Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem.

 

1.Tworzymy ChamferBox :

 

8e6376abb5d490f7.jpg

o parametrach:

1006051b3b980004.jpg

2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly:

e9ff522da59a7722.jpg

 

 

Uwaga!!

Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie):

ee38031dfeeec763.jpg

 

Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces":

19f55412f229ee86med.jpg

 

3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:

78174eec3eadbb7b.jpg

4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL:

38f0e35fe85a871d.jpg

5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3":

49c36b084a1aae11med.jpg

 

6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2":

82d246c12a6b2ce4med.jpg

7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) :

 

5c98aec033b39a76.jpg

8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow":

5970e73098840435.jpg

9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2":

75cf5df9b62b9512.jpg

10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M".

 

11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" :

dc6cb2d269eb22ea.jpg

12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" :

1d9873f4ac7342f9.jpg

13. Klikamy na pierwszym materiale:

8df3e9a2ef1c85bf.jpg

 

14.Następnie zmieniamy kolor na biały:

b027c86e2ef5bf2d.jpg

15. Cofamy do wyboru materiału:

f488532a4802b923.jpg

 

16.Wybieramy drugi materiał:

24bd2f30ce44d2cc.jpg

 

17.Zmieniamy kolor na czerwony:

3e8af44eeef52bb6.jpg

18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke:

d360b716146b6fac.jpg

 

Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:)

 

 

  • Odpowiedzi 38
  • Wyświetleń 39,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Więc:

 

19. Już prawie koniec:) teraz aby trzeba doszlifować kostke:) Usuniemy teraz kwadratowe oczka:D . Wybierz z listy modyfikującej obcję ,,TurboSmooth" :

bc3a7dce1c35420a.jpg

 

20. Zmieniamy Iteration na ,,2" :

f8acde84c649de31.jpg

 

21. I oto efekt naszej pracy:

834e70bd941dc52b.jpg

 

Niżej podaje link do mojego pliku roboczego:)

http://rapidshare.com/files/178208269/kostka_do_gry.max.html

Edytowane przez tomi1618
Dodanie linku do pliku roboczego

Napisano

Naprawdę pomocny tutek, pokazuje ciekawe opcje ;)

Mój outcome (przy okazji - pierwsza praca :P)

 

f_Untitled1m_62cfe52.png

 

Dzięki :)

Napisano

fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ?

 

 

jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link:

http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html

 

aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :)

 

proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ?

Edytowane przez makler

Napisano

Dzięki za tuta, zrobiłem w końcu coś sam :P (z tuta ale zawsze coś =D)

Napisano

Witam.

Powiedzmy, że kostka to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w 3ds Max w pierwszym tygodniu poznawania tejże aplikacji. Zawsze bazowałem na Photoshopie a od kilku dni poznaję potęgę 3D, która w połączeniu z PS daje efekty w krótszym czasie.

Wrzucam screena kosteczki - zrobionej wg kostki rzeczywistej z gry (bez wykończenia) - i projekcik.

Napisano

Utknołem przy punkcie z zaznaczaniem na kostce :

 

38f0e35fe85a871d.jpg

 

Bo ja nie mam takiej siatki ja mam tylko takie coś ;/ :

 

blablafq.png

 

Jak widać mam to edge faces a i tak nie mam tej siatki ;/ Proszę o pomoc jestem początkujący w tych sprawach.

Napisano

Witam , otóż próbowałem zrobić kostkę , lecz nie mam dwóch kolorów tutaj podaje screena:

j1beztytuu1qjphttp://yfrog.com/j1beztytuu1qjp

W czym tkwi problem? proszę o pomoc.

pozdrawiam, Tamad.

Napisano

Tamad: Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem. Zaznacz poligony które po extryde utworzyły kółka i przypisz im inne material ID.

Napisano

Pamiętaj, że jak masz stos modyfikatorów to materiały multi sub object nie działają. Wystarczy convert do Edit Poly i wszystkie kolorki się przypisują pięknie.

Napisano

A o to moje nowe wypociny, po przerwie znowu próbuje coś robić xd :

 

3kostki.jpg

Napisano

Mam takie zapytanie co do pkt:

 

"3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:"

 

Nie wiem ale gdzieś ukryła mi się opcja "Selection" i nie mam jej w przyborniku, gdzie ona jest ?

 

 

EDIT:

Ale ja pusty :D

 

juz mam

Edytowane przez Agripola

Napisano

Słuchajcie mam problem bo gdy nakładam materiał tak jak jest podane to tylkow dwóch oczkach jest inny kolor niż w reszcie(czarny, a nie biały mam materiał czarny potem biały).

Napisano

kompletnie nie podoba do tej na tutku, w dodatku oczka nie sa innego koloru, 3+

Napisano

Różne materialID dla różnych polygonów i do tego sub-object material.

Przy okazji dawno temu robione moje kosteczki:

kostky.jpg

Edytowane przez Lucek

Napisano

Witam, moj pierwszy post na tym forum, narazie proste cienie poniewaz jeszcze sie ucze;]

kosc.jpg

 

Napisano

Kostka.png

First ProjeCT =D

Edytowane przez ZLOCIUTKI999

Napisano

faajny tutek :)

 

kostka.th.jpg

 

 

dla tych co im się dwa kolory nie nakładają:

 

czasem przez set ID kasuje się 1wsze ID materiału (wszystko bez dziurek), trzeba zaznaczyć je jeszcze raz i działa :)

 

jak ktoś już to pisał to sorry :D

Napisano

2v9dz87.jpg

 

Moja pierwsza praca, wiem ze jest tragiczna ale od czegoś trzeba zacząć :cool:

 

Tak w ogóle to chciałem powitać wszystkich. Mam nadzieję że za jakiś czas się trochę podszkolę i nie będę swoimi pracami wywoływał u niektórych uśmieszków politowania hehe

Napisano

Oto mój pierwszy post i pierwsza praca przy zabawie z Maxem od paru lat :) Dzięki Wam postanowiłem powrócić do zabawy w 3D.

Nadal początkujący więc wybaczcie niedociągnięcia.

 

kostka02jpg.jpg

Napisano

kostkat.jpg

Moja pierwsza praca. dopiero co zaczynam zabawę z 3ds maxem.Miałem problem z nałożeniem na tło materiału drewna.Jeśli wybierałem map to nie pokrywało to kuli i nie dało się tego przeciągnąć na plane'a

Edytowane przez StaniOL

Napisano

[ATTACH=CONFIG]84030[/ATTACH]

 

 

a oto moja pierwsza kość :)

Napisano
a o moja kostka (:

 

r6_0083.png

 

cześć,

 

jestem nowy na forum i dopiero zaczynam przygodę z 3ds Maxem. Czy mógłbyś napisać jak uzyskałeś okrągłe płaskie powierzchnie na swoich kostkach? Twoje wydają mi się najbardziej realistyczne i taki efekt chciałbym uzyskać. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.