adek Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 Daniel Martínez Lara zamieścił na swojej stronie nową wersję swoich narzędzi do animacji w programie Blender o nazwie AniSculpt.O tych narzędziach pisaliśmy już jakiś czas temu.Zachęcam do obejrzenia nowych filmów wideo.Nowe opcje w AniSculpt 0.7: - Don´t need vertex cache animation with Blender Rigs, just regular blendshapes/morphers - Import Camera animation form Maya Wideo demonstracyjne: Skrypty dla programów Maya i Blender można pobrać ze strony www.pepeland.com
Loopik Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 Czy ja dobrze rozumiem, że po prostu "maluje" się sylwetkę? Czy tylko koryguje? Trzeba mieć już zanimowaną wstępnie postać? Ktoś tego używał?
n-pigeon Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 @Loopik Wiesz możesz w ten sposób animować sylwetkę, ale lepiej tego używać do korekt i tweakowania animacji. Niestety sculpt nie działa razem z kośćmi wiec trzeba pracować na siatce której deformacje z armatury lub modyfikatorów zostały zapisane na stałe. Sculpting w animacji ma potencjał chciałbym zobaczyć usprawnienia w tej materii podczas Duriana. Na liście aktualnych projektów jest umożliwienie użycia mulltiresowych meshy w animacji (zdaje się że chodzi o modyfikator multires, którym możemy się cieszyć w buildach 2.5), jak się to ma do pracy z sculptem przy animacji to nie wiem, ale ułatwi to prace z siatką, będzie można używać takiej rozdzielczości jaką się aktualnie potrzebuje.
belzebub Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 Na filmikach Martinez pokazuje ze dziala to z koscmi.
n-pigeon Napisano 4 Lipiec 2009 Napisano 4 Lipiec 2009 A ja widziałem że pokazuje że nie działa :D Który filmik?
belzebub Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 Po podrysowaniu shapea martinez lara przesuwa efektory, i wszystko ladnie dziala. wiec nie wiem co masz na mysli.
belzebub Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 Po podrysowaniu shapea martinez lara przesuwa efektory, i wszystko ladnie dziala. wiec nie wiem co masz na mysli.
n-pigeon Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 Zgadza się w prezentacji 0.7 na samym początku mówi że teraz nie potrzeba vertex cacha przy blenderowych riggach.
Kris_R Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 No i proszę :) Czysto, łatwo i przyjemnie :) już prościej chyba się nie da :) hyh - Blender - kto by się spodziewał...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się