tomi1618 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem. 1.Tworzymy ChamferBox : o parametrach: 2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly: Uwaga!! Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie): Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces": 3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon: 4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL: 5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3": 6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2": 7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) : 8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow": 9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2": 10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M". 11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" : 12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" : 13. Klikamy na pierwszym materiale: 14.Następnie zmieniamy kolor na biały: 15. Cofamy do wyboru materiału: 16.Wybieramy drugi materiał: 17.Zmieniamy kolor na czerwony: 18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke: Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:) 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomi1618 Posted December 30, 2008 Author Share Posted December 30, 2008 (edited) Więc: 19. Już prawie koniec:) teraz aby trzeba doszlifować kostke:) Usuniemy teraz kwadratowe oczka:D . Wybierz z listy modyfikującej obcję ,,TurboSmooth" : 20. Zmieniamy Iteration na ,,2" : 21. I oto efekt naszej pracy: Niżej podaje link do mojego pliku roboczego:) http://rapidshare.com/files/178208269/kostka_do_gry.max.html Edited December 30, 2008 by tomi1618 Dodanie linku do pliku roboczego 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkeruj Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Bardzo zacnie, choć nie do końca zgadza się z referencją. +rep Link to comment Share on other sites More sharing options...
^aC Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Naprawdę pomocny tutek, pokazuje ciekawe opcje ;) Mój outcome (przy okazji - pierwsza praca :P) Dzięki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
meariss Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Dobry tutorial, dziękować. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
shark_kk Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 A bardzo fajny tutek :D Oto moje dzieło "Kości zostały rzucone" : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizzardius Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 A tak z ciekawosci, za co odpowiada "Inset" ? Co dzięki tej opcji możemy uzyskać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
makler Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 (edited) fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ? jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link: http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :) proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ? Edited December 19, 2009 by makler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaczyk Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebal Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Dzięki za tuta, zrobiłem w końcu coś sam :P (z tuta ale zawsze coś =D) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djdavemix Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Witam. Powiedzmy, że kostka to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w 3ds Max w pierwszym tygodniu poznawania tejże aplikacji. Zawsze bazowałem na Photoshopie a od kilku dni poznaję potęgę 3D, która w połączeniu z PS daje efekty w krótszym czasie. Wrzucam screena kosteczki - zrobionej wg kostki rzeczywistej z gry (bez wykończenia) - i projekcik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daviv Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Świetny tutorial :) moje "wypociny" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevox Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Utknołem przy punkcie z zaznaczaniem na kostce : Bo ja nie mam takiej siatki ja mam tylko takie coś ;/ : Jak widać mam to edge faces a i tak nie mam tej siatki ;/ Proszę o pomoc jestem początkujący w tych sprawach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
halset Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Przy tworzeniu chamfer boxa podziel go jeszcze na segmenty, jak tutaj: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamad Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Witam , otóż próbowałem zrobić kostkę , lecz nie mam dwóch kolorów tutaj podaje screena: http://yfrog.com/j1beztytuu1qjp W czym tkwi problem? proszę o pomoc. pozdrawiam, Tamad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Tamad: Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem. Zaznacz poligony które po extryde utworzyły kółka i przypisz im inne material ID. Link to comment Share on other sites More sharing options...
claude Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Pamiętaj, że jak masz stos modyfikatorów to materiały multi sub object nie działają. Wystarczy convert do Edit Poly i wszystkie kolorki się przypisują pięknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maltazar Posted October 9, 2010 Share Posted October 9, 2010 Spoko tutek.pozdrawiam Oto Praca: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevox Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 A o to moje nowe wypociny, po przerwie znowu próbuje coś robić xd : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agripola Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 (edited) Mam takie zapytanie co do pkt: "3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:" Nie wiem ale gdzieś ukryła mi się opcja "Selection" i nie mam jej w przyborniku, gdzie ona jest ? EDIT: Ale ja pusty :D juz mam Edited October 28, 2010 by Agripola Link to comment Share on other sites More sharing options...
witcher[19] Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Słuchajcie mam problem bo gdy nakładam materiał tak jak jest podane to tylkow dwóch oczkach jest inny kolor niż w reszcie(czarny, a nie biały mam materiał czarny potem biały). Link to comment Share on other sites More sharing options...
witcher[19] Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Ja mam problem polegający na tym, że tylko 2 oczka są innego koloru niż reszta jak to naprawić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 a o moja kostka (: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Brawo ;p Post musi mieć 10 znaków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 kompletnie nie podoba do tej na tutku, w dodatku oczka nie sa innego koloru, 3+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 bo nie wiem jak 2 materialy nalozyc:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 (edited) Różne materialID dla różnych polygonów i do tego sub-object material. Przy okazji dawno temu robione moje kosteczki: Edited December 17, 2010 by Lucek Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 no uncle. Zuch!;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litwin47 Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Witam, moj pierwszy post na tym forum, narazie proste cienie poniewaz jeszcze sie ucze;] 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZLOCIUTKI999 Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 (edited) First ProjeCT =D Edited June 10, 2011 by ZLOCIUTKI999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LxOxRxD Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 faajny tutek :) dla tych co im się dwa kolory nie nakładają: czasem przez set ID kasuje się 1wsze ID materiału (wszystko bez dziurek), trzeba zaznaczyć je jeszcze raz i działa :) jak ktoś już to pisał to sorry :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
DzikuXXX Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 a o moja kostka (: Jak uzyskać taki materiał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mixu Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Moja pierwsza praca, wiem ze jest tragiczna ale od czegoś trzeba zacząć :cool: Tak w ogóle to chciałem powitać wszystkich. Mam nadzieję że za jakiś czas się trochę podszkolę i nie będę swoimi pracami wywoływał u niektórych uśmieszków politowania hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shagrath Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Fajny tut dzięki tobie zrobiłem swoja pierwszą pracę:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihu Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Oto mój pierwszy post i pierwsza praca przy zabawie z Maxem od paru lat :) Dzięki Wam postanowiłem powrócić do zabawy w 3D. Nadal początkujący więc wybaczcie niedociągnięcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StaniOL Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 (edited) Moja pierwsza praca. dopiero co zaczynam zabawę z 3ds maxem.Miałem problem z nałożeniem na tło materiału drewna.Jeśli wybierałem map to nie pokrywało to kuli i nie dało się tego przeciągnąć na plane'a Edited November 20, 2011 by StaniOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
muszka1995 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 [ATTACH=CONFIG]84030[/ATTACH] a oto moja pierwsza kość :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtasek Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Też zrobiłem swoją kosteczkę :) Świetny tutek - dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
anesthetized Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 a o moja kostka (: cześć, jestem nowy na forum i dopiero zaczynam przygodę z 3ds Maxem. Czy mógłbyś napisać jak uzyskałeś okrągłe płaskie powierzchnie na swoich kostkach? Twoje wydają mi się najbardziej realistyczne i taki efekt chciałbym uzyskać. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now