Napisano 27 Listopad 200816 l Witam wszystkich :) właśnie kończę studia i postanowiłem w ramach pracy dyplomowej zrobić postać (i kawałek świata) do gry, czyli LP. Problem polega na tym, że nigdy wcześniej nie robiłem nic w LP ;] W załącznikach są concept arty zrobione przez moją koleżankę (to jej praca dyplomowa ;) ) i screeny z maxa. Jak na pierwszy model człekokształtny i w dodatku LP jestem nawet zadowolony. Martwi mnie tylko jedno: czy nie zepsułem czegoś na samym początku :] ... Nie podoba mi się też to jak światło wygląda na siatce. Po wygładzeniu siatki wszystko jest ok, ale w wersji LP 'phong' jest taki trujkątny ;] niby to oczywiste, ale jak obserwuje inne modele LP to nie widze czegos takiego. Planuje później dodać do medelu normal map'e co powinno zlikwidować końciatość, ale z planów może nic nie wyjść więc chciałbym jak najwięcej naprawić teraz :) Dodam jeszcze, że ten model ma być wykożystany w silniku Ogre. Proszę wszystkich o dobre rady :) Pozdrawiam :) Edytowane 4 Czerwiec 200915 l przez quard
Napisano 27 Listopad 200816 l te cienie sa zależne od geometrii modelu i u ciebie nie rozkładają się najgorzej - może w okolicach krocza warto by jeszcze pogmerać ;) ale poza tym jest imo ok. Jak dodasz tekstury / normale a także jak oświetlisz model powinno to już inaczej wyglądać, bo to co masz teraz to jest standardowe światło maxa. Jeżeli jakieś fragmenty wydają ci się zbyt kanciaste, to dodaj tam geometrii (np. na klacie mogło by być więcej podziałów) i porblem zniknie. mam nadzieję że o to ci chodziło ;)
Napisano 27 Listopad 200816 l Autor dzięki... mniej więcej o to mi chodziło ;) światło co prawda nie jest standardowe bo nie lubię modelować przy tych domyślnych, ale nie jest jakoś specjalnie ustawiane. Co do zagęszczania to trochę obawiam się, że będzie za dużo poly. Teraz jest już ponad 1000 (ok 1300 trójkątów) i tu właśnie pojawia się pytanie: ile może być w takiej postaci poly? Czeka mnie jeszcze głowa, która jest dość skomplikowana. A tak przy okazji - ma ktoś jakiś dobry pomysł jak powinienem zabrać się teraz za ręce? Na obrazkach są one bardzo blisko ciała i boję się, że później będę miał problem z kośćmi :/
Napisano 27 Listopad 200816 l Jako konceptu poszukałbym czegoś dokładniej zrobionego, bo ten (jak na prace dyplomową w szczególności 0.o) jest bardzo forfunowy (anatomia i... włochaty penis...). Węższy w talii i szerszy w barach odrobinę i powinno grać :D Daj mu więcej masy w nogi, bo teraz wygląda bardzo niestabilnie!
Napisano 27 Listopad 200816 l Witam wszystkich :) właśnie kończę studia i postanowiłem w ramach pracy dyplomowej zrobić postać (i kawałek świata) do gry, czyli LP. Problem polega na tym, że nigdy wcześniej nie robiłem nic w LP ;].... Pozdrawiam :) NOOOŁŁŁŁŁŁŁŁ.....nie bierz sie za game art jezeli chodzi o prace licencjacka itd itp....pograzysz sie ...trust me...ja juz 1.5 roku robie swoja :|
Napisano 28 Listopad 200816 l hmm to jest mid res? bo jak na low poly to czegos tu nie kminie, trochu siatka dziwnie leci, wszystkie edge horyzontalnie ulozone? (przynajmniej na nogach), jesli to low poly ma byc edge flow tutaj mogl by byc sporo lepszy jak na tyle poly, radzil bym zagladnac do FAQ i poogladac jak wygladaja modele tam przez ludzi robione, wedlug mnie ta siatka jest conajmniej dziwna Edytowane 28 Listopad 200816 l przez Hatred
Napisano 28 Listopad 200816 l Autor hmm to jest mid res? bo jak na low poly to czegos tu nie kminie, trochu siatka dziwnie leci, wszystkie edge horyzontalnie ulozone? (przynajmniej na nogach), jesli to low poly ma byc edge flow tutaj mogl by byc sporo lepszy jak na tyle poly, radzil bym zagladnac do FAQ i poogladac jak wygladaja modele tam przez ludzi robione, wedlug mnie ta siatka jest conajmniej dziwna Dzięki za konkrety :) Jak juz pisałem to mój pierwszy low ;] Tylko co znaczy edge flow ? Wzorowałem się troche na tym http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/low_poly_character/low_poly_01.asp tutorialu... i horyzontalnie było mi łatwiej ;P Ale poprawie to :) Bruneq -> Ja mam mało wymagającą szkołę ;) Poza tym jak się nie obronie to będę musiał dużo płacić więc mam motywacji troszkę ... chodź do stycznie już blisko :/ prrrszalony -> Z nogami zgadzam się w 100%... Co do innych referancji to nie mam na to czasu (praca do 17 i szkoła w przerwach od pracy ;] ) :( Musz wykożystać to co mam i jak już zrobie model wg tych obrazków to później poprawie go po swojemu :)
Napisano 28 Listopad 200816 l Autor Zmieniłem trochę siatkę (poprawiłem ?) Troszkę pogrubiłem nogi i minimalnie poszerzyłem bary i zwęziłem talię. Mam nadzieję, że jest troszkę lepiej... szczególnie jeśli chodzi o siatkę.
Napisano 28 Listopad 200816 l no w sumie cos w tym stylu mi chodzilo z ta siatka lepiej teraz (uwazaj tam z tylu na ramieniach na triangulacje, bo ci sie piramidka zrobila :D pozdrawiam
Napisano 11 Styczeń 200916 l Autor no i udało mi się w końcu posunąć Minotaura ... trochę do przodu ;) Oczywiście czekam na opinie :)
Napisano 11 Styczeń 200916 l jak już ktoś wspominał, uda grubsze i biodra/okolice krocza można "uprościć" bo tam siatka dziwnie jest zrobiona. Klata i ręce zdają się być ok :)
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Autor Mały update... żeby nie było, że się całkiem obijam ;) Wiem, że tekstura trochę mało szczegółowa, ale czas goni ... do 15 czerwca muszę zrobić jeszcze kilka animacji i skończyć pisać prace ;] W każdym razie komentarze mile widziana :)
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Autor I jeszcze kości i podgląd na postać bez wygładzenia... Musze przyznać, że z bipedem męczyłem się 3 dni... i ciągle nie jest idealnie... :/ ma ktoś jakieś dobre rady odnośnie szybkiej animacji? Chce zrobić kilka animacji ruchów jakby pod silnik gry, czyli krótkie sekwencje, które później będą zapętlone. edit: Pytanie: Da się zrobić tak, że chwytając za np. miednice przesuwam ją w duł i w tym momencie stopy stoją na swoim miejscu, a zginają się tylko kolana? Inaczej mówiąc - da się zrobić przysiad przesuwając tylko jedną kość? Wiem, że gdy tworzyłem sam swój własny szkielet to przesunięcie kości miedniczej dawało właśnie taki efekt przysiadu, ale w bipedzie tak to nie działa :( edit2: Odpowiedź: no i znalazłem :) Set Planted Key na stopy :) Edytowane 4 Czerwiec 200915 l przez quard
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Do kości wydaje się być dobrze podpięty, na animacje to sobie dwa dni minimum zarezerwuj tym bardziej jak jest to ruch zapętlony z przemieszczeniem (do testów to w maxie dali parę mokapów w formacie bip), co do samej postaci razi mnie jeszcze sporo rzeczy ;] ale najbardziej to chyba ..racice które osobno nic by mi nie przypominały (albo worek .. ) ;p http://www.krowy.webpark.pl/vashe.gif może pomoże ;]
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Autor Do kości wydaje się być dobrze podpięty, na animacje to sobie dwa dni minimum zarezerwuj tym bardziej jak jest to ruch zapętlony z przemieszczeniem (do testów to w maxie dali parę mokapów w formacie bip), co do samej postaci razi mnie jeszcze sporo rzeczy ;] ale najbardziej to chyba ..racice które osobno nic by mi nie przypominały (albo worek .. ) ;p http://www.krowy.webpark.pl/vashe.gif może pomoże ;] Wiem wiem ... niestety modelu już nie zmienię ... najwyżej teksturę, ale to dużo nie pomoże. A czy mógłby mi ktoś w skrócie wyjaśnić działanie warstw w zakładce bipeda? Coś czuję, że mogłyby mi się przydać ;] edit: Kurde.... faktycznie z tymi 'kopytami' to poleciałem... :/ ... pewnie do obrony juz tego nie poprawie, ale może później :/ ... heh ... Kruku, teraz nie mogę na nie patrzyć ;) Edytowane 8 Czerwiec 200915 l przez quard
Napisano 6 Sierpień 200915 l Autor Jestem już po obronie więc mogę zamieścić końcowy rezultat. Tutaj http://quard.ovh.org/mino/start.swf można podglądnąć animacje :) Pozdro idzięki :)
Napisano 6 Sierpień 200915 l Z ciekawości o co cie pytali, sam bronie się we wrześniu i nie wiem czego się spodziewać XD mógłbyś pokazać cały licencjat?
Napisano 6 Sierpień 200915 l Ja tam sie nie znam na animacji, ale czemu w sekwencji biegu ręce nie wychylaja sie przeciwnie w stosunku do nóg, tak jak w sekwencji chodu? Probowalem sie tak przebiec po pokoju i nie potrafie :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto