kellyq Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Joł, próbuję stworzyć animację silnika, oto co mam, następny będzie rozrząd http://odsiebie.com/pokaz/5334134---5bc0.html
kannu Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 serwus :) jesli bedziesz chcial zebuy ktos to oblukał i ocenił to zapodaj na jakies yputube, vimeo itp. pozdrawiam i zycze powozenia :)
Wichur Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Super wyglada, sam kiedys takie cos robilem i zastanawia mnie jak to zrobilem bo u mnie nie zaciekawie to wygladalo :) Jakiegos tutka uzywales?
kellyq Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 tutek ??? , raczej metoda prób i błędów (narzekań, znerwicowania , nieprzespanych nocy....lol, może przesadziłem), do animki używam constraint'ów i w mniejszym stopniu kości , wszystko uzależnione jest od prędkości wału a tego mogę dowolnie nakręcać tak , że jest przy tym trochę satysfakcji namiastka rozrządu, zawory dolotowe tak na szybko i z viewportu http://www.youtube.com/watch?v=8WCsz9NZ5wo
kellyq Napisano 13 Wrzesień 2009 Autor Napisano 13 Wrzesień 2009 hejka powstał problem mianowicie trudno mi skonfigurować kolejność zapłonu dla obu stron silnika schemat liczenia tłoków na foto,próbowałem różnych ustawień dla silników v8 ale prawie zawsze coś nie pasowało (np. 1-3-7-2-6-5-4-8; czy 1-8-4-3-6-5-7-2), czy jest jakiś sposób żeby to policzyć. Można by też policzyć cykl osobno dla prawej i lewej strony ale nie wiem od którego tłoka zacząć przy tej budowie wału?
ttaaddeekk Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 a to ostatnie pytanie to na pewno na tym forum ? ;) opisz proszę po krotce jakie podpiłeś constrainy i gdzie :) fajna sprawa, pozdro
kellyq Napisano 17 Wrzesień 2009 Autor Napisano 17 Wrzesień 2009 spoko, już sobie poradziłem http://odsiebie.com/pokaz/5581383---3749.html teraz czas na pompy, turbiny, alternatory itp.
Orangegraphics Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 mega robota. trzymam kciuki i mam prośbę. mógłbyś zamieścić tutki, linki z jakiś się uczyłeś łączenia tych wszystkich elementów w całość? ten rigging tego czy jak to się nazywa. interesowałoby mnie to także
beny Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Super Ci to wyszło. Ciekaw jestem do jakiego etapu starczy Ci sił :)) - kiedyś też robiłem silnik i ogólnie do tego co masz dorobiłem korpus, symulację wtrysków i ... i tyle :) Póki co rig Ci bardzo fajnie wyszedł.
CzAk1 Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Fantastycznie się to porusza. Spore wyzwanie przed toba. Jestem Ciekaw Czy cchesz sie ztrzymac tylko na animacji silnika tak jak wyżej, czy może pokusisz się o teksturki, posprodukcje...może jakies wiksze bajery...wnętrze samochodu czy coś...hmm?
Loki Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 N panie ładne to, dodaj do tego jakiś zapłon w AE, symulację kamery przelatującej przez taki pracujący silnik, kawałek renderu fajnego autka, i masz pracę w reklamie na bank :) mnie się podoba bardzo - czekam na więcej :)
kellyq Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 nie sądziłem, że spotkam się z tak entuzjastyczną odezwą, dzięki co do tutków to w zasadzie nie spotkałem się z takowymi do animacji silnika, odnośnie kości dużo jest na youtube tylko trzeba szukać i na blenderartists.org, przydatne tagi:ipo drivers, armature, constraints (copy rotation,clamp to, shrinkwrap, child of,limit rotation, limit distance, track to, action, script), w zasadzie prawie wszystko constraintami i ipo driver'ami można zrobić wszystko co robię staram się żeby było uzależnione od prędkości wału nie tylko na renderach ale i w viewporcie, wtedy podczas animacji przyśpieszam dynamicznie obroty jednego obiektu, nie muszę się bawić w modyfikowanie krzywych IPO innych bo reszta automatycznie "wchodzi na obroty" do tej pory najgorzej było wykombinować jak uzależnić ruch zaworu od obrotów wałka jeżeli chodzi o textury to chyba tak, postprodukcja- oczywiście czekam również na blendera 2.5 z symulatorem dymu, oj wtedy się będzie działo , można będzie zasymulować wiele fajnych efektów, spalanie mieszanki w komorze, zasysanie powietrza do turbosprężarki itp. a tak na poczekaniu zapodaję rzut z boku na pracujące tłoki http://odsiebie.com/pokaz/5598010---964b.html ..... silnik Wankla , silnik MCE-5 to też ciekawe konstrukcje, jeżeli by starczyło zapału to czemu nie
Loopik Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 kellyq - powiedz mi... skąd masz wymiary elementów? Czy tak tylko "na oko" ?
kellyq Napisano 29 Wrzesień 2009 Autor Napisano 29 Wrzesień 2009 wiadomo, na oko chłop w szpitalu umarł..... wymiary po części ze zdjęć ;) trochę mi zeszło z paskami rozrządu ale było warto http://odsiebie.com/pokaz/5832203---759b.html jak zawsze wszystko w realtime trzyma się kupy, kiedyś zapodam animkę z startem silnika aż po bardzo wysokie obroty to wtedy bardzo ładnie widać.
Loopik Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Fajnie ten pasek zrobiłeś, zdradzisz jak? A może tylko zęby poruszają się wzdłuż "ścieżki"? Bo jeżeli tak to jak będzie jakaś tekstura to może to być widać.
kellyq Napisano 30 Wrzesień 2009 Autor Napisano 30 Wrzesień 2009 wymodelowałem tylko kawałek taśmy i dałem takie modyfikatory, zawsze można array'a zastosować i wtedy można ładnie oteksturować pasek
kellyq Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 teraz chciałem pokazać jak to wszystko w blenderze śmiga http://odsiebie.com/pokaz/5928689---3835.html
kellyq Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 super robota! -thx ;) no i nie wytrzymałem teraz jakaś turbosprężarka i parę innych drobiazgów
Kroopson Napisano 18 Październik 2009 Napisano 18 Październik 2009 Naprawdę baaaaardzo pozytywnie. Czyściutka robota. Dajesz dalej! :)
Loopik Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 (edytowane) Fajny render, ale łopatki turbiny (na pierwszym planie) masz całkiem skopane. Zauważ, że one mniej więcej w środku swojej wysokości (wzdłuż osi obrotu) prawie się stykają, a po obu końcach rozszerzają. W rzeczywistości jest tak, że najszerzej od siebie oddalone są na dole (tam gdzie turbina ma największą średnicę) i prześwit pomiędzy łopatkami zmniejsza się ku górze. Żeby na końcu nie była za mała odległość robi się te turbiny w taki sposób, że są dwie różne łopatki na przemian. http://www.made-in-china.com/image/2f0j00sMYtTarRugcOM/Turbocharger-Cartridge.jpg Poza tym to albo mi się wydaje, albo masz pozaokrąglane krawędzie krzywek na wałkach rozrządu. Edytowane 19 Październik 2009 przez Loopik
kellyq Napisano 25 Październik 2009 Autor Napisano 25 Październik 2009 (edytowane) dobra, wirniki do poprawy, wewnętrzny dyferencjał- na razie pracuję nad skrzynią // świece, do jakiegoś intro może się nadadzą Edytowane 25 Październik 2009 przez kellyq
mariusz_maciag Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Hej. Jakbym miał sie tak całkiem czepiać to zęby na kołach masz takie dosyć "okragłe". Jesli to będzie jakąś pomocą to na www.muha.pl/dyfer/1.JPG (do 9.JPG) wrzuciłem fotki z rozbierania dyfra u mnie w samochodzie. pozdrawiam, Mariusz.
kellyq Napisano 5 Listopad 2009 Autor Napisano 5 Listopad 2009 wielkie dzięki na pewno się przyda ;) kolejne element intra
Orangegraphics Napisano 5 Listopad 2009 Napisano 5 Listopad 2009 jak ja uwielbiam ten wątek. dawaj więcej
kellyq Napisano 8 Listopad 2009 Autor Napisano 8 Listopad 2009 A co myślicie o takim F/X tylko muszę jakoś inaczej kamerę puścić (może jekieś podpowiedzi ;)) a tu całość http://www.youtube.com/watch?v=cgpMRbfhPFg
Orangegraphics Napisano 8 Listopad 2009 Napisano 8 Listopad 2009 a te fx-y mają "złożyć" te części czy jak to ma być?
kellyq Napisano 8 Listopad 2009 Autor Napisano 8 Listopad 2009 (edytowane) w zasadzie myślałem o takich najazdach na obiekty z tymi "smugami" a potem jakaś animacja loga no i dalsza część animki, ale fajną myśl mi podsunąłeś z tym składaniem ;) // taki pomysł na animowane logo http://www.youtube.com/watch?v=40fUDUjV41k Edytowane 11 Listopad 2009 przez kellyq
mookie Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 taki pomysł na animowane logo Jak na mój gust zdecydowanie za długie.
kellyq Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 Jak na mój gust zdecydowanie za długie. no to się skróci albo coś innego zrobi, a tak na poczekaniu to ile sekund taka animka loga powinna trwać? ........................... dalsze postępy z tym silnikiem to skrzynia biegów, prawie działająca jak w realu, na razie jest to co jest czyli zasada działania , później spróbuje to tak pospinać żeby operować tylko jednym obiektem podczas zmiany biegów a reszta robiła się z automatu, tryby może wyglądają archaicznie ale to tylko do podglądu. Mechanizm różnicowy chyba nie będę jakoś specjalnie animował, ale jeszcze się zastanowię przełożenia może nie są idealne coś jak TU + jeszcze jeden bieg 1 bieg 0,42 2 bieg 0,61 3 bieg 0,85 4 bieg 1,17 5 bieg 1,60 tu może trochę przesadziłem ;) sorry za kiepskie video ale 7kb/s to nie jest raczej najszybszym połączeniem internetowym, tylko na MV udało mi się to wrzucić bez problemów http://www.megavideo.com/?v=4LSKY6BW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się