Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

zamieszczam najnowsze wizualizacje

tym razem jest to praca odtwórcza i powstala na bazie obrazków zasugerowanych przez klienta z wyjątkiem 2 ostatnich

 

room1b.jpg

 

room1.jpg

 

room1d.jpg

 

room2.jpg

 

room3a.jpg

 

room3b.jpg

Edytowane przez wamhouse
  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bez czepialstwa ( prócz podłogi, ale rozumiem, że tak mam być, zgodnie z referencją ) - ładnie :), trzeci klimatycznie ładny i ostatni jak "zdjęcie"...elementu domku dla lalek ;).

Pozdrawiam.

Napisano

Świetne wizualizacje. Przepiękny detal i światło. La R chyba ma rację, za duży DOF na ostatnim (wygląda jak miniatura). Schody fajne chociaż trochę wyglądają jak z wosku (ale to może przez odbicia i te fazowania). Ale wizka przepiękna

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarze,

 

podłoga to nie jest jeszcze ostateczna wersja byc może się zmieni na korzyść - zależy od klienta.

 

jak będzie okazja poprawie DOFa rzeczywiście trochę duży (ale to z miłości do bokehów)

 

Pozdr

Edytowane przez wamhouse
Napisano

Na wizkach się nie znam , wiec powiem tylko że bardzo mi sie podobają, ale te kafle na podłodze... Trochę za bardzo odstają rogi w niektorych miejscach, wygląda na fuszerkę pana który je kładł:) No i uzupelnien miedzy kaflami coś nie widać.

Napisano

Noo..fajnie, ale: płytki podłogowe wyglądają jak z PVC (plus obrzydliwy musztardowy kolor) i drewno schodów strasznie się błyszczy a fazki nadaja temu mydlany (albo, jak peter_F, woskowy) charakter. Ale ogólnie bardzo ciekawie.

Napisano

Wiazualizacje super!

 

Mam pytanie co do schodów - ze czego sa zrobione? Bo przecież nie z litego drewna, a tak wyglądaja.

Kafle choć brzydkie w projekcie, to jako materiał swietne.

 

Wiem ze się pewnie czepiam (a może nie), ale jak to jest, że to co za oknami jest prześwietlone, a odbicie w lustrach na tej samej scianie takie dokladne, kompletnie pozbawione świetła? Lustra te odbijają zewnętrze z drugiej strony pomieszczenia, wiec chyba też powinno byc przepalone, nie? No może nie tak bardzo jak okna, na które się patrzy, ale tak czy siak, takie odbicie wyglada jakos dziwnie.

Napisano

witam

 

chyba jednak DOF choć surrealistyczny, jest w sensie technicznym poprawny dla tych wielkości.

Niestety nie mam takiego szkła - bo użyte w wizualizacji ma przesłonę 1,4 przy ogniskowej 60mm dla pełnego obrazka.

 

Sprawdzałem na 35 mm i przesłonie 2,8 i oczywiście głębia większa niż w wizualizacji ale to z racji parametrów szkła.

 

d.b

 

Trafna uwaga :) wielkie dzieki !

To oczywiście niedopatrzenie, że w lustrze nie odbija się przepalenie (juz poprawione)

Co do schodów to lite drewno

 

Pozdr

Napisano

Cieszę się, że nie potraktowałes mojego komentarza jak wyszukiwania błędów na siłę. :) Bo reakcje niektórych na tym forum bywaja ostre.

 

Czysto techniczne pytanie, co do samej konstrukcji takich schodów, bo jakos nie wiem jak mozna zrobic cos takiego. Tutaj wygląda to jakby było to wyciete z jednego kawałka drewna. No dobra, może tak co trzy stopnie tak sa wyciete, ale i tak wydaje mi się to niemozliwe do wykonania. Co innego gdyby każdy stopień był osobną beleczką. Czy ja jakoś zle myślę?

Nie jest to rzecz jasna zarzut do wizualizacji, ale ciekawskie pytanie projektanta. :)

Napisano
Cieszę się, że nie potraktowałes mojego komentarza jak wyszukiwania błędów na siłę. :) Bo reakcje niektórych na tym forum bywaja ostre.

 

Czysto techniczne pytanie, co do samej konstrukcji takich schodów, bo jakos nie wiem jak mozna zrobic cos takiego. Tutaj wygląda to jakby było to wyciete z jednego kawałka drewna. No dobra, może tak co trzy stopnie tak sa wyciete, ale i tak wydaje mi się to niemozliwe do wykonania. Co innego gdyby każdy stopień był osobną beleczką. Czy ja jakoś zle myślę?

Nie jest to rzecz jasna zarzut do wizualizacji, ale ciekawskie pytanie projektanta. :)

 

łatwo odróżnić wyszukiwanie błędów na siłę od czystej konstruktywnej opini - to pierwsze jest niekonstruktywne ;)

 

jeśli chodzi o schody to tak jak pisałem wcześniej ... tym razem nie jest to nasz projekt tylko wizualizacje na podstawie materiałów referencyjnych do folderu dla klienta. Później wrzucę zdjęcie, sam ocenisz jak to wygląda.

 

Pozdr

Napisano (edytowane)

dla zainteresowanych tematem DOFa wrzucam obrazek wygenerowany na identycznej ogniskowej - 60 mm.

Tym razem przesłona zwiększona do bardziej "realnych" parametrów - 2,8

Oczywiście czas migawki musiał się zmienić i tak w pierwszym obrazku 1/250 a w drugim 1/60

 

Pozdr

Edytowane przez wamhouse
Napisano

O wiele lepiej IMO. Tak sobie myślę, że czasem warto cisnąć w kąt fizyczną poprawność na rzecz obrazu, który nie wywołuje jakichś wątpliwości u odbiorcy, szczególnie jeśli chodzi o hiperrealistyczne pokazanie czegoś. A co do "miłości bokehów" to się nie dziwię :) Co by nie pisać o DOFach i schodach - wymiatasz. Piekna praca. Pozdrawiam

Napisano (edytowane)
O wiele lepiej IMO. Tak sobie myślę, że czasem warto cisnąć w kąt fizyczną poprawność na rzecz obrazu, który nie wywołuje jakichś wątpliwości u odbiorcy, szczególnie jeśli chodzi o hiperrealistyczne pokazanie czegoś. A co do "miłości bokehów" to się nie dziwię :) Co by nie pisać o DOFach i schodach - wymiatasz. Piekna praca. Pozdrawiam

 

...nie no absolutnie się z tobą zgadzam.

Pojawiło się kilka wątpliwości u odbiorców znaczy się coś jest nie halo :)

Mi zabrakło trochę dystansu - jak wiadomo miłość (do bokehów) jest ślepa...

 

Problem z odbiorem potęguje na pewno fakt uzycia rzadkiej przesłony 1,4 :)

 

Dzięki i pozdr

Edytowane przez wamhouse
Napisano (edytowane)
No to na refce schody wyglądają na betonowe a nie drewniane.

 

wg mnie mogą byc nawet ze styropianu

 

wrzuciłem wersję z jasna podlogą

Edytowane przez wamhouse
Napisano

fajna ta nowa wersja, ale tiling podłogi wyszedł Ci dokładnie przez środek rendera ;]

 

co do schodów wyglądają po prostu kozacko, pomijając czy się zgadza z refką czy nie. Bardzo fajny motyw z takimi schodami z litego drewna.

 

Pozdr.

Napisano

O! Elegencko :)

 

wg mnie mogą byc nawet ze styropianu...

 

A wyobrażasz sobie jaki dźwiek by takie schody wydawały? Brrr na samą myśl mnie ciary przechodzą ;)

Napisano (edytowane)

 

A wyobrażasz sobie jaki dźwiek by takie schody wydawały? Brrr na samą myśl mnie ciary przechodzą ;)

 

:)

 

Panowie wersja z drewnianą podłogą też mi bardziej pasuje ale klient jest producentem płytek ceramicznych o okreslonym kolorze :)

a ten obrazek to tzw. "forfun" ;)

 

Pozdr

Edytowane przez wamhouse
Napisano
Piknie. Powiesz coś o ustawieniach? Najbardziej interesuje mnie ustawienie AA.

Pozdr

 

w slocie environment gradient podbity w output amount do 15

to jest w zasadzie całe oświetlenie. z boku po prawej wchodzi troche światła to jest vrayplane - to wszystko jesli chodzi o światło

zadnego skaya suna, ani LWFa. Fizyczna kamera - jesj ustawienia juz chyba podawalem

AA - prawie zawsze uzywam Adaptive DMC ale tym razem Adaptive Sbdv Min - 1 Max - 4 , Filtr Catmull Rom

Color mapping Reinhard

 

ustawenia tej sceny to toalny primityw.. jakby się cofnąc o 3 lata wstecz

nie wiem czy wtedy był reinhard, chyba nie było też fizycznych kamer - to 2 wyjątki

 

Pozdr

Napisano

Bardzo przyjemne klimatyczne wizki. Ładne światło. Dopracowane detale. Super kafle na 4 renderze.

Mniejszy DOF lepiej/naturalniej wygląda.

Napisano

Witam

 

Jeszcze takie pytanie. Robiąc wizualizacje płytek jak w tym przypadku jak robisz tekstury? Czy dostajesz zdjęcia wysokiej rozdzielczości i na ich podstawie robisz je, czy robisz je od zera?

Napisano
Gratki fronta :) Bardzo zasłużone!

 

a dziekuję - to miłe

 

 

chudy

 

chcociaz pytanie wydaje sie retoryczne w tym wypadku cię zaskoczę

klient nie dosyc ze dał zdjęcie płytki pozbawionej wszelkich refleksów - w zasadzie czysty diffuse (który jednoczesnie był kolorem referencyjnym) to udało się uprosic jeszcze o wzor niwerównosci (bumpa) B&W

myslę że to godne pochwały :)

 

Ostateczna wersja kolorystyczna (ponizej) nie jest jednak az tak musztardowa jak ktos zauwazyl ale i tak nie wyglada ciekawiej w konfrontacji z jasną podlogą.

 

W detalu trochę zajezdza linoleum ale tak musi byc - i nie pytac dlaczego..! ;)

 

Pozdr

 

room1dd.JPG

 

room1d-detal.JPG

Napisano

no mogłem bardziej sprecyzować moje pytanie. Chodziło mi bardziej o to czy dostajesz jakieśtam zdjęcia, na podstawie których tworzysz docelową teksture, czy jak w tym przypadku czystą mapke, którą możesz praktycznie od razu wykorzystać. A to że przesłali również bump mape jest naprawde rzadko spotykane ;]

 

To, że dostajesz materiały od zleceniodawcy jest oczywistą oczywistością ;]

 

Dzieki w każdym razie za odpowiedź

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)
no mogłem bardziej sprecyzować moje pytanie. Chodziło mi bardziej o to czy dostajesz jakieśtam zdjęcia, na podstawie których tworzysz docelową teksture, czy jak w tym przypadku czystą mapke, którą możesz praktycznie od razu wykorzystać. A to że przesłali również bump mape jest naprawde rzadko spotykane ;]

 

To, że dostajesz materiały od zleceniodawcy jest oczywistą oczywistością ;]

 

Dzieki w każdym razie za odpowiedź

 

Pozdrawiam

 

nie... ok

dobrze sprecyzowałes pytanie

troche zartobliwie/ironicznie napisalem ze retoryczne - bo jak pewnie wiesz - bardzo rzadko sie zadza ze klient dostacza idealne materialy

 

zazwyczaj to od 0 sie tworzy teksturę. To zalezy tez od docelowej rozdzielczoci. Jak bardzo duze to nie da sie ze slabych zdjec i to jeszcze z refleksami nic wydlubac.

Edytowane przez wamhouse
Napisano (edytowane)

Powinienem jeszcze dodać że te kafle to obiekty rozmieszcone na płaszczyźnie z "losową" rotacją w 2 osiach.

Dlatego ktos zauwazyl ze sa nierowne jakby pan Kazik ukladal :)

Szczerze powiedziawszy mi sie takie "Kazikowe" bardziej podobaja chociaz w komercji ujawniaja techniczne niedoskonalosci ekipy kladącej, lub producenta samych plytek:)

 

a przeciez swiat jest idealny !!!!

 

Pozdr

Edytowane przez wamhouse
Napisano

grat za fronta i jeszcze mam pytanie, uzywasz Color corect dla textur ? i czy dalo by rade opowiedziec cos o tym jak uzyskujesz ostry konstrast w texturach ?

Napisano
grat za fronta i jeszcze mam pytanie, uzywasz Color corect dla textur ? i czy dalo by rade opowiedziec cos o tym jak uzyskujesz ostry konstrast w texturach ?

 

Witaj

 

popraw mnie jesli źle interpretuje pytanie:

 

chodzi ci moze o wplyw color mappingu (szczegolnie exponentail, reinhard ) na oddawanie kolorow i gubienie kontrastow tekstur

...i co sie wiaze z koniecznoscią korygowania ich za pomocą color correction...?

Napisano

hcpiter

 

jeszcze jedno...

 

przeglądając twoje prace sie zastanawiam czy ty sobie jaj nie robisz zadając pytanie

Nie widze w nich problemów z kontrastami tekstur ...

szczerze powiedziawszy żadnych problemów nie widze - co najwyzej mogę sie gleboko poklonic bo to wszystko "smaczne i wywazone" ;) (mimo ze mamy inny styl)

 

respekt

Napisano

hej !

Wielkie dzieki za mile slowa tymbardziej ze dla mnie jestes jedna z osob ktore w wizkach nie maja sobie rownych :) Oczywiscie swoim pytaniem nie robie sobie jaj :) Zawsze ujmujesz mnie swoimi renderami szczegolnie jezeli chodzi o tak "bogate" kolory i textury. Teraz tymbardziej kiedy napisales o tym ze nie jest to LWF mnie zabilo a zarazem zainteresowalo w jaki sposob mozna tak wyciagnac kolor z textury i z tad moje pytanie czy do textur uzywasz color correct, ja osobiscie ciagle testuje i testuje w sumie tysiace testow z roznymi kombinacjami color mappingu (szczegolnie linear, exponentinal i reinhard) itp ale zastanawia mnie czy jest to mozliwe bez CC bo chyba raczej nie bardzo.

Pozdrawiam

Napisano

Materiał kafli i ujęcie z dofem bardzo mi sie podobają.

 

Przeszkadza mi to że w jednych lustrach sie odbija ładnie to co masz "za sobą" a w 2 jest biało, ogólnie pasowało by tło choć takie lekko widoczne jak już dajesz takie odbicia.

 

O golnie to respekt!

Napisano

hcpiter dzieki

 

no to sobie polukrowaliśmy.... :)

 

a wracajac do sprawy color correct to uzywam go wylacznie z LWF'em

ale jest w tym troche prawdy ze u mnie tekstura w maxie juz jest znieksztalcona przez "postprodukcje" ale akurat to nie color corect bo to trudne w kontroli chyba ze na biezaco widzisz to we frame bufferze - ale ja akurat go nie uzywam

 

gdzies wyczytalem ze uzywasz frame buffera

jesli to prawda to tobie bedzie latwiej kontrolowac na biezaco efekt zmian.

 

U mnie ten workflow sie nie sprawdza dlatego ze wszystko bez wyjatków przechodzi przez photoshopa. musialbym wykonac cala mase renderow zeby dopasowac poprawny (oczekiwany) kolor tekstury co chwile zmieniajac ustawienia barw w color correct.

 

Za to wypracowalem sobie workflow ktory ostatnio sie sprawdza i pozwala mi uniknac trafiania po omacku w odpowiednie nasycenie, kontrast itd.

W nastepnym poscie postaram sie go opisac ale pierw musze to ulozyc jakos sensownie bo inaczej opis moze byc bardziej skomplikowany niz sam "proces technologiczny" ktory jest prosty




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności