tomi1618 Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem. 1.Tworzymy ChamferBox : o parametrach: 2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly: Uwaga!! Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie): Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces": 3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon: 4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL: 5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3": 6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2": 7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) : 8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow": 9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2": 10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M". 11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" : 12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" : 13. Klikamy na pierwszym materiale: 14.Następnie zmieniamy kolor na biały: 15. Cofamy do wyboru materiału: 16.Wybieramy drugi materiał: 17.Zmieniamy kolor na czerwony: 18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke: Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:) 4
tomi1618 Napisano 30 Grudzień 2008 Autor Napisano 30 Grudzień 2008 (edytowane) Więc: 19. Już prawie koniec:) teraz aby trzeba doszlifować kostke:) Usuniemy teraz kwadratowe oczka:D . Wybierz z listy modyfikującej obcję ,,TurboSmooth" : 20. Zmieniamy Iteration na ,,2" : 21. I oto efekt naszej pracy: Niżej podaje link do mojego pliku roboczego:) http://rapidshare.com/files/178208269/kostka_do_gry.max.html Edytowane 30 Grudzień 2008 przez tomi1618 Dodanie linku do pliku roboczego 2
mkeruj Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Bardzo zacnie, choć nie do końca zgadza się z referencją. +rep
^aC Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 Naprawdę pomocny tutek, pokazuje ciekawe opcje ;) Mój outcome (przy okazji - pierwsza praca :P) Dzięki :)
shark_kk Napisano 21 Maj 2009 Napisano 21 Maj 2009 A bardzo fajny tutek :D Oto moje dzieło "Kości zostały rzucone" :
Wizzardius Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 A tak z ciekawosci, za co odpowiada "Inset" ? Co dzięki tej opcji możemy uzyskać?
makler Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 (edytowane) fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ? jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link: http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :) proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ? Edytowane 19 Grudzień 2009 przez makler
Gość Sebal Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Dzięki za tuta, zrobiłem w końcu coś sam :P (z tuta ale zawsze coś =D)
Gość djdavemix Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 Witam. Powiedzmy, że kostka to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w 3ds Max w pierwszym tygodniu poznawania tejże aplikacji. Zawsze bazowałem na Photoshopie a od kilku dni poznaję potęgę 3D, która w połączeniu z PS daje efekty w krótszym czasie. Wrzucam screena kosteczki - zrobionej wg kostki rzeczywistej z gry (bez wykończenia) - i projekcik.
Sevox Napisano 29 Czerwiec 2010 Napisano 29 Czerwiec 2010 Utknołem przy punkcie z zaznaczaniem na kostce : Bo ja nie mam takiej siatki ja mam tylko takie coś ;/ : Jak widać mam to edge faces a i tak nie mam tej siatki ;/ Proszę o pomoc jestem początkujący w tych sprawach.
halset Napisano 2 Lipiec 2010 Napisano 2 Lipiec 2010 Przy tworzeniu chamfer boxa podziel go jeszcze na segmenty, jak tutaj:
Gość Tamad Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Witam , otóż próbowałem zrobić kostkę , lecz nie mam dwóch kolorów tutaj podaje screena: http://yfrog.com/j1beztytuu1qjp W czym tkwi problem? proszę o pomoc. pozdrawiam, Tamad.
Lucek Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Tamad: Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem. Zaznacz poligony które po extryde utworzyły kółka i przypisz im inne material ID.
claude Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Pamiętaj, że jak masz stos modyfikatorów to materiały multi sub object nie działają. Wystarczy convert do Edit Poly i wszystkie kolorki się przypisują pięknie.
Sevox Napisano 15 Październik 2010 Napisano 15 Październik 2010 A o to moje nowe wypociny, po przerwie znowu próbuje coś robić xd :
Gość Agripola Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 (edytowane) Mam takie zapytanie co do pkt: "3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:" Nie wiem ale gdzieś ukryła mi się opcja "Selection" i nie mam jej w przyborniku, gdzie ona jest ? EDIT: Ale ja pusty :D juz mam Edytowane 28 Październik 2010 przez Agripola
witcher[19] Napisano 7 Listopad 2010 Napisano 7 Listopad 2010 Słuchajcie mam problem bo gdy nakładam materiał tak jak jest podane to tylkow dwóch oczkach jest inny kolor niż w reszcie(czarny, a nie biały mam materiał czarny potem biały).
witcher[19] Napisano 7 Listopad 2010 Napisano 7 Listopad 2010 Ja mam problem polegający na tym, że tylko 2 oczka są innego koloru niż reszta jak to naprawić?
mirach Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 kompletnie nie podoba do tej na tutku, w dodatku oczka nie sa innego koloru, 3+
Lucek Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 (edytowane) Różne materialID dla różnych polygonów i do tego sub-object material. Przy okazji dawno temu robione moje kosteczki: Edytowane 17 Grudzień 2010 przez Lucek
Gość Litwin47 Napisano 24 Styczeń 2011 Napisano 24 Styczeń 2011 Witam, moj pierwszy post na tym forum, narazie proste cienie poniewaz jeszcze sie ucze;]
Gość ZLOCIUTKI999 Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 (edytowane) First ProjeCT =D Edytowane 10 Czerwiec 2011 przez ZLOCIUTKI999
LxOxRxD Napisano 22 Lipiec 2011 Napisano 22 Lipiec 2011 faajny tutek :) dla tych co im się dwa kolory nie nakładają: czasem przez set ID kasuje się 1wsze ID materiału (wszystko bez dziurek), trzeba zaznaczyć je jeszcze raz i działa :) jak ktoś już to pisał to sorry :D
DzikuXXX Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 a o moja kostka (: Jak uzyskać taki materiał?
Mixu Napisano 5 Wrzesień 2011 Napisano 5 Wrzesień 2011 Moja pierwsza praca, wiem ze jest tragiczna ale od czegoś trzeba zacząć :cool: Tak w ogóle to chciałem powitać wszystkich. Mam nadzieję że za jakiś czas się trochę podszkolę i nie będę swoimi pracami wywoływał u niektórych uśmieszków politowania hehe
Shagrath Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Fajny tut dzięki tobie zrobiłem swoja pierwszą pracę:)
Mihu Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 Oto mój pierwszy post i pierwsza praca przy zabawie z Maxem od paru lat :) Dzięki Wam postanowiłem powrócić do zabawy w 3D. Nadal początkujący więc wybaczcie niedociągnięcia.
Gość StaniOL Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 (edytowane) Moja pierwsza praca. dopiero co zaczynam zabawę z 3ds maxem.Miałem problem z nałożeniem na tło materiału drewna.Jeśli wybierałem map to nie pokrywało to kuli i nie dało się tego przeciągnąć na plane'a Edytowane 20 Listopad 2011 przez StaniOL
Gość muszka1995 Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 [ATTACH=CONFIG]84030[/ATTACH] a oto moja pierwsza kość :)
Wojtasek Napisano 12 Luty 2012 Napisano 12 Luty 2012 Też zrobiłem swoją kosteczkę :) Świetny tutek - dzięki
anesthetized Napisano 17 Październik 2012 Napisano 17 Październik 2012 a o moja kostka (: cześć, jestem nowy na forum i dopiero zaczynam przygodę z 3ds Maxem. Czy mógłbyś napisać jak uzyskałeś okrągłe płaskie powierzchnie na swoich kostkach? Twoje wydają mi się najbardziej realistyczne i taki efekt chciałbym uzyskać. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się