Jump to content

NewTek Core


G.P

Recommended Posts

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jesli to co ma sie stac za 12 dni bedzie dotyczylo jakiejs pierdoly, to NewTek sam sobie w noge strzeli...

Takie akcje powoduja duzy hype i niewlasciwie uzyte mogo spowodowac wiecej szkody niz pozytku, no ale zobaczymy. Inna sprawa, ze to najwyzszy czas by jakies infa a propos LW10 zaczely od newteka przeciekac. Poczekamy, zobaczymy.

 

EDIT: Ciekawe, czy im za te 12 dni serwer padnie:)

Edited by Alibaba
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co jest gorsze - podejscie Pixologic ("zlewamy was i wam nic nie powiemy, pomimo ze podany przez nas termin wydania nowej wersji dawno minal") czy NewTeka ("nadchodzi COS, ale damy wam sterte niewiele mowiacych lamiglowek zamiast powiedziec co.."). Nie moznaby najpierw przygotowac produktu a potem go po prostu pokazac?

Nie wiem jak was, ale mnie zawsze nieco irytowala przydluga gra wstepna. Zwlaszcza ze nie wiadomo co bedzie po niej :P

Link to comment
Share on other sites

Nie sadze by ten licznik byl gra na czas. W koncu co sie da zrobic przez dwa tygodnie? A dokladnie tyle ma trwac ta lamigowka. Sam sposob promocji jest swietny, o ile bedzie adekwatny do tego czym sie skonczy, ale tego w tym momencie nie sposob ocenic.

Link to comment
Share on other sites

Eee tam, zawsze mogli zostawic sam licznik, a tak jest fajna zabawa ;)

W skrocie, z tego do czego doszli goscie na forum NewTeka wynika, ze w kolejnej wersji bedzie:

-zintegrowany layout i modeler

-Python jako jezyk skryptowy (planetoida na mapie to "9618 Johncleese")

-history stack (nagranie wideo)

-mozliwe ze pojawi sie wersja na linuksa (to bylby czad! :)

 

Ponadto z mniej pewnych cos tam przebakuja o:

-szerszym wykorzystaniu GPU

-instancjach (najwyzszy czas i to jest akurat IMHO dosc prawdopodobne, ze zostanie dodane w kolejnej wersji)

-lepsze narzedzia do CA (to tez mozliwe, tym bardziej, ze LW zawsze kulal w tej kwestii i nawet cos sie ruszylo wraz z 9.5 w tym temacie)

-narzedzia do malowania

 

 

 

To co slychac na wideo:

Interviewer: "We were talking to a film maker on the way up here, err, San Antonio indy film maker, er just startin' out and, an' he, err, not only knew about your product he uses it and just bought the new system and is thrilled, so..."

 

Cut to close up of Jay

 

Jay: "It brought, um, a lot of power, a lot of capability in a single box that is extremely affordable, and now with LightWave 9.6 with, which we just released a couple of weeks ago we've made it even more bullet proof even more powerful and easier to use an', we're sort of err stacking the decks in our favour as it were and we're very excited about it. Not only that, if...that's cool in itself, but we also have some new developments that are coming out that, uh, we've just been started leaking and er talkin' to people about and we got some whole new technology er that makes doing 3d not only faster and easier but, err, just really removes the limits, it sort of takes the shackles off us so, err, we're hoping that err history will prove us right and err people will really love what they're about to see.

 

Cut to Jarrod

 

Interviewer: "You're an Emmy award winning LightWave artist, is this used a lot in television and film?"

 

Jarrod: "LightWave owns television, I mean we're, we're heavy into all the major episodic TV shows, and we're, we're big in feature films ya know...Iron Man, The Dark Knight, just one hit stacked right on top of the other and LightWave artists, they're makin' history every day."

 

 

 

Czekamy na kolejne wskazowki ;)

Link to comment
Share on other sites

Wyczytałem również, że rozwój LWX trwał równolegle (i niezalężnie) z rozwojem wersji 9.x czyli jakieś 3-4 lata (chyba nic nie pomieszałem) i za kilka dni Newtek ma ogłosić rychłe nadejście dziesiątki - ponieważ jest już ona w zaawansowanym stadium. Może nawet rozpocznie się nowy program Open Beta niedługo, to by tłumaczyło czemu z takim pośpiechem zamknęli OB 9.6.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

G.P - dzieki za sumaryczne przedstawienie domyslow ;) O tym ze 10ka ma przyniesc jakies mega zmiany bylo glosno od dlugiego czasu. Swietnie ze juz tylko kilka dni do premiery. Ze swojej strony jestem ciekaw czy wzorem takiego Blendera czy Silo zamieszcza jakis sculpt konkretny...

Jednak zeby nie bylo tak rozowo - z XSI7 bylo podobnie - super nowosc, nowe podejscie, rewolucja na rynku, blablabla.. A koniec koncow - pominawszy wykupienie przez Autodesk, bo to niejako sprawa poboczna - zadnej wielkiej rewolucji nie ma. Nie widze by forum chocby na XSIbase roilo sie od rewolucyjnych rozwiazan, nie znalazlem zadnego konkretnego L-systemu zbudowanego na bazie ICE.. Niby wszystko ladnie pieknie, ale ochy i achy opadly.

 

Co do Lightwave'a - zanim sie przesiadlem na PC Lightwave krolowal na Amidze i z tamtych czasow zostalo mi sporo sentymentu choc programu nie znam niemal zupelnie (cos tam wymodelowalem kiedys ale ogolnie znajomosc nikla). Bardzo jestem ciekaw co maja w zanadrzu, zwlaszcza po opowiesciach Grzegorza Jonkajtysa i making of'ach na przyklad takiego SinCity....

Link to comment
Share on other sites

Wyczytałem również, że rozwój LWX trwał równolegle (i niezalężnie) z rozwojem wersji 9.x czyli jakieś 3-4 lata (chyba nic nie pomieszałem)

A nawet i wraz z 8.x. Do wersji 7.5, LightWave'a pisal "stary NewTek" (teraz Luxology). Wersja 8.x byla juz pisana przez zupelnie nowy zespol programistow, ktory (zwlaszcza po dolaczeniu Jaya Rotha jako "President of NewTek's 3D Products Division" w Marcu 2005, "przeportowanego" ;) z Electric Image, Inc.) rozpoczal prace nad stopniowym przepisywaniem i przeprojektowywaniem (tzw. "parallel changeover") aplikacji. Zatem faktycznie LightWave [10] moze byc w rozwoju od conajmniej 3-4 lat, co z kolei napawa optymizmem, ze nowa wersja jest w zaawansowanej fazie. Chociaz pewnie i tak trzeba bedzie poczekac do wersji [11], az to wszystko sie ustabilizuje i "wygladzi".

Link to comment
Share on other sites

n-pigeon - mam to samo. Napale sie ze jakas rewolucja nadchodzi a potem okazuje sie ze nic podobnego. Z podobnym zacieciem czekam na blendera 2.5 bo najpierw byla mowa o totalnej rewolucji a potem juz zmieniono na "zmiany pod maska" ;)

 

No ale najbardziej dostaje po tylku od Pixologic - ci to juz totalnie zlewaja klientow. Rewelacyjna w zapowiedziach wersja na Maca jest powaznie kulawa (co akurat mnie osobiscie nie dotyka, ale zawsze..), o 3.5 sluch zaginal. Ech...

Link to comment
Share on other sites

Nezumi - właśnie trafiłeś w sedno. Lepiej wiedzieć za w czasu co się święci. :D

 

Apropo 2.5 zmiany pod maską to nie totalna rewolucja? Plus, przeprojektowanie UI, wraz z nowym wyglądem? No i nowe narzędzia? Nie mówimy tutaj o poprawie paru błędów tyko o przepisaniu praktycznie wszystkiego.

 

Jeśli nowy LW jest również przepisany od nowa i przeprojektowany (na lepsze) to, to będzie rewolucja ;]

Blendera przepisują ponieważ kod już jest przestarzały i ciężko programować nowe rzeczy, co spowalnia jego rozwój, każde przepisanie na nowo to rewolucja, moim zdaniem.

 

Apropo

G.P o tym wspomniał oraz w linku z rejestracją również widnieje Linux, jestem naprawdę ciekaw czy nowy LW będzie miał wersje na Linuksa, cytuje: "to bylby czad! :) "

Link to comment
Share on other sites

n-pigeon - generalnie mowiac "rewolucja" mam na mysli cos nowego nie tyle w drodze do osiagniecia rezultatow ale w samych rezultatach ;) Jeli przepisza program od poczatku i zmienia "miedzymordzie" to to moze ale nie musi oznaczac rewolucji. Albo inaczej - to z cala pewnoscia rewolucja dla samego programu ale niekoniecznie dla uzytkownika.

 

Na linuxa sa juz Maya, Houdini i XSI wiec nie widze przeszkod by byl jeszcze jeden program, ale taki jak dla mnie slaby czad bo nie uzywam linuksa :P

No, w kazdym razie wierze w chlopakow z NewTeka ze pokaza cus ciekawego. Ech to czekanie. Szlag mnie trafia.

Dobrze ze mam Zbrusha i model do retopo...

Link to comment
Share on other sites

Nezumi - chyba nie rozumiem, co w takim razie było by dla ciebie rewolucją, patrząc z perspektywy użytkownika? Lepszy system animacji, edycji siatki, texture nody, udoskonalony outliner, lepszy i wygodniejszy interfejs makra itd. to za mało na rewolucje? A lepszy kod to szybsze programowanie, szybsze programowanie to więcej nowych funkcji dla końcowego użytkownika. :P

Co jest w takim razie rewolucją?

 

PS Każdy nowy program na Linuksa to dla mnie radość :P

PS2 G.P ja cytowałem ciebie :P

Link to comment
Share on other sites

n-pigeon - Generalnie ja od slowa REWOLUCJA oczekuje zmian GIGANTYCZNYCH a nie tam, ze "tu przsunelismy menu a tu dodalismy jedna opcje". Rewolucja bylo dla mnie pojawienie sie Zbrusha - cos co zmienilo oblicze 3D na zawsze. A takie tam pitu pitu, ze cos jest szybciej a tu jest troche latwiej to fajne nowosci ale zadnej rewolucji nie ma.

Nie lubie naduzywania wielkich slow - jesli REWOLUCJA to moje oczekiwania na prawde sa wywindowane na wysoki poziom, przekraczajacy "tu dodalismy cos co wczesniej bylo tylko u konkurencji, tu maly fix a tu jest duzo wygodniej".

Link to comment
Share on other sites

n-pigeon - "Na całe 3D nie patrze bo czego mam oczekiwać"

 

uwazasz, ze wszystko co bylo do wymyslenia juz wymyslono? To bez sensu w ogole cos przepisywac - w koncu nic na prawde nowego i tak nie wyjdzie. Te wszystkie nowe wersje to tez niezly shit skoro juz niczego nowego nie bedzie. W sumie spoko - zaoszczedze na licencjach... LOL

Link to comment
Share on other sites

Nezumi:

 

"we got some whole new technology er that makes doing 3d not only faster and easier but, err, just really removes the limits, it sort of takes the shackles off us so, err, we're hoping that err history will prove us right and err people will really love what they're about to see"

 

koleś (tutaj Jay Roth) ewidentnie zapowiada rewolucję :) ale co z tego wyjdzie... może dla niego poprzestawianie paru buttonów jest wystarczająco rewolucyjne :D

Link to comment
Share on other sites

Wiecie, z jego punktu widzenia nowa architektura (jesli o nia w ogole chodzi) jest rewolucja, bo pozwoli im na rozwoj LW bez ciaglej walki z jej ograniczeniami. Z punktu widzenia uzytkownika niekoniecznie, bo w sumie narzedzia te same, a to co sie dzieje wewnatrz programu ma dla niego marginalne znaczenie. Problem w tym, ze bez nowej architektury nie bedzie w przeszlosci nowych narzedzi wiec jest to krok ktory NT po prostu musi wykonac. Pamietam ze pierwszy kontakt z XSI 1.0 nie wywolal u mnie zadnych och-ow i ah-ow. Ot, kolejny program 3d. Ale wlasnie dzieki swojej przepisanej od nowa architekturze blyskawicznie sie rozwinal.

Link to comment
Share on other sites

Ford Prefect - dokladnie dlatego spodziewam sie wgniecenia w moj obrotowy fotel a przynajmniej zakrecenia nim ;). Nie chce tutaj lapac go za slowa ale ewidentnie wypowiada sie w temacie 3D jako takiego, a nie tylko LW. Poza tym jesli pokarza cos przynajmniej wzglednie rewolucyjnego smagna biczykiem konkurencji kilka tylkow w branzy a to moze wyjsc wszystkim tylko na dobre. Oby tylko nie byl to kolejny "wspanialy i nowatorski" system nodow, w ktorym mozna sobie zrobic plomyki fajne...

Link to comment
Share on other sites

Nezumi, twoja interpretacja mojej wypowiedzi poszła w złym kierunku. Jak na razie to z twojej wypowiedzi, wyczytałem że czekasz na coś wielkiego, jakąś nową funkcje której nie ma w innych aplikacjach. Rzeczy wielkie składają się z małych. Przepisanie nie ważne czy LW czy Blendera, da nam nowe możliwości, ułatwi prace i przyczyni się do powstania nowych narzędzi. Weźmy np. muscle system to nie jest jakaś tam wielka niesamowita funkcja sama w sobie to rozwiniecie starego pomysły na kostną armaturę, jeśli chodzi o skok myślowy to jest on nie wielki, ale jaki to skok w praktyce. :)

Link to comment
Share on other sites

A co tam - pociagnijmy ta dyskusje a za kilka dni sie okaze o co chodzilo ;)

Ford Perfect podal juz powod, dla ktorego moje oczekiwania sa wielkie - "we got some whole new technology". WHOLE NEW TECHNOLOGY. Jak to interpretujesz?

 

To o czym mowisz z pewnoscia nie zaspokoi oczekiwan uzytkownikow. Wyobraz sobie ze nadchodzi zupelnie nowa wersja ich programu, zapowiadaja REWOLUCJE a tu okazuje sie ze... rewolucyjnie przepisali caly kod i tyle. W przyszlosci ma to zaowocowac cudami, ale na razie musza wybulic jakas tam sumke na nowa wersje ktora w inny sposob robi to samo co stara.. Hmmm... Nie, to by nie zostalo owacyjnie przyjete, a z pewnoscia ilosc zakupionych nowych licencji nie bylaby zadowalajaca - bo i po co.

Moge taki myk docenic u Blendera bo soft jest darmowy. Ale jesli mam za cos zaplacic to lepiej niech producent poczeka do momentu az na tym przepisanym silniku zaczna pojawiac sie zapowiadane cuda, albo sciagnie na siebie gniew uzytkownikow :D.

Link to comment
Share on other sites

Dla uzytkownikow innych programow rewolucji (1 aplikacja, history stack, python, instancje, itp.) pewnie nie bedzie, ale dla uzytkownikow LW jak najbardziej. Poza tym jak wspomnial alibaba, jezeli core to zupelnie przepisana architekura programu, elastyczna, rozszerzalna z dobrym SDK to juz mozna powiedziec ze to rewolucja (przynajmniej na miare LightWave'a ;) bo umozliwi szybszy rozwoj aplikacji i zniesienie istniejacych limitow.

Tak swoja droga, Roth cos tam wspominal o dodaniu pewnych funkcji do nowego LW, ktorych nie znajdziemy w zadnym innym pakiecie. Pozyjemy zobaczymy... ;)

 

A propos nodow, ja bym nie mial nic na przeciwko, gdyby nowy LW posiadal cos a'la ICE :)

 

Ciekawa jest tez sprawa z dodatkiem PIM (Poetry In Motion), o ktorym sluch zaginal jakies 3 lata temu i ktory nigdy oficjalnie sie nie ukazal, a ktorego demo mozna objerzec tutaj. Czyzby NewTek maczal w tym palce przy tworzeniu core? ;)

Link to comment
Share on other sites

n-pigeon - mowie jeszcze raz - wszystko spoko, ale dlaczego chcesz mi odebrac prawo do wysokich oczekiwan wobec wiesci o REWOLUCJI? Nie oceniam - podobnie jak wszyscy nie wiem co to bedzie i nawet nie staram sie zgadywac. Ale po TAKICH zapowiedziach oczekiwania rosna.

 

Pamietam to cale czekanie na ICE w XSI - mialo to w ogole zmienic postac rzeczy i moze i taki potencjal istnieje ale tak na prawde to napompowana sprawa. Symulacje miesni wciaz sa o niebo prostsze w mayi, paint effects wciaz jest swietne do osiagniecia szybkich efektow roslin w Mayi bo w XSI pomimo potencjalu nikt nie wyczarowal konkretnego L-systemu (jakies tam popierduszki i proby w wersjach 0.00001b) a w koncu caly soft wykupil Autodesk i cholera wie co z tego bedzie za kilka lat. Tak sie skonczyla rewolucja w wydaniu Softimage...

Jeszcze 3 dni i zobaczymy :D.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawa jest tez sprawa z dodatkiem PIM (Poetry In Motion), o ktorym sluch zaginal jakies 3 lata temu i ktory nigdy oficjalnie sie nie ukazal, a ktorego demo mozna objerzec tutaj. Czyzby NewTek maczal w tym palce przy tworzeniu core? ;)

O cholera:D

Swietne...Nie widzialem tego wczesniej. Wiesz cosik wiecej na ten temat?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy