Napisano 16 Czerwiec 200915 l Witam... Prosze o podpowiedzi i sugestie zwiazane z ponizsza scena .. Najbardziej interesuje mnie popawa oswietlenia wpadajacego z zewnatrz. Straszliwie jest "plaskie" Za oknem swieci vray light (skierowany do wnetrza) oraz drugi skierowany w strone boxu na ktory nalozony jest krajobraz ... material plytek tez jakis taki nijaki mi wyszedl :( material obramowka drzwi do sauny zostanie zmieniony (teraz jest chrom i nieladnie odbija) wydaje mi sie ze dobrym oswietleniem mozna tu sporo naprawic ... need helping hand Edytowane 16 Czerwiec 200915 l przez palmer
Napisano 16 Czerwiec 200915 l to pod tą dziwna umywalkomiską ma sie tak unosić? brzydkie sa te kafelki w nastepnym pomieszczeniu ;) oraz cos mi sie nie podoba w tym świetle od lamp... strasznie sztuczne..plastikowe mozna by rzec ale ogólnie mnie sie podoba, powodzenia ^^
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Autor plastikowe swiatlo - tez mi sie nie podoba .... potrzebuje jakiejs wskazowki jak to ozywic.... poprawie lewitujace wyposazenie .. dzieki za komentarz
Napisano 16 Czerwiec 200915 l wrzuc lekko zoltego directa jako sun dodaj sky'a w envi i powinno byc lepiej. Moze mi sie wydaje ale chyba troche skala lezy ?
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Jeżeli łazienka w stylu zen - może posłuż się zasadami feng-shui :D Environment za oknem leży. nadałby się do wymiany. Mógłbyś dalekowshcodniego klimatu dodać...
Napisano 16 Czerwiec 200915 l moglbys mi wyslac na email ten krajobraz? [email protected] Sorry,że nie komentuje pracy tylko mam głupią prośbę :]
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Autor dzieki za komentarze ... wkrotce update kłapouchy: check email :)
Napisano 16 Czerwiec 200915 l Jakbyś jeszcze coś chciał zmienić, to kładę na uwadze kolor ścian. Jakiś malutki tyci tyci bump czy coś... Za gładka jest trzoszku ;)
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Autor Doradzcie jak naprawic widok za oknem zeby nie byl taki plaski ?!! wstawilem cylinder na cylinder nalozylem vraylight material nastepnie bitmape dodalem vray sky w enviroment i dalej wyglada kiepsko zalaczam szybki "crop" z dosyc niskimi ustawieniami ale zobaczycie o co mi chodzi ...
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Dom jest położony na trawie :D Nie widać, żeby coś pod domem było (fundament czy coś takiego) tylko podłoga leży bezpośrednio na trawie (tak wynika z widoku za oknem). Trochę pusto, ale rozumiem, że nadal nad tym pracujesz :)
Napisano 17 Czerwiec 200915 l Ściągnij sobie panoramiczne 360* mapki nieba albo otoczenia i sporządź HDRI A jeśli koniecznie obrazek - wygnij go i przesun do pożądanego efektu. A poza tym do sceny powinno wpadać światło pasujące do environmenta.
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor Dobrze widzę, czy to wnętrze ma tylko 2 ściany ? Tak ...tylko 2 sciany Chcialem przez to uzyskac lepsze doswietlenie przez Vray sky wnetrza... Nie wiem czy jest to poprawne ....ale... Gdy wstawilem 4 sciany "na probe" mialem odbicie "nicosci" w lustrze ..
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor dzisiejszy update Dodalem pare elementow, pobawilem sie swiatlem (i pojawily mi sie plamy na podlodze ...:( ) zasonka docelowo powinna byc bardziej przezroczysta wciaz nie moge sobie poradzic z oknem i swiatlem ktore przez nie wpada. Powstaja dziwne biale obwodki do okola malych okienek ...:( ujecie jest z Vray camera i widze ze zmienil sie kolor scian (poprzednie byly z default camera) .. Jakos osobiscie wole default camera (rendery wychodza laniejsze ...) wskazowki/porady mile widziane Edytowane 18 Czerwiec 200915 l przez palmer
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Palmer - 1. jest opcja edycji posta 2. http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene - może się przydać 3. mam wrażenie, że gubisz skalę : cokół miska umywalki bateria - dziwnie wygląda.
Napisano 18 Czerwiec 200915 l "zamknij" pomieszczenie, od tego zależy GI i wtedy oświetlenie wygląda naturalniej :)
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Marshall - chciałem, żeby sam do tego doszedł :p Damn, w takim razie popsułem Twój niecny plan :P my bad ;-) Pozdrawiam.
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor Update: zamknalem sciany .. poprawilem skale (I hope so...) wyglada chyba lepiej ale jeszcze nie jest to finalny render. bledy jakie widze: -Zbyt duzy bump na scianie sauny ....podloga sie nieladnie wyrenderowala (jak sie pozbyc tych plam ...?? pobawic sie materialem czy swiatlem) -plamy na fotelu (chrom) -zbyt ciemno -za oknem zbyt jasno (jak moge dodac cieplejszy kolor do swiatla wpadajacego ? , uzywam vray sun+sky -wewnatrz sauny wyrzucilem tymczasowo plytki aby przyspieszyc render zbyt ciemno ...
Napisano 18 Czerwiec 200915 l wygalada to wedlug mnie o wiele lepiej. Wydaje mi sie ze w srodku nie jest za ciemno nie za jasno, w sam raz, ale na zewnatrz masakra xD ... Na scianach rzeczywiscie za duzy bump. Niestety nie uzywam v-raya wiec ci nie pomoge ze swiatlem powodzenia
Napisano 18 Czerwiec 200915 l Autor probowalem zmniejszyc VraySun intensy multipler. Za oknem niewiele sie zmienia a we wnetrzu znikaja na podlodze sloneczne promienie (ktore chcialbym zostawic takiej jakie sa ..) any ideas ?
Napisano 19 Czerwiec 200915 l jak masz za ciemno to zamiast podbijac vraySky'a dla mnie powinienes w color mappingu pogrzebac
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Autor update (po weekendzie) przez przypadek zmienilem kolor sufitu wrrrr .... trzeba by wstawic jeszcze cos na półke bo pusto .. i widze ze mapowanie "progu" do sauny nie wyszlo konstruktywna krytyka mile widziana render prosto z max'
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Konstruktywnie to: brakuje IES'ów na górnych lampach, bo same spot lighty to mało realizmu - nie widziałem nigdzie takiego używania spotlightów w poważnych wiziach :) Scena ma przyjemną kolorystykę. Proponuję dodanie aparatu prysznicowego oraz wlotu do wody w kabinie Podest pod umywalką - przyjemny, ale dodaj czegoś ładnego... koło umywalki przydadzą się jakieś kosmetyki. Firana zarąbiaszcza - jaki przepis na materiał?
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Autor Dunablaster Dzieki za wskazowki -skorzystam ! firana -material z vray-materials.de + przerobka wlasna... mozna zassac: http://rapidshare.com/files/247491295/zaslona.mat.html szczerze mowiac w gornych lampach sa IES'y -ale chyba zle dobrane -lub za gleboko osadzone - heh
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor update zmienilem widok z kamery ... poprawilem IES'y itp.. Widok za oknem nadal niezadowalajacy (slonce strasznie mocno grzeje) odbicie w lustrze ...:( konstruktywna krytyka mile widziana Edytowane 24 Czerwiec 200915 l przez palmer
Napisano 24 Czerwiec 200915 l palmy przejarzone i niebo mało naturalne... obicie od tego fotela powinno być raczej czarne, bo takie jest popularne :)
Napisano 24 Czerwiec 200915 l wyrenderuj z alpha chanel i dodaj tlo w Photoshopie czy czyms i po problemie. bedzie ladniej.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor heaven ..eeee... a jak sie renderuje z alpha chanel ? :) skoro mowisz ze bedzie latwiej w ps dodac tlo to czemu nie sprobowac Dunablaster tylko takie obicia były na wyprzedaży...
Napisano 24 Czerwiec 200915 l ustaw format png, po lewej kliknij to chyba było settings czy jakoś tam(nie mam "pod ręką" 3ds'a) i zawajchuj alpha channel
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor zaznaczylem alpha do renderingu... zobaczymy co wyjdzie .. thx ! update; Towarzysze ...co dalej wyrenderowal mi sie .png (ustawienia jak na zalaczonym screenie -mam nadzieje ze sa poprawne) -wszystko wyglada tak samo jak w jpg co dalej ?? - co z ta alpha ?? Edytowane 25 Czerwiec 200915 l przez palmer
Napisano 27 Czerwiec 200915 l no nic masz zaznaczone alpha channel jak otworzyrz w ps'ie to nie bedziesz mial nic tam gdzie nie ma modelu
Napisano 27 Czerwiec 200915 l ...jak się przegrzewają te odbite światła, to możesz secondary bounces obniżyć na 0,9 :) albo zaawansowany colormapping.
Napisano 27 Czerwiec 200915 l Teraz wstaw w szopie jakieś ładne otoczenie... alpha channel jest po to, abyś mógł swobodnie wstawiać jakiś obrazek, tam gdzie nie ma żadnego obiektu.
Napisano 29 Czerwiec 200915 l Autor otwieram w ps-ie i nie ma alphy tylko rgb domyslam sie gdzie robilem blad i alpha-mi nie dzialala Musze przeciez wyrzucic tlo ktore wstawilem (obrazek nieba) tak aby przez okno widoczna byla "czarna odchłań max'a" i wowczas pojawi mi sie tam alpha .... tak jak pisze loko - tam gdzie nie ma modelu bedzie alpha .... zaraz sprobuje renderowac update: dywanik do poprawki ..heh co zrobic aby liscie na drzewku nie byly az tak ostro zielone ??? Edytowane 29 Czerwiec 200915 l przez palmer
Napisano 30 Czerwiec 200915 l Fajna łazienka. Drzewko - przyciemniasz/rozjaśniasz, zmieniasz odcień tekstury color liści albo ten diffuse...
Napisano 30 Czerwiec 200915 l jeżeli to textura , to w ps'ie zmniejsz saturation, a jeżeli to diffuse color w 3ds'ie, to daj zielony, podchodzący w szary
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto