Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

powracam do moich boi z głowami :)

Na razie zaczynam od rysowania siatki w PS.

Proszę o pomoc co do siatki. Głowę znalazłem na jakimś forum.

Dzisiaj jeszcze się zabiorę za głowę w maxie.

Wyrównałem oczy i sprawdzałem czy usta, nos, oczy, brwi, są na tej samej wysokości. Teraz zauważyłem, że głowa po lewej zaczyna się wyżej. Broda zaczyna się i kończy tak samo.

 

gloewatoepoeloegia.jpg

Edytowane przez Vega
  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe pamietam ta fote bo sam na jej podstawie modelowalem jedna z pierwszych glow :P szczerze mowiac ostatecznie wyszla mi masakra xD

 

zycze powodzenia i czekam na upa

Napisano

Wczoraj wieczorkiem zabrałem się za tą głowę :)

 

Widok front: http://www.fototube.pl/pictures/gloewafroent.jpg

 

Widok left: http://www.fototube.pl/pictures/gloewaleft.jpg

 

Widok persp.:http://www.fototube.pl/pictures/gloewapersp.jpg

 

Nos jest tragiczny, ale go jeszcze poprawię. Zmieniałem też referki. Tak jak pisał Eddy.

Wiem już o co chodzi z topologią jak powinna wyglądać z przodu, ale jak z boku jeszcze nie. Oglądam sporo głów i ich siatki :)

 

Później jeszcze (pewnie) zrobię bardziej gęstą siatkę (o ile będzie taka potrzeba). Na razie chce zrobić kształt głowy bo jak to się mówi "Od ogółu do szczegółu" :D

 

Poprawiona wersja referki: http://www.fototube.pl/pictures/gloewas.jpg.

Napisano

Radzę przy modelowaniu włączyć mirror, jak będziesz widział jednocześnie obie połowy, będzie ci łatwiej ocenić prawidłowość proporcji. Z tego samego powodu wstawiłabym jakieś prowizoryczne kulki jako oczy.

 

Naokoło ust siatka nieładna i z trójkątem, pooglądaj sobie jakieś gotowe siatki ust (np. w wątku "naked models" gdzieś na tym forum)

Masz takie dziwne wgłębienie w dolnej części policzka.

 

Co do referek, zastanów się nad dodatkową referką z perspektywy, w niektórych partiach twarzy jest to bardzo pomocne (np. kość policzkowa i brwi, których kształtów nie widać zbyt dobrze od profilu i frontu).

http://www.c4dexchange.com/en/section.aspx?tid=7&cid=0&page=1 np. tu masz referki od 3 stron (trzeba się zameldować, za to jakość dobra)

Napisano

Radzę pooglądać sobie siatki nosów i oczywiście przerobić naked models:) Pozbądź się trójkąta w rogu oczodołu i zrób tam lekkie załamanie.To tak na początek...

Napisano

albo mi się wydaje, albo masz bardzo niską rozdzielczość textur wyświetlanych we wiuporcie. tak sugeruję, bo porównując to pierwsze zdjęcie, a te ze zrzutów z maxa, widać mocny spadek jakości. przy wyższej rozdziałce łatwiej Ci się będzie pracować. pozdro:)

Napisano

Mam referke 2720x1400. Jak wrzucę ją do max'a to jakość jest beznadziejna. Dlaczego?? Da się poprawić jakoś jakość?? Nie widzę różnicy między referką 300x200px a 3000x2000 (w viewporcie :P).

Napisano

Ja bym sie ta siatka tak strasznie nie przejmowal, wazne zeby byla w miare czysta i zeby szla zgodnie z anatomią. To co masz na razie nie jest zle. Topologia to tylko technika, akurat tego mozna sie wyuczyc bez problemu, kwestia doswiadczenia. Skup sie raczej na odwzorowaniu tego goscia w modelu, a potem najwyzej poczyscisz, podocinasz topologie zeby byla ladna.

Napisano

Luki Luki : Czasem, szczególnie na początku poprawianie zajmuję więcej niż modelowanie - ja tak miałem przynajmniej:) Więc lepiej chyba modelować jak trzeba od razu.

Napisano

Zawsze można wrzucić do ZBrusha bo tam wygładzanie itp. jest łatwiejsze. Jednakże nie chce używać na razie ZBrusha wolę w maxie wszystko zrobić.

 

To co masz na razie nie jest zle

 

Skoro nie jest złe to mogę dokończyć bo ta referka z poprawioną jakością wygląda dobrze :)

Napisano

Lucek91 ale nigdy na starcie nie wymodelujesz czegos idealnie wiec lepiej zrobic sobie kilka modeli glow niz dostawac nerwow probojac zrobic ideal za pierwszym razem. Moze i w teorii to wszyscy forumowicze siedze przy jednej pracy az wycisna ideal ale domyslam sie ze w praktyce to jednak walkuje sie prace do pewnego czasu pozniej sie akceptuje efekt i liczy sie ze nastepnym razem bedzie lepiej. Wazne by z kazda nowa praca poziom sie zwiekszal nie ma sensu wymagac od samego siebie by na poczatku zrobic super prace z ekstra detalem i innymi wodotryskami.

Napisano (edytowane)

Temporal: Z tą poprawnością nie chodziło o detal tylko podstawową topologię siatki. Jak źle wymodelujesz prosty model to detal będzie dodać jeszcze ciężej.Choć swoją drogą człowiek uczy się na własnych błędach. Sam przecież niedawno uczyłem się głowy modelować i dopiero na forum mi powytykali błędy , których normalnie bym nie zauważał.

Edytowane przez Lucek
Napisano

Tam to nieważne, bo tam jest gładkia i jednomierna, nie można wiele zepsuć. Można użyć potylicy do zakończenia loopów powstałych w przedniej części głowy.

Ładna siatka jest ważna tam, gdzie w głowie są otwory albo jakieś wystające elementy.

Napisano

Chyba przesadzę! :D weż zmodeluj low poly a potem naucz się ustawić referkę w ZBrushu i sculptuj oraz maluj tekstury. Ale na początek rób to co umiesz, naukę innych programów zostaw na deser :)

 

Życzę rozwoju! :D

Napisano

Ale ja nie chce ZBrush'a :D Bawiłem się w ZBrushu, ale minął mi termin triala więc go wywaliłem. Żeby zrozumieć ZBrush'a trzeba nauczyć się zwykłego modelowania głów w maxie. Muszę się nauczyć dlaczego ta krawędź idzie tak, a nie inaczej :P Dzisiaj nic nie zrobiłem w maxie taki zapieprz mam :/ Jutro pewnie też nie więc dopiero w środę się za niego zabiorę :) Ale będzie długi weekend więc będzie czas. Nie samym 3D człowiek żyje :D

Napisano

Dzięki tutkom KLICKA przekonałem się że Wings "rządzi" (no podobno są jeszcze wygodniejsze - ale Wings jest OpenSorsowy:)

Modeluje się naprawdę płynnie i szybko... polecam.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28802 -podstawy Wingsa.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=33607 -Mucha-timelaps.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=53305 -topologia głowy.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29108 -Gopher

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34696 -popiersie rzymianina.

Napisano

Vega nie sluchaj dunablastera bo on tak w kazdym watku pisze co mu popadnie. Smialo trenuj robienie glow w maxie. Moze w przyszlosci poczujesz potrzebe by robic obiekty o wiekszym detalu to wtedy wezmiesz sie za zbrusha.

Dobrze opanuj podstawy lepsza glowa o mniejszym detalu ale dobrze anatomicznie wykonana niz napackany bezsensownie model w zbrushu. Ogolnie nabieraj sobie narzedzie dla wlasnych potrzeb. Jak ci nie pasuje zbrush to sie nie zmuszaj bo to wsumie calkiem inny wymiar pracy i nie ma musu by kazdy grafik znal sie na sculptingu.

 

Rob dalej ten model pokazuj screeny i czekaj na komenty. Z pomoca forum nauczysz sie dobrze modelowac. Oczywiscie przygotuj sie na kilka podejsc bo idealnie za pierwszym razem nigdy nei wychodzi. Dobry masz start ogolnie widac ze zalapales o co chodzi z tymi loopami.

Napisano

Temporal: Dzięki. Zauważyłem, że Dunablaster ostatnio szaleje na forum :P

Sly: Bawiłem się w Wings ponieważ chciałem zobaczyć większość programów do 3D. Najbardziej mi się spodobał Max ponieważ jest on przejrzysty i wszystko prosto wygląda. Max 2010 już mi się mniej podoba ponieważ tam jest bardziej Office 2007 :D

Napisano

Temporal dobrze prawi:) A wybór softu zależy też trochę od sposonu modelingu. W Wingsie nie będziesz modelował po polygonie tylko z boxa. Max ma tyle narzędzi że jest dobry niemal do wszystkiego a jak ci odpowiada to tego się trzymaj:)

Napisano

Najwazniejsze by narzedzia z danego softu tobie sluzyly nie ma co sie bawic w mody i przymuszac do jakiegos softu bo tak jest fajnie. Liczy sie praca a jak na sofcie X lepiej ci sie tworzy niz na Y to nie ma co zmieniac. Tak samo dobrze moglbys sie nagle przezuci na program Houdini ktory ostatnio jest modny. Podobno proceduralne modelowanie organiki jest pro ale czy ja wiem czy warto wchodzic w taka meczarnie :P.

Napisano

Dzięki za pomoc.

Mały upek ponieważ mam problem :)

http://www.fototube.pl/pictures/siatka12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkaf1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkap12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/gloewa122.jpg

 

Przy uszach mam niepotrzebne chyba loopy. Do tego nie wiem zbytnio jak je połączyć do innych tak żeby było dobrze. Chyba, że one tak mają być i łączyć się będą z uchem. Zauważyłem jeszcze błędy w siatce (po ms) w części potylicznej i szyi.

 

A tutaj siatka bez MS.

 

http://www.fototube.pl/pictures/siatkafbm12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkapbm12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkalbm12.jpg

Napisano (edytowane)

Może najpierw wymodeluj te uszy, zanim się będziesz martwił loopami dochodzącymi do nich? Bo topologia ucha prawie na pewno będzie wymagać trochę innego rozmieszczenia dochodzących loopów niż u ciebie.

 

W załączniku taka drobna podmalówka, i jeszcze raz rada używania krzywych referek, jeśli nie w viewporcie, to przynajmniej gdzieś obok żeby móc zerkać jak to wygląda. Obrys głowy w tej perspektywie masz zły. U ciebie jest dużo za płasko. Niestety nie miałam pod ręką głowy podobnej do twojej w tej perspektywie, ale chyba widać o co chodzi.

Edytowane przez Ania
Napisano

Zlikwiduj tego trisa przy oku to będzie ci łatwiej z łukiem brwiowym. Poza tym pród gęby i nos w dalszym ciągu niepoprawiony.Postaw lustro koło siebie i obczaj kształt twarzy.

Napisano

@Ania: Akurat ta referka nie miała widoku z persp. Gdybym wiedział wcześniej, że aż tak potrzebna jest :) Ale już wiem o co chodzi z tą referką z persp.

 

@lucek91: Wiem wiem. Na razie chce dokończyć kształt głowy, a później zabrać się za szczegóły.

Napisano

Kolejny upek. Zabrałem się za to co Ania pokazywała i za nos.

 

http://www.fototube.pl/pictures/head1p.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/headfs.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/headps.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/headls.jpg

 

Siatkę jeszcze będę musiał pobrawić na pulikach ponieważ są tam błędy typu: jeden jest bliżej ten obok dalej ten obok bliżej i ten obok dalej. Czyli powstaje coś takiego ~ :D

Nos jest do poprawki, ale to jutro lub w sobotę bo w końcu jutro majówka.

Napisano

Niby lepiej ale biedne to ucho -niepotrzebnie odstaje od twarzy i jest nienachylone do twarzy, polecam analizę kształtu wnętrza. Poza tym oczy jeszcze nie takie jak trzeba i zrób w końcu te usta.Pomału do przodu!!!

 

I przyjrzyj się też się też siatce nosa

Napisano

Trochę zaniechałem prace nad głową. Jutro postaram się do tego wrócić. Zrobiłem usta, ale muszę jeszcze je poprawić.

 

@ptfromscr: Dzięki za tutka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności