Raju Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Pewnego razu w mojej glowie zrodzila sie idea - papierowe samoloty atakujące papierowe statki. Pomysl troche wyewoluowal (wielkie dzieki naleza sie "ekipie" z IRCa Max3D.pl) - dodana zostala papierowa woda, rozne wieksze czy mniejsze szczegoly (glosniki, dlugopisy). Wiem, ze mozna było zrealizowac to 100 razy lepiej, ale niestety jestem poczatkujacy (dlatego zarejestrowalem sie na tym forum - uzytkownicy krytykuja, nie slodza - mozna sie wiele nauczyc) i wyszlo jak wyszlo. Wrzucam do WIPa, bo pewnie jest sporo bledow, ktore (mam nadzieje) wytkniecie i pomozecie mi je poprawic :) Modelowane w 3DS Maxie 9, render - VRay. Nie jest to oczywiscie final ;)
indian Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 no spoko, fajny pomysł, są głośniki, monitor, a gdzie komputer?
Raju Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Komputer w domysle mial byc po lewej stronie biurka, tj. schowany. Jesli razi jego brak, oczywiscie dorobie.
danilo2 Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 fajnie się zapowiada. Dodaj komputer :P Zrób jeszcze jakiś wrak samalotu (hehe moze zestrzelonego ) - ale to juz tlyko sugestia i co najwazniejsze dodaj DOF (depth of field) bo zapowiada sie na coś fajnego ;] :)
Raju Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 i co najwazniejsze dodaj DOF (depth of field) bo zapowiada sie na coś fajnego ;] :) To bylo w planach juz od poczatku ;) Tez mysle, ze bedzie dobrze wygladalo z DOFem. Zrób jeszcze jakiś wrak samalotu (hehe moze zestrzelonego ) - ale to juz tlyko sugestiaZobacze czy uda mi sie cos zrobic w tym kierunku i jak to bedzie wygladalo. Mam jeszcze w planach dodac kulki z papieru w koszu, ale nie wiem jak mialbym je wykonac :/ Jakies sugestie? UP: Szumy i ogolna slaba jakosc, bo chcialem zmniejszyc czas renderingu.
Mr_SAN Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Hehe no zapowiada się fajnie. Co do kulek w koszu to spróbuj zwykłe "sfery" z nałożonym noise i jakąś mapą displace.
danilo2 Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 ... i jeszcze motion blur (w postprodukcji czy nie .. nie wazne :P być musi :D)
kamil.ochel Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 haha pomysł cudny :) siateczka w koszu taka trochę za rzadka. wszystko by z niego wypadało. czekam na apdejty :D
Ania Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Bardzo fajny pomysł. Na tą niebieską kartkę dorysowałabym fale długopisem, i może takie ślady w kształcie V za statkami. Kubek ma dziwne proporcje.
Raju Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Taki mały upek ;) Dzieki wszystkim za mile slowa :) Aniu, sprobuje cos zrobic w tym kierunku i zobaczyc jak bedzie to wygladalo (mam tylko nadzieje, ze Pen Tool zastapi jako-tako tablet). Co do kulek papieru - nie moge ogarnac displacementu, zrobilem je ze "sfery"+noise (jak radził Mr_San), dalem tez mape diffuse (kartke papieru) i bumpa na 400. Mam nadzieje, ze wygladaja OK.
dac77 Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Też zauważyłem ten dziwny kubek, który na dodatek jest z wosku, ale się nie odzywałem bo co się odezwę to afera że jestem drań. Podstawa monitora też jakaś duża, a głośniczki mogą fiknąć do tyłu, brakuje krzesła.
Vorek Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Czoem Pomysł bardzo ciekawy ale po tytule spodziewałem się czegoś masywniejszego ;) Generalnie najbardziej psuje mi tu efekt całe to biurko z kompem i klimat rodem z "mój pokój" ;) Jeżeli tematyką wątku jest "Pearl Harbor" to stanowczo za mały nacisk położyłeś na główny motyw. Niech biurko z kompem będą tylko tłem, wykadruj bardziej na statki z samolotami na pierwszym planie. Zainspiruj się kadrami z bitew morskich i zdjęciami z II wojny. Dobrze by było, jakbyś wrzucił na te samoloty i statki jakieś fajne teksturki, stylizowane na "papierowe", ale przypominające autentyczne materiały. Jeżeli chcesz, mogę Ci na szybko namalować koncepcik, o co mi konkretnie chodzi, ale nie chcę się za bardzo wtrącać w proces twórczy ;) Pomysł ma potencjał, będę kibicował Pozdrawiam V.
Raju Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Też zauważyłem ten dziwny kubek, który na dodatek jest z wosku Proporcje juz chyba sa OK. Co do materialu - jak mam niby go poprawic? Ma sie swiecic jak metal? Podstawa monitora też jakaś duża Zmniejszona, dzieki :) a głośniczki mogą fiknąć do tyłu powiekszylem podstawke :) brakuje krzesła. Krzeslo bylo w pierwszej wersji, ale nie prezentowalo sie dobrze. Odciagalo wzrok od glownego motywu jeszcze bardziej niz reszta, a przeciez chodzi mi o przedstawienie glownie samolotow i statkow z papieru ;) Poza tym zajmowalo spora czesc pracy. Czoem Pomysł bardzo ciekawy ale po tytule spodziewałem się czegoś masywniejszego ;) Generalnie najbardziej psuje mi tu efekt całe to biurko z kompem i klimat rodem z "mój pokój" ;) Jeżeli tematyką wątku jest "Pearl Harbor" to stanowczo za mały nacisk położyłeś na główny motyw. Niech biurko z kompem będą tylko tłem, wykadruj bardziej na statki z samolotami na pierwszym planie. Witaj :) Masywniejszczego - tzn.? Od poczatku w glowie mialem statki i samoloty z papieru na biurku, choc na poczatku nie bylo to tak rozbudowane (mial byc sam monitor, myszka i kubek). Na koniec mam zamiar, jak juz pisalem, dodac dosc mocnego DOFa, by glowny motyw nie znikal w tle, a byl bardziej widoczny, zas samoloty i statki wyjda wtedy (mam nadzieje) na pierwszy plan :) Dobrze by było, jakbyś wrzucił na te samoloty i statki jakieś fajne teksturki, stylizowane na "papierowe", ale przypominające autentyczne materiały. Szczerze mowiac, to mnie chyba troche przerasta - jest to dopiero trzecia scena, ktora robie, modelowanie mam juz troche opanowane, ale nad teksturami musze sporo popracowac, a to, o czym mowisz brzmi ciekawie, ale nie wiem czy podolam, a nie chcialbym zepsuc pracy brzydkimi teksturami. Jeżeli chcesz, mogę Ci na szybko namalować koncepcik, o co mi konkretnie chodzi, ale nie chcę się za bardzo wtrącać w proces twórczy ;) Jesli masz czas i chec - bardzo chetnie :) Nawet jesli nie wykorzystam konceptu w pelni, to na pewno uzyje go przynajmniej w malym stopniu ;) Pomysł ma potencjał, będę kibicował Wielkie dzieki :)
Ania Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 (edytowane) Proporcje juz chyba sa OK. Co do materialu - jak mam niby go poprawic? Ma sie swiecic jak metal? Proporcje na updacie? Nie są (jeśli to ma być taki standardowy kubek za kilka groszy). materiał - lekkie odbicia (5-10 procent, nie rozmyte) ew. z jakimś falloffem - będzie bardziej porcelanowo wyglądał. Vorek dobrze pisze. Pobaw się kamerą, żeby papierowe obiekty zajmowały więcej miejsca w kadrze. Niepotrzebnie tyle ściany, monitor spokojnie można obciąć. Ewentualnie na monitorze dać jakiś obrazek dopełniający scenę, np. zdjęcie horyzontu morskiego (nachylony pod odpowiednim stopniem, czyli poziomo do kamery) albo jakieś wybuchy. nad teksturami musze sporo popracowac, a to, o czym mowisz brzmi ciekawie, ale nie wiem czy podolam, a nie chcialbym zepsuc pracy brzydkimi teksturami. zwykła kartka w kratkę albo w linijki nie powinna być zbyt trudna, grunt zrobić dobre UV, a że tego i tak będziesz się musiał prędzej czy później nauczyć, to bym spróbowała. Edytowane 5 Październik 2009 przez Ania
Raju Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Jak teraz? Zaraz jeszcze poprobuje z innymi ujeciami i z kartkami w kratke.
cucsoniuss Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 (edytowane) Samoloty jak na pierwszy plan powinny mieć większy detal. Bo jak na razie to 4 poligony i 6 werteksów. Zrób sobie na żywo taki samolot i zobacz że trochę się różni od tych twoich. Przynajmniej ta "Strzałka" której system konstrukcji ja znam ;) tutaj masz scenę w podobnym klimacie http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=58328&highlight=parabole+ta%C5%84cz%C4%85 Edytowane 5 Październik 2009 przez cucsoniuss
kamil.ochel Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 cucsoniuss ba to nawet są trisy! :)
Raju Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Proba z tekstura kartki w linie: Jak sie to prezentuje? I pytanie - jest jakis sposob, zeby ta tekstura byla bardziej widoczna? cucsoniuss, dzieki za ta scene ;) Problem w tym, ze nie umiem robic samolotow z papieru ;) Tworząc moje samolociki w 3D, wzorowalem sie m.in. na tym: http://daily3d.files.wordpress.com/2009/02/day08_paperplane.jpg http://www.reachoutmichigan.org/funexperiments/agesubject/lessons/glider.GIF Jutro po powrocie ze szkoly zrobie jakies proby z innymi ustawieniami kamery i moze cos poprobuje z tymi detalami w samolotach ;) Co do kubka - lepiej? Poprawiac jeszcze?
kamil.ochel Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 taka tekstura będzie bardziej widoczna jak jej podbijesz kontrast. poza tym odnoszę wrażenie że linie są zbyt blisko siebie
Vorek Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Tak jak mówiłem, nie chcę Ci się wtrącać do pracy, ale pomysł wydał mi się bardzo ciekawy, dlatego namaziałem taki obrazek. Może Cię nieco zainspiruje i lepiej odda to co mówiłem o kamerze. Miałem niezłą zabawę robiąc ten koncepcik i generalnie możesz go spokojnie olać i robić po swojemu ;) http://octavo.webd.pl/pearl_prev.jpg Pozdrawiam
fioleczek Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 ja bym np sprobował zrobić lekko pożółkły, wygnieciony papier jako teksturkę samolocików i statków, jakieś nadszarpniecia, wygryzienia :D, klimacik bedzie większy
Raju Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 (edytowane) Vorek, koncept IMO swietny, ale raczej na osobna prace ;) Jak skoncze ta wersje, to sprobuje z Twoja, bo wyglada naprawde okazale i przy dobrej postprodukcji moglaby wyjsc niekiepska praca :) kamil, fioleczek, dzieki za uwagi, poprobuje cos pozniej, jak juz bede mogl przysiasc na dluzej (wyznaje zasade, ze na pol godziny nie ma co Maxa nawet otwierac :P). Jeszcze mam pytanie - czy samoloty bardzo zle sie prezentuja takie proste? Jesli tak, to sprobuje cos pokombinowac z detalem. Proba z innym ujeciem (podobnym do tego z konceptu Vorka): Oczywiscie ewentualnie swiatlo jeszcz bedzie poprawiane. EDIT: Proba z innym swiatlem: Edytowane 6 Październik 2009 przez Raju
Kr3tz Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Straszny ścisk w kadrze. Do tekstur może dodaj wyrysowane kredką oznaczenia (nie jakieś szczegółowe, ale czerwone kółko na skrzydle by się zdało). I również moim zdaniem, scenie przydał by się większy rozmach, popieram Vorka!
Raju Napisano 11 Październik 2009 Autor Napisano 11 Październik 2009 Na innym forum po wrzuceniu poprzedniego ujecia otrzymalem negatywne komentarze, wiec taka proba z czyms innym:
kozioo Napisano 11 Październik 2009 Napisano 11 Październik 2009 Albo pokazujesz nudne biurko, albo papierowe statki + samoloty. Pora na decyzje ;) Ustaw kadr z myślą o tym co najważniejsze, a nie tak żeby koniecznie pokazać cały monitor i głośniki. Vorek zresztą pokazał przykład ciekawej kompozycji. Zainspiruj się tym ;)
dac77 Napisano 11 Październik 2009 Napisano 11 Październik 2009 kozioo chyba nie pamięta jak był początkujący i nie chciał nigdy zmarnować nawet jednego vertexa zostawiając go poza kamerą. Facet się namęczył przy modelpwaniu i teksturowaniu więc pozwólta mu to pokazać.
Raju Napisano 11 Październik 2009 Autor Napisano 11 Październik 2009 Tak jest lepiej (wiem, ze przesadzilem ze smużem na koncach samolotow)?: Wybaczcie szumy.
Vega Napisano 11 Październik 2009 Napisano 11 Październik 2009 Ten papier na którym wszystko leży ma zbyt ostre krawędzie zgnieceń (nie wiem jak to nazwać). Jak zgnieciesz kartkę to zauważ, że ma ona trochę łagodniejsze zgniecenia. Ten całkiem na środku statek trochę lewituje :) Trochę za ciemne wyszło, ale ogólnie bardzo pozytywne.
dac77 Napisano 11 Październik 2009 Napisano 11 Październik 2009 No nie wiem czy lepiej. Ten motion blur to chyba ręcznie z jakiegoś photoshopa. Z bliska to ten twardy shading kartki nie wygląda zbytnio jak pogięta kartka. Jak chcesz lepszy rezultat to daj mu smooth shading i spory subsurf a pomnięcie zrób z kilku tekstur proceduralnych rzuconych na displace i trochę na normal. Biurko wygląda dobrze, może tylko byś lepiej zdefiniował te krawędzie bo są za ostre.
Raju Napisano 11 Październik 2009 Autor Napisano 11 Październik 2009 Ten całkiem na środku statek trochę lewituje :)Poprawione, dzieki :) Trochę za ciemne wyszło, ale ogólnie bardzo pozytywne. To tylko taka proba na szybko ;) Dzieki za komentarz. Ten motion blur to chyba ręcznie z jakiegoś photoshopa.Tak, robilem to na szybko, jak juz pisalem wyzej. Z bliska to ten twardy shading kartki nie wygląda zbytnio jak pogięta kartka. Ten papier na którym wszystko leży ma zbyt ostre krawędzie zgnieceń (nie wiem jak to nazwać). Jak zgnieciesz kartkę to zauważ, że ma ona trochę łagodniejsze zgniecenia.Popracuje nad tym, dzieki. Jak chcesz lepszy rezultat to daj mu smooth shading i spory subsurf a pomnięcie zrób z kilku tekstur proceduralnych rzuconych na displace i trochę na normal. Biurko wygląda dobrze, może tylko byś lepiej zdefiniował te krawędzie bo są za ostre.Uzywam 3DS Maxa, a Ty chyba Blendera, wiec nie za bardzo się dogadamy ;) Co do biurka, to chyba chodzi Ci o chamfer? Nad kartka jeszcze popracuje, dzieki za komentarze :)
Ania Napisano 11 Październik 2009 Napisano 11 Październik 2009 (edytowane) Jak pokazujesz całość od boku, to może żeby te samoloty nie leciały prosto na statki, ale ciut nad nimi i ewentualnie zrzucaly jakieś kulki papieru. Bo teraz takie trochę kamikaze wyszły. Albo daj znowu taką perspektywę jak w #24. W maxie smooth shading = włóż wszystko do jednej smoothing grupy, albo daj modyfikator Smooth. Subsurf = Meshsmooth albo Turbosmooth modifier. Displace i normal chyba rozumiesz Co do krawędzi - dałabym chamfer a dodatkowo podświetliła lekko żeby nie były całkowicie czarne. Monitor znowu będzie? Edytowane 11 Październik 2009 przez Ania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się