Skocz do zawartości

Pojazd 3d: Bugatti Veyron


Sisay

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To że mental to nie musiałeś właściwie pisać bo widać po shaderze lakieru.

Moje uwagi są takie że w środku jest dziwnie jasno jakby bez cienia od kabiny, światełka są "martwe" jak na MentalRay - brakuje odblasków i kaustyki, a dużo pracy przy modelowaniu blach poszło na marne gdyż w lakierze nie ma się co odbijać - więc studio trzeba by zagęścić i zrobić mocno kontrastowe.

 

Edit:

Przyjrzałem się jeszcze raz i widzę że to studio to błąd. Lepiej było za pierwszym razem tylko te odbicia hdrkami trochę skąpe są, jakby bardzo daleko. Masz dobry shader lakieru ale niezgrany z mapą hdri - specular ze światła jest gdie indziej niż odbicie słońca na lakierze. Na twoim miejscu dałbym asfalt zamiast nudnego studia i jakieś otoczenie tylko żeby nie zdominowało tematu.

Edytowane przez dac77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazek znalazłeś nienajgorszy. Asfalt jest zbyt jazny, gruboziarnisty zbyt gładki i zbyt równomierny. Nie ma na nim cienia od tego zachodzącego słońca. Zmień ustawienia kamery. Wyobraż sobie że ciągniesz linie po tym polu do horyzontu po lewo i punktu zbieżności, a potem linie od kół samochodu też muszą mieć zbierzność w takiej odległości, a u Ciebie jest bliżej. Czyli kamerka ma mieć mniejszy kąt.

Te chmury coś się nie odbijają za bardzo w lakierze, więc chyba nie masz mapy 360 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście wydaje się, że coś tu jest nie tak, skoro robisz taki model a prostej sceny nie potrafisz. Na dodatek wygląda jakby była to tylko nieudolna kompilacja 2-3 zdjęć i renderu samego pojazdu...photoshop??

Jeszcze jedno. Zdjęcia dobiera się do ustawień światła zastosowanego w scenie...ewentualnie odwrotnie i miejsce jego umieszczenia tez powinno odpowiadać miejscu na użytym tle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dac77 zgadzam się z Tobą, wielu młodych ludzi zaczyna od robienia audi z tutoriala ja tak samo zaczynałem na studiach jak uczyłem sie grafiki zresztą tego nas pierwsze uczono o materiałach lakieru i kompozycji nie miałem zielonego pojecia nawet nie wiedziałem jak perpektywe ustawić:).Takze Panowie ochłońmy troche niech się uczy i jedzie dalej z tym koksem.pozdro wszyscy

P.S Popracuj nad felgami bo maja grubość jak z tektury.

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

co ma wspolnego modelowanie z renderowaniem, chyba po to jest forum zeby cos nowego się dowiedzieć nauczyć a nie sugerować ze ktoś jest złodziejem. Bo koleś nie umie jak widać ustawić poprawnie światła ani wkomponować obiekt w tło. Z grafiką 3D zetknąłem się rok temu mam parę modeli skończonych ale nic co wartało tu pokazania

moja pierwsza praca niestety nie skończona

http://img97.imageshack.us/img97/9757/carfz.jpg

kielich

http://img39.imageshack.us/i/kielich.jpg/

swiecznik robiony w zbrushu

http://img39.imageshack.us/i/swiecznik2.jpg/

hp2475w

http://img39.imageshack.us/gal.php?g=hp1t.jpg

10-siątki tego typu namiotow i balonow(wpadlo mi za to troche grosza ;])

http://img99.imageshack.us/gal.php?g=baloon.jpg

szachy

http://img99.imageshack.us/img99/3002/szachy.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/4854/szaxchy.jpg/

render z dema maxwella

low-poly do 1000 triasow

http://img99.imageshack.us/gal.php?g=robal1.jpg

http://img63.imageshack.us/img63/3109/czachur.jpg

cześć prac mam zawieruszona miałem jeszcze model k700i, domek, 2 inne low poly taki maly smietnik ;]

Teraz staram się zrobić coś do portfolio ale jak widać w Renderze leżę na całej długości

Edytowane przez Sisay
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez obrazy ale patrzac po twoim profilu, braku postow w wip, etc zadnych prac, nie uwierze ze to twoj model, osoba ktora by wykonala taki model samochodu nie miala by problemu z renderem.....

 

sory ale moim zdaniem jest nieco inaczej... zeby wykonac taki model trzeba miec reke do tego.. ale zeby wykonac dobry render to musisz znac naprawde dobrze soft nawet i miec bardzo dobre pojecie, wiec raczej nieoceniaj go w ten sposob, bo wg mnie wyksztaltowac jakas bryle to nie problem.. ale nadac jej odpowiednie materialy, swiatla, refleksy itd to wieksza jazda.

 

EDIT: no wlasnie widze ze nie tylko ja mam takie pojecie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie plasti i cała reszta bzdury piszecie i tyle , jaki związek ma umiejętnośc kompozycji, oświetlenia, renderingu z modelowaniem?? i jaki związek ma ilośc umieszczonych postów, wipow i tym podobnych również z modelowaniem?? żadnego

 

dajcie spokój ludzie

 

Sisay olewaj takie posty i tyle

Edytowane przez e=mc^2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem odpowiedni kontrast hdrki, ustawiłem jej kierunek zgodnie z rysunkiem, ale dalej slabo widac refleksy. Doswietlilem scene slabym mia physical sun, na plane podloza wrzucilem simple shadow i pojawily sie 2 problemy.

1- nie wazne jaka intensywnosc cienia ustawie i tak jest calkowiecie ciemny.

final gather mam wlaczony.

2- problem ze szklem, na szybach mam mia glass z transparency 0,75 na swiatlach prubowalem z blinn i samym transparency, z mia glass i i tak zawsze z tego kąta sa ciemne. Jak renderuje bez szybki na lampach wszysto jest ok. Nie mam juz pomyslu czemu az tak sciemnia. Właczylem caustyke ale efekt jest tylko troche lepszy.

bugacomp2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem linie pod dwoma lewymi i dwoma prawymi kolami dodatkowe linie po boku, ustawilem background i tak mi wyszedl rzut samochodu

Edit:

Robić na 2 passy i złożyć w gimpie? Tak sie zastanawiam czy ten cień samochodu jest potrzebny, patrzac na otoczenie o tej porze dnia trawa nie rzuca zauwazalnego cienia

Edytowane przez Sisay
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnuj z tej sceny. Masz złą skalę i nie wstawisz tam dobrze autka. Poza tym komponowanie do zdjęcia w takim przypadku to błąd (nie musisz komponować do zdjęcia, a skoro nie musisz, to możesz zrobić na odwrót). Zassij z CGtextures teksturę drogi (ładną a nie to badziewie które masz teraz), nałóż ją na plane, i renderuj na nim autko, ładnie ustawiając kamerę (kompozycja!!!). Tło dodasz póżniej, na razie może za nie robić duży zielony plane, żeby było ok z refleksami i GI. Spróbuj coś prostszego niż zachód słońca - to nie jest temat na początek (szczególnie że robi Ci się Disco Polo color madness). Na przykład MRSun + Sky system - proste i skuteczne. Sprawdź jaką masz kontrolę ekspozycji w enviroment.

 

Masz włączone FG? Bo wygląda jakbyś nie miał.

 

Trawa nie rzuca cienia bo:

1) jest bardzo cienka

2) światło jest bardzo rozproszone (zobacz na źródło)

3) autko i tak powinno generować cień - ale miękki, z dużego źródła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to co wyżej a po drugie to co wyżej ;] naprawdę nie wstawiaj w zdjęcia tego. Studio i tylko studio na tym etapie. Żeby porządnie wkomponować model w zdjęcie trzeba nie lada doświadczenia w kwestii renderingu.

 

A co do dennej dyskusji apropo nie twojego modelu to mam panie i panowie do zakomunikowania że rzygać się chce jak coś takiego piszecie. Keraj zapoczątkował jakąś dennę inkwizycję ? Chyba życia nie macie by marnować czas na denne posty w stylu "nie wierze że to twój" model. Macie dowód ? NIE więc wracać na drzewo i nie obrażać nikogo nazywając go złodziejem (no chyba że Keraja :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak chcesz ciągnąć z tym tłem to zauważ że zjęcie było robione z wysokości oczu człowieka a u siebie ustawiłeś kamerę zbyt wysoko. Cień też jest zbyt mocny i zbyt ostry. Jeśli robisz w mentalu to przydałoby się hdri ale tu to ja już Ci nie pomogę (bo nie pamiętam szczegułów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cieniem jest problem taki, że jak dam plane ze zwyklym lambertem i FG to cien jest taki jaki powinien byc, lecz widac plane na renderze. Jak wrzuce jako material simple shadow to jest jak widac ;/ (HDRI caly czas jest )

Hynol dzieki za wskazowke, kurcze czlowiek sie glowi nad glupimi rzeczami a o skali nie pomyslalem ;] zaraz wrzuce efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz jakis face invertniety to masz chyba przywidzenia.

Na szczescie XSI posiada cos takiego jak nieskonczone undo, czyli do kazdego obiektu jest oddzielna historia jego powstania ;], po freezie obiektu historia sie czysci, nie wiem czy w maksie jest tak samo. Zajmuje to dodatkowo duzo miejsca wiec pod koniec prac model się czysci z histori . Takim sposobem moge do kazdego obiektu pokazac historie jego powstania.

PS.

Patrzac pod tych tutkach co sa na necie dochodze do wniosku ze VRAY duzo lepiej wyciaga swiatlo z hdrki

Edytowane przez Sisay
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikam czy model sciagniety czy nie, ale bez przesady. Nie jest taki znowu piekny zeby Sisay mial go nie zrobic bo... jest krzywy i brzydki wiec mogł. Oczywiscie mowa o modelu;) Chyba kazdy zaczynał od brzydkich gniotów, a ja jestem tego najlepszym przykladem xD (niedawno z Rallym i D4D4L'em sie smialismy z siebie nawzjalem). A wracając do Ciebie Sisay. Ucz sie duzo i korzystaj z konstruktywnych postow, najlepiej w dziale WIP.

 

Pozdrawiam niuchaczy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończcie już proszę tę niepotrzebną dyskusję jeżeli model jest skradziony to Sisay nigdy nie spojrzy na siebie jak na grafika tylko jak na jakiegoś kerajo podobnego oszusta, jeżeli nie jest skradziony to bardzo dobrze chłopie zaczynasz i życzę Ci powodzenia, jednak sądze że już nie nasza w tym głowa bawić się w detektywów więc postarajmy się pomóc zaprezentować model a nie rozkręcać afery takie jest moje zdanie :)

 

Co do modelu to ja jednak byłbym za dobrym studio mimo wszystko ale walcz walcz :) zobaczymy jak się skończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze cucsoniuss wystarczy zmienić tilling asfaltu (rardziej ścisąć) i będzie git.

A kolor to ja mam taki sposób :

Otwieram PS-a równolegle z maxem wczytuje powiedzmy ten asfalt ctrl+l zmieniam kontrast i daje zapisz w chodze w material edytor w maxie i zmienia mi się automatycznie kolor asfaltu:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam takich opcji w xsi jak overal mult i render mult. Porobiłem jeszcze próby z gamma hdrki i jasnością. Zwiększyłem troszkę grubość felgi oraz poprawiłem asfalt. Na obecnym poziomie więcej z mentala nie wyciągnę.

bugaf.th.jpg

 

A tu po lekkiej korekcji kolorów w gimpie, nie wiem które lepsze.

buga2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelu masz jakiś problem przy drzwiach a nadkolem. Nagle nie wiadomo skąd bierze się jakiś czarny cień.

 

Tekstura Felg i opon do wymiany bo strasznie psują model.

 

Jeszcze się przypatrzyłem i po prawej stronie maska nie zapada się poniżej nadkola? Tak to wygląda.

 

Popraw fotele w środku bo za bardzo zaokrąglone są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu się taki ciemny kolor robi, wydaje mi się że to bardziej refleks niż cień. W każdym bądź razie zrobiłem render bez materiałów na samym phong-u i nie widać nic dziwnego przy drzwiach ani przy masce.

bugaphong.th.jpg

 

 

Materiał felgi wydaje mi się dobry.

 

Jak ten asfalt odciąga uwagę, to wrzucę chyba zwyczajny bez kamyczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności