Skocz do zawartości

[Animacje 3d i 2d] Re-animacje


Reanimator

Rekomendowane odpowiedzi

12-07-2010 UPDATE: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=940658&postcount=43

 

-----------------------------------------

 

20-02-2009:

 

Hej.

 

Wrzucam scenke, ktora zanimowalem w wolnym czasie, dla testu Moomowego riga.

 

Szkic 2d wygladal tak:

 

Animacja 3d natomiast wyglada tak: http://vimeo.com/3291265

mirror:

 

 

miniaturaud1.gif

 

Skwaszony chod jest wynikiem mojego grzebania w skonczonej sekwencji i probach poprawiania;) Skonczylo sie na tym, ze wykosilem caly fragment i zamarkowalem nowym, ale nieskonczonym. Lekcja na przyszlosc, bo juz nie mam sily w tym grzebac i obiecalem sobie, ze zamkne temat dzis wieczorem;)

 

Pozdrawiam i chetnie poslucham uwag :)

 

P.S. Do tego watku bede dorzucal inne rzeczy, zeby byla swego rodzaju teczka rodem z dzialu 2d ;)

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

chyba masz za malo roboty w domu :P. Animka fajna. Slowa marudy > wydaje mi sie ze troche linearnie wyszly niektore momenty i w wyskoku ostatnim poza mi sie nie podoba. Tescik spoko, zpoliszowałbyś to jeszcze troche :).

 

Rozbudowa portfolio ? ;)

 

pozdrowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 2 miechy laby, wiec rzeczywiscie - byl czas;)

 

Jest mnostwo zgrzytow. Animowalem kilka tygodni temu, nie skonczylem i wczoraj uznalem, ze szkoda mi zamknac to w szufladzie. Troche podciagnalem i wrzucilem;)

 

Zdradze Ci w tajemnicy - tylko nikomu nie mow - ze prawie nie tknalem Graph Editora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruch oczu kiedy ludzik się rozgląda powinien być trochę bardziej w górę, bo teraz ma oczy skierowane raczej w podłogę. I chyba powinien puścić wieczko od razu, skoro zobaczył tam coś niedobrego, trochę mi się wydaje nienaturalne że on to wieczko dalej trzyma. Przygotowanie do odskoku ciut za długie. Ale to takie tylko drobne uwagi, ogólnie bardzo fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dlugie? Anticipation powinien byc tym dluzszy, im szybciej postac wykonuje jakas czynnosc. Powiedzialbym nawet, ze jest za krotko! ;)

 

Puszczanie wieczka to juz kwestia decyzji w actingu, w pelni swiadoma. Kazdy reaguje inaczej. Widzialas kiedys czlowieka z arachnofobia, ktory widzi pajaka? Jeden ucieknie, a drugi zamieni sie w slup soli :)

 

Dzieki za komentarze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewna czy to antycypacja za długa czy sam skok, ale coś tam mi się wydaje za wolne.

Ale to jest bardzo subiektywna sprawa i za bardzo się nie przejmuj moimi uwagami, piszę tylko jak mi się wydaje. Niekiedy przy własnych animacjach pytałam dwie osoby o timing i jeden mówił że jest za wolno drugi że za szybko.

 

Z tym wieczkiem jak przemyślę to myślę że masz rację, przedtem nie przemyślałam. Osobiście od pająków uciekam od razu, ale można też inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny cartoony style :D ... moze tylko troszke za sztywno w biodrach i malo follow through, ale to tylko polisz i troche graph editor wiec generalnie super wyszlo :D.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie już rzygam tymi animacjami robionymi na jedno kopyto, w tym samym stylu. Jak Animationmentor którzy produkują maszynowo identyczne filmiki. Przejadło się. Malo istotne jest to, że niby świetnie to zanimowane ale ileż można jeść tą samą milelonkę? Dużo bardziej podoba mi się to co pokazują np Gobelinsi. Ciekawsze dużo.

 

A tak poza tym to chyba git. Sama końcówka troszkę ospała.

 

Potwornie się cieszę, gratuluję i serdecznie pozdrawiam ;) A cieszę się dlatego, że może nadejdą te czasy kiedy będą animatorzy (mówię o tych ...że tak powiem dobrych), którzy będą mieli inaczej na nazwisko, inaczej niż Zawada.

 

Tyle.

 

Buzi!

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Khe khe, pierdziel sie! ;)

 

Pewnie, ze sie moze przejesc. Ale z animacja jak z malarstwem - najpierw uczysz sie realizmu, pozniej mozesz sie bawic i lamac zasady ;)

 

A z tymi Zawadami przesadzasz. Zlego slowa nie powiem... bo jednego mam za sciana ;) Oni sa wszedzie!;)

 

Swoja droga gdzie Twoja pacynka jezdzaca na trojkolowcu, hm?! ;>

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Trochę się zgadzam a trochę nie :) coś musiałem napisać żeby mi się bilans zgryźliwości zgadzał.

 

A Zawadę pozdrów ode mnie :) którykolwiek to by nie był :)

 

Drewniany... strasznie straszna starość. Może go kiedyś reanimuje ale jako sam model. Pacynka posiadała wszelkie znamiona syndromu polskiej animacji komputerowej. Postanowiłem, że nie będę podążał tym nurtem "polskiej szkoły animacji" i zarzuciłem projekt ;) inaczej mówiąc odechciało mi się :) a sam pomysł był głupi, naiwny, infantylny... szkoda gadać.

Edytowane przez P.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjemne, szkoda ze to oko tylko gdzies tam po drodze wyskakuje tak to całkiek serio fajnie :) i jeszcze mnie wkręciłeś że vimeo zembeddoales :D

 

ach 2009 rok się zaczął to chyba jakaś era polskiej animacji się rozpoczęła bo zasyp straszny. i i dobrze tego mi brakowało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animka bardzo fajna. Troszeczke mi tam dynamiki brakowalo w ruchach, bardzo na miekko wszystko. Fajnie bylo by jakis ostry i szybszy element tam wplesc. Ale i tak najbardziej mnie zmiazdyla animacja 2D poduchy :)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na prawdę spoko jak na 3-4 postać! Myślisz, że animowanie nie jest dobre na freelance, dla róznych klientów (gdyż z reguły tworzy się teamy "stacjonarne" )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bynajmniej. Czasami pracuje na zlecenie, dzieki czemu w sumie mam okazje animowac;) Nawet teraz ciagne dwa projekty, wlacznie z modelowaniem i wszystkim innym, takze nie jest zle ;) Moze byloby tego wiecej, gdybym szukal, ale biore tylko roboty, ktore same do mnie przychodza.

 

A skad to "100 pytan do"? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ sam szykuję portfolio z animacji i zastanawiam się jak to wszsytko wygląda od kuchnii. Do tej pory animację postaci wykonywałem w firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej fajne, ale pewnie dlatego, ze mi sie nie przejadło jak P.

Zauwaz jednak, ze rozgladanie się animuje sie nieco inaczej. wiem, ze przy rzucie na całą postac trzeba bylo zrobic to wyrazniej, ale nawet jak zaobserwijesz mimów (np. tego z kabaretu kotrego nazwiska nie kojarzę, bo od kilku lat nie mam telewizora) to nawet grajac cala postacią nie wykonuja takich ruchów. Zwykle postawa celowo sztywnieje (zmiana napiecia postury przez element emocji) i gra sama głowa. Pozniej tez charakter ruchów sie zmienia, zreszta rezyserujac powinienes wiedziec :)

 

@czyjś post na początku. to oczywiste ze jest tam głowa jego żony (vide Se7en)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłem tu za notką pod postem Reanimatora, zaintrygowany niepoprawną japońszczyzną. Nie wiem czy to tylko u mnie czy rzeczywiście nie ma dźwięku. Przydałyby się choćby jakieś efekty instrumentalne jak fortepian czy jakieś strunowe. Trochę krótka animacja. Co do samej animacji postaci to fajnie wyszło, łagodnie bez szarpnięć a jednocześnie nie ma tego często spotykanego pływania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby nie niepoprawna bo to przecież tylko fonetycznie, ale się nie stosuje w takich sytuacjach tylko [jo], [ju] lub [ja]. Teraz to można by przeczytać reeanimatzuie, żeby było reanimacje to powinno być [re]-[a]-[ni]-[ma]-[tzu]- i najlepiej [ju], [e] na końcu i tak nie będzie słyszalne, więc wtedy będzie się czytać reanimatsju. Nie mogę katakany wprowadzić z klawiatury a nie chce mi się kopiować znaków. Mam nadzieję, że dosyć zrozumiale napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mnie też tak uczono, ale połączenie [tsu] z [jo] [ja] lub [ju] jest samo w sobie znakiem i obowiązuje. Nawet na niektórych diagramach jest wyszczególnione, tak jak u nas jest rz, sz, cz i ch. Gdzie Cię uczono jeśli to nie tajemnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucalem do testow swego czasu, ale dorzuce jeszcze tutaj FTR:)

 

szkic:

http://www.swfcabin.com/open/1275339540

 

final:

http://www.swfcabin.com/open/1275773057

 

 

Animacja dla zabawy, odprezenia, sprobowania:) Do tej pory animowalem jedynie w wersji szkicowej, teraz postanowilem pociagnac temat do konca. Prawie ;)

 

Mam nadzieje, ze komus sie spodoba;)

 

screen:

skoczekgif.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już jakiś czas temu i już Ci pisałem co i jak, ale może warto tutaj też przytoczyć. Całkiem fajnie się to prezentuje jak na pierwsze próby wykończonej animacji 2d z pełnym kolorem i czystą krechą. To, co można by w moim odczuciu poprawić, to dynamika drążka aby lepiej reagował na dociążenia oraz ogólny timing bym podbił na taki ciut bardziej rwany.. szczególnie to spojrzenie w bok tuż przed zeskokiem.. bardziej takie SNAP bym tam widział.

 

p.s. a japońszczyznę przemilczał :) woda w usta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kris, to pewnie przyjdzie z doswiadczeniem;)

 

A japonskiego nie przemilczalem, tylko nie zauwazylem pytania;)

 

Uczylem sie w warszawskiej szkole Kotonoha. Uczylem, bo w ktoryms momencie przerwalem. Niestety:/ Jakos przed egzaminem z Katakany, wiec byc moze z tego wynikaja moje braki ;))))

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności