Napisano 30 Grudzień 200816 l Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem. 1.Tworzymy ChamferBox : o parametrach: 2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly: Uwaga!! Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie): Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces": 3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon: 4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL: 5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3": 6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2": 7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) : 8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow": 9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2": 10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M". 11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" : 12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" : 13. Klikamy na pierwszym materiale: 14.Następnie zmieniamy kolor na biały: 15. Cofamy do wyboru materiału: 16.Wybieramy drugi materiał: 17.Zmieniamy kolor na czerwony: 18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke: Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:)
Napisano 30 Grudzień 200816 l Autor Więc: 19. Już prawie koniec:) teraz aby trzeba doszlifować kostke:) Usuniemy teraz kwadratowe oczka:D . Wybierz z listy modyfikującej obcję ,,TurboSmooth" : 20. Zmieniamy Iteration na ,,2" : 21. I oto efekt naszej pracy: Niżej podaje link do mojego pliku roboczego:) http://rapidshare.com/files/178208269/kostka_do_gry.max.html Edytowane 30 Grudzień 200816 l przez tomi1618 Dodanie linku do pliku roboczego
Napisano 4 Kwiecień 200915 l Naprawdę pomocny tutek, pokazuje ciekawe opcje ;) Mój outcome (przy okazji - pierwsza praca :P) Dzięki :)
Napisano 9 Grudzień 200915 l A tak z ciekawosci, za co odpowiada "Inset" ? Co dzięki tej opcji możemy uzyskać?
Napisano 10 Grudzień 200915 l fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ? jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link: http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :) proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ? Edytowane 19 Grudzień 200915 l przez makler
Napisano 23 Kwiecień 201014 l Witam. Powiedzmy, że kostka to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w 3ds Max w pierwszym tygodniu poznawania tejże aplikacji. Zawsze bazowałem na Photoshopie a od kilku dni poznaję potęgę 3D, która w połączeniu z PS daje efekty w krótszym czasie. Wrzucam screena kosteczki - zrobionej wg kostki rzeczywistej z gry (bez wykończenia) - i projekcik.
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Utknołem przy punkcie z zaznaczaniem na kostce : Bo ja nie mam takiej siatki ja mam tylko takie coś ;/ : Jak widać mam to edge faces a i tak nie mam tej siatki ;/ Proszę o pomoc jestem początkujący w tych sprawach.
Napisano 5 Lipiec 201014 l Witam , otóż próbowałem zrobić kostkę , lecz nie mam dwóch kolorów tutaj podaje screena: http://yfrog.com/j1beztytuu1qjp W czym tkwi problem? proszę o pomoc. pozdrawiam, Tamad.
Napisano 5 Lipiec 201014 l Tamad: Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem. Zaznacz poligony które po extryde utworzyły kółka i przypisz im inne material ID.
Napisano 5 Lipiec 201014 l Pamiętaj, że jak masz stos modyfikatorów to materiały multi sub object nie działają. Wystarczy convert do Edit Poly i wszystkie kolorki się przypisują pięknie.
Napisano 28 Październik 201014 l Mam takie zapytanie co do pkt: "3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:" Nie wiem ale gdzieś ukryła mi się opcja "Selection" i nie mam jej w przyborniku, gdzie ona jest ? EDIT: Ale ja pusty :D juz mam Edytowane 28 Październik 201014 l przez Agripola
Napisano 7 Listopad 201014 l Słuchajcie mam problem bo gdy nakładam materiał tak jak jest podane to tylkow dwóch oczkach jest inny kolor niż w reszcie(czarny, a nie biały mam materiał czarny potem biały).
Napisano 7 Listopad 201014 l Ja mam problem polegający na tym, że tylko 2 oczka są innego koloru niż reszta jak to naprawić?
Napisano 17 Grudzień 201014 l kompletnie nie podoba do tej na tutku, w dodatku oczka nie sa innego koloru, 3+
Napisano 17 Grudzień 201014 l Różne materialID dla różnych polygonów i do tego sub-object material. Przy okazji dawno temu robione moje kosteczki: Edytowane 17 Grudzień 201014 l przez Lucek
Napisano 24 Styczeń 201114 l Witam, moj pierwszy post na tym forum, narazie proste cienie poniewaz jeszcze sie ucze;]
Napisano 22 Lipiec 201113 l faajny tutek :) dla tych co im się dwa kolory nie nakładają: czasem przez set ID kasuje się 1wsze ID materiału (wszystko bez dziurek), trzeba zaznaczyć je jeszcze raz i działa :) jak ktoś już to pisał to sorry :D
Napisano 5 Wrzesień 201113 l Moja pierwsza praca, wiem ze jest tragiczna ale od czegoś trzeba zacząć :cool: Tak w ogóle to chciałem powitać wszystkich. Mam nadzieję że za jakiś czas się trochę podszkolę i nie będę swoimi pracami wywoływał u niektórych uśmieszków politowania hehe
Napisano 16 Październik 201113 l Oto mój pierwszy post i pierwsza praca przy zabawie z Maxem od paru lat :) Dzięki Wam postanowiłem powrócić do zabawy w 3D. Nadal początkujący więc wybaczcie niedociągnięcia.
Napisano 20 Listopad 201113 l Moja pierwsza praca. dopiero co zaczynam zabawę z 3ds maxem.Miałem problem z nałożeniem na tło materiału drewna.Jeśli wybierałem map to nie pokrywało to kuli i nie dało się tego przeciągnąć na plane'a Edytowane 20 Listopad 201113 l przez StaniOL
Napisano 17 Październik 201212 l a o moja kostka (: cześć, jestem nowy na forum i dopiero zaczynam przygodę z 3ds Maxem. Czy mógłbyś napisać jak uzyskałeś okrągłe płaskie powierzchnie na swoich kostkach? Twoje wydają mi się najbardziej realistyczne i taki efekt chciałbym uzyskać. pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto