Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich gorąco!

Będę tu wrzucał swoje pracki. Grafiką 2D zajmuję się właściwie od niedawna, więc wszelkie rady, wskazówki itp. bardzo mile widziane. ;)

 

kobieta2.jpg

 

koncept.jpg

 

cyborged.jpg

 

marchewka2.jpg

 

Stopniowo będę wrzucał kolejne prace - te następne będą troszkę mniejsze.

Wybaczcie, że nie chciało mi się tych pomniejszać. ;)

Edytowane przez Solid
  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Widze, ze mocno sie czarnym stefanem inspirujesz ;) Rzeklbym nawet, ze probujesz skopiowac jego styl, a to chyba, a nawet napewno, nie jest dobry pomysl... Bo kopiujac czyjs styl czlowiek skupia sie za bardzo na samych rozwiazaniach estetycznych, a czesto zapomina o tym, co rysuje. O wiele fajniej wyszedl Ci trzeci obrazek, bo jest luzny i niewymuszony :)

Napisano (edytowane)

@lordbiernac: Dzięki za komenta. ;)

 

Dwie najnowsze pracki:

Robot3.jpg

 

Berserk.jpg

 

I jakieś dwa stare szkice:

Szkic%20na%20CABa.jpg

 

Szkice%203.jpg

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Solid
Napisano
a co do digitalu, to warto pooglądać prace m.in. Craig'a Mullins'a i Mathias'a Verhasselt'a:

[...]

można różne ciekawe rzeczy podpatrzeć, no a przede wszystkim służą do inspiracji.

 

Solid. Zapomnij o Mullinsie i jego pobratymcach. To goście tworzący efektowne showbussinessowe ilustracje, ale równo jadą po fotach i na bazie renderów 3d. Problem w tym, że żeby to dobrze wyglądało na ilustracji trzeba niezłego kozaka, synteza wszystkich elementów z różnych źródeł jest raczej trudna niż łatwa. Inaczej to wygląda komicznie.

Zapomnij ogólnie o innych i stań oko w oko z problemem. Nie zasłaniaj się cudzą interpretacją (fota to też interpretacja) tylko wal z natury - martwą naturę, portret, postać. Na wyłapywanie smaczków od innych przyjdzie czas, teraz jest czas mocnych podstaw. Możesz mnie olać, ale inaczej będzie ci ciężko przejść przez pewien etap.

Napisano (edytowane)

@Joel: Dzięki. Od jakiegoś czasu próbuję się wyleczyć z nadmiernego używania czerni, ale jakoś mi to nie wychodzi - mam wrażenie, że bez czerni prace są blade i wyglądają nijak. :/

 

@Areien: Dzięki. :)

 

@Silvanus, SBT77: Dzięki za rady. Nie dalej, niż wczoraj przeglądałem prace Craiga Mullinsa i od razu stwierdziłem, że poziom zdecydowanie za wysoki dla mnie. Jego prace świetnie się ogląda, ale dla mnie to nieosiągalne na razie.

Co do rysunku z natury: ostatnio ostro się wziąłem za postać i ogólnie za szkice z natury, ale nic tu nie wrzucę, bo nie mam skanera, a zdjęcia psują cały efekt. ;)

 

I jeszcze jeden stary szkic (cyfrowy):

Lord2.jpg

Edytowane przez Solid
Napisano

Dawno nic nie wrzucałem, czas odświeżyć temat. ;)

 

Dzisiejszy speed.

Walczę z czernią, staram się jej nie używać i przez to jakiś blady mi się wydaję ten speed. :P Drogowskaz.jpg

 

Dorobiłem się skanera, więc wrzucę kilka szkiców.

Trochę ze zdjęć, trochę z głowy, trochę z lustra. :P

2010-02-24%2019%3B14%3B46.JPG

2010-02-24%2019%3B17%3B38.JPG

2010-02-24%2019%3B18%3B59.JPG

szkice%20kolejne.JPG

2010-02-24%2019%3B23%3B12.JPG

2010-03-03%2019%3B19%3B24.JPG

 

Autoportrety:

ołówek

2010-03-01%2011%3B52%3B12.JPG

i węgiel

2010-03-01%2011%3B53%3B17.JPG

 

Udane mniej lub bardziej, oddaję Waszej ocenie. ;)

Gość KittyG
Napisano

Jak dla mnie szkice są super. Tylko proszę - nie słuchaj rad typu "zapomnij o czerni". Czerń to kolor jak każdy inny, tylko trzeba go umiejętnie używać. A jak się nauczyć czymś manipulować jeśli się tego nie używa? Dlatego owad wygląda, jakbyś się w nim starał unikać ciemniejszych kolorów stąd przypomina kleksa z nogami (a zapowiada się fajnie).

Widać, że rękę masz pewną co do szkiców. Teraz proponowałabym przenosić skany do programów komputerowych i wypełniać kolorem. To najlepsze na początek, bo zamiast skupić się na kształcie, popracujesz nad barwą i światłem. Oczywiście - ćwiczenia rysowania zwłaszcza koloru z referencji jest Twoim największym sprzymierzeńcem, dzięki tego typu studiom będziesz wiedział jak zachowuje się światło i cień w Twoich szkicach.

Pracuj dalej bo masz ogromy potencjał

Pozdrawiam ;-)

Napisano

Odświeżę trochę teczkę/szkicownik.

 

Ostatnio mnie jakoś na cyborgi wzięło:

Szybcioch kilkuminutowy

Android.jpg

 

Dłubany przez cały dzień burak. :P Miał być speed, ale jakoś się zasiedziałem przed tym trochę. Zacząłem od malowania zająca, a skończyłem na czymś takim. :D

Cyborg1.jpg

 

WIP. Zacząłem przerabiać starą pracę (na poprzedniej stronie można ją obejrzeć) i jakoś skończyć jej nie mogę...

Cyborg%20wip.jpg

 

I z natury, stary olej:

martwa.jpg

 

 

Jakieś szkice wrzucałem jeszcze w temacie "Z natury", więc jak coś to można tam zajrzeć. ;)

 

Wszelkie rady i komentarze mile widziane. ;)

Napisano

Strasznie mi się spodobał nowy MyPaint i mam zamiar dłużej w nim posiedzieć. Tak wygląda pierwsza półgodzinna próba z najnowszą wersją:

robocik.jpg

Napisano

Tempera w szkicowniku

2010-11-02%2012%3B12%3B59.jpg

 

Długopis żelowy w szkicowniku

2010-11-02%2012%3B03%3B03.jpg

 

Wektor na stronę siostry

Dla%20siory2.jpg

 

Ćwiczenie czachy, niestety z foty (znalezionej na tym forum :P)

czaszka1.jpg

 

I prosty rysun w MyPaincie, coby się od niego nie odzwyczaić

koleś.jpg

Napisano

Solid%20sketchbook.jpg

Nagłówek na mojego bloga szkicowego.

Wreszcie go zrobiłem. Pomysł chodził mi po głowie od dawna, ale jakoś nie miałem czasu się za niego wziąć. Główną ideą było połączenie malarstwa olejnego, digital paintingu i mnie samego, czyli autoportretu. I tak oto namalowałem autoportret olejny (biedne lusterko musiało mnie oglądać przez tyle godzin... a jeszcze trzeba było zrobić wprawki szkicowe ołówkiem przedtem...), zrobiłem zdjęcie (bo do skanera oleju wolę nie wkładać, a poza tym i tak by się do niego ten olej nie zmieścił), wrzuciłem to w gimpa, wyciąłem fragment, potem dodałem napis cyfrowo i mam co chciałem.

Kilka ładnych godzin na to poszło, ale chyba warto było.

Napisano

@KhazadThard: Dzięki, zdjęcie całości wrzucę dopiero po poprawkach, a to może potrwać. ;)

 

@ZiN: Sam nie wiem czy mam to uznać za komplement, czy wręcz przeciwnie. :P

Napisano

WIP.jpg

Takie cosie teraz robię. Szkiców tego typu mam kilka i każdy z nich ma być przedstawiony w wersji ołówkowej, wektorowej i rastrowej. Pewnie miałbym już to za sobą, gdyby nie ta je**na sesja. :P

Wektor, który tu widzicie nie jest jeszcze skończony, ale wrzucam go w takim stanie oczekując na jakieś porady, bo w wektorach mam niewielkie doświadczenie. ;)

Napisano
@ZiN: Sam nie wiem czy mam to uznać za komplement, czy wręcz przeciwnie. :P

 

Jak widzę, że człowiek potrafi takie rzeczy tworzyć jak te jabłuszko to wierzę, że potrafi zrobić cuda i magie w innych rzeczach (jak się postara), bo to najlepsze jabłko jakie widziałem do tej pory na tym forum. Odbieraj więc to jako komplement.

Napisano

Myślałem, że moja teczka już tutaj nie istnieje, a tu proszę. ;)

 

Odzywam się znowu (po dwóch latach nieobecności aż...), bo mam problem. Mimo tego, że maluję praktycznie codziennie po kilka godzin, to i tak mam wrażenie, że kompletnie się nie rozwijam. Potrzebuję Waszej pomocy. Podpowiedzcie co i jak poprawić, żeby moje grafiki wyglądały lepiej. Kilka świeżych prac:

He%25C5%2582my+Sci-fi.jpg

Cyborg_gotowe.jpg

Cyborgt%25C5%2582o.jpg

Desk+walker.jpg

Czacha.jpg

Ptaszekk.jpg

Wied%25C5%25BAma2.jpg

Goblin+King.jpg

Templar2.jpg

dacab100.jpg

Goblin.jpg

Wolfen.jpg

 

Pomożecie? ;)

Jest naprawdę aż tak źle, jak mi się wydaje?

Napisano

odpowiedź na twoje pytanie jest w tym filmie

pierwsza część powinno być tego z 4

 

 

nie oczekuj że ktoś poprowadzi cię za rączke, zadawaj konkretne pytania ale przede wszystkim wyglądnij za muru którym się otoczyłeś,

kolejna odpowiedź na twoje pytanie

http://muddycolors.blogspot.com/2013/03/10-thingsabout-adventure-painting.html

tu też coś możesz znaleźć

http://www.youtube.com/watch?v=LB6xyfCJ0ZQ

 

zacznij szukać, to wcale nie jest trudne,

Napisano

@takashmen: Dzięki za odpowiedź.

Szukam od dawna najróżniejszych poradników w necie, widziałem już wszystko, co mi podesłałeś, poza blogiem. ;) Większość filmików dostępnych w necie obejrzałem, w tym wszystkie części zamieszczone przez Fenga Zhu. Ćwiczę od dawna anatomię, rysunek z natury itd., a nadal nie widzę większej poprawy...

 

wyglądnij za muru którym się otoczyłeś
Możesz rozwinąć myśl? Wydaje mi się, że w dobrym kierunku zaczynasz mi podpowiadać. ;)
Napisano

tu masz kilka słów o fengu

http://telthona.blogspot.com/2013/01/legenda-fenga-article-pl.html

 

z tego co piszesz, że ćwiczysz anatomie i rysunek z natury wnioskuje że robisz to wszystko bezmyślnie/mechanicznie

 

malujesz z natury też?co rozumiesz przez ćwiczenia anatomii? ilość odklepanych ćwiczeń wcale nie musi skutkować level up'em

 

bardziej chodzi o analizowanie tego co robisz, zrozumienie metody itp.

 

jeśli przesłuchałeś monologu bobiego chiu powinieneś to wyłapać:

(nie pamiętam już dokładnie) "the fastest way for artist to develop is to copy from other artist and the most important from real life, because all artists interpret the reality"

 

zastanów się

czy nie warto wyjść w plener, ze szkicownikiem akwarela czy czym tam chcesz

czy posiadasz wiedze teoretyczną na temat

perspektywy, koloru, waloru, kompozycji, anatomi (to że robisz ćwiczenia nie znaczy że masz opanowaną teorie)

czy kiedykolwiek analizowałeś to na co patrzysz i zastanawiałeś sie dlaczego?

zainwestowałeś w jakąś książke w temacie który cie interesuje?

 

pytań można mnożyć

 

moim zdaniem jeśli chce się iść do przodu trzeba się poniekąd studiować a nie jedynie robić ćwiczenia i oglądać filmiki

Napisano

mnie dziwi że można tych linków nie znać.

 

co do książek to w zależności jak wielkim fanem danego artysty jesteś można zakupić artbook

tu np. review daarkena, na kanale jest jeszcze pare

jeśli lubisz Sparth'a zainwestuj w Structure, itd.

 

jeśli chodzi o kompozycje

(framed ink)

 

są też książki Jamesa Gurney'a

color and light

i przez część uważany za mało wartościową imaginative realism - gurney opisuje w niej proces tworzenia swoich obrazów

głównie dinotopi, ale też porusza kwestie teoretyczne

 

tu masz kolejny book review z jego strony

http://gurneyjourney.blogspot.com/search/label/Book%20reviews

 

co tam jeszcze

Light - Science and Magic (An Intro to Photographic Lighting)

absolutny must have Alla Prima by Richard Schmidt

Jack_Hamm_-_Drawing_Scenery_Seascapes_And_Landscapes

Napisano

Linki znam :]

 

Co do książek, to miałam raczej na myśli jakieś nastawione na naukę concept art, digital painting, ilustracja, gdzie jest ukazany proces powstawania ( jedyne co kiedykolwiek mogłam w polskich księgarniach znaleźć, to seria lekcje rysowania i malowania fantasy wyd. Arkady )

Znasz może jakieś książki tego typu?

 

James Gurney - szukałam o nim trochę i zastanawiałam się nad książką Imaginative Realism. Warto ją kupić? Nie mogę znaleźć prezentacji na youtube, a nie chcę kupować w ciemno.

Napisano

Nie wiem, co ludziom się nie podoba w Imaginative Realism, dla mnie rewelacja, zwłaszcza dla początkujących. Może ktoś kręcił nosem, bo już wszystko co zawarte w książce widział gdze indziej, ale to nie wina książki. James Gurney jest ekspertem i przekazuje mnóstwo swojej wiedzy i procesu w jednej książce. Color and Light to samo.

Przejrzyj jego bloga, on swoje tysiące postów posegregował wg zagadnień, więc bez problemu znajdziesz dużo o książce. A jak pobłądzisz to też żadna strata bo wizyta na jego blogu to jak kąpiel w bajorze pełnym wiedzy i fascynujących ciekawostek.

Napisano

@EC

ja tylko sugeruje że może być z książki niezadowolony, mi się książka podoba

@ewichan

książek o takiej tematyce nie znam, bo nigdy nie szukałem

 

oczywiście, gdzieś tam kiedyć na conceptart.org widziałem wątek gdzie ludzie wrzucali właśnie tytuły typu

character design bla bla bla, takie książki istnieją, najczęściej dotyczą jednak wąskiego tematu

 

 

cd. w twojej teczce nie będę tu spamu robił.

Napisano

@takashmen: Dzięki za aktywność w wątku. ;) Wpis Telthony na blogu coś racji ma, aczkolwiek głupi nie jestem i doskonale wiem, że trzeba na niego (tj. Fenga) patrzeć z przymrużeniem oka. Sam jednak nie zaprzeczysz, że lepiej oglądać Fenga, niż nic, prawda? ;) Poza tym, widziałem już pół Youtube'a, jeśli chodzi o digital painting, więc doskonale wiem, że nie samym Fengiem DP żyje. ;)

z tego co piszesz, że ćwiczysz anatomie i rysunek z natury wnioskuje że robisz to wszystko bezmyślnie/mechanicznie
Absolutnie nie. Przy tworzeniu każdej grafiki zastanawiam się nad trójwymiarowością malowanego obiektu, rysując postacie zawsze interpretuję układ kości i mięśni danego ciała i analizuję, czy gdzieś nie przesadziłem itd. Nie rysuję byle rysować.

malujesz z natury też?co rozumiesz przez ćwiczenia anatomii?
Tak, maluję z natury też, choć zawsze mam poczucie winy, że za mało. Odnoszę wrażenie, że rysunków z natury nigdy nie jest za wiele.

Ćwiczenia z anatomii, czyli rysowanie ludzi z natury, głównie domowników, choć czasem biorę szkicownik do pociągu i skrobię luźne, szybkie szkice, choć to też chyba zbyt rzadko... Poza tym uczyłem się anatomii z książek Bridgmana, Loomisa i Simblet.

Problem w tym, że trzeba słono płacić za te książki. :/

czy nie warto wyjść w plener, ze szkicownikiem akwarela czy czym tam chcesz

czy posiadasz wiedze teoretyczną na temat

perspektywy, koloru, waloru, kompozycji, anatomi (to że robisz ćwiczenia nie znaczy że masz opanowaną teorie)

czy kiedykolwiek analizowałeś to na co patrzysz i zastanawiałeś sie dlaczego?

zainwestowałeś w jakąś książke w temacie który cie interesuje?

Odpowiedź na wszystkie te pytania znajdziesz wyżej. ;)

 

Wychodzi na to, że więcej muszę wykonywać prac z natury. Za bardzo przykleiłem się do komputera i tabletu. Trzeba odświeżyć szkicowniki, bo od dobrych dwóch tygodniu w kółko tablet męczę...

Próbowałem ostatnio namalować kilka krajobrazów, ale kompletnie mi to nie wychodzi. Myślicie, że malowanie krajobrazów ze zdjęć jest dobre na początek, czy lepiej od razu wziąć szkicownik i ruszać w świat?

Napisano

Mam takiego WIPa:

Demon.jpg

 

I w związku z nim pytanie - jak sprawić, żeby malowany potwór sprawiał wrażenie olbrzymiego kolosa? Przejrzałem kilka grafik z namalowanymi olbrzymami, ale nie potrafię zrozumieć, co powoduje wrażenie, że potwór wygląda gigantycznie (przeglądane grafiki malowane były w podobnej perspektywie)? Próbowałem domalować jakieś wieżyczki w jego rękach i inne wielkie obiekty, ale wygląda wtedy, jakby trzymał zabawki. :D

Napisano

Widzę, że nie ma chętnych do pomocy, więc odłożę poprzednią grafikę na później i dalej poprowadzę monolog. :P

Wrzucam cyborga po przejściach namalowanego dzisiaj:

Cyborgkolejny.jpg

 

Pozdrawiam! :)

Napisano

kolorki w cyborgu fajne, ale na tym się kończy fajność

bo nie widzę jakby kontrukcji co za tym idzie możliwości istnienia takiej maszyny

do tego narysowłeś go płasko, strasznie płasko, mam wrażenie że jego prawa ręka jest przed korpusem

obie ręce sa wtrenderowane tak samo, bebechy na szyi mają taki sam walor jak zbroja ręki

 

co do twojego wcześniejszego pytania

to możesz zrobć tak jak chciałeś, że ma coś w rękach

możesz dodac mu nogi i wrzucić na płaski tren z uciekającymi ludźmi

możesz postawić go wśróg ruin i teksturą np. cegieł pokazać skale, albo ludźmi, czy drzewami,

możesz też zmienić prespektywe

linia horyzontu na poziomie człowieka, albo nawet żabia

 

rozwiązań jest masa

 

PS. nie spinaj się i nie wrzucaj ludzią że nic nie piszą, nikogo to nie przekona do pisania :)

Napisano
bo nie widzę jakby kontrukcji co za tym idzie możliwości istnienia takiej maszyny
Transformery są kompletnie niedorzeczne, a mają rzeszę fanów, więc nie uważam, by tylko maszyny mające możliwość istnienia pod względem konstrukcji mogły się ludziom podobać. ;) Ta grafika to tylko szybcioch dla eksperymentu. ;) Dzięki za komentarz.

 

I dzięki za rady odnośnie poprzedniej grafiki. Postaram się z nich skorzystać. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności