trosiek Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 (edytowane) Witam wszystkich! :) Po długich bitwach ze sobą samym postanowiłem jednak wrzucić do wipa model Mercedesa c klassy który aktualnie robię. Jest parę wersji (chyba ze 3-4), także z wytykaniem nieścisłowiści z oryginałem proszę o baczne przypatrzenie się detalom :D zamieszczam widoki z tyłu, z przodu no i siatki do oceny. Wiem że jest miejscami dość krzywo, ale chciałem zapytać czy narazie dobrze idzie i czy warto pchać się dalej (tylna szyba zrobiona tylko o tak o). Nie pamiętam ile go robie, bo mam na niego tylko czas w wolnych chwilach, których czasem troszkę za mało aby do niego przysiąść i go pieścić stąd takie efekty :) liczę na jakieś konstruktywne i pomocne komenty. nie zabijcie tylko za duże obrazki :( Edytowane 1 Czerwiec 2009 przez trosiek
FF Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 Pewnie wiesz że masz wielgachnego babola z tylu na klapie. Mi tam sie bardzo podoba:) A obrazki jak już to za małe a nie za duze:)
pecet Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 Z odstępami między elementami karoserii to troche za mocno pojechałeś ;)
..:: WIKTOR ::.. Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 Bardzo milutka furke wybrales. To jest chyba najlepszy mercedes jakiego modelowalem.. Ma naprawde przemyslane powierzchnie i ciaglosc linii. 3mam kciuki i czekam na updejty!!
M4rcus Napisano 5 Styczeń 2009 Napisano 5 Styczeń 2009 mercedes C, nowy jako furka jest taki sredni, swiatla przednie sa cudne ale wysoka czesc , tzn linia szyb sprawia ze samochod wydaje sie delikatny, bardziej koajrzy mi sie z mercem klasy A, niz np z autami podchadzacymi pod limuzyny jak C sprzed paru lat czy E ale komentowac modele tu mamy a nie gusta motoryzacyjne.... wykonanie naprawde ladne, tylko jak juz pecet wspomnial, te odstepy miedzy czesciami karoserii...huh (echo!)
NV Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 Obserwuje cię Trosiek jakiś czas ( taaa wywiad działa ;p ) i masz świetny progress, modelujesz teraz ekstra, renderki juz tez niczego sobie ... pozazdrościć zapału do pracy ... ja ostatnio mam zastuj w 3D ;)
trosiek Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Napisano 6 Styczeń 2009 FF dzieki wielkie! babol wiem, że jest niestety i nie wiem skąd się wział bo siatka jest w tamtym miejscu bez zarzutu, wszystkie vertexy ładnie połaczone. Coś symmetry szaleje, ale potem sie będę tym przejmować :) pecet aj tam już od razu za duże :D 3 mm chyba jest 3Dcreative ano furka właśnie bardzo wpadła mi w oko i zawsze chciałem ją machnąć w 3D. M4rcus dzieki! mi się bardzo podoba właśnie :D combi wersje może kiedyś zrobię bo mi też się podoba. co do rowków to to samo co do peceta :) Nvidia zaczynam się bać jak mnie obserwujesz! :D ja własnie martwię się że w miejscu stoje :D zapał do pracy jest, tylko nie ma za bardzo czasu żeby mocniej przysiąść :( wracaj do pracy, bo jak się długo nie robi to cały skill wywietrzeje :P dziś postaram się jakiś up wrzucić. Może coś się uda...
trosiek Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Napisano 6 Styczeń 2009 mam tak własnie i jest ten bug. jak dam symmetry pierwsze a potem ms albo turbo smooth to jeszcze więcej mam bugów na tej linii :/ no narazie problem nierozwiązany. nawet jeśli od początku zbuduje się tamtą część to i tak jest tak samo. przesuwanie jakiekolwiek - ten sam efekt.
NV Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 Zobacz czy na koncy polowki nie masz np. 2 vertexow na sobie, sprobuj zweldowac recznie bez symetry tylko mirrorem.
patry Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 trosiek - strzelam, ale zobacz czy nie masz tam czasem "wolnego" wierzchołka, który nie należy do żadnej powierzchni, albo tylko do krawędzi (czasami mnie się takie coś zdarzało ;) ) Co do modelu - ładnie, nawet bardzo :)
trosiek Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Napisano 6 Styczeń 2009 chciałbym żeby to było to ;/ ale nie tym razem. Nawet jak się zwelduje te 3 vertexy to i tak bug jest.
JohnZi Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 jak chcesz to wrzuc ten tylni gabaznik na speedyshare i cos sie wykombinuje... :)
trosiek Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Napisano 6 Styczeń 2009 http://www.speedyshare.com/873933633.html proszę :) plik .max z ver 2009. wczesniejszej nie mam sorry :( każda pomoc mile widziana! (pojawił się jeszcze jeden bug na dole... :/ )
bartekb89 Napisano 6 Styczeń 2009 Napisano 6 Styczeń 2009 (edytowane) tak jak myslałem jak sie dodaje symmetry to tam jest parametr treshold... czyli na jaką odległość ma weldowac vertexy ty miałeś 0,245 więc wiadome że złapało te 3 vertexy naraz i zweldowala :D musisz zmienic parametr tresholdna 0,001 ... aha i jeszcze cos zeby dobrze dzialalo symetry wszystkie te punkty przeciez musza miec taka sama vartosc gdzie symetria bedzie sie laczyc a u ciebie jest pare takich co ma 0,01 na y :) ... :) tylko to poprawilem i juz bagaznik gladziutki na laczeniu :) Proszę :) Edytowane 6 Styczeń 2009 przez bartekb89 1
NV Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Oo na to bym nie wpadł :) Przynajmniej nie jest to problem gdzie naprawde nie mozna dojsc co sie dzieje ;)
trosiek Napisano 7 Styczeń 2009 Autor Napisano 7 Styczeń 2009 tak tak udało się go rozwiązać dzięki bartkowi :) rep poleciał. Ja wogóle tej wartości w symmetry nie zauważałem nigdy :D Zaczynam felgę robić, żeby lekko od karoserii odpocząć i lekko przygotować się na modelowanie detalu. Fela będzie taka jak w SL 2009 reflecta. W sobotę wieczorem ew. w niedziele powinna być gotowa - niestety nie należy do najłatwiejszych, ale już przemyślałem cały workflow więc powinno być dobrze.
bartekb89 Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 ja siedzę dużo w modelowaniu poly to dla mnie to podstawa chociaż w maxie siedzę dopiero od września :) ta opcja treshold jest taka sama w opcji weld z edycji vertexów tam też ustalasz jej wartość w zależności na jakiej odległości chcesz zweldować ze sobą vertexy bardzo przydatny parametr zwłaszcza przy optymalizowaniu siatki :) służe pomocą i dzięki za repa:) dobra wracam do afterburna bo troche się bawię w pirotechnika ;) pozdrawiam :)
trosiek Napisano 11 Styczeń 2009 Autor Napisano 11 Styczeń 2009 Obiecane koło (opona nie moja - z neta, ale potem sam jakąś wymodeluję). Do ideału to temu daleko, ale chcialem wasze opinie usłyszeć.
trosiek Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Napisano 12 Styczeń 2009 Milo slyszec:) ale i tak pojdzie do malej poprawki bo sie troche z referka nie zgadza
trosiek Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 ło hoho temat spadł az na koniec 3 strony :D Trzeba odświeżyć. Troszkę dorobiłem, ale nie dużo. Mało czasu było przed feriami, ale już zaczynam brać się z powrotem za merca. Tyłu nie pokazuje, bo niewiele się tam zmieniło. Kratki przysporzyły troszke problemu. Najbardziej boję się zabrać za światła bo są dość skomplikowane. No ale może jakoś pójdzie :) Poniżej render felgi (już go dawałem w testowych, ale odzewu nie było) - taki bo się nudziło i nie chciało sie już przesuwać vertexów ;) Drugi obrazek z viewportu - sam przód. Wytykajcie co nie tak.
09121986 Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 Koło wyszło prze hardcore'owo dobrze ,ehhhh ja to zachodze w głowe jak wy to robicie panowie , dwoje sie i troje i takiego efektu niemoge uzyskać :(( nie wiem czy zkiełbaszone mam studio czy render czy shader :(( ehhhh no moze kiedyś .... Co do przodu to oczywiście bez zarzutów...
trosiek Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 materiał felgi i opomy to w sumie nie wiem czy dobrze uzyskany i pewnie źle będzie wyglądał w renderze finalnym ;/ ale bawiłem się IOR dla refraction - im większy, tym materiał jaśniejszy i jakoś udało się uzyskać takie coś powyżej. diff - 13 13 13, reflect 238 238 238, gloss 0,65, fresnel reflection, IOR refraction to 2,0, brdf - ward. A co do studia to nic szczególnego tak naprawde. 2 vraylight - jeden 45 drugi 30. obydwa białe. Kamera shutter 120 iso 400. background biały, studio to zawinięty plane :)
09121986 Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 dzieki trosiek no coś poprobuje... jak dla mnie to bardzo fajnie to wygląda.Good work ! PS.a ja tu kminie z tymi plane'ami z grdientem w opacity przy tym studiu ;p a widze że prościej sie da to rozwiązać ....
bartekb89 Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 fajnie fajnie tylko ziarno odrobinę za duże na feldze :) najbardziej widać na tarczy hamulcowej to do renderu a tak to model wypasik :)
trosiek Napisano 29 Styczeń 2009 Autor Napisano 29 Styczeń 2009 Dodałem parę rzeczy, nie dużo ale można pokazać. Przód cały zrobiony oprócz świateł. troche trudno będzie :/ c&c
trosiek Napisano 2 Luty 2009 Autor Napisano 2 Luty 2009 Postęp prac na teraz: (mój pierwszy clay render :D )
Sjon Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 hej Ładnie idzie praca nad modelem. Z tego co widzę na fotkach z przodu auto nieco różni się w kilku miejscach. Nie wiem czy chce Ci się poprawiać, jeżeli tak to przygotuję jakiś print z różnicami.
trosiek Napisano 2 Luty 2009 Autor Napisano 2 Luty 2009 (edytowane) no pokaż pokaż co znalazłeś :) tylko pamiętaj że to wip jest i że detalu typu wstawki chromowe jeszcze nie ma Edytowane 2 Luty 2009 przez trosiek
Sjon Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 hej Nie doszukuję się rzeczy których jeszcze nie ma w wipie:). Od tak wszedłem w wątek i rzuciło mi się w oczy kilka rzeczy bo sam też robiłem kilka aut. Na początek najlepiej wrzucaj fotki oryginalnej fury lub linki w wątku może, żeby można było oglądać bo jak zawsze może się trafić nieco inna wersja. Zamieszczam obraz przy okazji wyszło więcej niż zobaczyłem ale całego modelu nie oglądałem nie ma czasu:). punkty: 1. musisz dodać linie aby zagęścić siateczkę tam jest takie lekkie załamanie 2. tutaj znowu masz za gęstą siatkę, ma być gładkie przejście 3. to ciężko wytłumaczyć ale zawinąłeś nieco siatkę a powinna schodzić gładko (starałem się to narysować ale myszką ciężko w takiej skali:)) 4. jak widać 5. na gorze zbyt się rozszerza 6. poszerzyć 7. ostrzej 8. ostrzej oglądaj więcej zdjęć najlepiej na serwisach jak netcarshow.com http://www.max3d.pl/forum/newreply.php?do=postreply&t=55765 to jest ten przykładowy Mam nadzieję że pomogłem bo chyba będziesz chciał dopracować to auto może i z wnętrzem więc warto postarać się o jak najlepsze odwzorowanie a blueprinty nigdy nie oddają tego jak wygląda prawdziwe auto w 100%. pozdrawiam, może jeszcze zajrzę za jakiś czas:) 1
trosiek Napisano 2 Luty 2009 Autor Napisano 2 Luty 2009 szczerze mówiąc to myślałem, że o coś większego Ci chodziło :) ale ok. poprawie te detale. Netcarshow znam. Mam stamtąd wiekszość refek :)
Sjon Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 luz nie miałem czasu się wczuwać, wszedłem do wipa zobaczyłem maskę na renderze i od razu mi coś nie pasowało jakby było nieco bardziej gładko to pewnie nie fatygowałbym się z ciekawości zobaczyć oryginał na netcarshow:D. Tak naprawdę chciałem zwrócić uwagę na samą maskę ale jak skopiowałem to odrazu wyszło kilka innych detali. Jeżeli masz blueprinty to raczej nie musisz sie spodziewać że ktoś Cię zaskoczy z informacja że drzwi są przesunięte o jakieś pół metra w tył:). Na netcarshow jest masa fotek do tego auta. Polecam Ci zrobić wnętrze na ich podstawie. Całe auto zawsze w portfolio wygląda bardzo dobrze z zommami wnętrza. Sam jakoś nigdy nie robiłem całego. pamietaj że diabeł tkwi w szczegółach właśnie i robisz auto wieczorami to lepiej posiedzieć ze dwa dni dłużej ale dopracować te szczegóły i mieć bdb model niż nie zrobić tego. Po dopracowaniu jest dużo większe prawdopodobieństwo, że końcowe rendery się wybiją gdzieś na dużych forach. powodzenia
trosiek Napisano 2 Luty 2009 Autor Napisano 2 Luty 2009 wnetrza raczej super dokładnego nie bedzie, bo samochód pewnie poleci gdzieś na sprzedaż do wizek jak się uda :) renderów też pewnie nie będzie bo skilla nie mam za dobrego :D ale model staram się odwzorować z detalami, aczkolwiek no nie zawsze to wychodzi. W tym modelu jest troszkę trudniej, bo ma naprawdę dużo wersji. A to inne przednie światła, a to inna atrapa chłodnicy, a to inne progi, zderzaki itp, także staram się uważać i trzymać jednej wersji jaką modeluję. i wiem że diabeł tkwi w szczegółach :) dzięki za znalezienie niezgodności!
trosiek Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 Postęp na dziś. Światła prawie skończone - kierunkowskaz do poprawy lekkiej.
kliment woroszyłow Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 całkiem ładnie ci to wychodzi, o ile ja sie znam na tym oczywiscie;)
NV Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Z troska robi sie taki MrKrzysiek skromny a jak dowali to :) Nie naprawde technicznie mi sie model przeogromnie podoba. Nawet nie chce mi sie porownywac czy jest jak w oryginalne wole popatrzec na tego clay'a :]
trosiek Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 (edytowane) dzięki za komenty! kliment - taa Ty się nie znasz ;) Nvidia - dzięki chłopie! Jest parę niezgodności, ale narazie nie mam jak naprawić bo mam system 32 bitowy bo x64 się z deka zwalił i ramu brakuje miejscami. Dlatego też taki nisko jakościowy render - był błąd out of memory :( edit: no i nie porównujcie mnie do mrkrzyska bo się obrazi ;) Edytowane 12 Luty 2009 przez trosiek
Gość KaZu Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Cud miód i orzeszki, Mi się osobiście bardzo podoba ale to pewnie dlatego że się dopiero uczę. Tak jak na każdym szanowanym forum aby wypowiedź była w miarę kreatywna trzeba powiedzieć co jest źle i co nie pasuje, ale mi wszystko pasuje. Model jest proporcjonalny, i realistyczny. Zarzuć na niego jakieś ładne textury i postaw w jakimś dobrym oświetleniu, render i na tapetę :)
makak Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Świetny detal. Fajnie się będzie wszystko prezentować jak skończysz. pozdrawiam.
trosiek Napisano 31 Maj 2009 Autor Napisano 31 Maj 2009 no to chyba czas i pora na jakiegoś upa :D nie było czasu na modelowanie, dlatego dopiero teraz. Z tego co tu widać to większośc powstała w ostatnich dniach (interior). Nie skończone jeszcze oczywiście i zostało sporo, ale pomyślałem, że warto poznać wasze zdanie na ten temat.
Eddy__ Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 podłokietnik to atrapa czy możesz go wystawić ? istne cudeńko ten merc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się