Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć wam wszystkim, jestem początkujący w v-ray'u , i mam do zaprezentowania wam wizkę którą ostatnio męczę, mam nadzieje że mi pomożecie, no i chyba tyle wstępniaka, zaczynajmy:)

niceo.jpg

 

nie jest to jeszcze skończona scenka, więc dojdzie nieco obiektów, szczególnie na szafkach

Edytowane przez indian

  • Odpowiedzi 174
  • Wyświetleń 16,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

powodzenia w wipie! tak jak mkeruj powiedzial stół lata, jakos wczesniej nie zauwazylem. i nie wiem czy ta lampka nie ma za małego tego dzyngla z którego światło idzie

Napisano
  • Autor

taką mam na biurku, co zrobić by stół nie lewitował??( mój pomysł to przywiązać do podłogi, ale chyba ni o to chodzi ;p)

Napisano

Jak GI będzie lepsze, to w miejscach styku dwóch powierzchni pojawi ci się cień i na nogach i na podlodze.

To samo dotyczy styku stołu ze ścianą itp.

Napisano

no brakuje mi budy od kompa (bądź lapka) czeko tam używasz :D i powodzenia oczywiście będę zaglądał

Napisano
  • Autor

komp będzie, chyba mniej więcej jak go zrobię,

nie wiem co robię tak ale przy Renderze uciekają mi detale

pokjk.jpg

Napisano

detale uciekają bo wszystko poza podłoga ma jeden i ten sam materiał... biało, jak zaczniesz wrzucać materiały na pewno oświetlenie Ci się zmieni a teraz jeżeli chcesz szybko pokazać detale to renderuj AO i jeszcze AA do podkręcenia ale to raczej do finalnego teraz chyba nie ma sensu do testów

Napisano

do testów najprościej włącz materiałek vraylightmtl i tam wrzuć vraydirt tylko musisz colormaping zmienić na linear z ustawieniami 1, 1, 1 powinno być ok

 

heh a AO miało szybciej i łatwiej pokazać gołe modele ...

Napisano
  • Autor

ok i try...

do którego slotu mam wrzucić to vraydir

p.s a image sampler to lepiej Adaptive DCM czy Fixed

Edytowane przez indian

Napisano

lepiej adaptive dmc niż fixed ale to zależy tez od sceny, ale jeszcze nie wydusiłeś wszystkiego to co daje adaptive dmc...

z pamięci lece ale to będzie ten na prawo od multipilera, w zasadzie są tam chyba tylko dwa to NIE wrzucasz w opacity.

Bardzo przydatna lektura http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Napisano

w zasadzie zostawione bez zmian powinno coś już pokazać i potem dostosowujesz do własnej sceny radius, distribution i fallof

Napisano

vray lightmtl to tylko podkładka pod vraydirt. kwestia dobrania ustaiwń dirta do sceny i na bank uwidoczni więcej szczegółów niż oświetlenie białych obiektów w scenie.

jest i drugie wyjście zapomnij o wszystkim i po prostu zacznij wstawiać materiały do sceny przynajmniej trochę kolorów... ale to nie znaczy że w post produkcji nie przyda cię się warstwa AO

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_vraydirt.htm

Edytowane przez Luqas87

Napisano

Włącz Area shadow w direct-cie

Ja używam reinharda colormapingu, łatwiej nad nim panować.

AA spróbuj Blackman, się trochę poprawią detale

Napisano

Aby wyszły detale spróbuj zwiększyć multiplier IRR na np. 1.2 a LC zmniejsz na 0.8. W każdym bądź razie nie dawaj ich takich samych bo traci się czasami kontrast.

Napisano
  • Autor

a gdzie znaleźć IRR/LC??

edit: już wiem;p

Edytowane przez indian

Napisano
  • Autor

próbowałem się zastosować do waszych rad i:

jeszcze jedno jak zniwelować te przepalenia na biurku, i nie wiem jak to nazwać "dorobić cienie do nóg biurka"

pokj1.jpg

Napisano

Ja color mapping daję na exponential bo nie powoduje aż takich przepaleń. Zawsze używam kamery fizycznej. Światło co masz w oknie może powodować te przepalenia. Jak zwiększysz LC do 3000 to wyjdą detale i cienie. Musisz tylko jeszcze odpowiednio dobrać w Irradiance map odpowiednie wartości Hsph i Interp aby nie wyszły ci plamienia i poprzesuwane cienie w narożnikach

Napisano
  • Autor

no tak jak zwiększę LC do 3000 polepszy się efekt ale czas Renderu 10x dłuższy, i jak zniwelować te plamy nad drzwiami(podniesienie wartości Hsph i Interp pomoże)??

Napisano

Jak chcesz dobry efekt uzyskać to niestety czas zawsze się wydłuży. Nad wnętrzami za bardzo nie siedzę ale na pewno nie dawaj obydwu wysoko. Potestuj najpierw na na małych kawałkach

Napisano

Jak masz tylko 3 swiatla w scenie to nie warto tego wlaczac bo robi plamy przy malym subdvs. Jezeli chcesz tego uzywac to przydalo by sie podbic z 8 do 30 przynajmniej.

Przy dluzej ilosci vray lightow jest to pomocne gdzie irr bedzie przeliczalo troszke dluzej za to finalny render poleci owiele szybciej.

Napisano
  • Autor

zmieniłem to i owo:

(ale czemu jest tak jasno pod stołem)

pokj3d.jpg

tylko znowu biurko lata, co zrobić żeby je "na ziemi utrzymać"

Edytowane przez indian

Napisano

Zadbaj o sampling cieni. I w ogóle nie za niskie to biurko? No, lub nie za wysokie krzesło, bo coś mi się widzi, że nogi tam nie wejdą.

Napisano

O kurcze, ustawienia irr i lc masz straszne.

 

Spróbuj irr: hsph z 80, interp. z 20. Włącz detail ench.

 

LC: subdivs z 1000, warto też zwiększyć interp. samples. Ja zazwyczaj uzywam 24-32. I chyba w tym wypadku aż taki sample size nie jest potrzebny. ;)

Napisano
  • Autor

dzięki pressenter, a co zrobić żeby było "trochę ciemniej pod biurkiem"??

Napisano
  • Autor

drugie ujęcie, materiał ścian ustawiony jest na RGB 253, ustawienia psyhcam

pokj3d3.jpg

 

pokj.jpg

Napisano

daj neutral da kamery bo nie wiem czy ci się uda kolorystykę załapać. Vignetting też raczej jest niepotrzebny. Podłoga wydaje mi się, że będzie siała.

Napisano

ładny bump, ale do klepki_diffuse(liczba.mnoga) = klepek na podłodze troszkę nie pasuje... poza tym ciut za mocniutki. Pora wymienić się parametrami sprzętu, bo ciekawy jest czas którym liczysz - u mnie na 800x600 restauracja Sungai Toba mi się liczyła w tym samym czasie w gorszej jakości na Core 2 Quadzie @ 2.50 GHz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności