Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pewnego razu w mojej glowie zrodzila sie idea - papierowe samoloty atakujące papierowe statki. Pomysl troche wyewoluowal (wielkie dzieki naleza sie "ekipie" z IRCa Max3D.pl) - dodana zostala papierowa woda, rozne wieksze czy mniejsze szczegoly (glosniki, dlugopisy). Wiem, ze mozna było zrealizowac to 100 razy lepiej, ale niestety jestem poczatkujacy (dlatego zarejestrowalem sie na tym forum - uzytkownicy krytykuja, nie slodza - mozna sie wiele nauczyc) i wyszlo jak wyszlo. Wrzucam do WIPa, bo pewnie jest sporo bledow, ktore (mam nadzieje) wytkniecie i pomozecie mi je poprawic :)

 

Modelowane w 3DS Maxie 9, render - VRay. Nie jest to oczywiscie final ;)

 

8230wgucwq9g1spi9xrw.jpg

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

fajnie się zapowiada.

Dodaj komputer :P

Zrób jeszcze jakiś wrak samalotu (hehe moze zestrzelonego ) - ale to juz tlyko sugestia

i co najwazniejsze dodaj DOF (depth of field) bo zapowiada sie na coś fajnego ;] :)

Napisano
i co najwazniejsze dodaj DOF (depth of field) bo zapowiada sie na coś fajnego ;] :)
To bylo w planach juz od poczatku ;) Tez mysle, ze bedzie dobrze wygladalo z DOFem.

Zrób jeszcze jakiś wrak samalotu (hehe moze zestrzelonego ) - ale to juz tlyko sugestia
Zobacze czy uda mi sie cos zrobic w tym kierunku i jak to bedzie wygladalo. Mam jeszcze w planach dodac kulki z papieru w koszu, ale nie wiem jak mialbym je wykonac :/ Jakies sugestie?

 

UP:

7ggvrichr0tw2cz5ket0.jpg

 

Szumy i ogolna slaba jakosc, bo chcialem zmniejszyc czas renderingu.

Napisano

Bardzo fajny pomysł.

Na tą niebieską kartkę dorysowałabym fale długopisem, i może takie ślady w kształcie V za statkami.

Kubek ma dziwne proporcje.

Napisano

q5i3luv1j5emeiibt2p.jpg

Taki mały upek ;) Dzieki wszystkim za mile slowa :) Aniu, sprobuje cos zrobic w tym kierunku i zobaczyc jak bedzie to wygladalo (mam tylko nadzieje, ze Pen Tool zastapi jako-tako tablet).

 

Co do kulek papieru - nie moge ogarnac displacementu, zrobilem je ze "sfery"+noise (jak radził Mr_San), dalem tez mape diffuse (kartke papieru) i bumpa na 400. Mam nadzieje, ze wygladaja OK.

Napisano

Też zauważyłem ten dziwny kubek, który na dodatek jest z wosku, ale się nie odzywałem bo co się odezwę to afera że jestem drań. Podstawa monitora też jakaś duża, a głośniczki mogą fiknąć do tyłu, brakuje krzesła.

Napisano

Czoem

 

Pomysł bardzo ciekawy ale po tytule spodziewałem się czegoś masywniejszego ;) Generalnie najbardziej psuje mi tu efekt całe to biurko z kompem i klimat rodem z "mój pokój" ;) Jeżeli tematyką wątku jest "Pearl Harbor" to stanowczo za mały nacisk położyłeś na główny motyw. Niech biurko z kompem będą tylko tłem, wykadruj bardziej na statki z samolotami na pierwszym planie. Zainspiruj się kadrami z bitew morskich i zdjęciami z II wojny. Dobrze by było, jakbyś wrzucił na te samoloty i statki jakieś fajne teksturki, stylizowane na "papierowe", ale przypominające autentyczne materiały.

 

Jeżeli chcesz, mogę Ci na szybko namalować koncepcik, o co mi konkretnie chodzi, ale nie chcę się za bardzo wtrącać w proces twórczy ;)

Pomysł ma potencjał, będę kibicował

 

Pozdrawiam

 

V.

Napisano
Też zauważyłem ten dziwny kubek, który na dodatek jest z wosku

Proporcje juz chyba sa OK. Co do materialu - jak mam niby go poprawic? Ma sie swiecic jak metal?

Podstawa monitora też jakaś duża

Zmniejszona, dzieki :)

a głośniczki mogą fiknąć do tyłu

powiekszylem podstawke :)

brakuje krzesła.

Krzeslo bylo w pierwszej wersji, ale nie prezentowalo sie dobrze. Odciagalo wzrok od glownego motywu jeszcze bardziej niz reszta, a przeciez chodzi mi o przedstawienie glownie samolotow i statkow z papieru ;) Poza tym zajmowalo spora czesc pracy.

 

Czoem

 

Pomysł bardzo ciekawy ale po tytule spodziewałem się czegoś masywniejszego ;) Generalnie najbardziej psuje mi tu efekt całe to biurko z kompem i klimat rodem z "mój pokój" ;) Jeżeli tematyką wątku jest "Pearl Harbor" to stanowczo za mały nacisk położyłeś na główny motyw. Niech biurko z kompem będą tylko tłem, wykadruj bardziej na statki z samolotami na pierwszym planie.

Witaj :)

Masywniejszczego - tzn.? Od poczatku w glowie mialem statki i samoloty z papieru na biurku, choc na poczatku nie bylo to tak rozbudowane (mial byc sam monitor, myszka i kubek). Na koniec mam zamiar, jak juz pisalem, dodac dosc mocnego DOFa, by glowny motyw nie znikal w tle, a byl bardziej widoczny, zas samoloty i statki wyjda wtedy (mam nadzieje) na pierwszy plan :)

 

Dobrze by było, jakbyś wrzucił na te samoloty i statki jakieś fajne teksturki, stylizowane na "papierowe", ale przypominające autentyczne materiały.

Szczerze mowiac, to mnie chyba troche przerasta - jest to dopiero trzecia scena, ktora robie, modelowanie mam juz troche opanowane, ale nad teksturami musze sporo popracowac, a to, o czym mowisz brzmi ciekawie, ale nie wiem czy podolam, a nie chcialbym zepsuc pracy brzydkimi teksturami.

 

Jeżeli chcesz, mogę Ci na szybko namalować koncepcik, o co mi konkretnie chodzi, ale nie chcę się za bardzo wtrącać w proces twórczy ;)

Jesli masz czas i chec - bardzo chetnie :) Nawet jesli nie wykorzystam konceptu w pelni, to na pewno uzyje go przynajmniej w malym stopniu ;)

 

Pomysł ma potencjał, będę kibicował

Wielkie dzieki :)

Napisano (edytowane)
Proporcje juz chyba sa OK. Co do materialu - jak mam niby go poprawic? Ma sie swiecic jak metal?

Proporcje na updacie? Nie są (jeśli to ma być taki standardowy kubek za kilka groszy).

materiał - lekkie odbicia (5-10 procent, nie rozmyte) ew. z jakimś falloffem - będzie bardziej porcelanowo wyglądał.

 

Vorek dobrze pisze. Pobaw się kamerą, żeby papierowe obiekty zajmowały więcej miejsca w kadrze. Niepotrzebnie tyle ściany, monitor spokojnie można obciąć.

Ewentualnie na monitorze dać jakiś obrazek dopełniający scenę, np. zdjęcie horyzontu morskiego (nachylony pod odpowiednim stopniem, czyli poziomo do kamery) albo jakieś wybuchy.

 

nad teksturami musze sporo popracowac, a to, o czym mowisz brzmi ciekawie, ale nie wiem czy podolam, a nie chcialbym zepsuc pracy brzydkimi teksturami.

zwykła kartka w kratkę albo w linijki nie powinna być zbyt trudna, grunt zrobić dobre UV, a że tego i tak będziesz się musiał prędzej czy później nauczyć, to bym spróbowała.

Edytowane przez Ania
Napisano (edytowane)

Samoloty jak na pierwszy plan powinny mieć większy detal. Bo jak na razie to 4 poligony i 6 werteksów. Zrób sobie na żywo taki samolot i zobacz że trochę się różni od tych twoich. Przynajmniej ta "Strzałka" której system konstrukcji ja znam ;)

 

tutaj masz scenę w podobnym klimacie

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=58328&highlight=parabole+ta%C5%84cz%C4%85

Edytowane przez cucsoniuss
Napisano

Proba z tekstura kartki w linie:

ouoduabuu16azaa3eae3.jpg

Jak sie to prezentuje? I pytanie - jest jakis sposob, zeby ta tekstura byla bardziej widoczna?

 

cucsoniuss, dzieki za ta scene ;) Problem w tym, ze nie umiem robic samolotow z papieru ;) Tworząc moje samolociki w 3D, wzorowalem sie m.in. na tym:

http://daily3d.files.wordpress.com/2009/02/day08_paperplane.jpg

http://www.reachoutmichigan.org/funexperiments/agesubject/lessons/glider.GIF

 

Jutro po powrocie ze szkoly zrobie jakies proby z innymi ustawieniami kamery i moze cos poprobuje z tymi detalami w samolotach ;) Co do kubka - lepiej? Poprawiac jeszcze?

Napisano

Tak jak mówiłem, nie chcę Ci się wtrącać do pracy, ale pomysł wydał mi się bardzo ciekawy, dlatego namaziałem taki obrazek. Może Cię nieco zainspiruje i lepiej odda to co mówiłem o kamerze. Miałem niezłą zabawę robiąc ten koncepcik i generalnie możesz go spokojnie olać i robić po swojemu ;)

 

http://octavo.webd.pl/pearl_prev.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Vorek, koncept IMO swietny, ale raczej na osobna prace ;) Jak skoncze ta wersje, to sprobuje z Twoja, bo wyglada naprawde okazale i przy dobrej postprodukcji moglaby wyjsc niekiepska praca :)

 

kamil, fioleczek, dzieki za uwagi, poprobuje cos pozniej, jak juz bede mogl przysiasc na dluzej (wyznaje zasade, ze na pol godziny nie ma co Maxa nawet otwierac :P).

 

Jeszcze mam pytanie - czy samoloty bardzo zle sie prezentuja takie proste? Jesli tak, to sprobuje cos pokombinowac z detalem.

 

Proba z innym ujeciem (podobnym do tego z konceptu Vorka):

98xoys1k5qwtehorpam.jpg

Oczywiscie ewentualnie swiatlo jeszcz bedzie poprawiane.

 

EDIT:

Proba z innym swiatlem:

sxjnir4k46aeattidbwn.jpg

Edytowane przez Raju
Napisano

Straszny ścisk w kadrze. Do tekstur może dodaj wyrysowane kredką oznaczenia (nie jakieś szczegółowe, ale czerwone kółko na skrzydle by się zdało). I również moim zdaniem, scenie przydał by się większy rozmach, popieram Vorka!

Napisano

Albo pokazujesz nudne biurko, albo papierowe statki + samoloty. Pora na decyzje ;) Ustaw kadr z myślą o tym co najważniejsze, a nie tak żeby koniecznie pokazać cały monitor i głośniki. Vorek zresztą pokazał przykład ciekawej kompozycji. Zainspiruj się tym ;)

Napisano

kozioo chyba nie pamięta jak był początkujący i nie chciał nigdy zmarnować nawet jednego vertexa zostawiając go poza kamerą. Facet się namęczył przy modelpwaniu i teksturowaniu więc pozwólta mu to pokazać.

Napisano

Ten papier na którym wszystko leży ma zbyt ostre krawędzie zgnieceń (nie wiem jak to nazwać). Jak zgnieciesz kartkę to zauważ, że ma ona trochę łagodniejsze zgniecenia.

 

Ten całkiem na środku statek trochę lewituje :)

 

Trochę za ciemne wyszło, ale ogólnie bardzo pozytywne.

Napisano

No nie wiem czy lepiej. Ten motion blur to chyba ręcznie z jakiegoś photoshopa. Z bliska to ten twardy shading kartki nie wygląda zbytnio jak pogięta kartka. Jak chcesz lepszy rezultat to daj mu smooth shading i spory subsurf a pomnięcie zrób z kilku tekstur proceduralnych rzuconych na displace i trochę na normal. Biurko wygląda dobrze, może tylko byś lepiej zdefiniował te krawędzie bo są za ostre.

Napisano
Ten całkiem na środku statek trochę lewituje :)
Poprawione, dzieki :)

Trochę za ciemne wyszło, ale ogólnie bardzo pozytywne.
To tylko taka proba na szybko ;)

 

Dzieki za komentarz.

 

Ten motion blur to chyba ręcznie z jakiegoś photoshopa.
Tak, robilem to na szybko, jak juz pisalem wyzej.

Z bliska to ten twardy shading kartki nie wygląda zbytnio jak pogięta kartka.
Ten papier na którym wszystko leży ma zbyt ostre krawędzie zgnieceń (nie wiem jak to nazwać). Jak zgnieciesz kartkę to zauważ, że ma ona trochę łagodniejsze zgniecenia.
Popracuje nad tym, dzieki.

Jak chcesz lepszy rezultat to daj mu smooth shading i spory subsurf a pomnięcie zrób z kilku tekstur proceduralnych rzuconych na displace i trochę na normal. Biurko wygląda dobrze, może tylko byś lepiej zdefiniował te krawędzie bo są za ostre.
Uzywam 3DS Maxa, a Ty chyba Blendera, wiec nie za bardzo się dogadamy ;) Co do biurka, to chyba chodzi Ci o chamfer?

 

Nad kartka jeszcze popracuje, dzieki za komentarze :)

Napisano (edytowane)

Jak pokazujesz całość od boku, to może żeby te samoloty nie leciały prosto na statki, ale ciut nad nimi i ewentualnie zrzucaly jakieś kulki papieru. Bo teraz takie trochę kamikaze wyszły. Albo daj znowu taką perspektywę jak w #24.

 

W maxie smooth shading = włóż wszystko do jednej smoothing grupy, albo daj modyfikator Smooth.

Subsurf = Meshsmooth albo Turbosmooth modifier.

Displace i normal chyba rozumiesz

Co do krawędzi - dałabym chamfer a dodatkowo podświetliła lekko żeby nie były całkowicie czarne.

 

Monitor znowu będzie?

Edytowane przez Ania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności