Napisano 20 Luty 200916 l 12-07-2010 UPDATE: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=940658&postcount=43 ----------------------------------------- 20-02-2009: Hej. Wrzucam scenke, ktora zanimowalem w wolnym czasie, dla testu Moomowego riga. Szkic 2d wygladal tak: Animacja 3d natomiast wyglada tak: http://vimeo.com/3291265 mirror: Skwaszony chod jest wynikiem mojego grzebania w skonczonej sekwencji i probach poprawiania;) Skonczylo sie na tym, ze wykosilem caly fragment i zamarkowalem nowym, ale nieskonczonym. Lekcja na przyszlosc, bo juz nie mam sily w tym grzebac i obiecalem sobie, ze zamkne temat dzis wieczorem;) Pozdrawiam i chetnie poslucham uwag :) P.S. Do tego watku bede dorzucal inne rzeczy, zeby byla swego rodzaju teczka rodem z dzialu 2d ;) Edytowane 12 Lipiec 201014 l przez Reanimator
Napisano 20 Luty 200916 l Autor Kopiuje testy 2d z dzialu testy: http://img241.imageshack.us/img241/4870/pillowze6.gif http://img379.imageshack.us/img379/3523/bunnybasherem6.gif
Napisano 20 Luty 200916 l bardzo przyjemnie i naturalnie wyszlo, gratki :) btw, faktycznie masz sympatyczny glos, przez te wszystkie lata wyobrazilem sobie ze bedziesz brzmial bardziej groznie :D pozdr, pionier.
Napisano 20 Luty 200916 l chyba masz za malo roboty w domu :P. Animka fajna. Slowa marudy > wydaje mi sie ze troche linearnie wyszly niektore momenty i w wyskoku ostatnim poza mi sie nie podoba. Tescik spoko, zpoliszowałbyś to jeszcze troche :). Rozbudowa portfolio ? ;) pozdrowki
Napisano 20 Luty 200916 l Autor Mialem 2 miechy laby, wiec rzeczywiscie - byl czas;) Jest mnostwo zgrzytow. Animowalem kilka tygodni temu, nie skonczylem i wczoraj uznalem, ze szkoda mi zamknac to w szufladzie. Troche podciagnalem i wrzucilem;) Zdradze Ci w tajemnicy - tylko nikomu nie mow - ze prawie nie tknalem Graph Editora ;)
Napisano 20 Luty 200916 l Zdradziłbyś co jest w pudełku ;) (bo jak na razie to tylko moja kosmata wyobraźnia mi podpowiada)
Napisano 20 Luty 200916 l serwus :) reanimator - bardzo super to wyglada. troche liniowe, ale naprawde spoko. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 20 Luty 200916 l Ruch oczu kiedy ludzik się rozgląda powinien być trochę bardziej w górę, bo teraz ma oczy skierowane raczej w podłogę. I chyba powinien puścić wieczko od razu, skoro zobaczył tam coś niedobrego, trochę mi się wydaje nienaturalne że on to wieczko dalej trzyma. Przygotowanie do odskoku ciut za długie. Ale to takie tylko drobne uwagi, ogólnie bardzo fajne.
Napisano 20 Luty 200916 l Autor Za dlugie? Anticipation powinien byc tym dluzszy, im szybciej postac wykonuje jakas czynnosc. Powiedzialbym nawet, ze jest za krotko! ;) Puszczanie wieczka to juz kwestia decyzji w actingu, w pelni swiadoma. Kazdy reaguje inaczej. Widzialas kiedys czlowieka z arachnofobia, ktory widzi pajaka? Jeden ucieknie, a drugi zamieni sie w slup soli :) Dzieki za komentarze:)
Napisano 20 Luty 200916 l Nie jestem pewna czy to antycypacja za długa czy sam skok, ale coś tam mi się wydaje za wolne. Ale to jest bardzo subiektywna sprawa i za bardzo się nie przejmuj moimi uwagami, piszę tylko jak mi się wydaje. Niekiedy przy własnych animacjach pytałam dwie osoby o timing i jeden mówił że jest za wolno drugi że za szybko. Z tym wieczkiem jak przemyślę to myślę że masz rację, przedtem nie przemyślałam. Osobiście od pająków uciekam od razu, ale można też inaczej.
Napisano 21 Luty 200916 l Fajny cartoony style :D ... moze tylko troszke za sztywno w biodrach i malo follow through, ale to tylko polisz i troche graph editor wiec generalnie super wyszlo :D. Pozdrawiam.
Napisano 21 Luty 200916 l Bardzo pięknie animujesz. Nie znam się na animacji tak dogłębnie jak reszta, ale świetnie się to ogląda. Pozdrawiam
Napisano 21 Luty 200916 l Autor Walcze z soba, czy nie poprawic tego wszystkiego jeszcze... ;)) Dzieki:)
Napisano 21 Luty 200916 l No animka bardzo fajna, ten człek jakos tak plynnie sie porusza, aż chce sie go ogladac.
Napisano 21 Luty 200916 l mowicz plynnie to dopiero bedzie jak Reanimator dopiesci :P nie badz len, do roboty :)
Napisano 23 Luty 200916 l animka spoko przyczepilbym sie jedynie do 2poz i oka ktore w pewnym momecie gubi ale to techniczna sprawa bardziej :)
Napisano 24 Luty 200916 l Generalnie już rzygam tymi animacjami robionymi na jedno kopyto, w tym samym stylu. Jak Animationmentor którzy produkują maszynowo identyczne filmiki. Przejadło się. Malo istotne jest to, że niby świetnie to zanimowane ale ileż można jeść tą samą milelonkę? Dużo bardziej podoba mi się to co pokazują np Gobelinsi. Ciekawsze dużo. A tak poza tym to chyba git. Sama końcówka troszkę ospała. Potwornie się cieszę, gratuluję i serdecznie pozdrawiam ;) A cieszę się dlatego, że może nadejdą te czasy kiedy będą animatorzy (mówię o tych ...że tak powiem dobrych), którzy będą mieli inaczej na nazwisko, inaczej niż Zawada. Tyle. Buzi! Edytowane 25 Luty 200916 l przez jaras
Napisano 24 Luty 200916 l Autor Khe khe, pierdziel sie! ;) Pewnie, ze sie moze przejesc. Ale z animacja jak z malarstwem - najpierw uczysz sie realizmu, pozniej mozesz sie bawic i lamac zasady ;) A z tymi Zawadami przesadzasz. Zlego slowa nie powiem... bo jednego mam za sciana ;) Oni sa wszedzie!;) Swoja droga gdzie Twoja pacynka jezdzaca na trojkolowcu, hm?! ;> Edytowane 24 Luty 200916 l przez Reanimator
Napisano 24 Luty 200916 l Jasne. Trochę się zgadzam a trochę nie :) coś musiałem napisać żeby mi się bilans zgryźliwości zgadzał. A Zawadę pozdrów ode mnie :) którykolwiek to by nie był :) Drewniany... strasznie straszna starość. Może go kiedyś reanimuje ale jako sam model. Pacynka posiadała wszelkie znamiona syndromu polskiej animacji komputerowej. Postanowiłem, że nie będę podążał tym nurtem "polskiej szkoły animacji" i zarzuciłem projekt ;) inaczej mówiąc odechciało mi się :) a sam pomysł był głupi, naiwny, infantylny... szkoda gadać. Edytowane 24 Luty 200916 l przez P.
Napisano 25 Luty 200916 l fajne fajne ale mam jeden zarzut mimo ze postac bardzo plastyczna to jakby te niektore pozy byly bardzo dretwe.Ale w sumie to nie znam sie na animacji ...:P
Napisano 25 Luty 200916 l Autor niektore pozy byly bardzo dretwe Nie ma jak konkretna i konstruktywna krytyka ;>
Napisano 25 Luty 200916 l zle sie wyrazilem niektore ruchy mi sie nie podobaja np to dziwne zginanie kolan przy rozgladaniu sie ...
Napisano 25 Luty 200916 l przyjemne, szkoda ze to oko tylko gdzies tam po drodze wyskakuje tak to całkiek serio fajnie :) i jeszcze mnie wkręciłeś że vimeo zembeddoales :D ach 2009 rok się zaczął to chyba jakaś era polskiej animacji się rozpoczęła bo zasyp straszny. i i dobrze tego mi brakowało ;)
Napisano 28 Luty 200916 l Animka bardzo fajna. Troszeczke mi tam dynamiki brakowalo w ruchach, bardzo na miekko wszystko. Fajnie bylo by jakis ostry i szybszy element tam wplesc. Ale i tak najbardziej mnie zmiazdyla animacja 2D poduchy :) Pzdr
Napisano 5 Marzec 200916 l Autor Z ostrymi momentami mam jak poczatkujacy rysownicy, ktorzy boja sie przycisnac olowek;) Obiecuje poprawe;)
Napisano 2 Grudzień 200915 l Autor Ciezkie pytanie, poniewaz animuje z doskoku i ew. na zlecenie, niz jestem animatorem czynnym;) Tzn. od paru lat w pracy bardziej rezyseruje, niz animuje. To co pokazuje w tym watku to jakas nie wiem... 3-4 postac zanimowana przeze mnie?:)
Napisano 2 Grudzień 200915 l To na prawdę spoko jak na 3-4 postać! Myślisz, że animowanie nie jest dobre na freelance, dla róznych klientów (gdyż z reguły tworzy się teamy "stacjonarne" )?
Napisano 2 Grudzień 200915 l Autor Nie, bynajmniej. Czasami pracuje na zlecenie, dzieki czemu w sumie mam okazje animowac;) Nawet teraz ciagne dwa projekty, wlacznie z modelowaniem i wszystkim innym, takze nie jest zle ;) Moze byloby tego wiecej, gdybym szukal, ale biore tylko roboty, ktore same do mnie przychodza. A skad to "100 pytan do"? ;)
Napisano 2 Grudzień 200915 l Ponieważ sam szykuję portfolio z animacji i zastanawiam się jak to wszsytko wygląda od kuchnii. Do tej pory animację postaci wykonywałem w firmie.
Napisano 12 Grudzień 200915 l Hej fajne, ale pewnie dlatego, ze mi sie nie przejadło jak P. Zauwaz jednak, ze rozgladanie się animuje sie nieco inaczej. wiem, ze przy rzucie na całą postac trzeba bylo zrobic to wyrazniej, ale nawet jak zaobserwijesz mimów (np. tego z kabaretu kotrego nazwiska nie kojarzę, bo od kilku lat nie mam telewizora) to nawet grajac cala postacią nie wykonuja takich ruchów. Zwykle postawa celowo sztywnieje (zmiana napiecia postury przez element emocji) i gra sama głowa. Pozniej tez charakter ruchów sie zmienia, zreszta rezyserujac powinienes wiedziec :) @czyjś post na początku. to oczywiste ze jest tam głowa jego żony (vide Se7en)
Napisano 14 Grudzień 200915 l Trafiłem tu za notką pod postem Reanimatora, zaintrygowany niepoprawną japońszczyzną. Nie wiem czy to tylko u mnie czy rzeczywiście nie ma dźwięku. Przydałyby się choćby jakieś efekty instrumentalne jak fortepian czy jakieś strunowe. Trochę krótka animacja. Co do samej animacji postaci to fajnie wyszło, łagodnie bez szarpnięć a jednocześnie nie ma tego często spotykanego pływania.
Napisano 14 Grudzień 200915 l Autor Boszz, ten watek jest tak odgrzewany, ze az gupio, ze dotyczy animacji sprzed prawie roku;) Czas cos dorzucic! P.S. Jak to "niepoprawna japonszczyzna"?! ;P
Napisano 14 Grudzień 200915 l No niby nie niepoprawna bo to przecież tylko fonetycznie, ale się nie stosuje w takich sytuacjach tylko [jo], [ju] lub [ja]. Teraz to można by przeczytać reeanimatzuie, żeby było reanimacje to powinno być [re]-[a]-[ni]-[ma]-[tzu]- i najlepiej [ju], [e] na końcu i tak nie będzie słyszalne, więc wtedy będzie się czytać reanimatsju. Nie mogę katakany wprowadzić z klawiatury a nie chce mi się kopiować znaków. Mam nadzieję, że dosyć zrozumiale napisałem.
Napisano 14 Grudzień 200915 l Autor Moze, moze. Mnie uczono, zeby katakana jak najblizej byc oryginalu, stad taki zapis:)
Napisano 14 Grudzień 200915 l Tak, mnie też tak uczono, ale połączenie [tsu] z [jo] [ja] lub [ju] jest samo w sobie znakiem i obowiązuje. Nawet na niektórych diagramach jest wyszczególnione, tak jak u nas jest rz, sz, cz i ch. Gdzie Cię uczono jeśli to nie tajemnica?
Napisano 15 Grudzień 200915 l fajny charakter podoba mi się. Popracowałbym jeszcze na ofsetowaniem i większą dynamiką. Ogólnie +
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor wrzucalem do testow swego czasu, ale dorzuce jeszcze tutaj FTR:) szkic: http://www.swfcabin.com/open/1275339540 final: http://www.swfcabin.com/open/1275773057 Animacja dla zabawy, odprezenia, sprobowania:) Do tej pory animowalem jedynie w wersji szkicowej, teraz postanowilem pociagnac temat do konca. Prawie ;) Mam nadzieje, ze komus sie spodoba;) screen:
Napisano 12 Lipiec 201014 l Widziałem już jakiś czas temu i już Ci pisałem co i jak, ale może warto tutaj też przytoczyć. Całkiem fajnie się to prezentuje jak na pierwsze próby wykończonej animacji 2d z pełnym kolorem i czystą krechą. To, co można by w moim odczuciu poprawić, to dynamika drążka aby lepiej reagował na dociążenia oraz ogólny timing bym podbił na taki ciut bardziej rwany.. szczególnie to spojrzenie w bok tuż przed zeskokiem.. bardziej takie SNAP bym tam widział. p.s. a japońszczyznę przemilczał :) woda w usta :D
Napisano 12 Lipiec 201014 l Autor Dzieki Kris, to pewnie przyjdzie z doswiadczeniem;) A japonskiego nie przemilczalem, tylko nie zauwazylem pytania;) Uczylem sie w warszawskiej szkole Kotonoha. Uczylem, bo w ktoryms momencie przerwalem. Niestety:/ Jakos przed egzaminem z Katakany, wiec byc moze z tego wynikaja moje braki ;)))) Pozdrawiam:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto