Jump to content

Mercedes C klass | UP!


trosiek

Recommended Posts

Witam wszystkich! :)

 

Po długich bitwach ze sobą samym postanowiłem jednak wrzucić do wipa model Mercedesa c klassy który aktualnie robię. Jest parę wersji (chyba ze 3-4), także z wytykaniem nieścisłowiści z oryginałem proszę o baczne przypatrzenie się detalom :D zamieszczam widoki z tyłu, z przodu no i siatki do oceny. Wiem że jest miejscami dość krzywo, ale chciałem zapytać czy narazie dobrze idzie i czy warto pchać się dalej (tylna szyba zrobiona tylko o tak o). Nie pamiętam ile go robie, bo mam na niego tylko czas w wolnych chwilach, których czasem troszkę za mało aby do niego przysiąść i go pieścić stąd takie efekty :) liczę na jakieś konstruktywne i pomocne komenty.

 

23760029yp1.jpg

 

41536803cy7.jpg

 

61316778xk7.jpg

 

94638424ma1.jpg

 

nie zabijcie tylko za duże obrazki :(

Edited by trosiek
Link to comment
Share on other sites

mercedes C, nowy jako furka jest taki sredni, swiatla przednie sa cudne ale wysoka czesc , tzn linia szyb sprawia ze samochod wydaje sie delikatny, bardziej koajrzy mi sie z mercem klasy A, niz np z autami podchadzacymi pod limuzyny jak C sprzed paru lat czy E

 

ale komentowac modele tu mamy a nie gusta motoryzacyjne....

wykonanie naprawde ladne, tylko jak juz pecet wspomnial, te odstepy miedzy czesciami karoserii...huh (echo!)

Link to comment
Share on other sites

Obserwuje cię Trosiek jakiś czas ( taaa wywiad działa ;p ) i masz świetny progress, modelujesz teraz ekstra, renderki juz tez niczego sobie ... pozazdrościć zapału do pracy ... ja ostatnio mam zastuj w 3D ;)

Link to comment
Share on other sites

FF dzieki wielkie! babol wiem, że jest niestety i nie wiem skąd się wział bo siatka jest w tamtym miejscu bez zarzutu, wszystkie vertexy ładnie połaczone. Coś symmetry szaleje, ale potem sie będę tym przejmować :)

pecet aj tam już od razu za duże :D 3 mm chyba jest

3Dcreative ano furka właśnie bardzo wpadła mi w oko i zawsze chciałem ją machnąć w 3D.

M4rcus dzieki! mi się bardzo podoba właśnie :D combi wersje może kiedyś zrobię bo mi też się podoba. co do rowków to to samo co do peceta :)

Nvidia zaczynam się bać jak mnie obserwujesz! :D ja własnie martwię się że w miejscu stoje :D zapał do pracy jest, tylko nie ma za bardzo czasu żeby mocniej przysiąść :( wracaj do pracy, bo jak się długo nie robi to cały skill wywietrzeje :P

dziś postaram się jakiś up wrzucić. Może coś się uda...

Link to comment
Share on other sites

mam tak własnie i jest ten bug. jak dam symmetry pierwsze a potem ms albo turbo smooth to jeszcze więcej mam bugów na tej linii :/ no narazie problem nierozwiązany. nawet jeśli od początku zbuduje się tamtą część to i tak jest tak samo. przesuwanie jakiekolwiek - ten sam efekt.

Link to comment
Share on other sites

trosiek - strzelam, ale zobacz czy nie masz tam czasem "wolnego" wierzchołka, który nie należy do żadnej powierzchni, albo tylko do krawędzi (czasami mnie się takie coś zdarzało ;) )

Co do modelu - ładnie, nawet bardzo :)

Link to comment
Share on other sites

tak jak myslałem jak sie dodaje symmetry to tam jest parametr treshold... czyli na jaką odległość ma weldowac vertexy ty miałeś 0,245 więc wiadome że złapało te 3 vertexy naraz i zweldowala :D musisz zmienic parametr tresholdna 0,001 ... aha i jeszcze cos zeby dobrze dzialalo symetry wszystkie te punkty przeciez musza miec taka sama vartosc gdzie symetria bedzie sie laczyc a u ciebie jest pare takich co ma 0,01 na y :) ... :) tylko to poprawilem i juz bagaznik gladziutki na laczeniu :)

18149082kt7.jpg

w640.png Proszę :)

Edited by bartekb89
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tak tak udało się go rozwiązać dzięki bartkowi :) rep poleciał. Ja wogóle tej wartości w symmetry nie zauważałem nigdy :D Zaczynam felgę robić, żeby lekko od karoserii odpocząć i lekko przygotować się na modelowanie detalu. Fela będzie taka jak w SL 2009 reflecta. W sobotę wieczorem ew. w niedziele powinna być gotowa - niestety nie należy do najłatwiejszych, ale już przemyślałem cały workflow więc powinno być dobrze.

Link to comment
Share on other sites

ja siedzę dużo w modelowaniu poly to dla mnie to podstawa chociaż w maxie siedzę dopiero od września :) ta opcja treshold jest taka sama w opcji weld z edycji vertexów tam też ustalasz jej wartość w zależności na jakiej odległości chcesz zweldować ze sobą vertexy bardzo przydatny parametr zwłaszcza przy optymalizowaniu siatki :) służe pomocą i dzięki za repa:) dobra wracam do afterburna bo troche się bawię w pirotechnika ;) pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

ło hoho temat spadł az na koniec 3 strony :D Trzeba odświeżyć. Troszkę dorobiłem, ale nie dużo. Mało czasu było przed feriami, ale już zaczynam brać się z powrotem za merca. Tyłu nie pokazuje, bo niewiele się tam zmieniło. Kratki przysporzyły troszke problemu. Najbardziej boję się zabrać za światła bo są dość skomplikowane. No ale może jakoś pójdzie :) Poniżej render felgi (już go dawałem w testowych, ale odzewu nie było) - taki bo się nudziło i nie chciało sie już przesuwać vertexów ;) Drugi obrazek z viewportu - sam przód. Wytykajcie co nie tak.

max3dqc7.jpg

felga2wr8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Koło wyszło prze hardcore'owo dobrze ,ehhhh ja to zachodze w głowe jak wy to robicie panowie , dwoje sie i troje i takiego efektu niemoge uzyskać :(( nie wiem czy zkiełbaszone mam studio czy render czy shader :(( ehhhh no moze kiedyś ....

 

Co do przodu to oczywiście bez zarzutów...

Link to comment
Share on other sites

materiał felgi i opomy to w sumie nie wiem czy dobrze uzyskany i pewnie źle będzie wyglądał w renderze finalnym ;/ ale bawiłem się IOR dla refraction - im większy, tym materiał jaśniejszy i jakoś udało się uzyskać takie coś powyżej. diff - 13 13 13, reflect 238 238 238, gloss 0,65, fresnel reflection, IOR refraction to 2,0, brdf - ward. A co do studia to nic szczególnego tak naprawde. 2 vraylight - jeden 45 drugi 30. obydwa białe. Kamera shutter 120 iso 400. background biały, studio to zawinięty plane :)

Link to comment
Share on other sites

hej

 

Nie doszukuję się rzeczy których jeszcze nie ma w wipie:). Od tak wszedłem w wątek i rzuciło mi się w oczy kilka rzeczy bo sam też robiłem kilka aut. Na początek najlepiej wrzucaj fotki oryginalnej fury lub linki w wątku może, żeby można było oglądać bo jak zawsze może się trafić nieco inna wersja. Zamieszczam obraz przy okazji wyszło więcej niż zobaczyłem ale całego modelu nie oglądałem nie ma czasu:). punkty:

1. musisz dodać linie aby zagęścić siateczkę tam jest takie lekkie załamanie

2. tutaj znowu masz za gęstą siatkę, ma być gładkie przejście

3. to ciężko wytłumaczyć ale zawinąłeś nieco siatkę a powinna schodzić gładko (starałem się to narysować ale myszką ciężko w takiej skali:))

4. jak widać

5. na gorze zbyt się rozszerza

6. poszerzyć

7. ostrzej

8. ostrzej

 

oglądaj więcej zdjęć najlepiej na serwisach jak netcarshow.com

http://www.max3d.pl/forum/newreply.php?do=postreply&t=55765

to jest ten przykładowy

 

Mam nadzieję że pomogłem bo chyba będziesz chciał dopracować to auto może i z wnętrzem więc warto postarać się o jak najlepsze odwzorowanie a blueprinty nigdy nie oddają tego jak wygląda prawdziwe auto w 100%.

 

pozdrawiam, może jeszcze zajrzę za jakiś czas:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

luz

 

nie miałem czasu się wczuwać, wszedłem do wipa zobaczyłem maskę na renderze i od razu mi coś nie pasowało jakby było nieco bardziej gładko to pewnie nie fatygowałbym się z ciekawości zobaczyć oryginał na netcarshow:D. Tak naprawdę chciałem zwrócić uwagę na samą maskę ale jak skopiowałem to odrazu wyszło kilka innych detali. Jeżeli masz blueprinty to raczej nie musisz sie spodziewać że ktoś Cię zaskoczy z informacja że drzwi są przesunięte o jakieś pół metra w tył:). Na netcarshow jest masa fotek do tego auta. Polecam Ci zrobić wnętrze na ich podstawie. Całe auto zawsze w portfolio wygląda bardzo dobrze z zommami wnętrza. Sam jakoś nigdy nie robiłem całego.

 

pamietaj że diabeł tkwi w szczegółach właśnie i robisz auto wieczorami to lepiej posiedzieć ze dwa dni dłużej ale dopracować te szczegóły i mieć bdb model niż nie zrobić tego. Po dopracowaniu jest dużo większe prawdopodobieństwo, że końcowe rendery się wybiją gdzieś na dużych forach.

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

wnetrza raczej super dokładnego nie bedzie, bo samochód pewnie poleci gdzieś na sprzedaż do wizek jak się uda :) renderów też pewnie nie będzie bo skilla nie mam za dobrego :D ale model staram się odwzorować z detalami, aczkolwiek no nie zawsze to wychodzi. W tym modelu jest troszkę trudniej, bo ma naprawdę dużo wersji. A to inne przednie światła, a to inna atrapa chłodnicy, a to inne progi, zderzaki itp, także staram się uważać i trzymać jednej wersji jaką modeluję. i wiem że diabeł tkwi w szczegółach :) dzięki za znalezienie niezgodności!

Link to comment
Share on other sites

dzięki za komenty! kliment - taa Ty się nie znasz ;) Nvidia - dzięki chłopie! Jest parę niezgodności, ale narazie nie mam jak naprawić bo mam system 32 bitowy bo x64 się z deka zwalił i ramu brakuje miejscami. Dlatego też taki nisko jakościowy render - był błąd out of memory :(

 

edit: no i nie porównujcie mnie do mrkrzyska bo się obrazi ;)

Edited by trosiek
Link to comment
Share on other sites

Cud miód i orzeszki, Mi się osobiście bardzo podoba ale to pewnie dlatego że się dopiero uczę.

Tak jak na każdym szanowanym forum aby wypowiedź była w miarę kreatywna trzeba powiedzieć co jest źle i co nie pasuje, ale mi wszystko pasuje.

Model jest proporcjonalny, i realistyczny. Zarzuć na niego jakieś ładne textury i postaw w jakimś dobrym oświetleniu, render i na tapetę :)

Link to comment
Share on other sites

no to chyba czas i pora na jakiegoś upa :D nie było czasu na modelowanie, dlatego dopiero teraz. Z tego co tu widać to większośc powstała w ostatnich dniach (interior). Nie skończone jeszcze oczywiście i zostało sporo, ale pomyślałem, że warto poznać wasze zdanie na ten temat.

otwarty.jpg

siedzenia.jpg

swiatlotyl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy