Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hehe naprawde fajne tylko chyba przesadzony kontrast troche to oczojebne :/ na poczatku myslalem ze to wina zamocnego oswietlenia na renderze ale pozniej looknalem na texturki i widac to samo na color mapie. Ogolnie to mi sie podoba ale mozna jeszcze naniesc pare poprawek i powalczyc z ta color mapa ale to juz pewnie kwestia zabawy z krzywymi w shopie itp.

Napisano

takie male te screeny nic nie widac .NIe wiem praca wedlug mnie nie nadaje sie od oceny bo nic nie widac i jeszcze ten render asetu ehhhh. panowie ddawajcie screena z viewportu!!!! Redner w zupelnosci nie oddaje tego jak normalaka miksuje sie z texturami!

Napisano

Przkolorowałeś diffuse za pomocą cavity mapy.

Po co wypalasz takie mocne cienie na diffuse? Od cieni masz normal, tylko delikatny ambient occlusion i starczy. Zobacz jak przejarałeś światło na chustce. Kolor powinien byc w miare jednolity tonalnie, bez extremalnego cieniowania.

 

Spec na twarzy spaprałeś face też, to co się błyszczy to nos, czoło i policzki, ale delikatnie, a nie takie pasy gdzie widać ani sa, pozatem przez przejarany kolor nie widać ani speca ani normalki.

 

Ogólnie babuleńka ma klimat, ale powtarzasz ciągle ten sam błąd przy wszystkich swoich modelach, kontrastujesz światłem mapę diffuse. To nie jest model + czysty diff, więc textura kolory nie może zawierać cieniowania i światła, tylko sam kolor, KOLOR! Od światła masz spec i normal.

 

No ale dobrze że pracujesz:)

 

pozdro!

Napisano

Straszny ten sculpt. Pognieciony i niechlujny. Faldy, zmarszczki wszystko to bez sensu sie uklada.

Samo low juz lepsze. Ale np lokiec umiesciles tuz pod pacha i nie wiem jak to ma sie zginac. Proporcje tez nie fajne. Taka starowinka, a wyprostowana jakby ktos miotle w tylek wsadzil.

A o kolor mapie levus napisal wszystko. Delikatne cieniowanie moze byc (efekt zalezy od silnika w koncu), ale ty przepaliles to strasznie.

Napisano

Mi się podoba wszystko oprócz:

zmarszczek na chuście, proporcji ciała, color mapy i speculara :)

Reszta to porządna robota.

Kolejny już raz czytam że ktoś się czepia pozycji ciała, że za bardzo wyprostowana, że krzywo, że coś tam.

Ludzie od tego jest rig i animacja żeby postać była w dobrej pozycji. Niedługo zaczniecie się czepiać że ręce tak na boki dziwnie ??

Napisano

Apollo fajna babcia, modelik podobać się... choć przesadziłeś z kilkoma sprawami...

 

jak możesz to zapodaj większy screen na twarzyczkę i siatkę twarzy...

Napisano

Witam!!

bardzo slabo :)

jak dla mnie kazy element slaby

-model tragedia (high) low tez slaby ale duzo lepszy od high

-textury tex takie sobie zwykle zdjecia wziete z cgtextures i nic poza tym

 

ogolnie bardzo slabo

nie wiem jak moze komus podobac sei ta praca...

 

* gwiazdka

 

pozdrawiam

Napisano

Ja to samo co nielot, no może textura twarzy to mi raczej na malowaną niż sklejana ze zdjęć wygląda. Ale model high poly miejscami potraktowany bardzo lightowo szczególnie rękawy i wszystko. Pozdrawiam.

Napisano
Kolejny już raz czytam że ktoś się czepia pozycji ciała, że za bardzo wyprostowana, że krzywo, że coś tam.

Ludzie od tego jest rig i animacja żeby postać była w dobrej pozycji. Niedługo zaczniecie się czepiać że ręce tak na boki dziwnie ??

 

Pozwole sie nie zgodzic. Postac pod riggownie powinna byc w pozycji dla niej neutralnej (i nie utrudniajacej riggowania - stad lapy w bok, rozkrok). Przeciez kazde wyginanie powoduje rozciagniecie mapowania. Jak zrobisz jej garba koscmi a potem kazesz sie dodatkowo schylic to na plecach zrobi sie kaszanka, a biust schowa do brzucha.

Napisano

...A MI sie podoba...niewiem sam czemu...ale tak kiepski model high (sam niepotrafil bym zrobic takiego bałaganu na meshu:D), kiepski low i takie sobie txtury dały w efekcie nad wyraz dobrze prezentujacy sie render;D.... a co , bede oryginalny

 

*****

Napisano

Zalezy w jakich kategoriach rozpatrujemy model. Jezeli jest to groteskowo- humorystyczny sposób, to babcia jest spoko. Jezeli chodzi o technikę i proporcje, jest słabo.

Napisano

czeba nad nią popracować ale to juz wiesz :o)

Napisano

faktycznie czytalem sobie wasze komenty i z pozycji "podoba mi sie" zaczelem zauwazac te bley. Ale do autora: Ogolnie gratuluje fajnych umiejetnosci. Widac ze Z pendzel masz juz prawie opanowany i techniki low-poly - zazdroszcze:)

Napisano

Nie wiem czego się tak czepiacie tego HP,

ten skulpt jest stylizowany i ma klimacik,

wydaje się być zgodny z założeniami a o

gustach się nie dyskutuje.

Czepianie se postawy to w ogóle dla mnie

jest lamerstwo bo od tego jest rig.

Siatkę można rzeczywiście w kilku miejscach

poprawić zoptymalizować ale ogólnie jest spoko.

 

Te AO niestety jest za mocne trzeba je zredukować

na opacity jakieś 30-40% bo pogłębia jeszcze naturalne

cieniowanie, na dodatek jak to w silniku odpalisz to w

real time zabije normalkę kompletnie :P

 

Spekulara dałeś na bardzo szybko pozostawiając

cieniowanie i efekt jet taki że kiecka na krawędziach

wygląda jak polerowana skóra a w głębi jest matowa,

do wymiany.

 

Ale to są detale bo ogólnie praca robi wrażenie, a poprawienie

tego wszystkiego zajmie mniej niż co niektórzy na tym forum

poświecili czasu na równanie babulki z ziemia.

 

Jedyne co mnie tu razi to niekonstruktywna krytyka.

 

Czekam na update Apollo :)

  • Like 1
Napisano

Średnia, skończona praca jest lepsza niż bardzo dobra nieskończona. Zwłaszcza jak się robi amatorską grę. Każdy chce tu zobaczyć megawypas i pod tym kątem ocenia (ja również). Myślę że wielu ludzi równie mocno krytykuje własne prace więc trzeba to potraktować jak kopniak na rozpęd. Popraw to co powiedzieli i będzie ok. Pozdro.

Napisano (edytowane)

gomezz i tak i nie wiadomo skonczenie pracy to duzy plus ale wedlug mnie Apollo robi powazny blad ze rzuca sie na cala postac z texturowaniem .Przegladalem sobie wlasnie jego portfolio i mozna by powiedzic ze chlopak sie nie rozwija tylko jedzie rowno z koksem i robi te same bledy i nie widac skoku jakosciowego. Polecal bym mu zeby zajol sie tylko robieniem glowek i i szlifowanie "kreski" bo wedlug mnie najbardziej niedaje rade z scluptingiem.Zrobic fez postac to nawet miesiac rzezbienia z texturowaniem lepiej chyba trzaskac speedy co jeden dzien lub dwa i wrzucac je tutaj do oceny ,napewno szybciej skill podskoczy ;)

 

ps

postac mocno nie daje rady, mnie najbardziej irytuje fakt masowego sciemniania na tym forum czyli wrzucania asetow zrenderowanych i tak malych ze nic nie widac no ale coz ....

Edytowane przez jacenty
Napisano
Nie wiem czego się tak czepiacie tego HP,

ten skulpt jest stylizowany i ma klimacik,

wydaje się być zgodny z założeniami a o

gustach się nie dyskutuje.

to jest postac stylizowana? ale gdzie bo ja jakos tego "stylizowania" nie widze, racja o gustach sie nie dyskutuje ale o anatomi, proporcjach, krztaltach, ogolnych zalozeniach dotyczacych postaci tak! a modelingowo/rzezbiarsko/anatomicznie postac jest fatalna

 

 

Siatkę można rzeczywiście w kilku miejscach

poprawić zoptymalizować ale ogólnie jest spoko.

spoko?

topologia glowy fatalna nie ma loopow itp. gdyby postac byla animowana to by powstawalo duzo bledow

 

Ale to są detale bo ogólnie praca robi wrażenie, a poprawienie

tego wszystkiego zajmie mniej niż co niektórzy na tym forum

poświecili czasu na równanie babulki z ziemia.

 

jak to sa detale to wole sobie nie wyobrazac jak u Ciebie wygladaly by powazne bledy... brrrrrr hehe

 

Jedyne co mnie tu razi to niekonstruktywna krytyka.

niekonstruktywna krytyka ? aha bo to trzeba slodzic, chwalic mimo iz praca slaba, tak ?

 

 

Średnia, skończona praca jest lepsza niż bardzo dobra nieskończona. Zwłaszcza jak się robi amatorską grę. Każdy chce tu zobaczyć megawypas i pod tym kątem ocenia (ja również). Myślę że wielu ludzi równie mocno krytykuje własne prace więc trzeba to potraktować jak kopniak na rozpęd. Popraw to co powiedzieli i będzie ok. Pozdro.

 

pozwole sie nie zgodzic :)

 

choc masz racje, ze wiele zalezy od technologi jaka masz od mozliwosci jakie tobie engine daje ale jak widze na screenach moze robic nrm ma calkiem duzy polucount na postac(textura 1024 wow ale ograniczenie..hehe) wiec gdzie tu ograniczenia tutaj ewidentnie widac, ze autor postaci ma poprostu (jeszcze) slabe umiejetnosci, nie mozna sie zaslaniac "projektem amtaorskim" bo nie zawsze sa az tak duze ograniczenia :)

 

pzodrawiam

Napisano

nielot - Czytając to co napisałeś w odpowiedzi na mój post zacząłem wątpić czy sam rozumiem to co napisałem :) Strasznie to pokręciłeś.

Nie napisałem ani nie miałem na myśli żadnych ograniczeń technologicznych a raczej kadrowe. Mam nadzieję że teraz się rozumiemy.

 

Trzeba trochę rzeczowej krytyki i niech poprawia. Jak ktoś robi model do gry to wrzuca na forum po to żeby żeby dostać feedback a nie żeby każdy peany na jego cześć układał trzynastozgłoskowcem ani żeby się nad nim pastwił. Ludzie poświęcają swój czas i chcą się też czegoś nauczyć. Niech robi tak jak umie najlepiej i poprawia błędy. Tak się człowiek uczy. Zaprzeczysz?

 

Pozdro.

 

jacenty - Ważne że coś robi, jeśli będzie poprawiać błędy albo chociaż zacznie je zauważać i więcej ich nie powtórzy tzn że czegoś się nauczy.

Nie wiem która metoda jest lepsza, czy robić co dzień nowy model czy pastwić się miesiąc nad jednym. Nie wiem bo musiałbym spróbować obu metod a zawsze wybiera się jedną drogę i potem można tylko gdybać.

Napisano

Niestety muszę się zgodzić z powyższymi komentarzami nielota. Chociaż nie przeginajmy też w drugą stronę - to nie jest tragiczny model. Niestety nie możemy zapominać o tym, że zrobienie sculpta, wypalenie AO i podpięcie normalki nie czynią z modelu czegoś dobrego. Są tu błędy o których nielot wspomniał, ale est też sporo włożonej pracy, która pewnie zaowocuje w następnych projektach.

Napisano
...Nie wiem która metoda jest lepsza, czy robić co dzień nowy model czy pastwić się miesiąc nad jednym. Nie wiem bo musiałbym spróbować obu metod a zawsze wybiera się jedną drogę i potem można tylko gdybać.

 

Zawsze do niedokonczonego sculptu mozna wrócić. Jak sie czuje, że za bardzo coś meczysz, dajesz sobie na wstrzymanie, itp. Masowość zabija jakość. Z drugiej strony, trzeba zachowac złoty srodek miedzy trzaskaniem modeli na szybko itd, a cackaniem się znimi.

Napisano
Zawsze do niedokonczonego sculptu mozna wrócić. Jak sie czuje, że za bardzo coś meczysz, dajesz sobie na wstrzymanie, itp. Masowość zabija jakość. Z drugiej strony, trzeba zachowac złoty srodek miedzy trzaskaniem modeli na szybko itd, a cackaniem się znimi.

 

Kubi dobrze prawi, trzeba modelować szybko, ale nie na łapu capu, należy pamiętać by odpowiednią ilość uwagi poświęcić odpowiednim zagadnieniom.

Czasem więcej czasu zajmuje ustawienie pedzla niż samo pojedyńcze maźnięcie.

 

Nawet w speedzikach nie chodzi o to, żeby pacnąć model w godzinę, niech ten speed trwa i 4-5 godzin jeśli trzeba.

 

A wracajnie do starych modeli i odkładanie na później? Poprawianie? Chyba każdy to zna i ma do tego osobiste podejście.

Ja np jak czuję, że nie wiem co zrobić z modelem, nie próbuję na siłę, wolę go nie kończyć, niż się męczyć. I poprawiać też staroci raczej nie mam zwyczaju, wolę zacząć coś nowego i lepszego choć masa rzeczy niepokończonych zalega na dysku, czasem jednak służa jako koncepty:)

Napisano (edytowane)

Przy wszystkich błędach w modelu i teksturze przynajmniej widać że Apollo się stara się i jest konsekwentny , zrobił pracę od początku do końca, co nie wszystkim modelarzom na tym forum się zdarza :).

 

Moim zdaniem nie powinien poprawiać już tego modelu jeśli go robił dla siebie ,tylko wziąć pod uwagę porady jakich udzieliliście i zrobić następną lepszą pracę a wszystko wskazuje że jest na dobrej drodze.

Edytowane przez zeet
Napisano
Przy wszystkich błędach w modelu i teksturze przynajmniej widać że Apollo się stara się i jest konsekwentny , zrobił pracę od początku do końca, co nie wszystkim modelarzom na tym forum się zdarza :).

 

Moim zdaniem nie powinien poprawiać już tego modelu jeśli go robił dla siebie ,tylko wziąć pod uwagę porady jakich udzieliliście i zrobić następną lepszą pracę a wszystko wskazuje że jest na dobrej drodze.

 

bardzo dobre spostrzerzenie i ja rowniez mam takie zdanie, za jakis czas Autor spojzy na ten model i sam sobie w bardzo prosty i przyjemny sposob uswiadomi jakie bledy popelnil i jak moglby to zrobic lepiej. pozatym wiekszosc ludzie nie przechodzi w robieniu modeli gameartowych za etap samego "sculpta" wiec tutaj jak najbardzie trzeba motywowac.

... a to jak kto robi model to juz naprawde jest indywidualna sprawa, wazny jest efekt koncowy i poprawnosc techniczna.

pozdrawiam.

Napisano

Ja tylko nie rozumiem tych obroncow pokrzywdzonych. Powtarzam to w kolejnym watku to jest forum gdzie kazdy wyraza swoja opinie a nie fotka.pl gdzie ludzie liza sie po dupach. Wiec jak ktos wymienil jakies bledy to inny dobry userek nie powinien naskakiwac na ta osobe i zabraniac mu sie wypowiadac. Autor gdy zaklada watek musi sie liczyc z tym ze jednemu sie spodoba i przymknie oko na niektore bledy drugi bardziej szczegolowo oblooka model i powie co onim mysli inne da pare rad itd. A co zrobi z tymi wypowiedziami autor to jego sprawa moze olac sobie komenty niektorych osob moze cos z nich wyciagnac to juz jego sprawa. Wiec zaden obronca ucisnionych nie powinien mowic komu co mozna wypisywac w tym topicu. Widze ze ostatnio ludzie bawia sie w adwokatow.

Napisano

Temporal - troche przesadzilem z tym swiatlem, ale juz wiem o co chodzi :)

ndru - wlasciwie chcialem zeby byla pognieciona, no ale niektore elementy sa faktycznie przesadzone

jacenty - nie wiem czy rozmiary 912x680, 1000x770, 1000x1400 sa takie male

Levus - no wlasnie chyba dopiero zczailem o co chodzi :) postaram sie zwracac na to uwage i wprowadzic poprawki w tym modelu

Kuba - dzieki :)

plutko - niewydaje mi sie zeby byl az taki niechlujny

Ex3 - Dzieki, postaram sie poprawic to o czym piszesz

floo - dzieki, screeny zapodam za kilka dni bo aktualnie nie mam modelu przy sobie.

nielot007 - dzieki za niekonstruktywna krytyke

Tomala - do twarzy nie uzywalem zdjec stad malowana :)

plutko - ona nie bedzie schylona do ziemi wiec pozycja jest wg mnie oki

Kirian - dzieki

kubi - bede cwiczyl :)

donMario - dzieki za rady. Duzo mi pomogles :)

keraj37 - dzieki

wizz - dzieki

KRUQ - dzieki, postaram sie poprawic o czym piszesz

Gomez - poprawie :)

jacenty - a od kiedy to portfolio ma pokazywac rozwoj? Ja tam widze duzy skok jakosciowy w swoich pracach :)

M@Ti - dzieki

zeet - dzieki

Matys - dzieki

 

 

Postaram sie niebawem pokazac poprawki. Dzieki waszym postom zrozumialem co jest zle, czego wczesniej nie widzialem.

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności