Jump to content

Boje z głowami (topologia)


Vega
 Share

Recommended Posts

Witam,

powracam do moich boi z głowami :)

Na razie zaczynam od rysowania siatki w PS.

Proszę o pomoc co do siatki. Głowę znalazłem na jakimś forum.

Dzisiaj jeszcze się zabiorę za głowę w maxie.

Wyrównałem oczy i sprawdzałem czy usta, nos, oczy, brwi, są na tej samej wysokości. Teraz zauważyłem, że głowa po lewej zaczyna się wyżej. Broda zaczyna się i kończy tak samo.

 

gloewatoepoeloegia.jpg

Edited by Vega
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wieczorkiem zabrałem się za tą głowę :)

 

Widok front: http://www.fototube.pl/pictures/gloewafroent.jpg

 

Widok left: http://www.fototube.pl/pictures/gloewaleft.jpg

 

Widok persp.:http://www.fototube.pl/pictures/gloewapersp.jpg

 

Nos jest tragiczny, ale go jeszcze poprawię. Zmieniałem też referki. Tak jak pisał Eddy.

Wiem już o co chodzi z topologią jak powinna wyglądać z przodu, ale jak z boku jeszcze nie. Oglądam sporo głów i ich siatki :)

 

Później jeszcze (pewnie) zrobię bardziej gęstą siatkę (o ile będzie taka potrzeba). Na razie chce zrobić kształt głowy bo jak to się mówi "Od ogółu do szczegółu" :D

 

Poprawiona wersja referki: http://www.fototube.pl/pictures/gloewas.jpg.

Link to comment
Share on other sites

Radzę przy modelowaniu włączyć mirror, jak będziesz widział jednocześnie obie połowy, będzie ci łatwiej ocenić prawidłowość proporcji. Z tego samego powodu wstawiłabym jakieś prowizoryczne kulki jako oczy.

 

Naokoło ust siatka nieładna i z trójkątem, pooglądaj sobie jakieś gotowe siatki ust (np. w wątku "naked models" gdzieś na tym forum)

Masz takie dziwne wgłębienie w dolnej części policzka.

 

Co do referek, zastanów się nad dodatkową referką z perspektywy, w niektórych partiach twarzy jest to bardzo pomocne (np. kość policzkowa i brwi, których kształtów nie widać zbyt dobrze od profilu i frontu).

http://www.c4dexchange.com/en/section.aspx?tid=7&cid=0&page=1 np. tu masz referki od 3 stron (trzeba się zameldować, za to jakość dobra)

Link to comment
Share on other sites

albo mi się wydaje, albo masz bardzo niską rozdzielczość textur wyświetlanych we wiuporcie. tak sugeruję, bo porównując to pierwsze zdjęcie, a te ze zrzutów z maxa, widać mocny spadek jakości. przy wyższej rozdziałce łatwiej Ci się będzie pracować. pozdro:)

Link to comment
Share on other sites

Mam referke 2720x1400. Jak wrzucę ją do max'a to jakość jest beznadziejna. Dlaczego?? Da się poprawić jakoś jakość?? Nie widzę różnicy między referką 300x200px a 3000x2000 (w viewporcie :P).

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sie ta siatka tak strasznie nie przejmowal, wazne zeby byla w miare czysta i zeby szla zgodnie z anatomią. To co masz na razie nie jest zle. Topologia to tylko technika, akurat tego mozna sie wyuczyc bez problemu, kwestia doswiadczenia. Skup sie raczej na odwzorowaniu tego goscia w modelu, a potem najwyzej poczyscisz, podocinasz topologie zeby byla ladna.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze można wrzucić do ZBrusha bo tam wygładzanie itp. jest łatwiejsze. Jednakże nie chce używać na razie ZBrusha wolę w maxie wszystko zrobić.

 

To co masz na razie nie jest zle

 

Skoro nie jest złe to mogę dokończyć bo ta referka z poprawioną jakością wygląda dobrze :)

Link to comment
Share on other sites

Lucek91 ale nigdy na starcie nie wymodelujesz czegos idealnie wiec lepiej zrobic sobie kilka modeli glow niz dostawac nerwow probojac zrobic ideal za pierwszym razem. Moze i w teorii to wszyscy forumowicze siedze przy jednej pracy az wycisna ideal ale domyslam sie ze w praktyce to jednak walkuje sie prace do pewnego czasu pozniej sie akceptuje efekt i liczy sie ze nastepnym razem bedzie lepiej. Wazne by z kazda nowa praca poziom sie zwiekszal nie ma sensu wymagac od samego siebie by na poczatku zrobic super prace z ekstra detalem i innymi wodotryskami.

Link to comment
Share on other sites

Temporal: Z tą poprawnością nie chodziło o detal tylko podstawową topologię siatki. Jak źle wymodelujesz prosty model to detal będzie dodać jeszcze ciężej.Choć swoją drogą człowiek uczy się na własnych błędach. Sam przecież niedawno uczyłem się głowy modelować i dopiero na forum mi powytykali błędy , których normalnie bym nie zauważał.

Edited by Lucek
Link to comment
Share on other sites

Tam to nieważne, bo tam jest gładkia i jednomierna, nie można wiele zepsuć. Można użyć potylicy do zakończenia loopów powstałych w przedniej części głowy.

Ładna siatka jest ważna tam, gdzie w głowie są otwory albo jakieś wystające elementy.

Link to comment
Share on other sites

Chyba przesadzę! :D weż zmodeluj low poly a potem naucz się ustawić referkę w ZBrushu i sculptuj oraz maluj tekstury. Ale na początek rób to co umiesz, naukę innych programów zostaw na deser :)

 

Życzę rozwoju! :D

Link to comment
Share on other sites

Ale ja nie chce ZBrush'a :D Bawiłem się w ZBrushu, ale minął mi termin triala więc go wywaliłem. Żeby zrozumieć ZBrush'a trzeba nauczyć się zwykłego modelowania głów w maxie. Muszę się nauczyć dlaczego ta krawędź idzie tak, a nie inaczej :P Dzisiaj nic nie zrobiłem w maxie taki zapieprz mam :/ Jutro pewnie też nie więc dopiero w środę się za niego zabiorę :) Ale będzie długi weekend więc będzie czas. Nie samym 3D człowiek żyje :D

Link to comment
Share on other sites

Dzięki tutkom KLICKA przekonałem się że Wings "rządzi" (no podobno są jeszcze wygodniejsze - ale Wings jest OpenSorsowy:)

Modeluje się naprawdę płynnie i szybko... polecam.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28802 -podstawy Wingsa.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=33607 -Mucha-timelaps.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=53305 -topologia głowy.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29108 -Gopher

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34696 -popiersie rzymianina.

Link to comment
Share on other sites

Vega nie sluchaj dunablastera bo on tak w kazdym watku pisze co mu popadnie. Smialo trenuj robienie glow w maxie. Moze w przyszlosci poczujesz potrzebe by robic obiekty o wiekszym detalu to wtedy wezmiesz sie za zbrusha.

Dobrze opanuj podstawy lepsza glowa o mniejszym detalu ale dobrze anatomicznie wykonana niz napackany bezsensownie model w zbrushu. Ogolnie nabieraj sobie narzedzie dla wlasnych potrzeb. Jak ci nie pasuje zbrush to sie nie zmuszaj bo to wsumie calkiem inny wymiar pracy i nie ma musu by kazdy grafik znal sie na sculptingu.

 

Rob dalej ten model pokazuj screeny i czekaj na komenty. Z pomoca forum nauczysz sie dobrze modelowac. Oczywiscie przygotuj sie na kilka podejsc bo idealnie za pierwszym razem nigdy nei wychodzi. Dobry masz start ogolnie widac ze zalapales o co chodzi z tymi loopami.

Link to comment
Share on other sites

Temporal: Dzięki. Zauważyłem, że Dunablaster ostatnio szaleje na forum :P

Sly: Bawiłem się w Wings ponieważ chciałem zobaczyć większość programów do 3D. Najbardziej mi się spodobał Max ponieważ jest on przejrzysty i wszystko prosto wygląda. Max 2010 już mi się mniej podoba ponieważ tam jest bardziej Office 2007 :D

Link to comment
Share on other sites

Temporal dobrze prawi:) A wybór softu zależy też trochę od sposonu modelingu. W Wingsie nie będziesz modelował po polygonie tylko z boxa. Max ma tyle narzędzi że jest dobry niemal do wszystkiego a jak ci odpowiada to tego się trzymaj:)

Link to comment
Share on other sites

Najwazniejsze by narzedzia z danego softu tobie sluzyly nie ma co sie bawic w mody i przymuszac do jakiegos softu bo tak jest fajnie. Liczy sie praca a jak na sofcie X lepiej ci sie tworzy niz na Y to nie ma co zmieniac. Tak samo dobrze moglbys sie nagle przezuci na program Houdini ktory ostatnio jest modny. Podobno proceduralne modelowanie organiki jest pro ale czy ja wiem czy warto wchodzic w taka meczarnie :P.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc.

Mały upek ponieważ mam problem :)

http://www.fototube.pl/pictures/siatka12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkaf1.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkap12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/gloewa122.jpg

 

Przy uszach mam niepotrzebne chyba loopy. Do tego nie wiem zbytnio jak je połączyć do innych tak żeby było dobrze. Chyba, że one tak mają być i łączyć się będą z uchem. Zauważyłem jeszcze błędy w siatce (po ms) w części potylicznej i szyi.

 

A tutaj siatka bez MS.

 

http://www.fototube.pl/pictures/siatkafbm12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkapbm12.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/siatkalbm12.jpg

Link to comment
Share on other sites

Może najpierw wymodeluj te uszy, zanim się będziesz martwił loopami dochodzącymi do nich? Bo topologia ucha prawie na pewno będzie wymagać trochę innego rozmieszczenia dochodzących loopów niż u ciebie.

 

W załączniku taka drobna podmalówka, i jeszcze raz rada używania krzywych referek, jeśli nie w viewporcie, to przynajmniej gdzieś obok żeby móc zerkać jak to wygląda. Obrys głowy w tej perspektywie masz zły. U ciebie jest dużo za płasko. Niestety nie miałam pod ręką głowy podobnej do twojej w tej perspektywie, ale chyba widać o co chodzi.

Edited by Ania
Link to comment
Share on other sites

@Ania: Akurat ta referka nie miała widoku z persp. Gdybym wiedział wcześniej, że aż tak potrzebna jest :) Ale już wiem o co chodzi z tą referką z persp.

 

@lucek91: Wiem wiem. Na razie chce dokończyć kształt głowy, a później zabrać się za szczegóły.

Link to comment
Share on other sites

Kolejny upek. Zabrałem się za to co Ania pokazywała i za nos.

 

http://www.fototube.pl/pictures/head1p.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/headfs.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/headps.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/headls.jpg

 

Siatkę jeszcze będę musiał pobrawić na pulikach ponieważ są tam błędy typu: jeden jest bliżej ten obok dalej ten obok bliżej i ten obok dalej. Czyli powstaje coś takiego ~ :D

Nos jest do poprawki, ale to jutro lub w sobotę bo w końcu jutro majówka.

Link to comment
Share on other sites

Znowu upek w którym dodałem ucho.

http://www.fototube.pl/pictures/gloewa.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/gloewafss.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/gloewalss.jpg

http://www.fototube.pl/pictures/gloewapss.jpg

 

Muszę poprawić siatkę przy ustach ponieważ tam jest wszystko płaskie :) Ucho super extra nie jest, ale zrobiłem je tak żeby było. Będę musiał jeszcze je poprawić.

Link to comment
Share on other sites

Niby lepiej ale biedne to ucho -niepotrzebnie odstaje od twarzy i jest nienachylone do twarzy, polecam analizę kształtu wnętrza. Poza tym oczy jeszcze nie takie jak trzeba i zrób w końcu te usta.Pomału do przodu!!!

 

I przyjrzyj się też się też siatce nosa

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy