Napisano 20 Styczeń 201015 l O to takie moje początki z rysunkiem, bardzo mi zależy na szerej krytyce, dobrej radzie, zebym mogla sie rozwijac :) Z góry dziękuje Loomis Z natury Burne Hogarth i cos tam dziwnego Prosze o rady :) Edytowane 14 Czerwiec 201113 l przez Nata
Napisano 22 Styczeń 201015 l Autor Kilka szkiców.... Krytyka mile widziana :) Edytowane 22 Styczeń 201015 l przez Nata
Napisano 22 Styczeń 201015 l jak rysujesz studium oka to rysuj oba wtedy. Przy rysowaniu całej twarzyczki oczy nie będą tracić osi, po prostu będziesz to już umiała. Zaoszczędzi ci czasu :) pozdro i wrzucaj więcej
Napisano 22 Styczeń 201015 l Autor Oooo dzięki super :DDD Ktoś napisal :D To wrzucam, zaraz sie wezme za te oczy jak mowisz dzięeeeki :D
Napisano 22 Styczeń 201015 l Autor No to te ooooczyy Staralam sie robic z lusterka i bardziej juz wykrzywic sie nie moglam :D I proosze Was o jakieś rady, przygotowywuję się pod kątem asp dlatego to wazneee :D Edytowane 22 Styczeń 201015 l przez Nata
Napisano 23 Styczeń 201015 l Stawiaj pewniejsze kreski, zaczynaj luźno i linearnie no i już na początku: Unikaj sianowatego szkicowania, niech każdy kierunek kreski bedzie umotywowany bryłą. No i zaczynaj szybkimi szkicami, kilkosekundowymi a potem to samo próbuj rysować coraz dokładniej polegając na zaobserwowanych punktach charakterystycznych, relacjach, proporcjach. Powodzenia na asp, trzymam kciuki i obserwuje uważnie postępy. ;) PS. Co do anatomii to idziesz w dobrym kierunku.
Napisano 23 Styczeń 201015 l weś sobie zdjęcia z trudniejszymi skrótami żeby opanować rotacje głowy jesli chodzi o siankowatość to jednym sposobem aby tego uniknąć to ćwiczy rękę na dużym formacie w tym roku chcesz isc na asp czy za rok i jaki kierunek i gdzie ? :)
Napisano 23 Styczeń 201015 l Autor Oooo dziękuje Wam, bardzo cenne rady :D Zaraz się biore za mazianie, porobie fotki i powrzucam pare prac w większym formacie ;d W następnym roku bede startowac do Gdanska na architekturę wnętrz ;) Jeszcze jestem w drugiej liceum
Napisano 23 Styczeń 201015 l jak masz ambicje na wszelakie ASP to zrezygnuj z pracy na zdjęciach. Chłopy się od razy zorientują i po ptokach. A cóż mogę mądrego powiedzieć : od ogółu do szczegółu
Napisano 23 Styczeń 201015 l Potencjal na pewno widac i zycze sukcesow, ale ja sie nie wypowiadam bo sie 3 razy na asp nie dostalem... i w sumie to dobrze ze tak wyszlo.
Napisano 23 Styczeń 201015 l Autor 4 sekundówki, nie wiem czy o to chodzilo bo zdecydowanie nie wyszly ;P
Napisano 23 Styczeń 201015 l Co do tych szybkich szkiców dłoni, dobrze to określił Thx: A cóż mogę mądrego powiedzieć : od ogółu do szczegółu Wyjdź od prostych kształtów, np budowanych na nieregularnych elipsach, lub innych i buduj szybko forme z zachowaniem proporcji. Teraz niepotrzebnie zaczęłaś szukać detali. Martwa natura i postaci ciekawie się prezentują. Edytowane 23 Styczeń 201015 l przez Paweł Kaczmarczyk
Napisano 23 Styczeń 201015 l Autor Oczywiście ze z linijka :D To takie zadanko na asp gdanskie ;) w sumie to nie wiem nawet czy dobrze wykonalam zarraz znajde tresc do niego I przy okazji to jest na a3 dlatego w niektorych miejscach takie przeklejone. Od nastepnego roku zapisze się na jakies zajęcia przygotowywujace, narazie kombinuje sama :D Szkice dorzuce wieczorem, jak ich na spokojnie natworze duuuzo :D
Napisano 23 Styczeń 201015 l weś sobie zdjęcia z trudniejszymi skrótami żeby opanować rotacje głowy epickie :) nie maluj wszystkiego tak samo. uchwyc wazniejsze elmenty i mniej istotne, inaczej powstanie siatka jak z modelu 3d, bo wszystko bedzie rownie silną kreską.
Napisano 24 Styczeń 201015 l ... a teraz ładuj jeszcze równocześnie plamy, płaszczyzny - konstruuj nimi bryły, światło i przestrzeń...
Napisano 27 Styczeń 201015 l Oczywiście ze z linijka :D To takie zadanko na asp gdanskie ;) w sumie to nie wiem nawet czy dobrze wykonalam zarraz znajde tresc do niego Jest napisane - proszę narysować co ujrzał reżyser - więc narysowałbym aktorów grających w tej scenerii :) Ale jest oczywiste, że na ASP bym się nie dostał, więc mnie nawet nie słuchaj :P
Napisano 27 Styczeń 201015 l Jest napisane - proszę narysować co ujrzał reżyser - więc narysowałbym aktorów grających w tej scenerii :) Ale jest oczywiste, że na ASP bym się nie dostał, więc mnie nawet nie słuchaj :P A kto wie, czy tenze rezyser nie byl na dropsach, wtedy poza aktorami moglby widziec jeszce smerfy. Wiec mzoe twoj pomysl okazal by sie trafem w 10'tke ;)
Napisano 27 Styczeń 201015 l Autor Z tego co wiem na specjalistycznym nawet trzeba używać linijki ;P A co do tych aktorów czy smerfów to do tego zdania nie są chyba potrzebni, tak mi sie wydaje :D
Napisano 11 Luty 201015 l Autor Grafika/architektura, to mi się co chwile zmienia, teraz bardziej chcialabym na grafike ale nie wiem jak pod tym katem mam cwiczyc? Jeszcze mam pytanie jak nalezy cieniować zeby bylo widac ze to bryła? u mnei wszystko jakos plasko wyglada...
Napisano 11 Luty 201015 l Yyy, ja cieniuję mocno tam, gdzie trzeba mocno, czasem (często ze zdjęcia) twarz bywa sztucznie/źle oświetlana i wtedy sam odnajduję wartości i zwiększam kontrast ołówkiem. Musisz przestudiować obiekt zainteresowania. No ale wracając do meritum - looknij sobie na to http://gurneyjourney.blogspot.com/2009/03/plane-heads.html pozdrawiam
Napisano 11 Luty 201015 l Jest tez metoda Reilly'ego, z tym ze jesli juz zaczniesz ja stosowac, zachowaj ja dla siebie. "Nasi" sa "wrogo" nastawieni do tego co zachodnie ;) Edytowane 11 Luty 201015 l przez ICE
Napisano 12 Luty 201015 l Jeszcze mam pytanie jak nalezy cieniować zeby bylo widac ze to bryła? u mnei wszystko jakos plasko wyglada... światłocień jest modyfikowany: - przez to czy dana bryła jest w twoim focus poincie - bo jeśli nie jest - możesz światłocień traktować bardziej płasko. Tak samo jeśli dana bryła (część ciała) jest dalej. Popatrz na jakieś koncepty - zobacz jak płasko są czasami malowane np. nogi odstawione w tył w porównaniu do nóg z przodu. Często robi się dalsze części ciała ciemniejsze. Np http://digilander.libero.it/godzillas/Vallejo/1977/Boris%20Vallejo%20-%201977%20-%20Conan%20the%20wanderer.jpg Często powierzchnie które widzi się pod kątem (boki walca np) robi się ciemniejsze - wyobraź sobie jakbyś miała na czole słabą lampkę. Dodatkowo - refleksy świetlne które naprawdę znakomicie wydobywają bryłę. Dokładniej: skóra np nie jest najjaśniejsza w pełnym świetle - najjaśniejsze punkty są tam gdzie skóra odbija światło. Popatrz tutaj http://www.showimg.com/ad/Juliette_Aristides_paintging_wallpaper/big/1440_Aristides_012_Mary(1).jpg Tam są pewne miejsca zrobione białym pastelem delikatnie - to właśnie odbicia światła. Albo tu - najlepiej to widać na ciemnej skórze http://www.artrenewal.org/artwork/392/1392/7319/the_boxer-large.jpg
Napisano 12 Luty 201015 l Boris Vallejo pikne kobitki malowal :D http://gurneyjourney.blogspot.com/search/label/Lighting Swoja droga, ostatnio robilem ciekawe choc troche żmudne cwiczonko (z okolo godziny powinno wyjsc, nie wiecej). Bierzesz kartke A4, przedzielasz na 20 rownych czesci (polecam przy okazji nie uzywac linijki :D) I od prawej do lewej (czy na odwrot. bez roznicy) zamalowujesz ów paski od jak najciemniejszego jaki tylko mozesz z olowka wycisnac do komplenie niezamalowanego paska na przeciwnym koncu kartki. Powinna wyjsc pelna skala szarosci ^^ pozdrawiam
Napisano 12 Luty 201015 l Oczywiście ze z linijka :D To takie zadanko na asp gdanskie ;) w sumie to nie wiem nawet czy dobrze wykonalam zarraz znajde tresc do niego No ale miało być co ujrzał a nie co widzi :-) ps. są błędy w tym rysunku, koło 2 słupa po prawej stronie. Edytowane 12 Luty 201015 l przez PICsell
Napisano 12 Luty 201015 l No ale miało być co ujrzał a nie co widzi :-) moze jestem tepy ale nie rozumiem xDD
Napisano 12 Luty 201015 l Znaczy co ujrzał po przesiadce w punkt B. Język plata figle :D. http://img138.imageshack.us/img138/9854/beztytuu1h.jpg http://img37.imageshack.us/img37/9867/hjghjgh.jpg Edytowane 12 Luty 201015 l przez PICsell
Napisano 12 Luty 201015 l ja mam czesto problem z wyrazeniem siebie (xP) wiec spoks mi to nie przeszkadza :D a .. faktycznie nie zwrocilem uwagi na to ze nie ten punkt widzenia naszkicowal :D
Napisano 12 Luty 201015 l Autor Jest tez metoda Reilly'ego, z tym ze jesli juz zaczniesz ja stosowac, zachowaj ja dla siebie. "Nasi" sa "wrogo" nastawieni do tego co zachodnie ;) Nie moge nic w necie na ten temat znalezc, moze powiesz kilka zdan na ten tamt? gutekfiutek - wielkei dzieki szczegolnie za przyklady juz zaczynam rozumiec, zaraz sie biore za to :D Boris Vallejo pikne kobitki malowal :D http://gurneyjourney.blogspot.com/search/label/Lighting Swoja droga, ostatnio robilem ciekawe choc troche żmudne cwiczonko (z okolo godziny powinno wyjsc, nie wiecej). Bierzesz kartke A4, przedzielasz na 20 rownych czesci (polecam przy okazji nie uzywac linijki :D) I od prawej do lewej (czy na odwrot. bez roznicy) zamalowujesz ów paski od jak najciemniejszego jaki tylko mozesz z olowka wycisnac do komplenie niezamalowanego paska na przeciwnym koncu kartki. Powinna wyjsc pelna skala szarosci ^^ pozdrawiam Taaak to ćwiczenie tez zaraz koneicznie wykonam :D I dzięki za stronkę No ale miało być co ujrzał a nie co widzi :-) ps. są błędy w tym rysunku, koło 2 słupa po prawej stronie. Nie rozumiem ale chyba rezygnuje z architektury, będę próbwać na grafikę, ale bardziej mi zależy żeby się poprostu robić to co lubię :) I oczywiście całej reszcie za rady też bardzo dziekuje ;)
Napisano 12 Luty 201015 l Obawiam sie iz tego cie tylko w stanach naucza. sam staralem sie to rozgryzc ale jakos srednio mi to wychodzilo. Jedyny wniosek do ktorego doszedlem to: do cast shadow uzywaja ostrych krawedzi a core shadow traktuja srednio miekko. Narzedzie to koniecznie Conte: 2B i 1710B
Napisano 12 Luty 201015 l http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14035 może ktoś wcześniej już to wkleił?
Napisano 13 Luty 201015 l Obawiam sie iz tego cie tylko w stanach naucza. sam staralem sie to rozgryzc ale jakos srednio mi to wychodzilo. Jedyny wniosek do ktorego doszedlem to: do cast shadow uzywaja ostrych krawedzi a core shadow traktuja srednio miekko. Narzedzie to koniecznie Conte: 2B i 1710B A wiesz że ta stylizacja daleko bardziej mi się podoba niż babeczka którą wkleiłeś swego czasu jako przykład w swojej teczce ? :) Ma to charakter jakiś przynajmniej. Co do cieni - hmm - no tak na logikę... Ostrzejsze krawędzie przy dużych kontrastach, słabsze przy mniejszych ? No i pewnie przy świetle punktowym inaczej to będzie wyglądać niż przy rozproszonym... Nie wiem, tak gdybam :)
Napisano 13 Luty 201015 l etam moja taka wszyla z czytego przypadku i nie byla rasowa, wiec nie traktowal bym jej jako przyklad :P Cwicz Nata cwicz, dobrze ci idzie.
Napisano 13 Luty 201015 l Dziwne skojarzenie mam ale przypomina mi to efekt wyostrzania w PS. Generalnie w obszarach gdzie występuje kontrast ten filtr to jeszcze bardziej podkreśla - mniej więcej. Tutaj jakby jest to stosowane ręcznie i tylko w przypadku cieni, oczywiście świadomie, nie wszędzie.
Napisano 13 Luty 201015 l Mnie się te amerykańskie szkice bardzo Stana Prokopenko przypominają :). Osobiście mnie się to bardzo podoba. Nata fajnie, tylko 2 palce mi się takie gumowe przy końcach wydają, ale może tylko mnie się tak zdaje :). pozdrawiam
Napisano 14 Luty 201015 l Joel, bo Stan Prokopenko od ponad 7 lat siedzi u Wattsa i juz tam naucza ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto