indian Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) Cześć wam wszystkim, jestem początkujący w v-ray'u , i mam do zaprezentowania wam wizkę którą ostatnio męczę, mam nadzieje że mi pomożecie, no i chyba tyle wstępniaka, zaczynajmy:) nie jest to jeszcze skończona scenka, więc dojdzie nieco obiektów, szczególnie na szafkach Edytowane 10 Kwiecień 2009 przez indian
mkeruj Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Na razie nie widac za dużo. Słabe GI (stół fruwa)
kamil.ochel Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 powodzenia w wipie! tak jak mkeruj powiedzial stół lata, jakos wczesniej nie zauwazylem. i nie wiem czy ta lampka nie ma za małego tego dzyngla z którego światło idzie
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 taką mam na biurku, co zrobić by stół nie lewitował??( mój pomysł to przywiązać do podłogi, ale chyba ni o to chodzi ;p)
mkeruj Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Jak GI będzie lepsze, to w miejscach styku dwóch powierzchni pojawi ci się cień i na nogach i na podlodze. To samo dotyczy styku stołu ze ścianą itp.
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) ustawienia vraya Edytowane 12 Marzec 2009 przez indian
noted Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 no brakuje mi budy od kompa (bądź lapka) czeko tam używasz :D i powodzenia oczywiście będę zaglądał
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 komp będzie, chyba mniej więcej jak go zrobię, nie wiem co robię tak ale przy Renderze uciekają mi detale
Luqas87 Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 detale uciekają bo wszystko poza podłoga ma jeden i ten sam materiał... biało, jak zaczniesz wrzucać materiały na pewno oświetlenie Ci się zmieni a teraz jeżeli chcesz szybko pokazać detale to renderuj AO i jeszcze AA do podkręcenia ale to raczej do finalnego teraz chyba nie ma sensu do testów
Luqas87 Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Ambient Occlusion, w vray możesz zrobić z pomocą vraydirt
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 znaczy AO jako materiał do podstawowego??
Luqas87 Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=56345&highlight=vraydirt powinno rozjaśnić o co b.
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) coś nie wyszło ustawienia http://img26.imageshack.us/img26/6657/15956026.jpg chyba nie o to chodziło... Edytowane 12 Marzec 2009 przez indian
Luqas87 Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 do testów najprościej włącz materiałek vraylightmtl i tam wrzuć vraydirt tylko musisz colormaping zmienić na linear z ustawieniami 1, 1, 1 powinno być ok heh a AO miało szybciej i łatwiej pokazać gołe modele ...
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) ok i try... do którego slotu mam wrzucić to vraydir p.s a image sampler to lepiej Adaptive DCM czy Fixed Edytowane 12 Marzec 2009 przez indian
Luqas87 Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 lepiej adaptive dmc niż fixed ale to zależy tez od sceny, ale jeszcze nie wydusiłeś wszystkiego to co daje adaptive dmc... z pamięci lece ale to będzie ten na prawo od multipilera, w zasadzie są tam chyba tylko dwa to NIE wrzucasz w opacity. Bardzo przydatna lektura http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 #1 dzięki wielkie za stronkę ustawienia vraydir zostawić bez zmian??
Luqas87 Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 w zasadzie zostawione bez zmian powinno coś już pokazać i potem dostosowujesz do własnej sceny radius, distribution i fallof
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 no detali lepiej nie widać dzięki vraylightmlt
Luqas87 Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) vray lightmtl to tylko podkładka pod vraydirt. kwestia dobrania ustaiwń dirta do sceny i na bank uwidoczni więcej szczegółów niż oświetlenie białych obiektów w scenie. jest i drugie wyjście zapomnij o wszystkim i po prostu zacznij wstawiać materiały do sceny przynajmniej trochę kolorów... ale to nie znaczy że w post produkcji nie przyda cię się warstwa AO http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_vraydirt.htm Edytowane 12 Marzec 2009 przez Luqas87 1
mkeruj Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Włącz Area shadow w direct-cie Ja używam reinharda colormapingu, łatwiej nad nim panować. AA spróbuj Blackman, się trochę poprawią detale
Tores Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Aby wyszły detale spróbuj zwiększyć multiplier IRR na np. 1.2 a LC zmniejsz na 0.8. W każdym bądź razie nie dawaj ich takich samych bo traci się czasami kontrast.
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) a gdzie znaleźć IRR/LC?? edit: już wiem;p Edytowane 12 Marzec 2009 przez indian
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 próbowałem się zastosować do waszych rad i: jeszcze jedno jak zniwelować te przepalenia na biurku, i nie wiem jak to nazwać "dorobić cienie do nóg biurka"
Tores Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Ja color mapping daję na exponential bo nie powoduje aż takich przepaleń. Zawsze używam kamery fizycznej. Światło co masz w oknie może powodować te przepalenia. Jak zwiększysz LC do 3000 to wyjdą detale i cienie. Musisz tylko jeszcze odpowiednio dobrać w Irradiance map odpowiednie wartości Hsph i Interp aby nie wyszły ci plamienia i poprzesuwane cienie w narożnikach
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 no tak jak zwiększę LC do 3000 polepszy się efekt ale czas Renderu 10x dłuższy, i jak zniwelować te plamy nad drzwiami(podniesienie wartości Hsph i Interp pomoże)??
Tores Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Jak chcesz dobry efekt uzyskać to niestety czas zawsze się wydłuży. Nad wnętrzami za bardzo nie siedzę ale na pewno nie dawaj obydwu wysoko. Potestuj najpierw na na małych kawałkach
kamil.ochel Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 i zawsze jak robisz taki test dla siebie to mozesz dac sobie rozdzialke przez dwa
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 trzy vraylight w oknach i target directional light
hcpiter Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 to dlaczego ustawiasz w swietle store with irr a subdvs dla niego masz 8 ?
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 nie wiem, dopiero raczkuję w vrayu, tzn co zrobić
hcpiter Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Jak masz tylko 3 swiatla w scenie to nie warto tego wlaczac bo robi plamy przy malym subdvs. Jezeli chcesz tego uzywac to przydalo by sie podbic z 8 do 30 przynajmniej. Przy dluzej ilosci vray lightow jest to pomocne gdzie irr bedzie przeliczalo troszke dluzej za to finalny render poleci owiele szybciej.
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 a gdzie są te subdvs bo nie mogę znaleźć??
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) zmieniłem to i owo: (ale czemu jest tak jasno pod stołem) tylko znowu biurko lata, co zrobić żeby je "na ziemi utrzymać" Edytowane 12 Marzec 2009 przez indian
pressenter Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 Zadbaj o sampling cieni. I w ogóle nie za niskie to biurko? No, lub nie za wysokie krzesło, bo coś mi się widzi, że nogi tam nie wejdą.
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 ustawienia:(uwaga duży obrazek) http://img26.imageshack.us/img26/260/ustawieniaq.jpg
pressenter Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 O kurcze, ustawienia irr i lc masz straszne. Spróbuj irr: hsph z 80, interp. z 20. Włącz detail ench. LC: subdivs z 1000, warto też zwiększyć interp. samples. Ja zazwyczaj uzywam 24-32. I chyba w tym wypadku aż taki sample size nie jest potrzebny. ;)
indian Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 dzięki pressenter, a co zrobić żeby było "trochę ciemniej pod biurkiem"??
kamil.ochel Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 teraz jest troche za ciemno pod stołem ale się wreszcie cień od jednej nogi pojawił :)
indian Napisano 13 Marzec 2009 Autor Napisano 13 Marzec 2009 drugie ujęcie, materiał ścian ustawiony jest na RGB 253, ustawienia psyhcam
kamil.ochel Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 no jak masz lans bieli na błękit to jest czerwone :)
Tores Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 daj neutral da kamery bo nie wiem czy ci się uda kolorystykę załapać. Vignetting też raczej jest niepotrzebny. Podłoga wydaje mi się, że będzie siała.
styczeń Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 imho mogłbyś popracować nad bumpem bo trochę rozmyty, no i czekamy na update:) 1
Camel Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 ładny bump, ale do klepki_diffuse(liczba.mnoga) = klepek na podłodze troszkę nie pasuje... poza tym ciut za mocniutki. Pora wymienić się parametrami sprzętu, bo ciekawy jest czas którym liczysz - u mnie na 800x600 restauracja Sungai Toba mi się liczyła w tym samym czasie w gorszej jakości na Core 2 Quadzie @ 2.50 GHz :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się