Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Jak w tytule, mała koncepcja parteru w domu jednorodzinnym pod Krakowem. Około 70 metrów kwadratowych.

Nie bijcie zbyt mocno za jakość renderów, bo to moje pierwsze podejście do v-raya ;) Wszelkie Wasze komentarze i odczucia mile widziane

 

25530975.jpg

 

38810907.jpg

 

61461869.jpg

 

10181552.jpg

 

61157146.jpg

  • Odpowiedzi 23
  • Wyświetleń 5,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak dla mnie bardzo fajnie zrobione. Bardzo realistyczne. Moglbys powiedziec jak oswietliles pomieszczenie? Jakie ustawienia?

Napisano
  • Autor

gonzo71 - dzięki za komentarz, a scena oświetlona za pomocą spota imitującego słońce, w oknach vray lighty, we wnętrzu we wnękach pod sufitem też vray light. A ustawienia niezbyt wysokie, bo zależało mi na czasie. Najogólniej: Primary bounces irradiance map, Secondary Light cache. Color mapping na HSV exponential.

 

michasEK4 - dziękuję, akurat z tym trochę walczyłem :)

Napisano

Hmm. Ja randeruje w Mentalu i nie udalo mi sie osiagnac tak ladnego oswietlenia wnetrza jeszcze jak Twoje w v-ray a nie chce mi sie uczyc vraya:)

Moze ktos z doswiadczonych uzytkownikow mentala sie wypowie czy mozna takie ladne doswietlenie metalem uzyskac? I jak?

Napisano
  • Autor

gonzo71, próbowałem też robić to wnętrze w mentalu na początku, i wynikało to głównie z przyzwyczajenia do tego silnika... Oświetlałem to na "podobnej" zasadzie, tzn mr spotem, skylightem z jakąś mapka nieba, mr sky portalami w oknach, a we wnękach fotometrycznymi target area. No i FG + GI. Mam jeszcze małe próbki z testowania:

 

24859715.jpg

 

99237900.jpg

Napisano

fajne renderki i wnetrze tez ciekawe ale ten plakat w kuchni do niczego :)

Mozna bylo sie pobawic troszke kontrastem i materialem sofy bo plasko wyszla :)

Napisano

Nie jest zle chyba w tym mentalu rowniez. Mam zawsze broblem z uzyskaniem dobrego doswietlenia w glebi pomieszczenia.

 

Podloga to z sosny zostala uzyta?

Napisano
  • Autor

hcpiter, dzięki za komentarz :) obrazek w kuchni po to tak kolorowy żeby przełamać monotonię bieli i szarości i wnieść trochę życia ;)

 

gonzo71 - podłoga miała być sosnowa, potraktowana lekko lakierem. Do rzutów narazie nie mam dostępu, bo jestem odcięty od kompa... Ale generalnie jest w kształcie litery L z kuchnią w jednym ramieniu i sofą w drugim.

Napisano

wizki fajne, ale sam projekt - średnio mi się podoba. Wyspa moim zdaniem kompletnie nie trafiona - mozna bylo zaproponowac to albo inaczej (tzn nie w ten sposób wyspę postawić) albo klasycznie zabudować kuchnię - wiecej miejsca, i wygodniej (np marnujesz fajne swiatlo z okna)

Napisano
  • Autor

drakul, próby z mentala też dawały radę, ale nie sprostały w efekcie końcowym, heh...

Loki - dziękuję za słowa krytyki, ale z tą wyspą to akurat kwestia gustu ;)

Napisano

Powiem szczerze, że nie do końca łapie pomysł i funkcje. Zastosowanie wyspy kuchennej i otoczenie jej z 2 stron ścianą jest moim zdaniem pomysłem chybionym i stratą powierzchni. Zaokrąglony blat również wygląda kiepsko, tym bardziej że przy brzegach masz zlew i kuchenkę. Woda pięknie będzie spływała prosto na podłogę ;) Kominek mógłby być ciekawym elementem, ale w takim ustawieniu jest czarną plamą, którą trzeba omijać gdziekolwiek chce się przejść. Jamnikowaty stół jest dla mnie kompletną zagadką, nawet nie wiem co napisać :D

Wizki jak wizki - w miarę poprawne, rzeczywiście fragmenty mentalowe wyglądają o klasę ciekawiej.

Napisano

Ktoś w tym domu będzie mieszkał czy to tylko fantazja architektoniczna?

Napisano
  • Autor

gonzo71 - te sprzęty są electroluxa i na ich stronie można je za darmo pobrać

 

kozioo - chyba trochę przesadzasz ;) tak postawiona wyspa dzieli przestrzeń kuchni na dwie strefy: jedną stricte roboczą, drugą bardziej barową. A dzięki takiemu układowi jest troszkę więcej miejca w i tak już ciasnym pomieszczeniu. Dwie ściany tylko zaznaczają dobitniej ten w/w podział. Co do kształtu wyspy, to powiem

Ci, że tak ścięte boki są odskocznią od brutalnej i przesadnej czasami ortogonalności. Co do funkcjonalności to chyba nikt specjalnie nie wylewa na blat garnka grochówy dla byle kaprysu. A przy normalnym użytkowaniu taki profil też się sprawdzi :) Jamnikowaty stół to normalna ława, trochę jednak dłuższa żeby obsłużyć prawie cały pokój dzienny. Co do kominka, to dla mnie powinien być w centrum i stanowić rdzeń domu. Dlatego wręcz wskazane jest obchodzenie go i zwracanie na niego uwagi, aniżeli rzucenie gdzieś w kąt jak jakiś szpetny piec kaflowy nie pierwszej już młodości...

 

Czeczen - ja tutaj nie widzę zbytniej fantazji. Klient po prostu nie chciał mieć rupieciarni, tylko układ w miarę przestronny i możliwie nowoczesny.

Napisano

render od strony technicznej jest miodzio, ale co do funkcji kuchni trochę się zgadzam z koziem. Moja babeczka od ergonomii wpajała nam o ciągu technologicznym w kuchni: lodówka - blat - zlewozmywak - blat - kuchenka - blat. Wg mnie za mało jest miejsca na przygotowywanie potraw. Na tym miejscu, na wyspie, miedzy kuchenką a zlewem można położyć jeden gar z zupą i tyle. Nie ma miejsca na krojenie, wykładanie i inne pierdoły. Na dodatek do tej wyspy dostawiono krzesełka barowe, ludzie mają na tej wyspie jeszcze jeść? to już w ogóle nie ma miejsca. Co do obłości wyspy, to spoko, mi by to nie przeszkadzało.

pozdrawiam:)

Napisano
  • Autor

kepic - również dziękuję za komentarz. I tutaj się z Tobą zgadzam, że wyspa mogłaby być trochę dłuższa, żeby powierzchnia blatu roboczego rzeczywiście była większa. Chociaż w sumie prawda niestety jest taka, że kuchnia, jako pomieszczenie do przyrządzania potraw powoli obumiera... Natomiast hokery przy wyspie nawet o takiej powierzchni na szybką przekąskę powinny się nadać bez większych zgrzytów :) Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

mirekbini - dziękuję za komentarz, tak jak pisałem wcześniej. Oświetlenie bez większego szału załatwione za pomocą spota imitującego słońce, vray lightów w oknach i we wnękach pod sufitem. A ustawienia niezbyt wysokie, bo zależało mi na czasie. Najogólniej: Primary bounces irradiance map na presecie medium, Secondary bounces Light cache z max 1500 sampli. Color mapping na HSV exponential. Mam nadzieję, że pomoże :)

Napisano

barel - dzięki :) , a czy mógłbyś zapodać screena z materiałem podłogi, naprawde bardzo podoba mi sie Twoja wizka, może kiedyś mnie ziomuś pouczysz :D

Napisano

Jeszcze jedna poprawka: sprawdź wysokość użytkową dla zabudowanego piekarnika i mikrofali. Zdecydowanie powiesiłeś je za wysoko ...

Napisano
  • Autor

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale miałem lekki nawał innej pracy...

mirekbini - materiał podłogi jest bardzo prosto zrobiony: mapka drewna w diffuse, IOR zmieniony na fresnel i na 2,7, no i czarno białe mapki tego samego drewna w slotach: reflection, glossiness, i bump. Z tym, że bump niewielki, naprawdę nieduże wartości. To chyba tyle :) Heheh, ja sam się ciągle uczę i mam wrażenie, że niewystarczająco :D

MiecznikKRK - dzięki, że to zauważyłeś, bo szczerze mówiąc ja tego kompletnie nie widziałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności