Jump to content

Animacja 3D: Koncepcja Zagospodarowania Placu Defilad w Warszawie


Recommended Posts

Posted (edited)

GW.jpg

 

plac%20def.jpg

 

 

Chyba nastał dobry moment aby wrzucić na forum dość kontrowersyjny temat, który dzielił nie tylko nasze władze ale i opinie publiczną. Każy oceniał projekt z własnego punktu widzenia, a było ich wiele. Nową koncepcję oceniano jako wydarzenie polityczne, jako rozwiązacie urbanistyczne, jako projekt architektoniczny, jako wizję GSZ Studio, czy też pod kątem czysto estetycznym mających spełnić oczekiwania mieszkańców Warszawy. Były i opinie dotyczące realizacji animacji pod kątem technicznym, czyli to co bezpośrednio dotyczyło mojej pracy. Wstępnym załżeniem było stworzenie schematycznej animacji nie pokazującej detalu, jednak przy współpracy z GSZ Studio animację wzbogacono o wizjonerską zabudowę Placu Defilad, czyli jak mogłaby, ale nie koniecznie musi wyglądać. Biorąc pod uwagę wszytskie założenia projektu jak np. wysokości gabaryty, przeznaczenie budowli, powstałą finalna animacja która ukazała się w marcu 2009r. Przy pracach związanych z przygotowaniem sceny 3D oraz wykonaniu wizualizacji brało udział wielu zdolnych ludzi, z którymi już w wiekszości nie mam przyjemnośći pracować.

Jeśli chodzi o modeling i teksturing, moim zadaniem było wykonanie dalekiego planu miasta, model parku, adaptacja przygotowanego modelu na potrzeby animacji, uzbrajając go w detal, oraz dopracowanie tekstur.Ponadto byłem odpowiedzialny za wszelkie elementy animowane czyli np. auta, ludzie, fontanny jak i postprodukcje wraz z efektami audio.

Jest to moja druga komercyjna animacja jaką wykonałem w GSZ Studio po 12mies pracy, ale i tak naprawdę druga w życiu. Wcześniej zajmowałem się projektowaniem sklepów. To tyle na dziś, chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

Zapraszam do zapoznania się z informacjami jakie znajdziecie w poniższych linkach.

Jestem ciekaw waszych opinii.

 

 

 

 

 

Linki:

 

 

Animacja w pełnej rozdzielczości 720x576

 

 

Animacja na stronie miasta stołecznego Warszawy

 

 

Więcej o projekcie w Faktach TVN

 

 

Więcej wizualizacji oraz sporo gorących opinii na portalu Bryła

 

 

Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy, gdzie możecie poczytać o głównych założeniach planu

Edited by mjasinski
bład w tytule
  • Like 1
  • Confused 1
  • Replies 22
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

hej!

 

Miałem okazje już widzieć tę animację spory czas temu i wywarła na mnie ogromne wrażenie. Pozwól że nie będę się może skupiał na aspekcie architektoniczno-urbanistycznym rozwiązań a raczej na technicznej części. Oczywiście chylę czoła przy takim projekcie, a jako że nie zwykłem krytykować ludzi zdecydowanie bieglejszych w tej dziedzinie ode mnie chciałbym tylko zadać garstkę może się wydawać banalnych ale dla mnie interesujących pytań:

1. Czy jesteś w stanie powiedzieć ilu ludzi pracowało nad tym projektem (w sferze 3d)?

2. Jaki czas zajęło przygotowanie całej animacji (jesli to możliwe to w rozbiciu na poszczególne etapy)?

3. Jakie sprzęty udźwignęły taką scenę (czy była to jedna scena czy momentami tylko fragmenty?)?

4. Na jaki renderer się zdecydowaliście?

5. To pytanie w sumie nie wiem czy powinno paść, bo ponoć dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :), ale zaryzykuję - jakiej wielkości budżet pochłania takie dzieło?

 

Pytania mogą wydać się przyziemne ale taki już jestem że interesują mnie takie rzeczy. Mam nadzieję że nikt nie będzie miał tego za złe :)

 

Jeszcze raz chylę czółko, animacja jak dla mnie bardzo intersująca.

 

Pozdrawiam!

Posted
hej!

 

Miałem okazje już widzieć tę animację spory czas temu i wywarła na mnie ogromne wrażenie. Pozwól że nie będę się może skupiał na aspekcie architektoniczno-urbanistycznym rozwiązań a raczej na technicznej części. Oczywiście chylę czoła przy takim projekcie, a jako że nie zwykłem krytykować ludzi zdecydowanie bieglejszych w tej dziedzinie ode mnie chciałbym tylko zadać garstkę może się wydawać banalnych ale dla mnie interesujących pytań:

1. Czy jesteś w stanie powiedzieć ilu ludzi pracowało nad tym projektem (w sferze 3d)?

2. Jaki czas zajęło przygotowanie całej animacji (jesli to możliwe to w rozbiciu na poszczególne etapy)?

3. Jakie sprzęty udźwignęły taką scenę (czy była to jedna scena czy momentami tylko fragmenty?)?

4. Na jaki renderer się zdecydowaliście?

5. To pytanie w sumie nie wiem czy powinno paść, bo ponoć dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :), ale zaryzykuję - jakiej wielkości budżet pochłania takie dzieło?

 

Pytania mogą wydać się przyziemne ale taki już jestem że interesują mnie takie rzeczy. Mam nadzieję że nikt nie będzie miał tego za złe :)

 

Jeszcze raz chylę czółko, animacja jak dla mnie bardzo intersująca.

 

Pozdrawiam!

 

Oczywięsie odpowiem na każde pytanie na które znam odpowiedź;)

Projekt w sumie zakończył sie niemal rok temu, gdyż animacja była gotowa na początku grudnia, jednak zostala pokazana

opini publicznej dopiero w marcu, więc nie pamiętam już dokladnie wszystkich szczegółów.

1. Przy modleowaniu pracowało podejrzewam 5-7 osób przez ok 1,5-2 mies, lecz byla to praca na etapie koncepcji z masą poprawek.

2. Po tym czasie miałem 3 miesiące na finalizacje animacji. Zakres moich obowiązków masz opisany przy opisie wątku.

Miałem oczywiści do dyspozycji kilka osób które momentami mogłem wykorzystać do np.symulacji ruchu aut czy innych czasochłonnych zajęć.

3. 19 farm; xeon 2,4 (8 rdzeni), 8GB Ramu i z 8 quadów na których pracujemy, a które wykorzystujemy poza godzinami pracy.

4. Vray

5. O budżecie nie powinienem nawet ja wiedzieć, jednak mogę powiedzieć, iż był on stosunkowo niewielki porównując go do podobnych naszych prac.

 

Kto pyta nie błądzi, odpowiadając na Twoją ostatnią wypowiedź;)

 

Dzięki za komentarz, pozdrawiam.

Posted

Witam

Ciekawe czemu tak mało postów ;)

Mnie się podoba bardzo ogrom tej wizualizacji. Gratuluję wykonania i ogarnięcia takiego zlecenia. Nie pozostaje nic jak tylko pozazdrościć;)

Są momenty w animacji które mniej mnie za serce chwytają ale przy tym ogromie pracy wiem ile jest detali, szczegółów, niuansów do dopracowania a po pewnym czasie człowiek traci dystans i trafne postrzeganie tego co jest do poprawy a co już jest ok. Przynajmniej ja tak mam :)

Co do samego prowadzenia kamery mam największe zastrzeżenia. Trochę przydługawo i odrobinę za wolno jak dla mnie. Za mało dynamiki. Muzyka też mi nie pasuje ale to takie moje subiektywne odczucia.

Generalnie kawał dobrze wykonanej pracy. Statyczne ujęcia świetne w tej rysunkowo/fotograficznej stylistyce.

Ja daję bardzo mocne ****

Pytań mam mnóstwo ale nie chciałbym nachalnie wyciągać jakieś tajniki Twojego Know-how:)

Posted

Tez mnie zastanawia czemu tak malo postow. Czy juz nikt nie docenia warsztatu i ogromu pracy przy tego typu przedsięwzięciach?

Od mojej skromnej osoby rowniez ***** z nadzieja ze troche podzielisz sie jednak swoim Know-how :)

Pozdro Marek

Great job

Posted

O stary piękne, jak dla mnie fajny koncept z tym zakryciem pajacu kultury, trzeba przykryć ten szary komunizm w końcu na żecz parków fontanni itd jak dla mnie pozytywnie. A jak już się tak ten pałac przykryje to i się go da po wolutku rozebrać :). Albo jakoś chociaz obudować. Ja bym go wogule wyburzył w końcu to nie rosja tylko polska. Projekt piękny animacja całkiem spoko. Wizki nieruchome gniota na maksa.

Posted
Witam

Ciekawe czemu tak mało postów ;)

Mnie się podoba bardzo ogrom tej wizualizacji. Gratuluję wykonania i ogarnięcia takiego zlecenia. Nie pozostaje nic jak tylko pozazdrościć;)

Są momenty w animacji które mniej mnie za serce chwytają ale przy tym ogromie pracy wiem ile jest detali, szczegółów, niuansów do dopracowania a po pewnym czasie człowiek traci dystans i trafne postrzeganie tego co jest do poprawy a co już jest ok. Przynajmniej ja tak mam :)

Co do samego prowadzenia kamery mam największe zastrzeżenia. Trochę przydługawo i odrobinę za wolno jak dla mnie. Za mało dynamiki. Muzyka też mi nie pasuje ale to takie moje subiektywne odczucia.

Generalnie kawał dobrze wykonanej pracy. Statyczne ujęcia świetne w tej rysunkowo/fotograficznej stylistyce.

Ja daję bardzo mocne ****

Pytań mam mnóstwo ale nie chciałbym nachalnie wyciągać jakieś tajniki Twojego Know-how:)

 

No widzę,że się dobrze rozumiemy. Co do Niemena to też mi tu wyjątkowo nie pasował. Ale cóż, to było bardzo ważne dla inwestora. A co do wątku to pewnie się już trochę przeżył.

Posted

wizualka jak wizualka - ot troche wieksza niz inne :) ladna ladna :)

ale koncepcja mi sie wyjatkowo nie podoba. Bardzo lubie pekin i wiem jak zachwycaj sie nim turysci. Zaslania palacu nie podoba mi sie.

ale wizuakla przednia.

Posted
wizualka jak wizualka - ot troche wieksza niz inne :) ladna ladna :)

ale koncepcja mi sie wyjatkowo nie podoba. Bardzo lubie pekin i wiem jak zachwycaj sie nim turysci. Zaslania palacu nie podoba mi sie.

ale wizuakla przednia.

 

Ja chyba nie powinienem się wypowiadać co do koncepcji ;)

Na pewno coś trzeba w końcu zrobić z tym naszym centrum. Co do Pałacu to też mi się podoba i nie wyobrażam sobie Warszawy bez niego. Przecież połowa "warszawiaków" od razu by się zgubiła. Ja w pierwszej kolejności ;)

Posted

mi by sie podobal duzy park wokol palacu. centrum przydalby sie wieksze pluca, niz ten skwerek od strony swietokrzyskiej... moglbny zostac plac konertowo/eventowy ale przydalby sie duuuuzy park. no ale cena gruntu tam jest tak duza, ze to niemozliwe pewnie. wiec beda wiezowce itp. gorzej ze juz straszy jedna niedokonczona budowa obok palacu...

Posted

Ogólnie dzięki za założenie wątku. Przyznam, że nie widziałem tego wcześniej. Jakoś w TV to przegapiłem i nie mieszkam w Warszawie.

 

I mnie również dziwi mała ilość ocen i postów w wątku. Ale być może temat w innym miejscu był wałkowany.

 

Sama wizja, futurystyczna dosyć ciekawa. Zaraz jedynie muszę pogooglać apropo tych opinii mediów dotyczących tego projektu.

Posted
Ogólnie dzięki za założenie wątku. Przyznam, że nie widziałem tego wcześniej. Jakoś w TV to przegapiłem i nie mieszkam w Warszawie.

 

I mnie również dziwi mała ilość ocen i postów w wątku. Ale być może temat w innym miejscu był wałkowany.

 

Sama wizja, futurystyczna dosyć ciekawa. Zaraz jedynie muszę pogooglać apropo tych opinii mediów dotyczących tego projektu.

 

A ja dziękuje za miłe powitanie na forum. W sumie jestem tu ciągle nowy i uczę się jeszcze kto jest kto ;)

 

Widzę, że jesteś tu głównym naczelnym wśród "rozkładówek".

Posted

Bardzo Mi sie podoba,ogrom pracy...

Zastanawiam sie jak sie robi tak duzy projekt,przy tylu budynkach itd,zeby plik duzo miejsca nie zajmowal przy tylu detalach i nie zajechal kazdego kompa.

Posted
Bardzo Mi sie podoba,ogrom pracy...

Zastanawiam sie jak sie robi tak duzy projekt,przy tylu budynkach itd,zeby plik duzo miejsca nie zajmowal przy tylu detalach i nie zajechal kazdego kompa.

O, i to jest ciekawe pytanie (dla początkujących), jak się robi coś takiego (oczywiście bez detali, bo nikt nie będzie sprzedawał swojego warsztatu). Making of please...

Posted

Animacja bardzo fajna :)

 

Jakiegoś flamewara nie chcę zaczynać ale czy projektanci przypadkiem nie założyli zburzenia paszkwila nie z tej ziemii zwanego pałacem kultury? (który i w dzień i w nocy wygląda jak przez okno)

Posted

Witam. Fajna animacja.

 

Mieliście jakieś dokładne plany PkiN? Bo aktualnie szukam jakiś i nie moge znaleźć. Widziałem tam jakiś rzut poziomy, był on z wymiarami? Mógłbyś coś podrzucić?

Posted
Witam. Fajna animacja.

 

Mieliście jakieś dokładne plany PkiN? Bo aktualnie szukam jakiś i nie moge znaleźć. Widziałem tam jakiś rzut poziomy, był on z wymiarami? Mógłbyś coś podrzucić?

 

Witam. Nie pamiętam dokładnie czy wykorzystany podkład był dokładnie zwymiarowany, jednak Pałac był traktowany dość schematycznie i korzystaliśmy raczej z ogólnie dostępnych info. W sumie ten temat niedawno zarchiwizowałem ale jesi wpadnie mi w oko coś co mogłoby Cię zainteresować, dam znać.

Posted
Bardzo Mi sie podoba,ogrom pracy...

Zastanawiam sie jak sie robi tak duzy projekt,przy tylu budynkach itd,zeby plik duzo miejsca nie zajmowal przy tylu detalach i nie zajechal kazdego kompa.

 

Generalnie geometria musi ważyć dużo przy takich scenach. Ważne jest jednak aby rozsądnie nią dysponować. Ta scena składała się z niemal 50 xrefów po to by wygaszać to czego nie widać w danej kamerze no i żeby wogóle jakoś pracować.

Ja często główną scenę mam "pustą" jedynie podpinając xrefy. Służy mi ona do wprowadzania ustawień oraz czasami dorzucam jeszcze światła, wszelkie modyfikacje modelu raczej nie wchodzą w grę.

Niestety nie zawsze jest czas na idealną optymalizację wszystkich obiektów jednak warto poświęcić dzień, aby animacja liczyła się o kilka dni krócej, a często się liczy przecież kilka razy wprowadzając poprawki. Warto o ty więc pamiętać. No i używaj proxów, gdzie się da przy powtarzających się kopiach obiektów. Pamiętaj że złożony obiekt widziany z bliska możesz zastąpić uproszczonym z dalszego ujęcia. Nikt nie zauważy, że nie ma tam np. kwiatka ze 100tys poly, który i tak ma wielkość 2 pikseli w locie ptaka.

Renderzysz wszystko w kilku passach; teren główny, ludzie z autami, niebo.

Czasami teren daleki możesz policzyć oddzielnie. Jeśli zabierasz się za większy projekt warto od razu pomyśleć nad strukturą zamiast póżniej męczyć się z rozdzielaniem wszystkiego na xrefy i szukaniem przez co się render wywala, a jeśli masz zatwierdzone kamery nie modeluj miasta czy drzew po horyzont, jeśli ich nie ujrzysz w kadrze.

To takie dość banalne i podstawowe uwagi, ale patrząc w przeszłość sam o tym nie wiedziałem niespełna dwa lata temu, więc mam nadzieję że Ci jednak pomogłem ;) Pozdrawiam

  • Like 1
Posted

Marku swietna robota. Szkoda ze nieraz mamy malo czasu na te animacje, moze by sie cos fajniejszego zrobilo. Nastepna animacie po godzinach masz ze mna robic - co dwoch to nie jeden. Scenariusz juz jest, wiec pomysl o tym, a nie tylko klocki lego ukladamy (czytaj budynki) pozdro Jacek

Posted

***** Gratuluję ogarnięcia takiego rozmachu. Ten kto nie próbował robić takich ujęć nie wie ile to pracy. Przyjemnie oglądać i słuchać.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy