Skocz do zawartości

Teczka / paweu


Gość ssnejku

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ! Mam zamiar wziąć się za modele low poly taki mały początek:

 

 

http://img169.imageshack.us/gal.php?g=fffy.jpg

 

pytania związane z texturami są zawarte w 2 screenie

 

 

modele są dobrze wymodelowane ? (nie wiem czy dobrze ale po modelowaniu l dalem modyfikator HSDS i znow to editable poly poprawiłem błędy i chyba dobrze czy mam modelować trisami od razu ??)

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam.

Nie ufalym narzedziu "wypelnienia", njlepiej samemu powycinac lassem elementy, nie musza byc dokladnie, byle nie wchodzily na kawalki na teksturze. Tu albo mozesz dac maske, albo usunac co trzeba. Jak bediesz mial juz warstwe z powycinanym drewnem zawsze mozesz zaznaczyc pierwsza ikone kolo slowa Lock nad warstwami, co ulatwi malowanie bo nie bedziesz zamalowywal sasiednich fragmentow. Zaznaczeni z warstwy zawsze mozna wziasc potem poprzez CTRL+Click na nia. Co do modelu to n etapie modelowania nie ma po co bawic sie w trujkaty bo one nie sa przyjazne czlowiekowi, nie ma po co ich takze na koniec tworzc (bynajmniej na etapie nauki) bo 3DStudio robi to samoistnie (nie zawsze co prawda efektywnie, ale to z doswiadczeniem przyjdzie pora aby samemu gdzies czasem polaczyc dwa wierzcholki czworoboka) :)

Pozdrawiam

Napisano

Cały czas mam problem z texturami może ktoś wysłać tutorial który wyjaśni mój problem ? Byłbym bardzo wdzięczny

Napisano (edytowane)

Teraz trochę pomęczyłem te textury to już mały postęp: http://img526.imageshack.us/img526/7605/wuczniaszamana.jpg

 

 

kolejne pytanie: mam np 2 obiekty i chcę żeby były w jedym unwarp mapie jak to zrobić ? Lepiej kiedy wszystko jest w 1 texturze niż w 5... ?

 

PS Już chyba wiem zaznaczam wszystkie obiekty i na nie daje unwarp map :)? ?

Edytowane przez ssnejku
Napisano

Mam kolejny problem kiedy już mam wymodelowany model low poly dawać na niego HSDS czy nie potrzeba?? 2 problem to textury diff wiem jak ma wyglądać ale spec oraz bump jak ma wyglądać ?? tzn jakiego ma być koloru

 

spec-jaka intensywność danego koloru aby mocniej się odbijało swiatło a jaka intensywnośc aby mniej ?

Bump-to samo tylko chodzi o intensywność danego koloru aby mocniej uwypuklało dana texture lub mniej ?

Napisano

Możesz procentowo ustawić jak mocny ma być bump - zasadniczo czarno-biała mapa, chociaż ja normal mapy preferuję. Poza tym weź się zabierz za "upiększenie" tych textur - np. zacieki od zardzewiałego metalu, przetarcia na drewnie, no i spraw by ostrza nie wyglądały jakby były zrobione z papieru, nie będę mówił dalej, bo wierzę, że jest to dopiero początek.

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Oto kolejny upik chcę się trochę nauczyć modelować low poly:

 

http://img9.imageshack.us/i/11112757.jpg/

http://img9.imageshack.us/i/24441815.jpg/

http://img36.imageshack.us/i/123ijb.jpg/

 

 

 

 

 

 

 

Kolejne pytania: mam materiał standard w 3d max i jaki typ textury do jakiego kanału dać ?

 

http://img55.imageshack.us/i/51412559.jpg/

 

Gdzie dać:

-OCC

-DISP

 

Chyba ze całkiem inaczej mam dawać materiały niż na screenie, jeśli tak zna ktoś dobry tutorial ukazujący rozkład materiałów ?

Edytowane przez ssnejku
Napisano

Nie znam się na maxie ale ładowanie normal mapy do slota z dispem to nienajlepszy pomysł. Wpisz poprostu w google "normal mapping in max" a napewno znajdziesz co trzeba.Podobnie z innymi technikami. Poza tym lepiej zrób najpierw highpoly a dopiero potem lowpoly.

Napisano

No więc tak...

Kolor idzie w diffuse

Kolor połysku idzie w specular color

Siła połysku idzie w specular power

Normal idzie w Bump pośrednio przez wybranie z listy następnie "Normal Bump" zamiast Bitmap, a dopiero tam w górny slot dajesz Bitmape z normalem.

 

Co do nauki to proponuje poszukać sobie solidnego videotutoriala, np na 3d-palace.com w dziale free tutorials można co nieco znaleźć, tam podszkolisz technikę modelowania, nie ma co zaczynać od takich prostych obiektów, bo tak się niczego nie nauczysz. Skacz na głęboką wodę :)

Napisano

No jak na początek to całkiem nieźle ;] pracuj nad tym dalej.

Nie będę nić specjalnego radził to to, to tamto bo sam sugerujesz że raczej zaczynasz ;].

Tylko pamiętaj żeby zbierać przed zaczęciem czegoś refki/inne ciekawe prace którymi możesz się inspirować albo rób własne koncepty jak to coś nietypowego.

polecę ci przejrzeć prace np

DW http://www.dominancewar.com/2009/en_homepage.php

albo serwisy poświęcone bardziej tej tematyce (pozwiedzaj sobie popatrz co ludzie robią), XD. Na pewno znajdziesz ciekawe tutki itp ;]

Pozdro.

Napisano

Ostatnio zacząłem znów coś tam tworzyć a oto efekt:

 

mieczs.jpg

 

Zrobię do tego textury i tarczę :)

Napisano

Te modele wyglądają juz o wiele lepiej. Jedynie miecz biorąc pod uwagę referencje nie powinien mieć wgłębienia w ostrzu, jego przekrój powinien raczej być typowym deltoidem. Popatrz jeszcze z proporcjami i czyń to teksturownie :D

Napisano

Duża poprawa faktycznie. Skok w porównaniu do twoich poprzednich poczynań. Te nity i koniec pochwy chcesz modelować czy z texa wyciągać? Sugerowałbym to pierwsze bo mogą być jaja z normalem.

Napisano

Wiem o tym wgłębieniu, zrobiłem tak bo moim zdaniem lepiej wygląda :)

Napisano

Kurde, nie mogę dobrze ściągnąć unwarpa z "pochwy", zna ktoś jakiś dobry tutek ?

Napisano

A i kolejne pytanko :D:D obiekt mogę przedstawiać w havoku ?? czy jak polecacie chciałbym aby widoczne były normal mapy itp...

Napisano

Witam chciałem odświeżyć wątek wrzucam nowy model zrobiony w 20minutek:

 

mieczyk.jpg

 

 

 

Jedno wgłębienie, chciałem zmniejszyć liczbę poly :P

Napisano

jezeli mielibysmy 2000 rok i robilbys do rpga w rzucie izometrycznym dostalbys zjebe za to wglebienie. jezeli mamy rok 2009 i robilbys do czego jak oblivion dostalbys zjebe za brak drugiego wglebienia

Gość ssnejku
Napisano

Witam !!! Dawno nie zaglądałem na forum teraz miałem trochę czasu więc postanowiłem wrzucić ostatni model który wykonałem sam jak i refke do niego

coraz lepiej mi to idzie za niedługo chyba zrobię coś większego:)

 

swordhilow.jpg

Napisano

Sam modelik, bez szalu, ale jest ok.

 

Natomiast od strony designu slabo. Wyglada jakby go ktos polamal. Miecze moga miec naprawde rozny ksztalt, ale napewno nie przypadkowy.

Napisano

Nigdy nie przepadałem za taką bronią, ale na mnie też robi to wrażenie :) No poza teksturą, bo z tymi fioletowymi ciapkami to grubo przegiąłeś :)

 

Pozdrawiam

Napisano

A ja Ci dam radę:

Zamiast wstawiać 20 modeli na które poświęciłeś 20 minut na każdy, wstaw jeden, przy którym siedziałeś 400 minut. Większość postów zawiera pytania - nie od tego jest temat typu 'teczka', a i pytania sa raczej elementarne - polecam pomasowanie przycisku F1, bardzo ciekawie piszą, tutoriale mają - i na większość pytań znajdzie się odpowiedź.

Z kilku prezentowanych modeli, tylko mieczyk spełnia jakieś tam wymagania, ale to i rak bardzo naciągnięte - tak jak Ofca zauwazył - brak wgłębienia - źle, wgłębienie - źle - jak się modeluje, to porządnie. Na nikim nie wywiera wrażenia podpis 'wymodelowane w 20 minut' - w 20 minut to ja moge takiego basemesha stworzyć, że byś się zastanawiał ile tygodni przy tym siedziałem - a nie ot o chodzi. Efekt końcowy sie liczy, a takie twory to jak słusznie powiedział lucek - do speedmodellingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności