Skocz do zawartości

Animacja 3D: Młode tłoki


kellyq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

tutek ??? , raczej metoda prób i błędów (narzekań, znerwicowania , nieprzespanych nocy....lol, może przesadziłem), do animki używam constraint'ów i w mniejszym stopniu kości , wszystko uzależnione jest od prędkości wału a tego mogę dowolnie nakręcać tak , że jest przy tym trochę satysfakcji

 

namiastka rozrządu, zawory dolotowe tak na szybko i z viewportu

 

http://www.youtube.com/watch?v=8WCsz9NZ5wo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka powstał problem mianowicie trudno mi skonfigurować kolejność zapłonu dla obu stron silnika

schemat liczenia tłoków na foto,próbowałem różnych ustawień dla silników v8 ale prawie zawsze coś nie pasowało (np. 1-3-7-2-6-5-4-8; czy 1-8-4-3-6-5-7-2), czy jest jakiś sposób żeby to policzyć.

Można by też policzyć cykl osobno dla prawej i lewej strony ale nie wiem od którego tłoka zacząć przy tej budowie wału?

 

73995603.jpg w1024.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantastycznie się to porusza. Spore wyzwanie przed toba. Jestem Ciekaw Czy cchesz sie ztrzymac tylko na animacji silnika tak jak wyżej, czy może pokusisz się o teksturki, posprodukcje...może jakies wiksze bajery...wnętrze samochodu czy coś...hmm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N panie ładne to, dodaj do tego jakiś zapłon w AE, symulację kamery przelatującej przez taki pracujący silnik, kawałek renderu fajnego autka, i masz pracę w reklamie na bank :)

 

mnie się podoba bardzo - czekam na więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądziłem, że spotkam się z tak entuzjastyczną odezwą, dzięki

 

co do tutków to w zasadzie nie spotkałem się z takowymi do animacji silnika, odnośnie kości dużo jest na youtube tylko trzeba szukać

i na blenderartists.org, przydatne tagi:ipo drivers, armature, constraints (copy rotation,clamp to, shrinkwrap, child of,limit rotation, limit distance, track to, action, script), w zasadzie prawie wszystko constraintami i ipo driver'ami można zrobić

 

 

 

wszystko co robię staram się żeby było uzależnione od prędkości wału nie tylko na renderach ale i w viewporcie, wtedy podczas animacji przyśpieszam dynamicznie obroty jednego obiektu, nie muszę się bawić w modyfikowanie krzywych IPO innych bo reszta automatycznie "wchodzi na obroty"

do tej pory najgorzej było wykombinować jak uzależnić ruch zaworu od obrotów wałka

 

jeżeli chodzi o textury to chyba tak, postprodukcja- oczywiście

 

czekam również na blendera 2.5 z symulatorem dymu, oj wtedy się będzie działo , można będzie zasymulować wiele fajnych efektów, spalanie mieszanki w komorze, zasysanie powietrza do turbosprężarki itp.

 

a tak na poczekaniu zapodaję rzut z boku na pracujące tłoki

http://odsiebie.com/pokaz/5598010---964b.html

 

.....

silnik Wankla , silnik MCE-5 to też ciekawe konstrukcje, jeżeli by starczyło zapału to czemu nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo, na oko chłop w szpitalu umarł.....

 

wymiary po części ze zdjęć ;)

 

trochę mi zeszło z paskami rozrządu ale było warto

 

http://odsiebie.com/pokaz/5832203---759b.html

 

jak zawsze wszystko w realtime trzyma się kupy, kiedyś zapodam animkę z startem silnika aż po bardzo wysokie obroty to wtedy bardzo ładnie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny render, ale łopatki turbiny (na pierwszym planie) masz całkiem skopane. Zauważ, że one mniej więcej w środku swojej wysokości (wzdłuż osi obrotu) prawie się stykają, a po obu końcach rozszerzają. W rzeczywistości jest tak, że najszerzej od siebie oddalone są na dole (tam gdzie turbina ma największą średnicę) i prześwit pomiędzy łopatkami zmniejsza się ku górze.

Żeby na końcu nie była za mała odległość robi się te turbiny w taki sposób, że są dwie różne łopatki na przemian. http://www.made-in-china.com/image/2f0j00sMYtTarRugcOM/Turbocharger-Cartridge.jpg

 

 

Poza tym to albo mi się wydaje, albo masz pozaokrąglane krawędzie krzywek na wałkach rozrządu.

Edytowane przez Loopik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust zdecydowanie za długie.

 

no to się skróci albo coś innego zrobi, a tak na poczekaniu to ile sekund taka animka loga powinna trwać?

 

...........................

dalsze postępy z tym silnikiem to skrzynia biegów, prawie działająca jak w realu, na razie jest to co jest czyli zasada działania , później spróbuje to tak pospinać żeby operować tylko jednym obiektem podczas zmiany biegów a reszta robiła się z automatu, tryby może wyglądają archaicznie ale to tylko do podglądu. Mechanizm różnicowy chyba nie będę jakoś specjalnie animował, ale jeszcze się zastanowię

 

przełożenia może nie są idealne coś jak TU + jeszcze jeden bieg

1 bieg 0,42

2 bieg 0,61

3 bieg 0,85

4 bieg 1,17

5 bieg 1,60 tu może trochę przesadziłem ;)

 

sorry za kiepskie video ale 7kb/s to nie jest raczej najszybszym połączeniem internetowym, tylko na MV udało mi się to wrzucić bez problemów

http://www.megavideo.com/?v=4LSKY6BW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności