Skocz do zawartości

[Modelowanie] Kostka do gry -dla początkujących [3ds max]


tomi1618

Rekomendowane odpowiedzi

Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem.

 

1.Tworzymy ChamferBox :

 

8e6376abb5d490f7.jpg

o parametrach:

1006051b3b980004.jpg

2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly:

e9ff522da59a7722.jpg

 

 

Uwaga!!

Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie):

ee38031dfeeec763.jpg

 

Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces":

19f55412f229ee86med.jpg

 

3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:

78174eec3eadbb7b.jpg

4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL:

38f0e35fe85a871d.jpg

5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3":

49c36b084a1aae11med.jpg

 

6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2":

82d246c12a6b2ce4med.jpg

7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) :

 

5c98aec033b39a76.jpg

8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow":

5970e73098840435.jpg

9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2":

75cf5df9b62b9512.jpg

10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M".

 

11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" :

dc6cb2d269eb22ea.jpg

12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" :

1d9873f4ac7342f9.jpg

13. Klikamy na pierwszym materiale:

8df3e9a2ef1c85bf.jpg

 

14.Następnie zmieniamy kolor na biały:

b027c86e2ef5bf2d.jpg

15. Cofamy do wyboru materiału:

f488532a4802b923.jpg

 

16.Wybieramy drugi materiał:

24bd2f30ce44d2cc.jpg

 

17.Zmieniamy kolor na czerwony:

3e8af44eeef52bb6.jpg

18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke:

d360b716146b6fac.jpg

 

Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:)

 

 

  • Confused 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Więc:

 

19. Już prawie koniec:) teraz aby trzeba doszlifować kostke:) Usuniemy teraz kwadratowe oczka:D . Wybierz z listy modyfikującej obcję ,,TurboSmooth" :

bc3a7dce1c35420a.jpg

 

20. Zmieniamy Iteration na ,,2" :

f8acde84c649de31.jpg

 

21. I oto efekt naszej pracy:

834e70bd941dc52b.jpg

 

Niżej podaje link do mojego pliku roboczego:)

http://rapidshare.com/files/178208269/kostka_do_gry.max.html

Edytowane przez tomi1618
Dodanie linku do pliku roboczego
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ?

 

 

jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link:

http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html

 

aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :)

 

proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ?

Edytowane przez makler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djdavemix

Witam.

Powiedzmy, że kostka to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w 3ds Max w pierwszym tygodniu poznawania tejże aplikacji. Zawsze bazowałem na Photoshopie a od kilku dni poznaję potęgę 3D, która w połączeniu z PS daje efekty w krótszym czasie.

Wrzucam screena kosteczki - zrobionej wg kostki rzeczywistej z gry (bez wykończenia) - i projekcik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utknołem przy punkcie z zaznaczaniem na kostce :

 

38f0e35fe85a871d.jpg

 

Bo ja nie mam takiej siatki ja mam tylko takie coś ;/ :

 

blablafq.png

 

Jak widać mam to edge faces a i tak nie mam tej siatki ;/ Proszę o pomoc jestem początkujący w tych sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie zapytanie co do pkt:

 

"3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:"

 

Nie wiem ale gdzieś ukryła mi się opcja "Selection" i nie mam jej w przyborniku, gdzie ona jest ?

 

 

EDIT:

Ale ja pusty :D

 

juz mam

Edytowane przez Agripola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faajny tutek :)

 

kostka.th.jpg

 

 

dla tych co im się dwa kolory nie nakładają:

 

czasem przez set ID kasuje się 1wsze ID materiału (wszystko bez dziurek), trzeba zaznaczyć je jeszcze raz i działa :)

 

jak ktoś już to pisał to sorry :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2v9dz87.jpg

 

Moja pierwsza praca, wiem ze jest tragiczna ale od czegoś trzeba zacząć :cool:

 

Tak w ogóle to chciałem powitać wszystkich. Mam nadzieję że za jakiś czas się trochę podszkolę i nie będę swoimi pracami wywoływał u niektórych uśmieszków politowania hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość StaniOL

kostkat.jpg

Moja pierwsza praca. dopiero co zaczynam zabawę z 3ds maxem.Miałem problem z nałożeniem na tło materiału drewna.Jeśli wybierałem map to nie pokrywało to kuli i nie dało się tego przeciągnąć na plane'a

Edytowane przez StaniOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności