Skocz do zawartości

Model 3d: Rekonstrukcja gotyckiego kościoła


claude

Rekomendowane odpowiedzi

1 i 2 - sam wspomniałeś poligony na kolumnach.

Trochę mi się nie podoba że dolna część kolumny jest szara a łuk beżowy, lepiej całe beżowe. Nie wiem o ile na to masz wpływ.

Światełko ładne.

 

3 - zbyt mocna perspektywa, wygląda to dziwnie po lewej, obetnij kawałek kadru (do środka pierwszego łuku) a będzie dobrze.

 

4 ładne, może ciut za ciemne (te jasne pierwsze 3 mi się bardziej podobały)

 

5 - za jasne, i tu nie pasuje taki podłużny poziomy kadr.

Na oknach tekstura jest niedobrze nałożona (cegły muszą iść po łuku), i w tym obrazku to się rzuca w oczy. W poprzednich mi to nie podpadło bo okna nie były takim centralnym elementem.

 

6 - dof jak dof, tu nawet nie taki zły, ale w plan tylni bym jakoś wpasowała okno albo coś innego jasnego zamiast tych organów.

 

7 - tu dof moim zdaniem nie pasuje, na tą przednią kolumnę to jeszcze ale tył powinien być ostry. No i ujęcie nieciekawe.

 

6 - straszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

grigoriob - postaram się jak tylko znajdę czas

La R - z abberacją mocno pojechałem bo robiłem ją pierwszy raz taki test, robiłem ją ręcznie składając trzy warstwy gdzieś czytałem że jest od tego filtr

chudy - czwarty render specjalnie tak pojechałem na curve, czysty eksperyment szukając klimatu - rzeczywiście trochę tani zabieg ale chciałem zobaczyć różne warianty

adam_m - postaram się poprawić te teksturki, ławeczki wiem ale pamiętam ze podczas mapowania ich wywalało mi maxa więc zostawiłem takie niedorobione, jakoś TY dawno ze swoim kościółkiem nie dawałeś up'a?

ETA - materiały leżą i kwiczą, ławki z everów a reszta z jakichś kijowych tekstór, ogólnie nie lubie mapowania :( potwornie żmudna robota

Ania - cześć mistrzyni! korekta trafna, ogólnie można testować i testować w nieskończoność a ja mam problem z konczeniem swoich prac, a to nowa fucha albo inny pomysł lub zmęczenie materiału, na pewno wrzucę jeszcze coś fajnego

Freedom Fighter - sklepienie ze zdjęć z początku XX wieku pewnie przebudowane w XVIII nie miałem lepszych zdjęć więc tak zostało

 

Dzięki za komentarze i pozdrawiam..........

PS. "Ja tu jeszcze wruce...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli naprawdę nikomu to nie działa to będę musiał zrobić to we Flash chyba będzie bardziej pewny rezultat.

 

A jaki system macie może Viste, bo pamiętam że w Viście rzeczy od QuickTime potrafiły się dziwnie wyświetlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit - jednak działa, po prostu długo się ładowało. fajne.

ale tych hotspotów nie ma (albo muszę jeszcze dłużej poczekać).

jak zładuję to na dysk, to hotspoty widać ale już nie da się tak fajnie kręcić kamerą, a jak na nie klikam to nic się nie dzieje.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz plik na dysku to hot spoty nie będą działać bo odwołują się do adtesu lokalnego na serwerze

 

Kamerą się kręci wiadomo trzymając lewy klawisz myszy i przeciągamy.

W hotspoty klikamy.

 

Może powinienem jeszcze zredukować jakoś jakość tych panoram, każda ma 1,5 mb, jak mas się dobry internet to jest ok.

 

Myślę o zrobieniu tego w Flash i dodaniu animacji kamery pomiędzy hotspotami. Jest tylko jeden problem JA NIE UMIEM fLASH'A!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po reloadzie działają również hotspoty. Przypuszczam że mi przedtem po prostu łącze przerwało zanim całość była załadowana.

Fajnie by było gdyby była druga wersja dla słabszych łącz.

Podoba mi się sposób pokazania tego, tylko ciut za wolno ładuje u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie moje wypociny zamieściłem na froncie mojej autorskiej stronki!

Mini Virtual tour z Plymouth pod spodem napisałem krótkie instrukcje są też wersje plików exe z podwójnymi panoramami before/after i

można ściągnąć filmik jak i też pod spodem jest inna panorama.

No i można zajrzeć w portfolio :)

 

Jak to wygląda?

http://restorer.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

wersja troszkę mniejsza

http://restorer.pl/vt3.mov

 

 

491 342 poly

prawie 3 tygodnie renderu non stop na core 2 duo - klatka 8-15 minut

 

narobiłem sporo błędów ale nie miałem siły i czasu na poprawki

najbardziej denerwuje mnie klatkowanie filmu w wielu miejscach (za szybki ruch kamery w stosunku do ilości klatek) te straszne migotanie zwłaszcza na oknach którego nie zdołałem usunąć w postprodukcji duża część scen ma jakieś szarpnięcia i zniekształcenia spowodowane programem, którym nagrywałem ujęcia z panoram, niebawem będę robił próby aby usunąć ten efekt

 

mimo wszystkich błędw jest to kolejny projekt do przodu kolejne doświadczenie :) które mi się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne wnętrze, ale animacja nie przemawia do mnie. Za duży kąt widzenia, brak logiki w pokazywaniu wnętrza, jakbyś nie bardzo wiedział na czym chcesz się skupić, ciągłe obracania się kamery wokół własnej osi. Dziwne "przeloty" nad ławkami, jakby operator siedział w rollercoasterze.

Poczytaj "czarną księgę animatora" tam jest rozdział o prezentacji tego typu obiektów, albo zobacz choćby "Katedrę" Bagińskiego, jak pracuje kamera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość ramu ma wpłw na szybkość renderu nieznaczną, w niektórych wypadkach może trochę większość. Od ramu zależy jak dużą skomplikowaną scenę możesz renderować, czym więcej tym więcej drzew możesz wstawić i nie wywali ci error

 

Prędkość renderu to przede wszystkim jak nie prawie całkowicie procek lub wiele prockow

 

Fajne wnętrze, ale animacja nie przemawia do mnie. Za duży kąt widzenia, brak logiki w pokazywaniu wnętrza, jakbyś nie bardzo wiedział na czym chcesz się skupić, ciągłe obracania się kamery wokół własnej osi. Dziwne "przeloty" nad ławkami, jakby operator siedział w rollercoasterze.

Poczytaj "czarną księgę animatora" tam jest rozdział o prezentacji tego typu obiektów, albo zobacz choćby "Katedrę" Bagińskiego, jak pracuje kamera.

 

Masz rację ale ja robiłem ten filmik dla też innych celow, beda one wykorzystywane przy innej interaktywnej prezentacji, gdzie animowane będą przejścia pomiędzy hotspotami a w hotspotach beda panoramy ktore bedzie mozna obracac - wiec na tym filmie pokazalem rodzaj takiego spaceru pomiedzy okreslonymi punktami

 

ale masz rację że moglbym zrobic fajną animkę a la Katedra Bagińskiego, powinienem zajrzeć do tej księgi animatora

 

dzięki pozdrawiam

Edytowane przez claude
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawalek fajnej roboty - faktycznie praca kamery dziwna (te przeskoki BARDZO widac niestety), faktycznie swiatlo przez witraz mogloby sie kolorowac a ja bylbym zachwycony widzac w tym swietle wirujace drobinki kurzu - dodaloby to troche zycia tej krystalicznie czystej scenie. Koniec koncow jednak gratulacje skonczonego projektu! Generalnie bardzo na plus!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

claude a nie lepiej użyć metody crossview przy której nie trzeba żadnych okularków i nie fałszuje kolorów. Wystarczy zestawić obok siebie dwa rendery z kamery prawej po lewej stronie i z kamery lewej po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

claude a nie lepiej użyć metody crossview przy której nie trzeba żadnych okularków i nie fałszuje kolorów. Wystarczy zestawić obok siebie dwa rendery z kamery prawej po lewej stronie i z kamery lewej po prawej stronie.

 

Akurat te anaglify zrobiłem na czyjeś konkretne zlecenie, w przypadku panoram nie ma szansy na zrobienie dwóch obrazów obok siebie.

 

Po drugie, widziałem już tę metodę crosview jest bardzo prosta ale mi ciężko wychodzi robienie tego zeza, muszę naprawdę długo siedzieć aby to zobaczyć albo w ogolę mi to nie wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz i masz:

crossview.jpg

By tymbeusz at 2009-08-06

 

Próbowałem zrobić tego zeza bezskutecznie przez pewien czas, po czym po prostu zmniejszyłem obrazek i okazało się że robię to bez większych problemów jeśli obrazki są małe. Całkiem fajnie to wygląda gdy już się to widzi w 3d.

 

Poza tym zrobiłem parę poprawek do mojego QUICK VIRTUAL DEMO TOUR

Mam zasadniczy problem z moim wideo które składam w Sony Vegas. W sony vegas filmik jest jasny jak go wyeksportuje do jakiegokolwiek pliku odtwarzając w Windows Media player filmik jest dużo ciemniejszy, odtwarzając w Quick time ten sam filmik jest normalny jasny, w VLC też jest jasny. Wgrywając film do Youtube film zrobi się ciemny znowu. Robiłem setki testów i do dziś nie wiem jak zrobić aby film na youtube wyglądał tak samo jak w Sony Vegas albo w QuickTime. Może ktoś pomoże.

A TU FILMIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to wygląda w 3D ;]

 

Co do tego zeza to skoro przy małych obrazkach wychodzi Ci to bez problemu, to widać jest to tylko kwestia wprawy. Sam na początku nie radziłem sobie z pełnoekranowymi zdjęciami, ale po kilku dniach zabawy z mniejszymi jakoś zaczęło udawać mi się zestawiać nawet duże obrazki. Teraz czasami oglądam takie zdjęcia na 2 monitorach i powiem, że efekt jest niesamowity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności