Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzięki za korekty, niektóre rzeczy poprawiłem. Tak naprawdę cały czas pracuję na podkładzie ze zdjęcia i transparencją, czasami jednak coś tam przeoczę ale często też specjalnie zostawiam inaczej.

To zdjęcie jest zrobione z dołu, głowa wydaje się więc dużo bardziej odchylona do tyłu więc ja ją trochę zostawiam bardziej normalnie.

Ogólnie ta rzeźba ma sporą głowę i myślę że rzeźbiarz zrobił to specjalnie ponieważ stoi ona wysoko i widzi się ją z dołu z dużej perspektywy. Rzeźbiarze korygowali czasami perspektywę robiąc dużą głowę która przez perspektywę wydawała się normalna. Dosyć ciężka sprawa dla skulptera z wyczuciem takich akcji.

Dobra dalej trzeba jechać z tematem.

Pozdrawiam

clipboard01c.jpg

a tu kościół przed wojną

kosciol.jpg

  • Odpowiedzi 107
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Bardzo ciekawa fasada tego kościoła. Robisz tylko rzeźby czy całość?

tylko rzeźby, to już trzecia jako tako zrobiona najgorzej z tą czwartą zaznaczoną znakiem zapytania, to jest jedyne zdjęcie jej i bardzo mało widać

Napisano (edytowane)

No teraz widać czemu taką duża głowę mu zrobili:)faktycznie wysoko...A jaka postać na tej ostatniej figurze?Szkoda że całego kościoła nie robisz fajnie by było razem z rzeżbami w 3d zobaczyć...

Edytowane przez mafida
Napisano (edytowane)

claude

... tą czwartą zaznaczoną znakiem zapytania, to jest jedyne zdjęcie jej i bardzo mało widać

Jeśli wiesz jaka to postać świętego , poszukaj rzeźb-referek takiej postaci wykonanej w tym samym okresie historycznym i postaraj się skomponować jej wygląd-styl z pozostałymi rzeźbami z tej fasady .

Edytowane przez zeet
Napisano

Cześc!

Próbuje się już drugi dzień dowiedzieć jaki to święty ale moje szefostwo mnie ignoruje i jak ja mam tę robotę skończyć na czas!

 

Tę ostatnią rzeźbę odkładam na jutro.

Trochę poprawiłem św Stanisława i popracowałem nad renderem.

stanislaw3.jpg

Napisano (edytowane)

Może ktoś mi pomoże!!!! nie wiem jak to powstaje ale na miejscach gdzie łączą się Poly Group mam taki uskok.

Na początku myślałem że podczas ukrywania Poly group coś tam przesunąłem i tak to powstało ale teraz nic specjalnego nie robiłem a znowu są takie ząbki.

 

O co chodzi, czy ktoś może mi pomóc!

 

problemh.jpg

 

Edit:

Po prostu nie wyszafowałem na ostatnim level subdiv, mam nadzieję że się to nie powtórzy, zupełnie nie wiem jak to sie stało

Edytowane przez claude
Napisano

O dziwne te zygzaki,nigdy mi się tak nie zrobiło jeszcze...Wygląda jakbyś miał ukrytą maskę i przejechał niechcący brushem po granicy???Sama rzeżba bardzo fajna,szatka przy dole laski glutowata ale chyba nic tam jeszcze nie robiłeś.Ta postać na dole-trochę przesadziłeś chyba z brzuchem-zbyt wypukły jak dla mnie.A i u głównej postaci przydałoby się głębokie wcięcie na granicy między tym płaszczem a szatą-od jego prawej dłoni w kierunku szyji.Ogólnie bardzo fajne i coraz lepsze:)

Napisano

A nie robiłeś czasem nic move toolem na niskim poziomie z maską albo ukrytą częścią modelu? Mnie raz w takiej sytuacji coś takiego wyszło - o dziwo na wysokim subdiv też.

Napisano

Właśnie dowiedziałem się że aby można wydrukować było rzeźbę siatka musi być wodoszczelna czyli bez najmniejszej dziury.

 

A moje siatki to są wielkie dziury, czy ktoś może mi pomóc czy jest jakiś sposób na załatanie tej dziury, bez wielkich boleści i tygodni siedzenia.

 

Próbuje użyć retepo ale to strasznie ciężka robota.

 

Jestem naprawdę zdesperowany, niby szczegół a taki problem.

 

dziura.jpg

Napisano (edytowane)

Pokombinuj z funkcją Extract , zamknie ona model -drugą ścianką potem ta drugą ściankę można "wyciągnąć " żeby bryłą była pełna .

 

75950218afdfc642m.jpg

Edytowane przez zeet
Gość Morte
Napisano

ale zaraz.. masz gdzieś tę druga połówkę?

Jak tak to połącz je obie za pomocą subtool mastera, wyeksportuj z zbrusha a następnie zaimportuj jeszcze raz do Zbrusha ustawiając w panelu import wartość parametru Weld na maksa. Zbrush powinien ładnie połączyc te wierzchołki. I będziesz miał jeden model bez dziór który mozna dac do wydruku.

Napisano

zeet - cwaniacki pomysł ale czy to się uda czy nie wyjdzie z tego masakra [ na razie robie retepo więc spróbuje później]

Morte - super pomysł ale nie mam tej drugiej połówki bo siatka jest po wcześniejszym retepo

 

dzięki za podpowiedzi co 3 głowy to nie jedna

 

zna ktoś jeszcze jakieś tricky

Napisano
zeet - cwaniacki pomysł ale czy to się uda czy nie wyjdzie z tego masakra [ na razie robie retepo więc spróbuje później]

 

Jeśli ścianka modelu będzie posiadać grubość to powinno to się już nadawać do druku bez prostowania tej wewnętrznej ścianki , podzielone elementy modelu można drukować osobno a potem to poskładać - posklejać .

Napisano

CAŁKIEM kiedy zrobiłem adaptive mash z tego retepo to jakby normale były odwrócone

może trzeba zamknąć dokładnie model, bo ciągle nie skończyłem retepo robić

Gość Morte
Napisano

nieskończone zbrushwe retopo lubi się krzaczyć, ale u mnie zwykle oddanie nowego face'a sprawiało ze wszystko było już ok... wiec moze najpierw skończ.

A tak wogóle to po co retopo bedziesz animował...? A jak cię drukowanie interesuje to się zobacz te nowe pluginy na pixologic, moze lepiej bedzie ci pokombinowac z decimatem?

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071265

Napisano

Czasem lepiej właśnie zrobić adaptive mesh,wrzucić nową topo jako subtoola do podstawowego obiektu i dopiero wtedy zrobić projekcję.Jak normalne się odwróciły to masz w tool/display properities flipa,chociaż jest w display properities to o dziwo wydaje się naprawdę działać;)

Tak jak Morte napisał warto spróbować z tym nowym pluginem decimation master.

Napisano

Dałem sobie spokój z Augustynem teraz dopieszczam detale w Stanisława.

 

Może ktoś wie jak skombinować takie ornamenty jakie są na broszy i czapce świętoszka.

 

ozdoby.jpg

Napisano

no jeśli masz jakieś obrazki na kształt tych to najłatwiej bedzie projection masterem, nie?

Napisano

Może to nie są jakieś unikatowe symbole, ale np. insygnia biskupa albo coś takiego. Poszukaj symboli i na oko może uda się coś wybrać.

 

To na broszy mi jakoś przypomina symbol oka z promieniami.

Napisano

Ciężko ciężko, nie mogę sobie poradzić ze zrobieniem tej rzeźby idealnie, perspektywa się ciągle zmienia w zależności od obiektów, mam jeszcze dwie gorsze fotki z boków, jak coś przesunę patrząc się na tamte fotki to się robi masakra. Trzeba myśleć o formie 3d jednocześnie dbając o podobieństwo do starych fotek.

 

stanislawcalosc.jpg

Napisano

nie można oczekiwać ze z jednej foty zrobisz full idealną kopię... a zmieniająca się perspektywea to kolejna bolączką zbrusha,echpowinni coś z tym zrobić, bo wszystko fajnie póki masz jeden model.

Sama rzeźba wyglada już bardzo konkretnie, ale klatka piersiowa leżącego cżłowieka ma zdecydowanie zbut duze to wgłebienie na srodku. Za bardzo zasugerowałeśsie fotą na której jakoś to dziwnie wyglada, a pozatym u ciebie jest mocniej zarysowane niz na focie.

Pozdrawiam!

Napisano

Z tą klatką piersiową to nie wiem jak to ugryźć, widać na starej focie mocne zagięcie formy i tak to czytam dodatkowo ta postać to PIOTROWIN, który został wskrzeszony po dwóch latach leżenia w krypcie więc możliwe jest że wygląda trochę nienormalnie. Jeszcze się nad tym zastanowię, a poza tym mam troszkę inny render

 

stanislaw3biay.jpg

Napisano

Claude dajesz radę :) Może idealna kopia to nie jest ale wyglada bardzo dobrze. Będziesz fasadę pokazywał z bliska? Bo jezeli nie to szczegółami nie ma co się przejmować. Chociaz widzę, że jesteś perfekcjonistą i chcesz wszystko dopracować do końca. To się chwali. Głowy Ci najlepiej wychodzą, nad strojami musisz popracować, żeby wyglądały bardziej naturalnie. Pozdrawiam.

Napisano

Może ktoś by mi poradził jakiś fajny shader do Vraya, aby rzeźba przypomniała trochę piaskowiec i jednocześnie było widać ładnie formę i detal

 

a to moje próby

 

stanislaw2.jpg

By Tymbeusz

Napisano

Miałem death line w środę i zrobiłem ładniejsze renderki, niestety przełożyli dyskusję o rzeźbach na poniedziałek tak że jeszcze będę może coś poprawiał

 

mój pracodawca narzekał żę niektóre rendery są jakby nie ostre, chyba chodzi o efekt wymydlenia formy po exporcie z zbrusha, jakby w Max'ie stawała się bardziej mdła

 

może ktoś wie o co chodzić i najlepiej exporotwać i renderować rzeźby w maxie

 

a obrazek

 

3st.jpg

By Tymbeusz

Napisano

stanisław zdecydowanie najlepiej, ale na panu novello niestety widać ze trochę referencji zabrakło. niemniej super robota!

Napisano

Mi też Stanisław najbardziej się podoba,Novello najsłabszy ale na zdjęciu widać że w oryginale też nie był za ciekawy-nie miał detali bo na wysokości i tak nikt by ich nie zaóważył.Wymydlenie formy?-może się im GI nie podoba,w zbrushu zawsze będzie inaczej wyglądać....

Napisano

lucek91 - dzięki dzisiaj wielkie spotkanie konserwatorów, zobaczymy co o tym powiedzą

Morte - tak najgorsze go brak dobrych referencji, niestety trudno mi teraz znaleźć rzeźb podobnych od tych co rzeźbię, a boje się używać mojej chorej wyobraźni

Mafida - może jeszcze się czegoś nauczę o renderingu, ale w maxie ogólnie rzeźby wyglądają bardoz bułowto

 

ok na szybko ze słabymi referkami zrobiłem 4 rzeźbę, mam komplet, ale na pewno będę jeszcze poprawiał te dwie ostatnie

attachment.php?attachmentid=144409

 

attachment.php?attachmentid=144410attachment.php?attachmentid=144411

Napisano

Augustyn i Stanisław bardzo fajni, tam kilka drobnostek by się można czepić ale po co.

 

To ostatnie chyba niedokończone? (Boner)

Bo ma jakby za mało fałd w ubraniu, albo zbyt niezdecydowane te fałdy. Poszukałabym zdjęć podobnych figur, jeśli referki są kiepskie. I ma zbyt krótką prawą rękę (z kielichem), i dziwnie trzyma ten kielich.

Napisano

Tak ostatni, robiłem szybko, bo szefostwo obiecywało więcej informacji o o tej figurze, a w końcu nic nie dali, tak że robiłem tą figurę wczoraj, taki speed aby wypełnić lukę

 

tu galeria wszystkich renderów robiona w bridge, niestety jakoś bridge zepsół AA, ktawędzie są poszarpane

http://restorer.pl/renova/

 

jedyna fotka Izajasza wygląda tak, trudno coś z tym zrobić, trochę wyobraźni....

boner.jpg

Napisano

Poprawiłem retepo i zachowałem detal dzięki funkcji Project all

 

Czasami Project all zrobiło fajną robotę np połączyłem kościół, który był wcześniej osobynym subtoolem. Teraz jest to jedna rzeźba, ogólnie detal wyszedł ok ale w kilku miejscach koło palców wyszła miazga musiałem to skulptowoać od nowa.

 

I tu mam problem, nie potrafię zrobić takich fajnych gładkich równych płaszczyzn jakie się zrobiły po Project All.

 

Może ktoś ma na to jakiś sposób.

 

wygadzanie7734574.jpg

Napisano
brush flatten

 

He he he, jakbym tego nie próbował.

brush flatten nie pomaga za bardzo, te powierzchnie są naprawdę super równe, no chyba że są jakieś magiczne ustawienia tego brush'a

Napisano

wiesz zbrush jednak nie jest normalnym programem do 3d i nie ma tamtakiego klasycznego wygładania- musisz pokombinować z falatten brushem i smooth brushem, ew zmień materiał na niewykrywajacy cavity - jesli mówisz ze powierzchnie sa dosc gladkie to nie bedzie ich widać.

ew. dodaj stary mesh kosciółka jako subtool(tak zeby ten stary i nowy były w jednym miejscu i spróbuj zproject brusha.

Napisano (edytowane)

Ok, ciągnę rzeźby dalej....

poradziłemsobie z unwarpem, zrobiłem ślady narzędzi dłut i chropowatość (może więcej może mniej) teraz maluje jakieś ciekawe zabrudzenia ale dopiero zaczynam

render z zbrusha

augustyntextury.jpg

 

I tak dla testu artystyczne ujęcie z dużym Dof'em - w Zbrush'u oczywiście no i PS dof i kontrast

 

augustyndof.jpg

By tymbeusz at 2009-08-13

By tymbeusz at 2009-08-13

Edytowane przez claude
Napisano (edytowane)

Ok, kolejne testy tym razem w Vray'u. Napackałem dużo przebarwień i syfów na teksturze, nie wiem czy nie za dużo. Myślę że terzeba zrobić dużo zabrudzeń w zakamarkach to będzie bardziej realistyczne. Plus myslę o stworzeniu mapek typu specular albo ruffness ale tak naprawdę nigdy się tym aż tak nie bawiłem.

 

komentarze mile widziane

 

augtexvray.jpg

By tymbeusz at 2009-08-14

 

Kolejna próba z mapami, relfect, roughtness i Hglossiness ale nie wyszło to najlepiej, połyskujące elementy jakoś nie pasują do kamienia.

 

Jakie są jeszcze sposoby na większy realizm?

augtexvrayspec.jpg

By tymbeusz at 2009-08-14

Edytowane przez claude
Napisano

Trochę za dużo chyba reflecta na tym ostatnim,wygląda prawie jakby był mokry-trzeba by trochę złamać te połyskujące powierzchnie mocniejszym bumpem albo mapką specular.Do zapaćkania szczelin można użyć cavity masking ze zbrusha.Kiedyś był taki fajny plugin digimation quick dirt ale chyba zakończyli wsparcie na maxie 9.

Tu jest ładny piaskowiec: http://cudaswiata.files.wordpress.com/2009/01/borghese_gladiator_louvre_ma_527_n1.jpg

Napisano

Mało realistyczny ten materiał piaskowca. Wygląda raczej jakby był z wosku. Ta pseudo patyna też mało realistyczna. Sam model wydaje się ok, chociaż te załamania na materiale za ostre.

Napisano (edytowane)

Mafida - akurat link co mi pokazałeś pokazuje na 90 procent bardzo zabrudzony marmur, poza tym teraz brudzę powoli model z ręki, zobaczymy co z tego wyjdzie

_Orion_ - pracuje pracuje nad matriałem, ale nie chcę żeby był zupełnie matowy żęby minimalnie miał bardziej matowe dołki i lekko połyskujące ale nie święcące się wypukłości, załamania na materaile w orginale były jeszcze mocniejsze

 

pozdro

nowy test

 

By tymbeusz at 2009-08-15

Edytowane przez claude

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności