podłączyć

 

Ok tak to dziala:

 

 

  1. zainstaluj hamachi
  2. dopisz sie do sieci max3d_renderfarm haslo: pass
  3. w opcjach hamachi ustaw nick zaczynajacy sie od nazwy kompa w windowsie iopisujący parametry komputera i soft np. /grzesio/ core duo 2Ghz / max2008 32 bit/vray 5.17
  4. utworz folder RF na dysku c: czyli c:\rf (do niego beda wedrowaly wszystkie rendery i z niego potem je sciagniesz)
  5. udostepnij folder RF
  6. uruchom backburner server
  7. edit>general settings
  8. wylacz automatic search i podaj ip menagera : 5.250.162.200
  9. w polu server name wpisz swoje ip z hamachi
  10. odblokuj porty w firewallu te ktore sa w opcjach serwera / opcjonalnie
  11. zresetuj serwer
  12. teraz mozesz uruchomic backburner monitor daj connect wylacz automatic search i wpisac ip menagera i widzisz nasza siec (czyli aktywne komputery gotowe do renderowania.
  13. jak juz bedziesz na etapie renderawania wybierz net render w opcjach maksa
  14. ZAWSZE ZAPISUJ RENDER DO FOLDERU C:\RF\ !!!
  15. milego renderowania
  16. po zakonczeniu renderu kliknij prawym na hamachi na uzytkowniku z ktorego kompa kozystales i kliknij browse/przegladaj i pobierz swoje dzielo

DZIAŁA !!

 

Pozdrawiam

 

Jutro dodam nowe kompy

 

Jak cos nie dziala to wylaczcie firewalla.

 

Aha dodawajcie rendery w maxie 32 bitowym

 

System nie jest tylko do renderowania animacji. Istnieje możliwość renderawania jednej klatki na kilku komputerach (max265 chyba) Podczas dodawania rendera w maxie w okienku backburnera kliknij na split scan lines i define tam okresl liczbe pasków na ktore render ma być podzielony.

Napisano

genaralnie backburner niedopuszcza do wyslania renderow do komputerow ktore nie sa zdolne renderowac. nie widac ich nawet na liscie. jezeli bedzie wiecej chetnych to napisze sie regulamin lacznie z pluginami (darmowymi oczywiscie) opracujemy jakis lepszy system nazewnictwa i bedzie mozna sie juz tylko cieszyc. Podczas renderowania masz pelny wglad do tego co sie dzieje przez backburner monitora. jezeli sa jakies bledy mozesz w nim poprostu zmienic komputer na ktorym bedzie sie renderowaly. Moze chcesz zrobic jakis test?

Napisano

lukos, jest jeden problem, wyobraz sobie ze renderujesz animacje 5000 klatke na okolo 10 kompach, z ktorych na kazdym zapisuje sie w tym twoim folderze c:\rp czy cos tam, to troche bez sensu potem biegac po kazdym kompie i sciagac klatki (zakladajac ze ktos w pewnym mamecie wylaczy kompa;)

 

ja jezeli uzywam backburnera to przed wyslaniem pliku na serwery udostepniaam na moim dysku katalog (powiedzmy e:\rendery)

potem w opcjach rendera w pozycji save to wpisuje mniej wiecej cos takiego:

 

\\uncle\rendery\test1.png

 

wtedy za kazdym razem gotowa klatka wpada bezposrednio na mojego kompa:)

Napisano

dobry pomysl. ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze spowalnia tylko proces.

powiedz my zapisujesz rozniez elementy renderów (np. rawreflections, ....) i pod koniec renderowania komputer czeka (render czeka az cala klatka i elementy zostana wyslane) dopiero po wyslaniu zaczyna renderowac nastepna klatke. wiem ze kopiowanie moze to byc troche uciazliwe. wymyslimy cos lepszego. np duze FTP. cos sie wymysli. jak bedzie wiecej chetnych to jestem nawet w stanie zainwestowac troche kasy w duze ftp dla wszystkich.

Napisano

serwus :)

nie czytalem wszystkiego (tylko pierwsza strone).

Trudno mi sobie to wyobrazic w praktyce. Na codzien widze, ze renderfarma ma problem np. z transferami plikow, tekstur itp, na stacjonarnym, kablowym , sieciowym laczu GIGAbitowym. Czyli tysiac razy szybszym niz megabit o ktorym sie tu wspomina.

To nie bedzie dzialac. Dluzej - to pewnie kilskadziesiat lub kilkaset razy dluzej - bedzie trwalo przesylanie danych , synchronizacja itp.

Poza tym jest jeszcze kwestia, ze nawet na renderfarmie, o ile rendering animacji do klatek idzie dosyc fajnie, to distribute rendering (czyli render jednej klatki po kawaleczku na ilus maszynach) trwa straaaasznie dlugo ( potrafi to kros rozwiazac???? ).

Taka farma sieciowa mialaby sens, gdyby byly setki komputerow do dyspozycji, podlaczone non-stop, i jakies sensowne zarzadzanie tym.

Jesli to w ogole dziala, to fajna ciekawostka. Ale tylko ciekawostka.

Jak ktos ma problem z przerenderowaniem czegos, to zapraszam do kontaktu - moze moglbym cos pomoc :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Z tym ze backubrner nie dopuszcza do wyslania sceny do kompa ktory nie ma plugina to bzudra, chyba ze w maxie 2008 czy 2009 jest jakis nowy backubrner. Juz pare razy w pracy sie nacielismy, kiedy po calonocny renderingu okazalo sie ze pare kompow wyplulo tylko informacje "error, brak pluginu".

 

Uncle dobrze zauwazyl, przydalo by sie 1 miejsce na ktore wszystko laduje i z ktorego sie sciaga.

 

Trudno mi sobie to wyobrazic w praktyce. Na codzien widze, ze renderfarma ma problem np. z transferami plikow, tekstur itp, na stacjonarnym, kablowym , sieciowym laczu GIGAbitowym.

 

hm, dziwne. Ja na codzien pracuje w zasadzie poprzez LANa, na zasadzie ze wszystko (pliki maxowe, textury) siedzi sobie na serverze, a moj komp dziala w zasadzie jako koncowka z odpalonym maxem. Oczywiscie szybkosc zapisu/odczytu scen jest mniejsza niz jakbym robil to z dysku, ale zadnej tragedii nie ma.

 

a, zeby bylo jasne, dyskutuje tu sobie z pozycji czysto akademickiej. Ani mi taka farma nie potrzebna, ani nie mam zadnego sensownego kompa zeby do niej podlaczyc :)

Napisano
serwus :)

nie czytalem wszystkiego (tylko pierwsza strone).

Trudno mi sobie to wyobrazic w praktyce. Na codzien widze, ze renderfarma ma problem np. z transferami plikow, tekstur itp, na stacjonarnym, kablowym , sieciowym laczu GIGAbitowym. Czyli tysiac razy szybszym niz megabit o ktorym sie tu wspomina.

To nie bedzie dzialac. Dluzej - to pewnie kilskadziesiat lub kilkaset razy dluzej - bedzie trwalo przesylanie danych , synchronizacja itp.

Poza tym jest jeszcze kwestia, ze nawet na renderfarmie, o ile rendering animacji do klatek idzie dosyc fajnie, to distribute rendering (czyli render jednej klatki po kawaleczku na ilus maszynach) trwa straaaasznie dlugo ( potrafi to kros rozwiazac???? ).

Taka farma sieciowa mialaby sens, gdyby byly setki komputerow do dyspozycji, podlaczone non-stop, i jakies sensowne zarzadzanie tym.

Jesli to w ogole dziala, to fajna ciekawostka. Ale tylko ciekawostka.

Jak ktos ma problem z przerenderowaniem czegos, to zapraszam do kontaktu - moze moglbym cos pomoc :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

 

O czym ty chlopie mówisz? dlaczego niby twa dłużej?

używam codziennie backburnera przez ostatni rok na 23 kompach i nie zauwazylem.

A co do transferu i synchronizacji to backburner sie tym zajmuje i nie trwa to dlugo. moze wato jednak bylo przeczytac caly watek zanim sie otwarlo usta.

 

a co do ftp to nie wiem. ale wiem co bedzie dzialalo na 100 %. mozna by wykupic ftp i zmapowac je na kazdym kompie wiec backburner "myslalby" ze zapisuje na lokalnym dysku. ale wtedy molby byc problem zapchanym ftp. myslmy, myslmy

Napisano
a w tym hamachi gdzie sie dopisac do sieci bo cos tepy jestem;)

w dolnym prawym rogu masz trojkatna ikonke

 

mirach - wydaje mi sie ze zalezy od pluginu. u mnie wyraznie nie pokazuja sie na liscie kompy ktore nie sa w stanie renderowac. apropo utraty nocki to mozna przeciez sie zalogowac do monitora i zerknac i spac spokojnie :D Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności