Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam! Korzystając z chwili kiedy nie jestem jakoś przyduszony mocniej chciałbym sobie cyknąc takiego matte na kamera projekcji. Właściwie to przy tym arcie chciałbym odejść od kamera projekcji na rzecz normal mappingu i tekstur ale wiem prawdopodobnie ze z góry się to nie uda ; ) i znowu trzeba będzie zrobic patchowisko...

 

pozdrawiam Norden

 

vollightingpreva.jpg

Edytowane przez norden
  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nord zaczyna to super wyglądać :) A czy mógłbyś wyjaśnić co to jest to patchowisko i z tymi normalami? Tak dla lajkonika. Bo to ciekawe, ale nie rozumiem.

Napisano

peter_F>//

Normal Maps - to alternatywa do bump mappingu na potrzeby gier komputerowych.

Bump mapy są bardziej skomplikowane obliczeniowo aniżeli normal mapy gdzie informacja potrzebna do symulacji udawanego światła jest brana wprost. W normal mapie informacji o kącie nachylenia i kącie obrotu powierzchni decyduje jeden z kolorów RGB chyba o ile dobrze pamiętam. Poza tym można za pomocą tego robić triki rózne w grach z tworzeniem sztucznego ambientu occlusion a nawet udawaniem że powierzchnia jest trójwymiarowa. Wszystkie te triki wykorzystuje np silnik CryEngine równiez nasz polski Chrome Engine firmy Techland

 

Patchowisko - Termin który wymyslił mój kolega na opisanie wyglądu niektórych matte paintingów z traileru filmu Camerona "Avatar" gdzie wiele matte było faktycznie robionych tą metodą że płaskie zdjęcia lub krzaki na alphie wrzucano po prostu na płaską geometrię

robiąc z całego obrazu takie 2,5D

Napisano

Nom i teraz dzięki tym texturkom wygenerowanym w zalezności od nachylenia mesha wiem mniej więcej gdzie powinny rosnąć krzaki, lasy a gdzie powinny byc gołe skałki. Co do gór w tle to chyba skopałem ale góry pójdą ze zdjęć z wakacji więc nie martwie sie tym tak bardzo wazniejszy jest pierwszy plan.

 

Teraz musze narobić mnóstwo passów aby uzyskać światło takie jak za dnia na pierwszy ogień pójdzie mentalowe GI z fotometrycznym światłem udającym słońce

 

Późniejszy etap to już czyste matte czyli zdjęcia i dopasowywanie fragmentów tych zdjęć do istniejącej oświetlonej geometrii z wielu kamer żeby mozliwy był lekki przelot a obraz nadal fotorealistyczny

 

bushesforesta.jpg

Napisano (edytowane)

peter_f>//ja to zawsze cykam jako osobny pass z jakimś swiatłem omni bez cienii. Kolorujesz wszystko na czarno i jedziesz Skyline ofkorz mental jest zaj..... ale czasem do bani

Edytowane przez norden
Napisano

nom ja tez nie rozumiem renderów samochodów czasem, rozumiem do reklamy gdzie te blaszaki jadą po jakis niemozliwych terenach ale robienei zdjęć samochodów w komputerze hmmmmm gdybym był grafikiem 3d ktory sie modellingiem zajmuje i renderingiem to starałbym się raczej wyważać inne drzwi aniżeli samochody no i zając się ćwiczeniem rysowania koncepcyjnego dlatego pozdrawiam wszystkich nielicznych niestety ;) milośników environmentów tzw landszafciarzy ;DDD

Napisano (edytowane)

No i ta cała zabawa w 3d rózne passy z fotometrycznym światłami były mi potrzebne aby uzyskać taki obrazek jak ze starego terragena ; 0 Góry z ciastoliny hehehe który defacto jest teraz moją listą sklepową do dalszej pracy nad tym matte paintingiem. Wiem już teraz co dokładnie i jak jest oświetlone, wiem gdzie powinny być rosliny wiem jakie mają być kolory w swietle i kolory oraz jasność w cieniach w zalezności od odległości od kamery. Budynków ze wcześniejszych obrazków tu nie widać ale wyłączyłem dla nich visibility for camera więc one nadal tam są w pewnym sensie w postaci cienii i odbitego światła. Dalsza moja praca nad tym to będzie praktycznie fotomontaż i mazianie w 2D oraz uzywanie najrózniejszych softów do generowania skał... drzew i innych patentów

 

terragen.jpg

Edytowane przez norden
Napisano (edytowane)

nom i troche jeszcze gałkami pokręciłem i zrobiłem żeby volumetryk zmieniał się bardziej logarytmicznie aniżeli liniowo

matteb.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

Norden czy moglbys pokazac ta texture z lewej na plasko , bo jak dlamnie wyglada bardzo przekonywujaco i jestem ciekaw jak trzeba to przygotowac zeby tak wygladala.Bo sam bym chcial sie nauczyc takie cos robic!Pozdrawiam i licze na jakas aktywnosc apropo mojego pytania!

Napisano

Jak się nazywają te poszczególne rodzaje renderów, które pokazałeś wyżej.

Łączyłeś je potem w PS tak? Rozumiem, że po to się je robi :)

Napisano

Ania>// to nie Z-Depth tylko volume light a pod spodem proste rzeczy:

-biało czarna maska na oświetlenia wody

-maska wody

-samo światło na góry

-ambient occ który zawsze warto sobie policzyć

- maska wystepowania krzaków

 

generalnie ten obrazek pod matte poskładać mozna tylko z diffuse z GI i volumetryka

ale mając dodatkowe passy mozna delikatnie kontrolowac fragmenty sceny i uwypuklać lekko przesadzać z niektórymi rzeczami zeby scenka była bardziej czytelna... np bardzo mi zależało zeby cien na wodzie był nieco bardziej widoczny a wierzchołki gór na szczytach łapały jasniejsze swiatło od słonca dlatego doliczyłem sobie pass jedynie ze światłem i cieniem

Napisano (edytowane)

peter_f>// pisałem przecie wcześniej skałki po lewej to zabawa juz tylko i wyłącznei w matte painting. bierzesz zdjęcia i starasz sie dopasować fragmenty do konceptu oraz inne zdjęcia do siebie zwracając uwage na oświetlenie, skalę perspektywe. Tam gdzie nie mozesz dopasować fotek trzeba niestety to narysować lub wygenerować w jakiś spsób a najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie sobie po prostu makiet i fotografia tych makiet jednak jest to czasochłonny proces i kosztowny. Te skałki po lewej to jak narazie dwie fotki bez korekcji między sobą skały na górze pochodzą ze stocku krzaki na dole pod skałami to juz jest inna fotka. Polecam dwie strony moich ulubionych artystów w tym temacie:

 

http://dusso.com/

http://dylancolestudio.com/

 

Kiedyś spodobał mi sie wywiad z gościem który był matte painterem starej daty oni jeszcze na szkle malowali wtedy bo nie było kompów. Powiedział że matte painting to jest cos gdzie wszystkie chwyty są dozwolone tzn... możesz wziąć worek ziemniaków obsypać piaskiem sfotografować, podmalowac troche i powiedziec ze to takie okrągłe skały wystające z ziemii... Chbya własnie dlatego sam zająlem się matte paintingiem tutaj mozna robić wszystko a celem jest uzyskanie fotorealistycznego obrazka

 

aha no i update:

 

mattee.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

Dzięki Nord. Sorry, że nie zwróciłem uwagi, że to co pisałeś odnosiło się do tego właśnie fragmentu obrazu. Nie wiem czemu myślałem, że piszesz ogólnie. W każdym razie Stary, jak dla mnie to co robisz to bezsprzecznie już poziom Dusso, Cole'a czy Stoski'ego. Kolejny up i coraz lepiej. Może trochę prawa strona ciut za mocno świeci, ale pewnie będziesz wyrównywał na końcu, jak wykończysz detale.

A możesz zdradzić w jakiej rozdziałce to robisz i w ilu bitowym obrazie?

Napisano (edytowane)

na początku chciałem w 4k robić ale pomyslałem sobie ze nie chce mi sie tak długo czekać czesto na zapis i odczyt a pozneij tam będzie wiele warstw. A do folio mozna zrobic sobie w 2k bo jak bede komus pokazywał to i tak to będzie małe HD. Nom i oczywiscie 16 bitów na kanał

 

Nom mysle że masz racje z tą prawą stroną... chyba to przejarałem troche ale to sie da jeszcze uratować po masce... z drgiej strony to nie wiem czy chce to ratować ; ] lubie przejarane rzeczy jezeli jjest przyczyna ich powstawania czyli ostre słonce od lewej a skały mają wysokie albedo

 

upd:

matteg.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

oo a tego nie widzialem - kapitalne :) no i respekt za tipsy... :)

Napisano

Bardzo ładnie, więcej kolorów by mogło być albo kontrastu, co do wodospadu, to po jego lewej i prawej stronie dalej moge zauwazyc rozciągłość tekstury, jakby na teren był nałozony plane uv map.. ale powiedz, czy to juz jest poprawione bo od ogladania prac progressowych mam zwidy co do tego pre-finału/finału.

Napisano

Jeden dekiel wykopał wątek z przed roku po to by powiedzieć że go nie widział jeszcze i zaraz nawał komentów będzie. Przynajmniej odszukajcie pracę w ukończonych.

Napisano
Jeden dekiel wykopał wątek z przed roku po to by powiedzieć że go nie widział jeszcze i zaraz nawał komentów będzie. Przynajmniej odszukajcie pracę w ukończonych.

 

 

zal dupe sciska?? jakies problemy wewnetrzne?? to lekarze sa od tego,

 

wyskoczyles jak filip z konopii....

 

a ja napisze ze miod, jak wiekszosc rzeczy nordena, i dam 5* bo tez nie widzialem

 

co za roznica do cholery czy watek ma rok czy piec?? watek jest a ze stary to ja nie widze zadnego problemu znowu cos w nim napisac, jesli go wczesniej nie widzialem tymbardziej?! ...

  • Sad 1
Napisano
zal dupe sciska?? jakies problemy wewnetrzne?? to lekarze sa od tego,

 

wyskoczyles jak filip z konopii....

 

a ja napisze ze miod, jak wiekszosc rzeczy nordena, i dam 5* bo tez nie widzialem

 

co za roznica do cholery czy watek ma rok czy piec?? watek jest a ze stary to ja nie widze zadnego problemu znowu cos w nim napisac, jesli go wczesniej nie widzialem tymbardziej?! ...

 

Jak zwykle okazałeś swoją "ynteligensję". Praca jest w UKOŃCZONYCH i tam można oceniać. Osobiście oceniam wynik końcowy naprawdę dobrze - gdzieś tak dziesięciokrotnie lepiej niż to co ty produkujesz. Przecież prosił żeby zostawić ten wątek w spokoju więc teraz ja wyjdę na chama który postuje bez zgody autora. Zaraz sprawdzę czy mogę ci dać kolejnego minusa.

Napisano
Osobiście oceniam wynik końcowy naprawdę dobrze - gdzieś tak dziesięciokrotnie lepiej niż to co ty produkujesz.

 

typowo, wiedzialem ze taka bedzie linia obrony :], prosze zmien plyte, nic mi nie ujma slowa czlowieka ktory nie ma pojecia na temat cg....

 

mozesz dawac minusy, mnie to nie rusza, i tak wiekszosc wie jaki z ciebie YNTELIGENT, wiec skonczmy temat....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności