claude Napisano 22 Maj 2009 Autor Napisano 22 Maj 2009 Dzięki za korekty, niektóre rzeczy poprawiłem. Tak naprawdę cały czas pracuję na podkładzie ze zdjęcia i transparencją, czasami jednak coś tam przeoczę ale często też specjalnie zostawiam inaczej. To zdjęcie jest zrobione z dołu, głowa wydaje się więc dużo bardziej odchylona do tyłu więc ja ją trochę zostawiam bardziej normalnie. Ogólnie ta rzeźba ma sporą głowę i myślę że rzeźbiarz zrobił to specjalnie ponieważ stoi ona wysoko i widzi się ją z dołu z dużej perspektywy. Rzeźbiarze korygowali czasami perspektywę robiąc dużą głowę która przez perspektywę wydawała się normalna. Dosyć ciężka sprawa dla skulptera z wyczuciem takich akcji. Dobra dalej trzeba jechać z tematem. Pozdrawiam a tu kościół przed wojną
Lucek Napisano 22 Maj 2009 Napisano 22 Maj 2009 Bardzo ciekawa fasada tego kościoła. Robisz tylko rzeźby czy całość?
claude Napisano 22 Maj 2009 Autor Napisano 22 Maj 2009 Bardzo ciekawa fasada tego kościoła. Robisz tylko rzeźby czy całość? tylko rzeźby, to już trzecia jako tako zrobiona najgorzej z tą czwartą zaznaczoną znakiem zapytania, to jest jedyne zdjęcie jej i bardzo mało widać
mafida Napisano 22 Maj 2009 Napisano 22 Maj 2009 (edytowane) No teraz widać czemu taką duża głowę mu zrobili:)faktycznie wysoko...A jaka postać na tej ostatniej figurze?Szkoda że całego kościoła nie robisz fajnie by było razem z rzeżbami w 3d zobaczyć... Edytowane 22 Maj 2009 przez mafida
zeet Napisano 22 Maj 2009 Napisano 22 Maj 2009 (edytowane) claude ... tą czwartą zaznaczoną znakiem zapytania, to jest jedyne zdjęcie jej i bardzo mało widać Jeśli wiesz jaka to postać świętego , poszukaj rzeźb-referek takiej postaci wykonanej w tym samym okresie historycznym i postaraj się skomponować jej wygląd-styl z pozostałymi rzeźbami z tej fasady . Edytowane 22 Maj 2009 przez zeet
claude Napisano 23 Maj 2009 Autor Napisano 23 Maj 2009 Cześc! Próbuje się już drugi dzień dowiedzieć jaki to święty ale moje szefostwo mnie ignoruje i jak ja mam tę robotę skończyć na czas! Tę ostatnią rzeźbę odkładam na jutro. Trochę poprawiłem św Stanisława i popracowałem nad renderem.
claude Napisano 24 Maj 2009 Autor Napisano 24 Maj 2009 (edytowane) Może ktoś mi pomoże!!!! nie wiem jak to powstaje ale na miejscach gdzie łączą się Poly Group mam taki uskok. Na początku myślałem że podczas ukrywania Poly group coś tam przesunąłem i tak to powstało ale teraz nic specjalnego nie robiłem a znowu są takie ząbki. O co chodzi, czy ktoś może mi pomóc! Edit: Po prostu nie wyszafowałem na ostatnim level subdiv, mam nadzieję że się to nie powtórzy, zupełnie nie wiem jak to sie stało Edytowane 24 Maj 2009 przez claude
mafida Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 O dziwne te zygzaki,nigdy mi się tak nie zrobiło jeszcze...Wygląda jakbyś miał ukrytą maskę i przejechał niechcący brushem po granicy???Sama rzeżba bardzo fajna,szatka przy dole laski glutowata ale chyba nic tam jeszcze nie robiłeś.Ta postać na dole-trochę przesadziłeś chyba z brzuchem-zbyt wypukły jak dla mnie.A i u głównej postaci przydałoby się głębokie wcięcie na granicy między tym płaszczem a szatą-od jego prawej dłoni w kierunku szyji.Ogólnie bardzo fajne i coraz lepsze:)
Lucek Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 A nie robiłeś czasem nic move toolem na niskim poziomie z maską albo ukrytą częścią modelu? Mnie raz w takiej sytuacji coś takiego wyszło - o dziwo na wysokim subdiv też.
claude Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 Właśnie dowiedziałem się że aby można wydrukować było rzeźbę siatka musi być wodoszczelna czyli bez najmniejszej dziury. A moje siatki to są wielkie dziury, czy ktoś może mi pomóc czy jest jakiś sposób na załatanie tej dziury, bez wielkich boleści i tygodni siedzenia. Próbuje użyć retepo ale to strasznie ciężka robota. Jestem naprawdę zdesperowany, niby szczegół a taki problem.
zeet Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 (edytowane) Pokombinuj z funkcją Extract , zamknie ona model -drugą ścianką potem ta drugą ściankę można "wyciągnąć " żeby bryłą była pełna . Edytowane 27 Maj 2009 przez zeet
Gość Morte Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 ale zaraz.. masz gdzieś tę druga połówkę? Jak tak to połącz je obie za pomocą subtool mastera, wyeksportuj z zbrusha a następnie zaimportuj jeszcze raz do Zbrusha ustawiając w panelu import wartość parametru Weld na maksa. Zbrush powinien ładnie połączyc te wierzchołki. I będziesz miał jeden model bez dziór który mozna dac do wydruku.
claude Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 zeet - cwaniacki pomysł ale czy to się uda czy nie wyjdzie z tego masakra [ na razie robie retepo więc spróbuje później] Morte - super pomysł ale nie mam tej drugiej połówki bo siatka jest po wcześniejszym retepo dzięki za podpowiedzi co 3 głowy to nie jedna zna ktoś jeszcze jakieś tricky
zeet Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 zeet - cwaniacki pomysł ale czy to się uda czy nie wyjdzie z tego masakra [ na razie robie retepo więc spróbuje później] Jeśli ścianka modelu będzie posiadać grubość to powinno to się już nadawać do druku bez prostowania tej wewnętrznej ścianki , podzielone elementy modelu można drukować osobno a potem to poskładać - posklejać .
mafida Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Ja to bym wrzucił do maxa na najniższym subdiv,załatał dziurę i project all w zbrushu...
claude Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 mafida - co rozumiesz dokładnie przez project all w zbrushu...
mafida Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 E no jak co, to samo co po retopoligii zrobiłeś żeby przenieść detale na nową topo.
claude Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 właśnie teraz próbuje zrobić projection po w czasie retepologi i wszystko się kaszani na maxa, już mi ręce opadają
mafida Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Całkiem się kaszani czy tylko w niektórych miejscach?Pokaż screena..
claude Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 CAŁKIEM kiedy zrobiłem adaptive mash z tego retepo to jakby normale były odwrócone może trzeba zamknąć dokładnie model, bo ciągle nie skończyłem retepo robić
Gość Morte Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 nieskończone zbrushwe retopo lubi się krzaczyć, ale u mnie zwykle oddanie nowego face'a sprawiało ze wszystko było już ok... wiec moze najpierw skończ. A tak wogóle to po co retopo bedziesz animował...? A jak cię drukowanie interesuje to się zobacz te nowe pluginy na pixologic, moze lepiej bedzie ci pokombinowac z decimatem? http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071265
mafida Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Czasem lepiej właśnie zrobić adaptive mesh,wrzucić nową topo jako subtoola do podstawowego obiektu i dopiero wtedy zrobić projekcję.Jak normalne się odwróciły to masz w tool/display properities flipa,chociaż jest w display properities to o dziwo wydaje się naprawdę działać;) Tak jak Morte napisał warto spróbować z tym nowym pluginem decimation master.
claude Napisano 3 Czerwiec 2009 Autor Napisano 3 Czerwiec 2009 Dałem sobie spokój z Augustynem teraz dopieszczam detale w Stanisława. Może ktoś wie jak skombinować takie ornamenty jakie są na broszy i czapce świętoszka.
Gość Morte Napisano 3 Czerwiec 2009 Napisano 3 Czerwiec 2009 no jeśli masz jakieś obrazki na kształt tych to najłatwiej bedzie projection masterem, nie?
claude Napisano 3 Czerwiec 2009 Autor Napisano 3 Czerwiec 2009 nie mam obrazków właśnie, nie mogłem znaleźć, może ten z broszy da się rozprostować i domalować ale z czapki gorzej
NeotiX Napisano 4 Czerwiec 2009 Napisano 4 Czerwiec 2009 Może to nie są jakieś unikatowe symbole, ale np. insygnia biskupa albo coś takiego. Poszukaj symboli i na oko może uda się coś wybrać. To na broszy mi jakoś przypomina symbol oka z promieniami.
Loki Napisano 4 Czerwiec 2009 Napisano 4 Czerwiec 2009 http://www.krasne.pl/images_menus_big/135/438ea67f5a66c/biskup_adam1_.JPG nie wiem może się przyda coś niecoś widać ale dalej słabo :/
claude Napisano 6 Czerwiec 2009 Autor Napisano 6 Czerwiec 2009 Ciężko ciężko, nie mogę sobie poradzić ze zrobieniem tej rzeźby idealnie, perspektywa się ciągle zmienia w zależności od obiektów, mam jeszcze dwie gorsze fotki z boków, jak coś przesunę patrząc się na tamte fotki to się robi masakra. Trzeba myśleć o formie 3d jednocześnie dbając o podobieństwo do starych fotek.
Gość Morte Napisano 6 Czerwiec 2009 Napisano 6 Czerwiec 2009 nie można oczekiwać ze z jednej foty zrobisz full idealną kopię... a zmieniająca się perspektywea to kolejna bolączką zbrusha,echpowinni coś z tym zrobić, bo wszystko fajnie póki masz jeden model. Sama rzeźba wyglada już bardzo konkretnie, ale klatka piersiowa leżącego cżłowieka ma zdecydowanie zbut duze to wgłebienie na srodku. Za bardzo zasugerowałeśsie fotą na której jakoś to dziwnie wyglada, a pozatym u ciebie jest mocniej zarysowane niz na focie. Pozdrawiam!
claude Napisano 6 Czerwiec 2009 Autor Napisano 6 Czerwiec 2009 Z tą klatką piersiową to nie wiem jak to ugryźć, widać na starej focie mocne zagięcie formy i tak to czytam dodatkowo ta postać to PIOTROWIN, który został wskrzeszony po dwóch latach leżenia w krypcie więc możliwe jest że wygląda trochę nienormalnie. Jeszcze się nad tym zastanowię, a poza tym mam troszkę inny render
adam_m Napisano 7 Czerwiec 2009 Napisano 7 Czerwiec 2009 Claude dajesz radę :) Może idealna kopia to nie jest ale wyglada bardzo dobrze. Będziesz fasadę pokazywał z bliska? Bo jezeli nie to szczegółami nie ma co się przejmować. Chociaz widzę, że jesteś perfekcjonistą i chcesz wszystko dopracować do końca. To się chwali. Głowy Ci najlepiej wychodzą, nad strojami musisz popracować, żeby wyglądały bardziej naturalnie. Pozdrawiam.
claude Napisano 7 Czerwiec 2009 Autor Napisano 7 Czerwiec 2009 dzięki adam_m stram się dać z sibie na maxa a tu renderki z maxa By Tymbeusz
claude Napisano 8 Czerwiec 2009 Autor Napisano 8 Czerwiec 2009 Może ktoś by mi poradził jakiś fajny shader do Vraya, aby rzeźba przypomniała trochę piaskowiec i jednocześnie było widać ładnie formę i detal a to moje próby By Tymbeusz
claude Napisano 9 Czerwiec 2009 Autor Napisano 9 Czerwiec 2009 a tu św Augustyn, death line się zbliża
claude Napisano 11 Czerwiec 2009 Autor Napisano 11 Czerwiec 2009 Miałem death line w środę i zrobiłem ładniejsze renderki, niestety przełożyli dyskusję o rzeźbach na poniedziałek tak że jeszcze będę może coś poprawiał mój pracodawca narzekał żę niektóre rendery są jakby nie ostre, chyba chodzi o efekt wymydlenia formy po exporcie z zbrusha, jakby w Max'ie stawała się bardziej mdła może ktoś wie o co chodzić i najlepiej exporotwać i renderować rzeźby w maxie a obrazek By Tymbeusz
Lucek Napisano 11 Czerwiec 2009 Napisano 11 Czerwiec 2009 Jak dla mnie super robota. Napisz co powiedzieli zleceniodawcy bo widać że było z tym masę roboty.
Gość Morte Napisano 11 Czerwiec 2009 Napisano 11 Czerwiec 2009 stanisław zdecydowanie najlepiej, ale na panu novello niestety widać ze trochę referencji zabrakło. niemniej super robota!
mafida Napisano 11 Czerwiec 2009 Napisano 11 Czerwiec 2009 Mi też Stanisław najbardziej się podoba,Novello najsłabszy ale na zdjęciu widać że w oryginale też nie był za ciekawy-nie miał detali bo na wysokości i tak nikt by ich nie zaóważył.Wymydlenie formy?-może się im GI nie podoba,w zbrushu zawsze będzie inaczej wyglądać....
claude Napisano 15 Czerwiec 2009 Autor Napisano 15 Czerwiec 2009 lucek91 - dzięki dzisiaj wielkie spotkanie konserwatorów, zobaczymy co o tym powiedzą Morte - tak najgorsze go brak dobrych referencji, niestety trudno mi teraz znaleźć rzeźb podobnych od tych co rzeźbię, a boje się używać mojej chorej wyobraźni Mafida - może jeszcze się czegoś nauczę o renderingu, ale w maxie ogólnie rzeźby wyglądają bardoz bułowto ok na szybko ze słabymi referkami zrobiłem 4 rzeźbę, mam komplet, ale na pewno będę jeszcze poprawiał te dwie ostatnie
Ania Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Augustyn i Stanisław bardzo fajni, tam kilka drobnostek by się można czepić ale po co. To ostatnie chyba niedokończone? (Boner) Bo ma jakby za mało fałd w ubraniu, albo zbyt niezdecydowane te fałdy. Poszukałabym zdjęć podobnych figur, jeśli referki są kiepskie. I ma zbyt krótką prawą rękę (z kielichem), i dziwnie trzyma ten kielich.
claude Napisano 15 Czerwiec 2009 Autor Napisano 15 Czerwiec 2009 Tak ostatni, robiłem szybko, bo szefostwo obiecywało więcej informacji o o tej figurze, a w końcu nic nie dali, tak że robiłem tą figurę wczoraj, taki speed aby wypełnić lukę tu galeria wszystkich renderów robiona w bridge, niestety jakoś bridge zepsół AA, ktawędzie są poszarpane http://restorer.pl/renova/ jedyna fotka Izajasza wygląda tak, trudno coś z tym zrobić, trochę wyobraźni....
claude Napisano 22 Czerwiec 2009 Autor Napisano 22 Czerwiec 2009 Poprawiłem retepo i zachowałem detal dzięki funkcji Project all Czasami Project all zrobiło fajną robotę np połączyłem kościół, który był wcześniej osobynym subtoolem. Teraz jest to jedna rzeźba, ogólnie detal wyszedł ok ale w kilku miejscach koło palców wyszła miazga musiałem to skulptowoać od nowa. I tu mam problem, nie potrafię zrobić takich fajnych gładkich równych płaszczyzn jakie się zrobiły po Project All. Może ktoś ma na to jakiś sposób.
claude Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Napisano 23 Czerwiec 2009 brush flatten He he he, jakbym tego nie próbował. brush flatten nie pomaga za bardzo, te powierzchnie są naprawdę super równe, no chyba że są jakieś magiczne ustawienia tego brush'a
Gość Morte Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 wiesz zbrush jednak nie jest normalnym programem do 3d i nie ma tamtakiego klasycznego wygładania- musisz pokombinować z falatten brushem i smooth brushem, ew zmień materiał na niewykrywajacy cavity - jesli mówisz ze powierzchnie sa dosc gladkie to nie bedzie ich widać. ew. dodaj stary mesh kosciółka jako subtool(tak zeby ten stary i nowy były w jednym miejscu i spróbuj zproject brusha.
claude Napisano 13 Sierpień 2009 Autor Napisano 13 Sierpień 2009 (edytowane) Ok, ciągnę rzeźby dalej.... poradziłemsobie z unwarpem, zrobiłem ślady narzędzi dłut i chropowatość (może więcej może mniej) teraz maluje jakieś ciekawe zabrudzenia ale dopiero zaczynam render z zbrusha I tak dla testu artystyczne ujęcie z dużym Dof'em - w Zbrush'u oczywiście no i PS dof i kontrast By tymbeusz at 2009-08-13 By tymbeusz at 2009-08-13 Edytowane 13 Sierpień 2009 przez claude
claude Napisano 14 Sierpień 2009 Autor Napisano 14 Sierpień 2009 (edytowane) Ok, kolejne testy tym razem w Vray'u. Napackałem dużo przebarwień i syfów na teksturze, nie wiem czy nie za dużo. Myślę że terzeba zrobić dużo zabrudzeń w zakamarkach to będzie bardziej realistyczne. Plus myslę o stworzeniu mapek typu specular albo ruffness ale tak naprawdę nigdy się tym aż tak nie bawiłem. komentarze mile widziane By tymbeusz at 2009-08-14 Kolejna próba z mapami, relfect, roughtness i Hglossiness ale nie wyszło to najlepiej, połyskujące elementy jakoś nie pasują do kamienia. Jakie są jeszcze sposoby na większy realizm? By tymbeusz at 2009-08-14 Edytowane 14 Sierpień 2009 przez claude
mafida Napisano 14 Sierpień 2009 Napisano 14 Sierpień 2009 Trochę za dużo chyba reflecta na tym ostatnim,wygląda prawie jakby był mokry-trzeba by trochę złamać te połyskujące powierzchnie mocniejszym bumpem albo mapką specular.Do zapaćkania szczelin można użyć cavity masking ze zbrusha.Kiedyś był taki fajny plugin digimation quick dirt ale chyba zakończyli wsparcie na maxie 9. Tu jest ładny piaskowiec: http://cudaswiata.files.wordpress.com/2009/01/borghese_gladiator_louvre_ma_527_n1.jpg
_Orion_ Napisano 14 Sierpień 2009 Napisano 14 Sierpień 2009 Mało realistyczny ten materiał piaskowca. Wygląda raczej jakby był z wosku. Ta pseudo patyna też mało realistyczna. Sam model wydaje się ok, chociaż te załamania na materiale za ostre.
claude Napisano 15 Sierpień 2009 Autor Napisano 15 Sierpień 2009 (edytowane) Mafida - akurat link co mi pokazałeś pokazuje na 90 procent bardzo zabrudzony marmur, poza tym teraz brudzę powoli model z ręki, zobaczymy co z tego wyjdzie _Orion_ - pracuje pracuje nad matriałem, ale nie chcę żeby był zupełnie matowy żęby minimalnie miał bardziej matowe dołki i lekko połyskujące ale nie święcące się wypukłości, załamania na materaile w orginale były jeszcze mocniejsze pozdro nowy test By tymbeusz at 2009-08-15 Edytowane 17 Sierpień 2009 przez claude
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się