Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam...

 

Prosze o podpowiedzi i sugestie zwiazane z ponizsza scena ..

Najbardziej interesuje mnie popawa oswietlenia wpadajacego z zewnatrz.

Straszliwie jest "plaskie"

Za oknem swieci vray light (skierowany do wnetrza) oraz drugi skierowany w strone boxu na ktory nalozony jest krajobraz ...

 

material plytek tez jakis taki nijaki mi wyszedl :(

material obramowka drzwi do sauny zostanie zmieniony (teraz jest chrom i nieladnie odbija)

 

wydaje mi sie ze dobrym oswietleniem mozna tu sporo naprawic ...

need helping hand

 

55306544.jpg

Edytowane przez palmer

  • Odpowiedzi 40
  • Wyświetleń 4,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to pod tą dziwna umywalkomiską ma sie tak unosić?

 

brzydkie sa te kafelki w nastepnym pomieszczeniu ;) oraz cos mi sie nie podoba w tym świetle od lamp... strasznie sztuczne..plastikowe mozna by rzec ale ogólnie mnie sie podoba, powodzenia ^^

Napisano
  • Autor

plastikowe swiatlo - tez mi sie nie podoba ....

potrzebuje jakiejs wskazowki jak to ozywic....

 

poprawie lewitujace wyposazenie ..

 

dzieki za komentarz

Napisano

wrzuc lekko zoltego directa jako sun dodaj sky'a w envi i powinno byc lepiej.

 

Moze mi sie wydaje ale chyba troche skala lezy ?

Napisano

Jeżeli łazienka w stylu zen - może posłuż się zasadami feng-shui :D

 

Environment za oknem leży. nadałby się do wymiany. Mógłbyś dalekowshcodniego klimatu dodać...

Napisano
  • Autor

dzieki za komentarze ...

wkrotce update

 

kłapouchy: check email

:)

Napisano

Jakbyś jeszcze coś chciał zmienić, to kładę na uwadze kolor ścian. Jakiś malutki tyci tyci bump czy coś... Za gładka jest trzoszku ;)

Napisano
  • Autor

Doradzcie jak naprawic widok za oknem zeby nie byl taki plaski ?!!

 

wstawilem cylinder

na cylinder nalozylem vraylight material

nastepnie bitmape

 

dodalem vray sky w enviroment

i dalej wyglada kiepsko

 

zalaczam szybki "crop" z dosyc niskimi ustawieniami ale zobaczycie o co mi chodzi ...

 

crop1n.jpg

 

screenzen.jpg

Napisano

Dom jest położony na trawie :D Nie widać, żeby coś pod domem było (fundament czy coś takiego) tylko podłoga leży bezpośrednio na trawie (tak wynika z widoku za oknem).

Trochę pusto, ale rozumiem, że nadal nad tym pracujesz :)

Napisano

Ściągnij sobie panoramiczne 360* mapki nieba albo otoczenia i sporządź HDRI

 

A jeśli koniecznie obrazek - wygnij go i przesun do pożądanego efektu. A poza tym do sceny powinno wpadać światło pasujące do environmenta.

Napisano
  • Autor
Dobrze widzę, czy to wnętrze ma tylko 2 ściany ?

 

Tak ...tylko 2 sciany

Chcialem przez to uzyskac lepsze doswietlenie przez Vray sky wnetrza...

Nie wiem czy jest to poprawne ....ale...

Gdy wstawilem 4 sciany "na probe" mialem odbicie "nicosci" w lustrze ..

Napisano
  • Autor

dzisiejszy update

Dodalem pare elementow, pobawilem sie swiatlem (i pojawily mi sie plamy na podlodze ...:( )

 

73921267.jpg

 

zasonka docelowo powinna byc bardziej przezroczysta

wciaz nie moge sobie poradzic z oknem i swiatlem ktore przez nie wpada. Powstaja dziwne biale obwodki do okola malych okienek ...:(

 

ujecie jest z Vray camera i widze ze zmienil sie kolor scian (poprzednie byly z default camera) ..

Jakos osobiscie wole default camera (rendery wychodza laniejsze ...)

 

wskazowki/porady mile widziane

Edytowane przez palmer

Napisano

"zamknij" pomieszczenie, od tego zależy GI i wtedy oświetlenie wygląda naturalniej :)

Napisano
Marshall - chciałem, żeby sam do tego doszedł :p

 

Damn, w takim razie popsułem Twój niecny plan :P my bad

 

;-)

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Update:

zamknalem sciany ..

poprawilem skale (I hope so...)

 

wyglada chyba lepiej ale jeszcze nie jest to finalny render.

bledy jakie widze:

-Zbyt duzy bump na scianie sauny ....podloga sie nieladnie wyrenderowala (jak sie pozbyc tych plam ...?? pobawic sie materialem czy swiatlem)

-plamy na fotelu (chrom)

-zbyt ciemno

-za oknem zbyt jasno (jak moge dodac cieplejszy kolor do swiatla wpadajacego ? , uzywam vray sun+sky

-wewnatrz sauny wyrzucilem tymczasowo plytki aby przyspieszyc render

 

53242999.jpg

zbyt ciemno ...

Napisano

wygalada to wedlug mnie o wiele lepiej. Wydaje mi sie ze w srodku nie jest za ciemno nie za jasno, w sam raz, ale na zewnatrz masakra xD ... Na scianach rzeczywiscie za duzy bump. Niestety nie uzywam v-raya wiec ci nie pomoge ze swiatlem

 

powodzenia

Napisano
  • Autor

probowalem zmniejszyc VraySun intensy multipler.

Za oknem niewiele sie zmienia a we wnetrzu znikaja na podlodze sloneczne promienie (ktore chcialbym zostawic takiej jakie sa ..)

 

any ideas ?

Napisano

jak masz za ciemno to zamiast podbijac vraySky'a dla mnie powinienes w color mappingu pogrzebac

Napisano
  • Autor

update (po weekendzie)

przez przypadek zmienilem kolor sufitu wrrrr ....

 

trzeba by wstawic jeszcze cos na półke bo pusto ..

i widze ze mapowanie "progu" do sauny nie wyszlo

3afullsizev.jpg

konstruktywna krytyka mile widziana

render prosto z max'

Napisano

Konstruktywnie to: brakuje IES'ów na górnych lampach, bo same spot lighty to mało realizmu - nie widziałem nigdzie takiego używania spotlightów w poważnych wiziach :)

 

Scena ma przyjemną kolorystykę. Proponuję dodanie aparatu prysznicowego oraz wlotu do wody w kabinie

 

Podest pod umywalką - przyjemny, ale dodaj czegoś ładnego...

koło umywalki przydadzą się jakieś kosmetyki. Firana zarąbiaszcza - jaki przepis na materiał?

Napisano
  • Autor

update

 

zmienilem widok z kamery ...

poprawilem IES'y

itp..

Widok za oknem nadal niezadowalajacy (slonce strasznie mocno grzeje)

odbicie w lustrze ...:(

 

3dsmall.jpg

 

konstruktywna krytyka mile widziana

Edytowane przez palmer

Napisano

palmy przejarzone i niebo mało naturalne...

obicie od tego fotela powinno być raczej czarne, bo takie jest popularne :)

Napisano

wyrenderuj z alpha chanel i dodaj tlo w Photoshopie czy czyms i po problemie. bedzie ladniej.

Napisano
  • Autor

heaven

 

..eeee...

a jak sie renderuje z alpha chanel ?

:)

skoro mowisz ze bedzie latwiej w ps dodac tlo to czemu nie sprobowac

 

Dunablaster

tylko takie obicia były na wyprzedaży...

Napisano

ustaw format png, po lewej kliknij to chyba było settings czy jakoś tam(nie mam "pod ręką" 3ds'a) i zawajchuj alpha channel

Napisano
  • Autor

zaznaczylem alpha do renderingu...

zobaczymy co wyjdzie ..

 

thx !

 

update;

Towarzysze ...co dalej

 

wyrenderowal mi sie .png (ustawienia jak na zalaczonym screenie -mam nadzieje ze sa poprawne) -wszystko wyglada tak samo jak w jpg

co dalej ?? - co z ta alpha ??

 

 

alpha3.jpg

Edytowane przez palmer

Napisano

no nic masz zaznaczone alpha channel jak otworzyrz w ps'ie to nie bedziesz mial nic tam gdzie nie ma modelu

Napisano

...jak się przegrzewają te odbite światła, to możesz secondary bounces obniżyć na 0,9 :)

albo zaawansowany colormapping.

Napisano

Teraz wstaw w szopie jakieś ładne otoczenie... alpha channel jest po to, abyś mógł swobodnie wstawiać jakiś obrazek, tam gdzie nie ma żadnego obiektu.

Napisano
  • Autor

otwieram w ps-ie i nie ma alphy tylko rgb

 

 

domyslam sie gdzie robilem blad i alpha-mi nie dzialala

 

Musze przeciez wyrzucic tlo ktore wstawilem (obrazek nieba) tak aby przez okno widoczna byla "czarna odchłań max'a" i wowczas pojawi mi sie tam alpha ....

tak jak pisze loko - tam gdzie nie ma modelu bedzie alpha ....

 

zaraz sprobuje renderowac

 

update:

 

4ok.jpg

 

dywanik do poprawki ..heh

co zrobic aby liscie na drzewku nie byly az tak ostro zielone ???

Edytowane przez palmer

Napisano

Fajna łazienka. Drzewko - przyciemniasz/rozjaśniasz, zmieniasz odcień tekstury color liści albo ten diffuse...

Napisano

jeżeli to textura , to w ps'ie zmniejsz saturation, a jeżeli to diffuse color w 3ds'ie, to daj zielony, podchodzący w szary

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności