palmer Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam... Prosze o podpowiedzi i sugestie zwiazane z ponizsza scena .. Najbardziej interesuje mnie popawa oswietlenia wpadajacego z zewnatrz. Straszliwie jest "plaskie" Za oknem swieci vray light (skierowany do wnetrza) oraz drugi skierowany w strone boxu na ktory nalozony jest krajobraz ... material plytek tez jakis taki nijaki mi wyszedl :( material obramowka drzwi do sauny zostanie zmieniony (teraz jest chrom i nieladnie odbija) wydaje mi sie ze dobrym oswietleniem mozna tu sporo naprawic ... need helping hand Edytowane 16 Czerwiec 2009 przez palmer
Airice Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 to pod tą dziwna umywalkomiską ma sie tak unosić? brzydkie sa te kafelki w nastepnym pomieszczeniu ;) oraz cos mi sie nie podoba w tym świetle od lamp... strasznie sztuczne..plastikowe mozna by rzec ale ogólnie mnie sie podoba, powodzenia ^^
palmer Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Napisano 16 Czerwiec 2009 plastikowe swiatlo - tez mi sie nie podoba .... potrzebuje jakiejs wskazowki jak to ozywic.... poprawie lewitujace wyposazenie .. dzieki za komentarz
Marshall Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 wrzuc lekko zoltego directa jako sun dodaj sky'a w envi i powinno byc lepiej. Moze mi sie wydaje ale chyba troche skala lezy ?
Camel Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 Jeżeli łazienka w stylu zen - może posłuż się zasadami feng-shui :D Environment za oknem leży. nadałby się do wymiany. Mógłbyś dalekowshcodniego klimatu dodać...
kłapouchy Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 moglbys mi wyslac na email ten krajobraz? [email protected] Sorry,że nie komentuje pracy tylko mam głupią prośbę :]
cucsoniuss Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 mape krajobrazu daj na sciane cylindra a nie boxu
palmer Napisano 16 Czerwiec 2009 Autor Napisano 16 Czerwiec 2009 dzieki za komentarze ... wkrotce update kłapouchy: check email :)
Gość szysia565 Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 Jakbyś jeszcze coś chciał zmienić, to kładę na uwadze kolor ścian. Jakiś malutki tyci tyci bump czy coś... Za gładka jest trzoszku ;)
palmer Napisano 17 Czerwiec 2009 Autor Napisano 17 Czerwiec 2009 Doradzcie jak naprawic widok za oknem zeby nie byl taki plaski ?!! wstawilem cylinder na cylinder nalozylem vraylight material nastepnie bitmape dodalem vray sky w enviroment i dalej wyglada kiepsko zalaczam szybki "crop" z dosyc niskimi ustawieniami ale zobaczycie o co mi chodzi ...
Vega Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 Dom jest położony na trawie :D Nie widać, żeby coś pod domem było (fundament czy coś takiego) tylko podłoga leży bezpośrednio na trawie (tak wynika z widoku za oknem). Trochę pusto, ale rozumiem, że nadal nad tym pracujesz :)
Camel Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 Ściągnij sobie panoramiczne 360* mapki nieba albo otoczenia i sporządź HDRI A jeśli koniecznie obrazek - wygnij go i przesun do pożądanego efektu. A poza tym do sceny powinno wpadać światło pasujące do environmenta.
KaeMS Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 Dobrze widzę, czy to wnętrze ma tylko 2 ściany ?
palmer Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 Dobrze widzę, czy to wnętrze ma tylko 2 ściany ? Tak ...tylko 2 sciany Chcialem przez to uzyskac lepsze doswietlenie przez Vray sky wnetrza... Nie wiem czy jest to poprawne ....ale... Gdy wstawilem 4 sciany "na probe" mialem odbicie "nicosci" w lustrze ..
palmer Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 (edytowane) dzisiejszy update Dodalem pare elementow, pobawilem sie swiatlem (i pojawily mi sie plamy na podlodze ...:( ) zasonka docelowo powinna byc bardziej przezroczysta wciaz nie moge sobie poradzic z oknem i swiatlem ktore przez nie wpada. Powstaja dziwne biale obwodki do okola malych okienek ...:( ujecie jest z Vray camera i widze ze zmienil sie kolor scian (poprzednie byly z default camera) .. Jakos osobiscie wole default camera (rendery wychodza laniejsze ...) wskazowki/porady mile widziane Edytowane 18 Czerwiec 2009 przez palmer
KaeMS Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 Palmer - 1. jest opcja edycji posta 2. http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene - może się przydać 3. mam wrażenie, że gubisz skalę : cokół miska umywalki bateria - dziwnie wygląda.
Marshall Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 "zamknij" pomieszczenie, od tego zależy GI i wtedy oświetlenie wygląda naturalniej :)
KaeMS Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 Marshall - chciałem, żeby sam do tego doszedł :p
palmer Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 ok zamykam wnetrze ... zmieniam skale .. dzieki ..
Marshall Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 Marshall - chciałem, żeby sam do tego doszedł :p Damn, w takim razie popsułem Twój niecny plan :P my bad ;-) Pozdrawiam.
palmer Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 Update: zamknalem sciany .. poprawilem skale (I hope so...) wyglada chyba lepiej ale jeszcze nie jest to finalny render. bledy jakie widze: -Zbyt duzy bump na scianie sauny ....podloga sie nieladnie wyrenderowala (jak sie pozbyc tych plam ...?? pobawic sie materialem czy swiatlem) -plamy na fotelu (chrom) -zbyt ciemno -za oknem zbyt jasno (jak moge dodac cieplejszy kolor do swiatla wpadajacego ? , uzywam vray sun+sky -wewnatrz sauny wyrzucilem tymczasowo plytki aby przyspieszyc render zbyt ciemno ...
phatum32 Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 wygalada to wedlug mnie o wiele lepiej. Wydaje mi sie ze w srodku nie jest za ciemno nie za jasno, w sam raz, ale na zewnatrz masakra xD ... Na scianach rzeczywiscie za duzy bump. Niestety nie uzywam v-raya wiec ci nie pomoge ze swiatlem powodzenia
palmer Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 probowalem zmniejszyc VraySun intensy multipler. Za oknem niewiele sie zmienia a we wnetrzu znikaja na podlodze sloneczne promienie (ktore chcialbym zostawic takiej jakie sa ..) any ideas ?
loko Napisano 19 Czerwiec 2009 Napisano 19 Czerwiec 2009 jak masz za ciemno to zamiast podbijac vraySky'a dla mnie powinienes w color mappingu pogrzebac
palmer Napisano 22 Czerwiec 2009 Autor Napisano 22 Czerwiec 2009 update (po weekendzie) przez przypadek zmienilem kolor sufitu wrrrr .... trzeba by wstawic jeszcze cos na półke bo pusto .. i widze ze mapowanie "progu" do sauny nie wyszlo konstruktywna krytyka mile widziana render prosto z max'
Camel Napisano 22 Czerwiec 2009 Napisano 22 Czerwiec 2009 Konstruktywnie to: brakuje IES'ów na górnych lampach, bo same spot lighty to mało realizmu - nie widziałem nigdzie takiego używania spotlightów w poważnych wiziach :) Scena ma przyjemną kolorystykę. Proponuję dodanie aparatu prysznicowego oraz wlotu do wody w kabinie Podest pod umywalką - przyjemny, ale dodaj czegoś ładnego... koło umywalki przydadzą się jakieś kosmetyki. Firana zarąbiaszcza - jaki przepis na materiał? 1
palmer Napisano 22 Czerwiec 2009 Autor Napisano 22 Czerwiec 2009 Dunablaster Dzieki za wskazowki -skorzystam ! firana -material z vray-materials.de + przerobka wlasna... mozna zassac: http://rapidshare.com/files/247491295/zaslona.mat.html szczerze mowiac w gornych lampach sa IES'y -ale chyba zle dobrane -lub za gleboko osadzone - heh
palmer Napisano 23 Czerwiec 2009 Autor Napisano 23 Czerwiec 2009 http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/ieslights/ 1
palmer Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 (edytowane) update zmienilem widok z kamery ... poprawilem IES'y itp.. Widok za oknem nadal niezadowalajacy (slonce strasznie mocno grzeje) odbicie w lustrze ...:( konstruktywna krytyka mile widziana Edytowane 24 Czerwiec 2009 przez palmer
Camel Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 palmy przejarzone i niebo mało naturalne... obicie od tego fotela powinno być raczej czarne, bo takie jest popularne :)
heaven Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 wyrenderuj z alpha chanel i dodaj tlo w Photoshopie czy czyms i po problemie. bedzie ladniej.
palmer Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 heaven ..eeee... a jak sie renderuje z alpha chanel ? :) skoro mowisz ze bedzie latwiej w ps dodac tlo to czemu nie sprobowac Dunablaster tylko takie obicia były na wyprzedaży...
blomd Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 ustaw format png, po lewej kliknij to chyba było settings czy jakoś tam(nie mam "pod ręką" 3ds'a) i zawajchuj alpha channel
palmer Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 (edytowane) zaznaczylem alpha do renderingu... zobaczymy co wyjdzie .. thx ! update; Towarzysze ...co dalej wyrenderowal mi sie .png (ustawienia jak na zalaczonym screenie -mam nadzieje ze sa poprawne) -wszystko wyglada tak samo jak w jpg co dalej ?? - co z ta alpha ?? Edytowane 25 Czerwiec 2009 przez palmer
loko Napisano 27 Czerwiec 2009 Napisano 27 Czerwiec 2009 no nic masz zaznaczone alpha channel jak otworzyrz w ps'ie to nie bedziesz mial nic tam gdzie nie ma modelu
Camel Napisano 27 Czerwiec 2009 Napisano 27 Czerwiec 2009 ...jak się przegrzewają te odbite światła, to możesz secondary bounces obniżyć na 0,9 :) albo zaawansowany colormapping.
blomd Napisano 27 Czerwiec 2009 Napisano 27 Czerwiec 2009 Teraz wstaw w szopie jakieś ładne otoczenie... alpha channel jest po to, abyś mógł swobodnie wstawiać jakiś obrazek, tam gdzie nie ma żadnego obiektu.
palmer Napisano 29 Czerwiec 2009 Autor Napisano 29 Czerwiec 2009 (edytowane) otwieram w ps-ie i nie ma alphy tylko rgb domyslam sie gdzie robilem blad i alpha-mi nie dzialala Musze przeciez wyrzucic tlo ktore wstawilem (obrazek nieba) tak aby przez okno widoczna byla "czarna odchłań max'a" i wowczas pojawi mi sie tam alpha .... tak jak pisze loko - tam gdzie nie ma modelu bedzie alpha .... zaraz sprobuje renderowac update: dywanik do poprawki ..heh co zrobic aby liscie na drzewku nie byly az tak ostro zielone ??? Edytowane 29 Czerwiec 2009 przez palmer
Camel Napisano 30 Czerwiec 2009 Napisano 30 Czerwiec 2009 Fajna łazienka. Drzewko - przyciemniasz/rozjaśniasz, zmieniasz odcień tekstury color liści albo ten diffuse...
blomd Napisano 30 Czerwiec 2009 Napisano 30 Czerwiec 2009 jeżeli to textura , to w ps'ie zmniejsz saturation, a jeżeli to diffuse color w 3ds'ie, to daj zielony, podchodzący w szary 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się