Skocz do zawartości

Mercedes C klass | UP!


trosiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! :)

 

Po długich bitwach ze sobą samym postanowiłem jednak wrzucić do wipa model Mercedesa c klassy który aktualnie robię. Jest parę wersji (chyba ze 3-4), także z wytykaniem nieścisłowiści z oryginałem proszę o baczne przypatrzenie się detalom :D zamieszczam widoki z tyłu, z przodu no i siatki do oceny. Wiem że jest miejscami dość krzywo, ale chciałem zapytać czy narazie dobrze idzie i czy warto pchać się dalej (tylna szyba zrobiona tylko o tak o). Nie pamiętam ile go robie, bo mam na niego tylko czas w wolnych chwilach, których czasem troszkę za mało aby do niego przysiąść i go pieścić stąd takie efekty :) liczę na jakieś konstruktywne i pomocne komenty.

 

23760029yp1.jpg

 

41536803cy7.jpg

 

61316778xk7.jpg

 

94638424ma1.jpg

 

nie zabijcie tylko za duże obrazki :(

Edytowane przez trosiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mercedes C, nowy jako furka jest taki sredni, swiatla przednie sa cudne ale wysoka czesc , tzn linia szyb sprawia ze samochod wydaje sie delikatny, bardziej koajrzy mi sie z mercem klasy A, niz np z autami podchadzacymi pod limuzyny jak C sprzed paru lat czy E

 

ale komentowac modele tu mamy a nie gusta motoryzacyjne....

wykonanie naprawde ladne, tylko jak juz pecet wspomnial, te odstepy miedzy czesciami karoserii...huh (echo!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuje cię Trosiek jakiś czas ( taaa wywiad działa ;p ) i masz świetny progress, modelujesz teraz ekstra, renderki juz tez niczego sobie ... pozazdrościć zapału do pracy ... ja ostatnio mam zastuj w 3D ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FF dzieki wielkie! babol wiem, że jest niestety i nie wiem skąd się wział bo siatka jest w tamtym miejscu bez zarzutu, wszystkie vertexy ładnie połaczone. Coś symmetry szaleje, ale potem sie będę tym przejmować :)

pecet aj tam już od razu za duże :D 3 mm chyba jest

3Dcreative ano furka właśnie bardzo wpadła mi w oko i zawsze chciałem ją machnąć w 3D.

M4rcus dzieki! mi się bardzo podoba właśnie :D combi wersje może kiedyś zrobię bo mi też się podoba. co do rowków to to samo co do peceta :)

Nvidia zaczynam się bać jak mnie obserwujesz! :D ja własnie martwię się że w miejscu stoje :D zapał do pracy jest, tylko nie ma za bardzo czasu żeby mocniej przysiąść :( wracaj do pracy, bo jak się długo nie robi to cały skill wywietrzeje :P

dziś postaram się jakiś up wrzucić. Może coś się uda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tak własnie i jest ten bug. jak dam symmetry pierwsze a potem ms albo turbo smooth to jeszcze więcej mam bugów na tej linii :/ no narazie problem nierozwiązany. nawet jeśli od początku zbuduje się tamtą część to i tak jest tak samo. przesuwanie jakiekolwiek - ten sam efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trosiek - strzelam, ale zobacz czy nie masz tam czasem "wolnego" wierzchołka, który nie należy do żadnej powierzchni, albo tylko do krawędzi (czasami mnie się takie coś zdarzało ;) )

Co do modelu - ładnie, nawet bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak myslałem jak sie dodaje symmetry to tam jest parametr treshold... czyli na jaką odległość ma weldowac vertexy ty miałeś 0,245 więc wiadome że złapało te 3 vertexy naraz i zweldowala :D musisz zmienic parametr tresholdna 0,001 ... aha i jeszcze cos zeby dobrze dzialalo symetry wszystkie te punkty przeciez musza miec taka sama vartosc gdzie symetria bedzie sie laczyc a u ciebie jest pare takich co ma 0,01 na y :) ... :) tylko to poprawilem i juz bagaznik gladziutki na laczeniu :)

18149082kt7.jpg

w640.png Proszę :)

Edytowane przez bartekb89
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak udało się go rozwiązać dzięki bartkowi :) rep poleciał. Ja wogóle tej wartości w symmetry nie zauważałem nigdy :D Zaczynam felgę robić, żeby lekko od karoserii odpocząć i lekko przygotować się na modelowanie detalu. Fela będzie taka jak w SL 2009 reflecta. W sobotę wieczorem ew. w niedziele powinna być gotowa - niestety nie należy do najłatwiejszych, ale już przemyślałem cały workflow więc powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja siedzę dużo w modelowaniu poly to dla mnie to podstawa chociaż w maxie siedzę dopiero od września :) ta opcja treshold jest taka sama w opcji weld z edycji vertexów tam też ustalasz jej wartość w zależności na jakiej odległości chcesz zweldować ze sobą vertexy bardzo przydatny parametr zwłaszcza przy optymalizowaniu siatki :) służe pomocą i dzięki za repa:) dobra wracam do afterburna bo troche się bawię w pirotechnika ;) pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło hoho temat spadł az na koniec 3 strony :D Trzeba odświeżyć. Troszkę dorobiłem, ale nie dużo. Mało czasu było przed feriami, ale już zaczynam brać się z powrotem za merca. Tyłu nie pokazuje, bo niewiele się tam zmieniło. Kratki przysporzyły troszke problemu. Najbardziej boję się zabrać za światła bo są dość skomplikowane. No ale może jakoś pójdzie :) Poniżej render felgi (już go dawałem w testowych, ale odzewu nie było) - taki bo się nudziło i nie chciało sie już przesuwać vertexów ;) Drugi obrazek z viewportu - sam przód. Wytykajcie co nie tak.

max3dqc7.jpg

felga2wr8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło wyszło prze hardcore'owo dobrze ,ehhhh ja to zachodze w głowe jak wy to robicie panowie , dwoje sie i troje i takiego efektu niemoge uzyskać :(( nie wiem czy zkiełbaszone mam studio czy render czy shader :(( ehhhh no moze kiedyś ....

 

Co do przodu to oczywiście bez zarzutów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiał felgi i opomy to w sumie nie wiem czy dobrze uzyskany i pewnie źle będzie wyglądał w renderze finalnym ;/ ale bawiłem się IOR dla refraction - im większy, tym materiał jaśniejszy i jakoś udało się uzyskać takie coś powyżej. diff - 13 13 13, reflect 238 238 238, gloss 0,65, fresnel reflection, IOR refraction to 2,0, brdf - ward. A co do studia to nic szczególnego tak naprawde. 2 vraylight - jeden 45 drugi 30. obydwa białe. Kamera shutter 120 iso 400. background biały, studio to zawinięty plane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Ładnie idzie praca nad modelem. Z tego co widzę na fotkach z przodu auto nieco różni się w kilku miejscach. Nie wiem czy chce Ci się poprawiać, jeżeli tak to przygotuję jakiś print z różnicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Nie doszukuję się rzeczy których jeszcze nie ma w wipie:). Od tak wszedłem w wątek i rzuciło mi się w oczy kilka rzeczy bo sam też robiłem kilka aut. Na początek najlepiej wrzucaj fotki oryginalnej fury lub linki w wątku może, żeby można było oglądać bo jak zawsze może się trafić nieco inna wersja. Zamieszczam obraz przy okazji wyszło więcej niż zobaczyłem ale całego modelu nie oglądałem nie ma czasu:). punkty:

1. musisz dodać linie aby zagęścić siateczkę tam jest takie lekkie załamanie

2. tutaj znowu masz za gęstą siatkę, ma być gładkie przejście

3. to ciężko wytłumaczyć ale zawinąłeś nieco siatkę a powinna schodzić gładko (starałem się to narysować ale myszką ciężko w takiej skali:))

4. jak widać

5. na gorze zbyt się rozszerza

6. poszerzyć

7. ostrzej

8. ostrzej

 

oglądaj więcej zdjęć najlepiej na serwisach jak netcarshow.com

http://www.max3d.pl/forum/newreply.php?do=postreply&t=55765

to jest ten przykładowy

 

Mam nadzieję że pomogłem bo chyba będziesz chciał dopracować to auto może i z wnętrzem więc warto postarać się o jak najlepsze odwzorowanie a blueprinty nigdy nie oddają tego jak wygląda prawdziwe auto w 100%.

 

pozdrawiam, może jeszcze zajrzę za jakiś czas:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz

 

nie miałem czasu się wczuwać, wszedłem do wipa zobaczyłem maskę na renderze i od razu mi coś nie pasowało jakby było nieco bardziej gładko to pewnie nie fatygowałbym się z ciekawości zobaczyć oryginał na netcarshow:D. Tak naprawdę chciałem zwrócić uwagę na samą maskę ale jak skopiowałem to odrazu wyszło kilka innych detali. Jeżeli masz blueprinty to raczej nie musisz sie spodziewać że ktoś Cię zaskoczy z informacja że drzwi są przesunięte o jakieś pół metra w tył:). Na netcarshow jest masa fotek do tego auta. Polecam Ci zrobić wnętrze na ich podstawie. Całe auto zawsze w portfolio wygląda bardzo dobrze z zommami wnętrza. Sam jakoś nigdy nie robiłem całego.

 

pamietaj że diabeł tkwi w szczegółach właśnie i robisz auto wieczorami to lepiej posiedzieć ze dwa dni dłużej ale dopracować te szczegóły i mieć bdb model niż nie zrobić tego. Po dopracowaniu jest dużo większe prawdopodobieństwo, że końcowe rendery się wybiją gdzieś na dużych forach.

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnetrza raczej super dokładnego nie bedzie, bo samochód pewnie poleci gdzieś na sprzedaż do wizek jak się uda :) renderów też pewnie nie będzie bo skilla nie mam za dobrego :D ale model staram się odwzorować z detalami, aczkolwiek no nie zawsze to wychodzi. W tym modelu jest troszkę trudniej, bo ma naprawdę dużo wersji. A to inne przednie światła, a to inna atrapa chłodnicy, a to inne progi, zderzaki itp, także staram się uważać i trzymać jednej wersji jaką modeluję. i wiem że diabeł tkwi w szczegółach :) dzięki za znalezienie niezgodności!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z troska robi sie taki MrKrzysiek skromny a jak dowali to :) Nie naprawde technicznie mi sie model przeogromnie podoba. Nawet nie chce mi sie porownywac czy jest jak w oryginalne wole popatrzec na tego clay'a :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

dzięki za komenty! kliment - taa Ty się nie znasz ;) Nvidia - dzięki chłopie! Jest parę niezgodności, ale narazie nie mam jak naprawić bo mam system 32 bitowy bo x64 się z deka zwalił i ramu brakuje miejscami. Dlatego też taki nisko jakościowy render - był błąd out of memory :(

 

edit: no i nie porównujcie mnie do mrkrzyska bo się obrazi ;)

Edytowane przez trosiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KaZu

Cud miód i orzeszki, Mi się osobiście bardzo podoba ale to pewnie dlatego że się dopiero uczę.

Tak jak na każdym szanowanym forum aby wypowiedź była w miarę kreatywna trzeba powiedzieć co jest źle i co nie pasuje, ale mi wszystko pasuje.

Model jest proporcjonalny, i realistyczny. Zarzuć na niego jakieś ładne textury i postaw w jakimś dobrym oświetleniu, render i na tapetę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to chyba czas i pora na jakiegoś upa :D nie było czasu na modelowanie, dlatego dopiero teraz. Z tego co tu widać to większośc powstała w ostatnich dniach (interior). Nie skończone jeszcze oczywiście i zostało sporo, ale pomyślałem, że warto poznać wasze zdanie na ten temat.

otwarty.jpg

siedzenia.jpg

swiatlotyl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności