Skocz do zawartości

Rendering w b. wysokich rozdzielczościach


MaxymilianMax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Piszę w tym dziale bo tu są spece od Mentala ;)

 

Chciałem się Was poradzić, jak wyrenderować daną scenę w np. 3ds MAX 2010 w rozdzielczości wyższej niż 32.768pix przy użyciu MentalRay 3.6/3.7 ?

 

Renderował Ktoś z Was w wyższych rozdzielczościach i ma wyrobioną praktykę?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co tu doradzać.. powinno pójść bez problemu jak masz przyzwoitą ilość pamięci. Ja w zasadzie używam tylko bardzo wysokich rozdzielczości w Maxwellu nawet 50-60mln pix i tu jest problem bo stosując multilight wysysa ogromne ilości pamięci. Bawiłem się mentalem w wysokich rozdzielczościach ale krótko i tam nie było większych problemów. Problem tkwi raczej w modelach które musisz mieć odpowiednio wykonane aby był sens bawienia się w takie rozdzielczości... nie wiem co chcesz z tym dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu doradzać.. powinno pójść bez problemu jak masz przyzwoitą ilość pamięci. Ja w zasadzie używam tylko bardzo wysokich rozdzielczości w Maxwellu nawet 50-60mln pix i tu jest problem bo stosując multilight wysysa ogromne ilości pamięci. Bawiłem się mentalem w wysokich rozdzielczościach ale krótko i tam nie było większych problemów. Problem tkwi raczej w modelach które musisz mieć odpowiednio wykonane aby był sens bawienia się w takie rozdzielczości... nie wiem co chcesz z tym dalej robić.

 

Próbowałem wiecej ale nie da sie wpisać wiekszej liczby w oknie ustawień renderingu :D na razie max to 244Mpix (32768x6553 przy proporcjach mojej sceny)

 

Ja potrzebuję to do druku, by było widać z bliska szczególiki...

 

 

Ile zajmują Ci rendery w takich rozdziałkach w wolnym jak ślimak Maxwellu? :)

Edytowane przez MaxymilianMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę chyba przeginasz z tą rozdzielczością skoro 244 mln to mało... jaki to ma być format wydruku i na czym to chcesz drukować.. ma być widać dopracowane pchły ?. Na początku zrozumiałem że chodzi o ponad 32 mln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę chyba przeginasz z tą rozdzielczością skoro 244 mln to mało... jaki to ma być format wydruku i na czym to chcesz drukować.. ma być widać dopracowane pchły ?. Na początku zrozumiałem że chodzi o ponad 32 mln

 

 

Chodzi o druk na powierzchnie 18m2 podświetlaną diodowo. która bedzie oglądana z bliska z półmetra jak i 2,5,30m ;) . W scenie będzie dużo refleksó , i odbić, i odbić odbić , i chcę by wszystko było ostr a nie rozmyte..

 

Porenderowałby to w kawałkach , i każdy po te 244MPix ale to musi być widoku Perspective/Camera a tu przesunięcie widoku okna/kamery w lewo bądź prawo by wyświetlić kolejny fragmne powoduje zmienę perspektywy i juz taki fragment nie będzie pasował do poprzedniego..

Edytowane przez MaxymilianMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprawdy nie wiem jak ci pomóc ale chciałbym to zobaczyć. Daj znać jak przebrniesz przez problemy i dokończysz dzieła dojadę nawet 1000 km aby obejrzeć 18mkw wydruku tak nasyconego szczegółami że będzie sens podchodzenia na 50cm. Z 50 cm czytam całkiem małe literki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprawdy nie wiem jak ci pomóc ale chciałbym to zobaczyć. Daj znać jak przebrniesz przez problemy i dokończysz dzieła dojadę nawet 1000 km aby obejrzeć 18mkw wydruku tak nasyconego szczegółami że będzie sens podchodzenia na 50cm. Z 50 cm czytam całkiem małe literki.

 

 

Nie wiem czy ludzie będa specjalnie tak blisko podchodzić by poogladać ten obrazek.... raczej nie będą mieli po prostu wyjścia bo ekran będzie zaraz nad długą lożą dla gości :) Zresztą zalecana przez drukarnię rozdzielczość druku wcale nie jest tak wielka bo 100dpi i ona łącznie daje taką rozdzielczość , właściwie to nie mogę jej nawet uzyskać bo powinno być 36000 x 8000pix ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w prawym górnym rogu masz napis VIEW.... zmień na REGION lub CROP i zaznacz tylko cześć widoku kamery którą chcesz renderować i w prawym dolnym rogu pojawi sie napis OK i czekaj na render powinno pomoc... bez przesuwania kamery...

REGION renderuje Ci fragment obrazka tylko w tym miejscu które zaznaczyłeś a reszta jest czarna

CROP z tą różnicą że docina Ci do renderowanej czesci

chyba o to chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies w starym 3DWorldzie mialem opis jak renderowac ogromne rozdzialki dzielac render na regiony. Ale to bylo pod XSI. Jak ci zalezy moge poszukac. Nie mam pojecia czy pod maxem da sie podobnie though...

 

Zapewne chodzi o te regiony jakie są w maxie dostępne.. Czyli renderowanie wycinków danej sceny przy uzyciu "wycinku" automatycznie wyliczanej rozdzielczości z cąłościowej rozdzielczości dla całej sceny. Możliwe ze w XSI dało sie każdy region renderować zadaną rozdzielczością, ale w Maxie tego nie spotkałem jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh znalazło się jako takie rozwiązanie, nazywa sie Blowup(z menu wyboru region/selected/crop...) , które jest w Maxie od ver 2.5 :D . Jest to rendering jakby regionami/cropami , ale różni sie tym że obszar zaznaczony jest renderowany wyjściową rozdzielczością :D Czyli nie ma problemu przy jego użyciu renderować sceny znacznie wieksze niż 244Mpix.

 

Ale ale.. jak teraz dopasować regiony tak do siebie by były równe części, i ładnie spasowane, by później w Photoshopie sie nie bawić w super dokładne wycinanie i spasowywanie tych fragmentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej..mozesz to zrobic za pomocą maxscript...

 

tu jest co nieco opisane

 

http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-638993.html

 

i tutaj bardziej szczegolowo

 

http://www.cguu.com/3dsmax/3dsmax6/maxscript/controlling_the_renderer.htm

 

a tu jeszcze dyskusja dotyczaca mental raya (tyle ze pod majke)

 

http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-171211.html

 

warto jeszcze mysle by poprobowac z eksportem batch rendera do pliku .bat co pozwoli na oszczednosci RAMu i nie bedzie konieczne generowanie gigantycznego frame buffer'a

 

mam nadzieje ze cośkolwiek pomogłem..

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo i... nie znalazlem tego numeru 3dWorld ;) Ale tak mniej wiecej to szlo jak mowisz.

 

Pomimo ze w zyciu przygotowalem legion bannerow to nigdy nie trafilem na potrzebe tak dokladnego odwzorowania szczegolu (zawsze te 150-100 a czasem nawet 75dpi wystarczalo). Pogrzebalem troche w sieci i znalazlem takie cus:

 

http://mentalraytips.blogspot.com/2007/06/doing-big-renders-in-max-9.html

 

Powinno ci sie przydac. W komentarzach na tej stronce pojawia sie skrypt uzywajacy tego Blowup ;),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzyj cropa i wylacz framebuffer, wtedy jest szansa ze sie uda,

no i zapisuj do TIFFa, reszta formatow nie za bardzo obsluguje takie rozdzielczosci, przynajmniej

pluginy w maxie nie obsluguja wiecej niz 32k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to proponuje spokojnie przemyśleć i nie popadać w paranoję. Musisz pamiętać iż rozdzielczość rozdzielczości nie równa w sensie realnej informacji jaką zawiera obraz. Ty będziesz miał bardzo czysty sterylny obraz z ogromną ilością informacji tu nie ma kombinowania z obrazem jak w typowych cyfrówkach. Ja bym pojechał na 244 mln a potem ewentualnie resamplował w Potoshopie i to chyba tylko w nowszych wersjach można się bawić z takimi rozdzielczościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

PO dzisiejszej nocy renderowania, stwierdziłem ze dużo wieksza moc jest potrzebna by zakończyć projekt, 1/20 przez 6 godzin nie była nawet gotowa. Więc kombinuje właśnie sprzet dodatkowy do domu i spróbuję tym Backburnerem sieciowo go policzyć. To chyba najlepsza metoda. Powstanie dzieki temu jeden wielki obraz i jak widze Photoshop CS4 ładnie sobie radzi z takimi grafikami , więc w nim podziele na 5 równych częsci horyzontalnie bo będzie 5 szyb, wiec i wydruk ładie podzielą na 5 części..

 

Myślę ze nie będzie potrzeby używać tych wszystkich skryptów itp. :) ALe dzieki za nie może w przyszłości sie przyda..

 

TO nie będzie taka kosmiczna rozdzielczość znowu w druku marne 100DPI ale przy 18m2 sie tyle pikseli nazbierało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie męczył z takimi rozdzielczościami tylko użył na koniec genuine fractals i powiększył obraz do wymaganej wielkości. Jeżeli będziesz to potem drukował to na solvencie to i tak plik w 150 dpi im wystarczy a raster i tak bedzie z bliska widac.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej..jeszcze raz...

troche mnie natchnales zeby sie pobawic maxscriptem wiec machnalem sobie takie szybkie narzedzie..moze sie komus przyda wiec wrzucam

 

co do limitu 32k px to wynika on niestety z 16bitowego zapisu zmiennych..ale udalo mi sie zrobic tak ze to pojedynczy fragment moze miec do tych 32k px...wiec koncowy render jest w stanie przekroczyc te granice...przynajmniej tak mi sie wydaje..bo nie mam chyba sprzetu zeby to sprawdzic :)

 

pzdr

 

 

ps. co to za pomysl zeby nie mozna bylo uploadowac plikow maxscript :D...zipowac trzeba no..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej..jeszcze raz...

troche mnie natchnales zeby sie pobawic maxscriptem wiec machnalem sobie takie szybkie narzedzie..moze sie komus przyda wiec wrzucam

 

co do limitu 32k px to wynika on niestety z 16bitowego zapisu zmiennych..ale udalo mi sie zrobic tak ze to pojedynczy fragment moze miec do tych 32k px...wiec koncowy render jest w stanie przekroczyc te granice...przynajmniej tak mi sie wydaje..bo nie mam chyba sprzetu zeby to sprawdzic :)

 

pzdr

 

 

ps. co to za pomysl zeby nie mozna bylo uploadowac plikow maxscript :D...zipowac trzeba no..

 

 

CZeść..

 

Dzięki za Twój poświęcony czas.. nie miałem jeszcze okazji przetestować tego skryptu.. ale możliwe ze sie przyda.. :)

 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK . Wypada mi napisać po skończonej robocie i założeniu łącznie 2 wątków na forum ;).. że udało się :) .. Finalny render nie miał wspomnianych wcześniej 244Mpix a w zaokrągleniu jednak 680Mpix (ok 53000x12600) :)

Ku zaskoczeniu po ustawieniu finalnej sceny , czas renderingu na Intel Quad Q9550 @3.6Ghz nie wyszedł w dniach a wystarczyło kilka godzin...

 

Pięknie MentalRay się spisał.. PIĘKNIE.. to świetny render, spośród najpopularniejeszych najszybciej z nim sie pracowało. Dawał piękne efekty przy b. krótkich czasach renderingu. Finalną jakośc w wersji przeznaczonej już do druku uzyskałem przy FG w trybie Draft!!!.. Bez noisu, widocznych "rastrów fotonów" itd ;) Dołączę mały fragment tej sceny jako dowód ;)

 

Oczywiście ze względu na rozdzielczość nie dało się tego wyrenderować w jednym kawałku( i sam Max nie pozwala jak i ilość ramu kosmiczna musiałaby być :) ) Kawałków było 9ęć po ok 18000x4200 każda.

Jak się okazało mimo liczenia fragmentów oddzielnie, przejścia tonalne wyliczone przez FG na krawędziach niewiele się różniły i wystarczyła delikatna korekta w PSsie by było OK :)

 

Dziękuje bardzo "MaćkowiG" za zmodyfikowany na moją prośbę skrypt do renderingu...

 

Na szczęście udało się znaleźć nowoczesną drukarnię z Xeonową stacją roboczą która poradziła sobie sprawnie ze stworzeniem w miarę szybko (4-5godz) RIPa dla też niezłego plotera Agfa Anapurna XLS który zaoferował świetną jakość druku.

 

 

 

renderoutput05.jpg

 

renderoutput00.jpg

 

renderoutput02.jpg

 

renderoutput21.jpg

 

renderoutput11.jpg

 

 

 

Każda z tych kul(450) ma średnicę rzeczywistą ok 19-20cm, stąd ta potrzeba detaliczności/rozdzielczości ;) (ew. schody na tonalnych pochodzą z kompresji do JPG)

Edytowane przez MaxymilianMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sori , przegapiłem gdzieś link do całego kadru ?

Z tym „O” fragment naprawdę ciekawy.

Nie bardzo rozumiem ideę renderowania w takich rozdzielczościach ale to pewnie przez to że generalnie starczają mi rendery ok 2000k.

 

W zasadzie chwila , może mi ktoś powie w tiny Oftopie jaka jest różnica miedzy wyrenderowaniem sceny w rozdielczosci 1600x900 powiwedzmy a 16000x9000 kiedy wyświetlana będzie powiedzmy na monitorze w max full screenie 1600x900.

 

Sam render jak powedziales kilka h na fragment ...super , mi sam final gather potrafi sie liczyć całą noc w 800x600 ; (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzilem ze wystarczy wtedy zamieszać z dpi.

 

A jeśli troche większe rendery to nie spodziewalem sie dziesiatek milionow mpxl

 

Przecież textury tego nie uciągną i tak prawda ;] bo tez musaiły by być podobnych rozmiarów.

 

Do tego skoro klatka kinowa ma przed biciem ok 5k a starcza na meeega plaszczyzny w kinie zeby pokryć podczas projekcji , tym bardziej tak ogrone rozdzialki wydaway mi sie abstrakcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to było pod druk od początku planowane/przygotowywane ;) Sądząc po materiale n ajakim zostało wydrukowane(brak odpowiedniej wielkości materiałów wyższej klasy) pewnie wystarczyło by z 200Mpix i nie było by zbytnio różnicy widocznej... Ale kliszę poliestrową do druku do podświetleń o szerokości 2m miała jedynie jakaś firma w Australi w Polsce i Europie max 152cm... i do tego brak czasu ... musieli iść na duży kompromis..

 

Był tu wrzucony przez ok tygodnia pełny kadr ,, wrzucę niebawem pewnie do galerii..

 

Jim Mee - co do FG to jak się nie raz okazywało w trybie Draft uzyskać można czasem ciekawsze efekty i znaaacznie szybciej niż przy Medium (zależy od rodzaju sceny) itd :) i czasami pomaga wyłączenie Noise Filtering

Edytowane przez MaxymilianMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności