Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Otóż chcę się zapytać ile trisów średnio dajecie na drzewa które idą do gry. Chodzi mi o takie drzewo bez planeów na liście gdyś to ma być "łyse" drzewo.
mirach Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 to zalezy od engina i rodzaju gry dla ktorego robisz. Drzewko w rts'ie ma ciut inny polycount niz w fps'ie.
Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 gra to http://www.slincer.cba.pl a silnik to chyba esenthel (nie wiem nie zagłębiam się w to)
makak Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Nie chcę być złośliwy, ale umarłem czytając opis gry: Akcja gry toczy się w 2034 roku, po wielkim wybuchu, spowodowanym wojną USA z Rosją w roku 2012. Rząd USA wystrzelił zabójczą rakietę w stronę Rosji, lecz w locie, rakieta zmieniła kurs. Leciała na Europę, centralnie na .. Polskę... Cały świat ogarnęła apokalipsa, wybuch był tak wielki, że zmiotła z powierzchni ziemi wszystkie wielkie państwa i miasta. Setki tysięcy ludzi wyginęło. Przetrwali nie licznil. Od roku 2029 ludność, pojawiała się na nowo. Ocaleni ludzie, zaczęli się rozmnażać od początku. Powstałwały nowe cywilizacje i bronie. Jest jedno miejsce, które przetrwało wybuch - Stacja kolejowa w Moskwie. Jednak słuch o Europie i innych dużych kontynentach zaginął. Chodziły pogłoski, że cała ta apokalipsa, to wina jednego człowieka - Slncer'a. On jednak nie wiedział co robi na tym, nieznanym dla niego kontynencie. Na skutek wielkiego wybuchu, został oszołomiony i stracił pamięć. Jednak, jest w nim coś niezwykłego... W dzień wybuchu, był w Europie, dziw, że to przeżył. Ludzi uważają go za inną istote, nieziemską. Jedyna co miał przy sobie, to zdjęcie. Zdjęcie pięknej, młodej kobiety... Slincer postanowił dowiedzieć się dlaczego ludzie go odrzucają, chce też dowiedzieć się trochę o sobie, co robił i jak żył przed utratą pamięci oraz kim jest tajemnicza kobieta z jego zdjęcia...
mirach Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Tak jak ci pisalem na gadu Kolin. To ile trisow ma miec obiekt powinien zdecydowac twoj Lead Artist, a nie ludzie z forum ktorzy nie maja pojecia o projekcie.
Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 makak_ a dlaczego mało nie umarłeś? O co ci chodzi ?
Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 Zabawny pod jakim kątem ? Że głupi czy jak ?
Sebastian Ozga Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Hmmm... może lepiej określić to mianem "oryginalny" :)
mirach Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 No trzeba przyznac ze opis bardzo orginalny. A tak bardziej konkretnie: ani nie trzyma sie kupy, ani nie sprawia wrazenia chocby odrobine prawdopodobnego.
Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 dobra ja tam tego opisu nie pisałem i to nie temat o opisie tylko o trisach. Więc jakby ktoś mógł mi napisać po ile trójkątów robiłby drzewa do tego typu gry to byłbym wdzięczny.
ofca Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 W Crysisie tak pewnie z 5/8 k tri wiec mozesz sie tego trzymac " ;) "
intoxicate Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 im mniej tym lepiej + lody + odpowiednia technologia (ST naprzyklad). Choc ilosc poligonow nie jest tak wazna jak wielkosc i ilosc tekstur odpowiedzialnych za liscie. (aktualnie na ekranie) przynajmniej to zauwazylem bawiac sie roznymi silnikami, od tych najgorszych po te najbardziej zajebiste.
Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 tu liści nie będzie. A co do 5-8 k trisów to jest całkiem ok bo na razie nie mam nawet 600
avant.garde Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Z tego renderu, który się znajduje na stronce, to bym wnioskował, że 5k trisów na drzewo to szaleństwo - trochę niespójnie by to wyglądało - zabudowania słabe w detalu (a'la quake 1/2), a drzewa wybijające się epokowo o kilka lat. Ograniczeniem może być sam engine, nie znam się na tym, ale przede wszystkim powinieneś porozmawiać na ten temat z team'em (programistami, grafikami 3D). Dla przykładu powiem, że w Morrowind'zie bronie, pancerze, przedmioty itp. rzadko przekraczały 1k trisów. EDIT: Tak jak ofca wyżej napisał, 1,5k trisów powinno spokojnie wystarczyć.
Davegraph Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Moim zdaniem do waszego projektu nie ma sensu pakować drzew które będą miały po 1,5 - 2k trisów , zdecydowanie oszczędniej będzie i jeśli sie to umie zrobić to także ładniej i efektowniej zrobić dobry trzon drzewa i główne gałęzie drzewa a drobniejsze gałązki zrobić na alphie. Więc na dobre drzewo wystarczy mniej niż 1k
Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 hmm. jezeli 1 k to powiem ze swietnie. Myślałem że powiecie że z 600. W 1 k się zmieszczę spokojnie. A co do tej mapki to ona ma być z tego co słyszałem rozbudowana. A tak przy okazji jak kanału alpha używać ?
Davegraph Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Jeśli chodzi o kanał alpha to poszukaj na googlach lub forum , to najlepszy zbiór . Kanał alpha lub alpha texture to czarno-biała textura gdzie kolor czarny będzie brany jako przezroczysty a biały to co ma być widoczne.
Kolin101 Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 w sumie o tym kanale poczytam ale nie będę go stosował teraz w drzewach bo malutkie gałązki raczej apokalipsy by nie przetrwały.
JunioR Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 po apokalipsie raczej nic by nie przetrwalo. btw. smieszne to troche
plutko Napisano 20 Listopad 2008 Napisano 20 Listopad 2008 Moze to akopalipsa byla, wtedy drzewa zostaja ;) Male galazie sa bardziej odporne od duzych konarow (na podmuchy, fale uderzeniowe, trzesienia ziemi i hiszpanska inwkizycje). Chyba, ze zabojcza rakieta zasiala nieziemski ogien trawiacy ziemie przez 40 dni, nocy i porankow. Wtedy male galezie sa bez szans. Duze tez ;0 Dobrze ci mirach napisal. Limity powienien podac ci Twoj Lead/Art manager (lub w ostatecznosci programista odpowiedzialny za silnik). Jesli taka osoba nie istnieje lub nie chce podac takich informacji pozostaje jedno wyjscie: uciekaj od tego projektu jak najdalej sie da. btw. juz kocham ta gre ;)
Hatred Napisano 21 Listopad 2008 Napisano 21 Listopad 2008 e tam juz menager, szef programista... wymyslacie co to bez nich sie nie da zrobic gry? ja bym na twim miejscu pierdyknol na tyle trisow ile ci sie zywnie podoba, za wyjatkiem ze wydawac ci sie beda potrzebne by drzewko wygladalo ladnie, jak zlozysz ladny enviroment i nie silnik tego nie uciagnie to zaczniesz ciac, badz dojdziesz do wniosku zeby okreslic sobie limit np 2x mniejszy niz uzyles lub zobaczysz z czego bedzie latwiej zrezygnowac bez straty do jakosci.
plutko Napisano 21 Listopad 2008 Napisano 21 Listopad 2008 e tam juz menager, szef programista... wymyslacie co to bez nich sie nie da zrobic gry? No, wlasnie sie nie da. W 99% przypadkow gdy amatorka jest na calej linii, gra nie powstaje. Ten 1% to ludzie, ktorzy zdaja sobie sprawe ze swoich slabosci i nie porywaja na ... przepraszam, to w koncu watek o drzewie. Przejrzalem stronke projektu i tam nawet CEO maja ekhem :D
Hatred Napisano 21 Listopad 2008 Napisano 21 Listopad 2008 da sie, trochu gier powstalo zanim ludzie zaczeli miec potrzebe zeby zatrudniac menagerow, nadal przy malych projektach jakos to nie jest musowe wiec juz nie przesadzaj. Czym taki menager mial by sie zajmowac menagmentem 2 osob no chyba sami by se poradzili z koordynacja..
Piro Napisano 23 Listopad 2008 Napisano 23 Listopad 2008 Jak na moj skromny gust, to brakuje wam kogos, kto by udawal lead artyste, oraz kogos, kto by udawal game designera - historia niespojna, taka jakas wyssana z niewlasciwego palca dla mnie, to co macie juz na stronie (ok, niewiele, ale jednak widze co tutaj postujesz itp) tez takie jakies biedne jest. Polecam poprawic historie (nawet jesli zakrecona, irracjonalnie-zabawnie-powazna historia o splincerze moze zostac, to przynajmniej przepiszcie ja na stronie glownej bez bledow, z zachowaniem gramatyki i ortografii polskiej, ze o ang wersji nie wspomne ;p). jesli nie macie (z racji dosc amatorskiego teamu) kogos, kto moglby sie tym zajac, ze tak powiem - wlasciwie, to przynajmniej posciagajcie artbooki / gamedesign'y z kilku komercyjnych, wiekszych produkcji, i przynajmniej zalapiecie podstawy planowania, rozpisywania (macie to gdzies rozpisane wszystko, prawda? XD) fabuly i mechaniki gry, oraz ogolnie o co w tym biega - bo n eijest sztuka krzyknac na warszt.pl czy innym forum (sorry za przyklad z warsztatem, tak mi jakos kolatala ta nazwa w glowie) 'zrobmy sobie gre!', po czym tworzyc cos, co jeszcze nie do konca jest przemyslane. Usiasc, i chociazby nie wychodzic tydzien z pokoju, miec wszystko tak dokladnie zapisane, zeby nie miec watpliwosci ze sie gdzies zgubi w srodku. Wiesz jak powstalo uniwersum halo? glowny game designer odpowiedzialny za fabule zamknal sie na miesiac (tak, miesiac) w pokoju, przyjmujac tlyko posilki przez drzwi, i nie wychodzil, dopoki nie skonczyl - dzieki czemu halo jest tak bardzo zajebiste - wszystko zostalo dopiete na ostatni guzik. Pomarudzilem. Ale i tak zycze powodzenia, nie od razu Rzym zbudowano ^^
plutko Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 Powstalo tych gier, uhhh a jakies dobre wymienisz? Da sie, nie da sie? Ludzie robia samemu flashowe gierki i nie ma problemu. Sami sobie sa menadzerem czyli sami sa ze siebie odpowiedzialni. Jak jest choc kilka osob w projekcie, powinien byc ktos odpowiedzialny za calosc (moze tez robic inne rzeczy). Chocby po to, ze gdy wszystko sie po..przy, bedzie kogo bic. A czy rzeczywiscie sie da? Polskie gry "kojarzone" na swiecie sa dwie: Painkiller i Witcher. Plus kilka, o ktorych mozna powiedziec - dobre, srednio-dobre. Do tego sporo malych produkcji na srednim i niskim poziomie (ale np. pozytywne zaskoczenie Saggarah). Nie powstala w tym kraju, zadna porzadna, kompletna amatorska produkcja. Myle sie? Za to kiepskich, rozpoczetych, nieskonczonych, wiecznych, porzucownych projektow mozna znalezc bez liku. I sa ku temu przyczyny. Kiepscy programisci, kiepscy graficy? A moze nie ma komu wziac tego wszystkiego i pokierowac w dobrym kierunku. Kogos kto na poczatku projektu przyjmie rozsadne zalozenia i nie trzeba bedzie zmieniac wszystkiego po 5 razy. Czy naprawde nie da sie posluchac ludzi z doswiaczeniem. I z drugiej strony czy ktorys z deweloperow wspiera w jakikolwiek sposob amatorskie teamy? (nie o kase chodzi) Sorry, to nadal watek o drzewie. Z odpowiedzi wynika 5-8k ;), 1-5-2k, ponizej 1k i na koniec zrob jak ci sie podoba, potem obetniesz. Maly rozrzut. Zrobiles juz to drzewo?
ofca Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 http://www.aazero.4en.com.pl/implo/ Polskie gry ? Pewnie, Witcher, Painkiller... a gdzie calkiem przyzwoity Call of Juarez (pierwsza bodaj polska gra na x'a360). na zachodzie zrobil mala burze, ale zrobil. A co z Xpand Rally? A Two Worlds ? (~700 000 pudelek na calym swiecie ). Tylko polowie tych gier braklo marketingu i polowa nie wie ze z Polski (w przypadku Witchera odwrotnie, tam marketing zaistnie konrketny byl).
Hatred Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 Oil tycoon2 zrobiony przez polskie Drago interactive (gra moze i uszla za kiszke roku ale zawsze zostala wydna w 12 jezykach na calym swiecie) powstala bez zadnego menagera, to samo Cold zero przez nich robione tysiace gier mojego znajomego Rolanda P. (ad 2040, Shizm, Reach itd) powstaly bez menagera (chodz o to go dokladnie zapytam jutro ale jakos nie pamietam zeby opowiadal o kims takim) Painkiller PCFu (dodatek juz nie) bez menagera te inne to niewiem, wiecej gier? do momentu kiedy gierki nie zrobily sie tak ogromne (poczatki tworzenia gier) menagerowie, sprzataczki itd nie byli potrzebni wystarczyl zapal kilku ludzi, nieraz jednego (Roland kiedys opowiadal ze jak programista jakis dal ciala sam nauczyl sie programowac i osobiscie dopisal co potrzeba) no ale drzewko rob rob, i sie pochwal rezultatem, zrobisz jedno zrobisz drugie potem kolejne napewno skill trochu wzrosnie, jesli projekt nawet padnie to prawdopodobnie cos wiecej bedziesz wiedzial o game arcie. ps. z tym czepianiem sie o menagerow itd troche specjalnie wyjechalem zeby potrolowac i sie poklucic no bo tak prosto napisac ze projekt jest z dupy bo nie ma leadow, ma nieorginalna historie i co moze jeszcze grafika tam na shotach jest slabsza od tej co powstawala w latach 90 a projektow polskich RPG wczesniej bylo tysiac i prawie wszystkie upadly? bez sensu, po co zniechecac ludzi odrazu, a tu sie chlop o polycount pyta:P
plutko Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 Dobra, skonczcie juz wymieniac, macie racje, da sie, idzcie precz ;) Ale (syndrom ostatniego zdania) gry byly mniejsze, konkurencja slabsza, Wasze przyklady czasem kiepksie ;). Po drugie jak jest osoba z zapalem to niejako sama przejmuje role, o ktorej mowie. I tak macie racje. Koniec A co do zniechecania. Masz troche racji. Z drugiej strony jak tu nie zniechecac jak sie znow ktos na cRPG rzuca. Matematyki nie ucza w szkole? Proste zadanie: Gre X robiono Y miesiecy przez Z ludzi. My robimy gre U przez V ludzi. Ile miesiecy nam to zajmie, biorac pod uwage, ze skill naszych ludzi jest N razy mniejszy. Dane: X = U Y = 24 Z = 50 V = 10 N = 2 Czyli albo zajmie to 20 lat, albo skracajac czas produkcji gra bedzie 10 razy: mniejsza, prostsza, gorsza? Jesli nie mniejsza i prostsza, pozostaje tylko gorsza. A kto chce grac w kiepskie gry? ofca. dzieki za pokazanie Implosion. I gratulacje, wzieliscie prosty pomysl, skonczyliscie. Co prawda ktos powinien dostac baty za prezentacje waszego projektu. Wchodze na strone (pomieszany polski z angielskim), forum nie dziala, opis gry: grafika 3d, 5 statkow... - rodzaj gry to juz tajemnica. Na stronie Play nie ma jej w sklepie, dopiero w publishing trafiam, kupic sie nie da. Demo - podaj haslo? Czepiam sie formy, robiliscie gre X czasu, dopracowac stronke juz zabraklo? Jak tam drzewo? Robi sie?
Kolin101 Napisano 27 Listopad 2008 Autor Napisano 27 Listopad 2008 Dawno mnie nie było bo mi forum nie działało ale drzewko już mam 610 trisów ale screenu nie pokażę z jakichś przyczyn których zdradzić nie mogę. abtw. to mnie raczej nie zniechęcicie bo ja już w kilku upadłych projektach byłem i jakoś jeszcze się trzymam.
Piro Napisano 27 Listopad 2008 Napisano 27 Listopad 2008 Hola Hola, nikt Cie nei chce zniechecac. Jak na razie, to z tego co tutaj nagryzmolilismy, to mozna by wyciagnac karsc cennych rad, ktore moglyby sie przydac do tego, abys nie byl w kolejnym upadlym projekcie, tylko aby stworzyc cos... no wlasnie - cos. Cos, co bedzie dobre, grywalne, i nawet jesli sie nie sprzeda jak wiedzmin, to bedzie potrafilo przyciagnac gracza na wiecej niz 10 minut.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się