Gość ssnejku Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Witam ! Mam zamiar wziąć się za modele low poly taki mały początek: http://img169.imageshack.us/gal.php?g=fffy.jpg pytania związane z texturami są zawarte w 2 screenie modele są dobrze wymodelowane ? (nie wiem czy dobrze ale po modelowaniu l dalem modyfikator HSDS i znow to editable poly poprawiłem błędy i chyba dobrze czy mam modelować trisami od razu ??)
Konras Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Witam. Nie ufalym narzedziu "wypelnienia", njlepiej samemu powycinac lassem elementy, nie musza byc dokladnie, byle nie wchodzily na kawalki na teksturze. Tu albo mozesz dac maske, albo usunac co trzeba. Jak bediesz mial juz warstwe z powycinanym drewnem zawsze mozesz zaznaczyc pierwsza ikone kolo slowa Lock nad warstwami, co ulatwi malowanie bo nie bedziesz zamalowywal sasiednich fragmentow. Zaznaczeni z warstwy zawsze mozna wziasc potem poprzez CTRL+Click na nia. Co do modelu to n etapie modelowania nie ma po co bawic sie w trujkaty bo one nie sa przyjazne czlowiekowi, nie ma po co ich takze na koniec tworzc (bynajmniej na etapie nauki) bo 3DStudio robi to samoistnie (nie zawsze co prawda efektywnie, ale to z doswiadczeniem przyjdzie pora aby samemu gdzies czasem polaczyc dwa wierzcholki czworoboka) :) Pozdrawiam
Gość ssnejku Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 Cały czas mam problem z texturami może ktoś wysłać tutorial który wyjaśni mój problem ? Byłbym bardzo wdzięczny
Gość ssnejku Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 (edytowane) Teraz trochę pomęczyłem te textury to już mały postęp: http://img526.imageshack.us/img526/7605/wuczniaszamana.jpg kolejne pytanie: mam np 2 obiekty i chcę żeby były w jedym unwarp mapie jak to zrobić ? Lepiej kiedy wszystko jest w 1 texturze niż w 5... ? PS Już chyba wiem zaznaczam wszystkie obiekty i na nie daje unwarp map :)? ? Edytowane 27 Sierpień 2009 przez ssnejku
Gość ssnejku Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 Mam kolejny problem kiedy już mam wymodelowany model low poly dawać na niego HSDS czy nie potrzeba?? 2 problem to textury diff wiem jak ma wyglądać ale spec oraz bump jak ma wyglądać ?? tzn jakiego ma być koloru spec-jaka intensywność danego koloru aby mocniej się odbijało swiatło a jaka intensywnośc aby mniej ? Bump-to samo tylko chodzi o intensywność danego koloru aby mocniej uwypuklało dana texture lub mniej ?
Joel Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 Możesz procentowo ustawić jak mocny ma być bump - zasadniczo czarno-biała mapa, chociaż ja normal mapy preferuję. Poza tym weź się zabierz za "upiększenie" tych textur - np. zacieki od zardzewiałego metalu, przetarcia na drewnie, no i spraw by ostrza nie wyglądały jakby były zrobione z papieru, nie będę mówił dalej, bo wierzę, że jest to dopiero początek. pozdrawiam
Gość ssnejku Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 Mały UP http://img76.imageshack.us/gal.php?g=halabarda.jpg bez normala ale za to trochę rozkminiłem spec :D:D
Gość ssnejku Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 (edytowane) Oto kolejny upik chcę się trochę nauczyć modelować low poly: http://img9.imageshack.us/i/11112757.jpg/ http://img9.imageshack.us/i/24441815.jpg/ http://img36.imageshack.us/i/123ijb.jpg/ Kolejne pytania: mam materiał standard w 3d max i jaki typ textury do jakiego kanału dać ? http://img55.imageshack.us/i/51412559.jpg/ Gdzie dać: -OCC -DISP Chyba ze całkiem inaczej mam dawać materiały niż na screenie, jeśli tak zna ktoś dobry tutorial ukazujący rozkład materiałów ? Edytowane 30 Sierpień 2009 przez ssnejku
Lucek Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 Nie znam się na maxie ale ładowanie normal mapy do slota z dispem to nienajlepszy pomysł. Wpisz poprostu w google "normal mapping in max" a napewno znajdziesz co trzeba.Podobnie z innymi technikami. Poza tym lepiej zrób najpierw highpoly a dopiero potem lowpoly.
Konras Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 No więc tak... Kolor idzie w diffuse Kolor połysku idzie w specular color Siła połysku idzie w specular power Normal idzie w Bump pośrednio przez wybranie z listy następnie "Normal Bump" zamiast Bitmap, a dopiero tam w górny slot dajesz Bitmape z normalem. Co do nauki to proponuje poszukać sobie solidnego videotutoriala, np na 3d-palace.com w dziale free tutorials można co nieco znaleźć, tam podszkolisz technikę modelowania, nie ma co zaczynać od takich prostych obiektów, bo tak się niczego nie nauczysz. Skacz na głęboką wodę :)
Kruku Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 No jak na początek to całkiem nieźle ;] pracuj nad tym dalej. Nie będę nić specjalnego radził to to, to tamto bo sam sugerujesz że raczej zaczynasz ;]. Tylko pamiętaj żeby zbierać przed zaczęciem czegoś refki/inne ciekawe prace którymi możesz się inspirować albo rób własne koncepty jak to coś nietypowego. polecę ci przejrzeć prace np DW http://www.dominancewar.com/2009/en_homepage.php albo serwisy poświęcone bardziej tej tematyce (pozwiedzaj sobie popatrz co ludzie robią), XD. Na pewno znajdziesz ciekawe tutki itp ;] Pozdro.
Gość ssnejku Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Ostatnio zacząłem znów coś tam tworzyć a oto efekt: Zrobię do tego textury i tarczę :)
Konras Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Te modele wyglądają juz o wiele lepiej. Jedynie miecz biorąc pod uwagę referencje nie powinien mieć wgłębienia w ostrzu, jego przekrój powinien raczej być typowym deltoidem. Popatrz jeszcze z proporcjami i czyń to teksturownie :D
Lucek Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Duża poprawa faktycznie. Skok w porównaniu do twoich poprzednich poczynań. Te nity i koniec pochwy chcesz modelować czy z texa wyciągać? Sugerowałbym to pierwsze bo mogą być jaja z normalem.
Gość ssnejku Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Wiem o tym wgłębieniu, zrobiłem tak bo moim zdaniem lepiej wygląda :)
Konras Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 No spoko, może być to wgłębienie :) http://www.exchange3d.com/cubecart/images/uploads/aff465/Viking_sword_01.jpg Tylko podnieś je odrobinę, aby nie kończyło się razem z mieczem, a odrobinę wcześniej. O ile dobrze zdaje sobie sprawę, takie zakończenie miecza nie byłoby dość skuteczne, a owe wgłębienie stosowane było głównie do obniżenia wagi miecza.
Gość ssnejku Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Kurde, nie mogę dobrze ściągnąć unwarpa z "pochwy", zna ktoś jakiś dobry tutek ?
Konras Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/next-gen-weapon-creation-day-3-unwrapping-and-texture-baking/ Trzymaj, to Ci się przyda, do tego video :D Obejrzyj wszystkie 4 części, na pewno nie zaszkodzi :)
Gość ssnejku Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 A i kolejne pytanko :D:D obiekt mogę przedstawiać w havoku ?? czy jak polecacie chciałbym aby widoczne były normal mapy itp...
Lucek Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 A havok to nie silnik fizyczny? http://boards.polycount.net/showthread.php?t=61346 to jest dobre:)
Gość ssnejku Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Witam chciałem odświeżyć wątek wrzucam nowy model zrobiony w 20minutek: Jedno wgłębienie, chciałem zmniejszyć liczbę poly :P
ofca Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 jezeli mielibysmy 2000 rok i robilbys do rpga w rzucie izometrycznym dostalbys zjebe za to wglebienie. jezeli mamy rok 2009 i robilbys do czego jak oblivion dostalbys zjebe za brak drugiego wglebienia
Gość ssnejku Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 Witam !!! Dawno nie zaglądałem na forum teraz miałem trochę czasu więc postanowiłem wrzucić ostatni model który wykonałem sam jak i refke do niego coraz lepiej mi to idzie za niedługo chyba zrobię coś większego:)
Lucek Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 A chcesz z nim coś dalej robić czy to już koniec? Bo takie rzeczy to raczej do speedmodelingu.
F/X Napisano 23 Listopad 2009 Napisano 23 Listopad 2009 Sam modelik, bez szalu, ale jest ok. Natomiast od strony designu slabo. Wyglada jakby go ktos polamal. Miecze moga miec naprawde rozny ksztalt, ale napewno nie przypadkowy.
Gość ssnejku Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Witam troszkę posiedziałem nad modelem i wyszło: http://img213.imageshack.us/gal.php?g=g36chi.jpg sam jestem pod wrażeniem :D:D :P
ZjedzKota Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Nigdy nie przepadałem za taką bronią, ale na mnie też robi to wrażenie :) No poza teksturą, bo z tymi fioletowymi ciapkami to grubo przegiąłeś :) Pozdrawiam
Gość ssnejku Napisano 18 Lipiec 2010 Napisano 18 Lipiec 2010 dawno nie było mnie ale coś tam po modelowałem: http://img8.imageshack.us/gal.php?g=88312315.jpg
Piro Napisano 21 Sierpień 2010 Napisano 21 Sierpień 2010 A ja Ci dam radę: Zamiast wstawiać 20 modeli na które poświęciłeś 20 minut na każdy, wstaw jeden, przy którym siedziałeś 400 minut. Większość postów zawiera pytania - nie od tego jest temat typu 'teczka', a i pytania sa raczej elementarne - polecam pomasowanie przycisku F1, bardzo ciekawie piszą, tutoriale mają - i na większość pytań znajdzie się odpowiedź. Z kilku prezentowanych modeli, tylko mieczyk spełnia jakieś tam wymagania, ale to i rak bardzo naciągnięte - tak jak Ofca zauwazył - brak wgłębienia - źle, wgłębienie - źle - jak się modeluje, to porządnie. Na nikim nie wywiera wrażenia podpis 'wymodelowane w 20 minut' - w 20 minut to ja moge takiego basemesha stworzyć, że byś się zastanawiał ile tygodni przy tym siedziałem - a nie ot o chodzi. Efekt końcowy sie liczy, a takie twory to jak słusznie powiedział lucek - do speedmodellingu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się