Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

O to takie moje początki z rysunkiem, bardzo mi zależy na szerej krytyce, dobrej radzie, zebym mogla sie rozwijac :)

 

Z góry dziękuje

 

beztytuu1h.jpg

 

 

Loomis

beztytuu2qn.jpg

 

 

Z natury

beztytuu3.jpg

 

beztytuu5t.jpg

 

beztytuu4sx.jpg

 

beztytuu6d.jpg

 

 

Burne Hogarth

beztytuu7s.jpg

 

beztytuu8l.jpg

 

 

i cos tam dziwnego

bvbvbvb.jpg

 

Prosze o rady :)

Edytowane przez Nata
  • Odpowiedzi 292
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak rysujesz studium oka to rysuj oba wtedy. Przy rysowaniu całej twarzyczki oczy nie będą tracić osi, po prostu będziesz to już umiała. Zaoszczędzi ci czasu :)

pozdro i wrzucaj więcej

Napisano (edytowane)

No to te ooooczyy

Staralam sie robic z lusterka i bardziej juz wykrzywic sie nie moglam :D

 

I proosze Was o jakieś rady, przygotowywuję się pod kątem asp dlatego to wazneee :D

 

oczkas.jpg

Edytowane przez Nata
Napisano

Stawiaj pewniejsze kreski, zaczynaj luźno i linearnie no i już na początku: Unikaj sianowatego szkicowania, niech każdy kierunek kreski bedzie umotywowany bryłą. No i zaczynaj szybkimi szkicami, kilkosekundowymi a potem to samo próbuj rysować coraz dokładniej polegając na zaobserwowanych punktach charakterystycznych, relacjach, proporcjach. Powodzenia na asp, trzymam kciuki i obserwuje uważnie postępy. ;)

 

PS. Co do anatomii to idziesz w dobrym kierunku.

Napisano

weś sobie zdjęcia z trudniejszymi skrótami żeby opanować rotacje głowy

jesli chodzi o siankowatość to jednym sposobem aby tego uniknąć to ćwiczy rękę na dużym formacie

 

w tym roku chcesz isc na asp czy za rok i jaki kierunek i gdzie ? :)

Napisano

Oooo dziękuje Wam, bardzo cenne rady :D

 

Zaraz się biore za mazianie, porobie fotki i powrzucam pare prac w większym formacie ;d

W następnym roku bede startowac do Gdanska na architekturę wnętrz ;)

Jeszcze jestem w drugiej liceum

Napisano

jak masz ambicje na wszelakie ASP to zrezygnuj z pracy na zdjęciach. Chłopy się od razy zorientują i po ptokach. A cóż mogę mądrego powiedzieć : od ogółu do szczegółu

Napisano

Potencjal na pewno widac i zycze sukcesow, ale ja sie nie wypowiadam bo sie 3 razy na asp nie dostalem... i w sumie to dobrze ze tak wyszlo.

Napisano (edytowane)

Co do tych szybkich szkiców dłoni, dobrze to określił Thx:

A cóż mogę mądrego powiedzieć : od ogółu do szczegółu

 

Wyjdź od prostych kształtów, np budowanych na nieregularnych elipsach, lub innych i buduj szybko forme z zachowaniem proporcji. Teraz niepotrzebnie zaczęłaś szukać detali. Martwa natura i postaci ciekawie się prezentują.

Edytowane przez Paweł Kaczmarczyk
Napisano

Oczywiście ze z linijka :D To takie zadanko na asp gdanskie ;)

w sumie to nie wiem nawet czy dobrze wykonalam zarraz znajde tresc do niego

I przy okazji to jest na a3 dlatego w niektorych miejscach takie przeklejone.

Od nastepnego roku zapisze się na jakies zajęcia przygotowywujace, narazie kombinuje sama :D

 

hjghjgh.jpg

 

Szkice dorzuce wieczorem, jak ich na spokojnie natworze duuuzo :D

Napisano
weś sobie zdjęcia z trudniejszymi skrótami żeby opanować rotacje głowy

epickie :)

 

nie maluj wszystkiego tak samo. uchwyc wazniejsze elmenty i mniej istotne, inaczej powstanie siatka jak z modelu 3d, bo wszystko bedzie rownie silną kreską.

Napisano

skup sie na proporcjach jak rysujesz bo one troche leza...

Napisano
Oczywiście ze z linijka :D To takie zadanko na asp gdanskie ;)

w sumie to nie wiem nawet czy dobrze wykonalam zarraz znajde tresc do niego

 

Jest napisane - proszę narysować co ujrzał reżyser - więc narysowałbym aktorów grających w tej scenerii :)

Ale jest oczywiste, że na ASP bym się nie dostał, więc mnie nawet nie słuchaj :P

Napisano
Jest napisane - proszę narysować co ujrzał reżyser - więc narysowałbym aktorów grających w tej scenerii :)

Ale jest oczywiste, że na ASP bym się nie dostał, więc mnie nawet nie słuchaj :P

 

A kto wie, czy tenze rezyser nie byl na dropsach, wtedy poza aktorami moglby widziec jeszce smerfy.

 

Wiec mzoe twoj pomysl okazal by sie trafem w 10'tke ;)

Napisano

Z tego co wiem na specjalistycznym nawet trzeba używać linijki ;P

 

A co do tych aktorów czy smerfów to do tego zdania nie są chyba potrzebni, tak mi sie wydaje :D

Napisano

Grafika/architektura, to mi się co chwile zmienia, teraz bardziej chcialabym na grafike ale nie wiem jak pod tym katem mam cwiczyc?

 

Jeszcze mam pytanie jak nalezy cieniować zeby bylo widac ze to bryła? u mnei wszystko jakos plasko wyglada...

Napisano (edytowane)

Jest tez metoda Reilly'ego, z tym ze jesli juz zaczniesz ja stosowac, zachowaj ja dla siebie. "Nasi" sa "wrogo" nastawieni do tego co zachodnie ;)

Edytowane przez ICE
Napisano

Jeszcze mam pytanie jak nalezy cieniować zeby bylo widac ze to bryła? u mnei wszystko jakos plasko wyglada...

 

 

światłocień jest modyfikowany:

- przez to czy dana bryła jest w twoim focus poincie - bo jeśli nie jest - możesz światłocień traktować bardziej płasko. Tak samo jeśli dana bryła (część ciała) jest dalej. Popatrz na jakieś koncepty - zobacz jak płasko są czasami malowane np. nogi odstawione w tył w porównaniu do nóg z przodu.

Często robi się dalsze części ciała ciemniejsze.

Np http://digilander.libero.it/godzillas/Vallejo/1977/Boris%20Vallejo%20-%201977%20-%20Conan%20the%20wanderer.jpg

 

Często powierzchnie które widzi się pod kątem (boki walca np) robi się ciemniejsze - wyobraź sobie jakbyś miała na czole słabą lampkę.

 

Dodatkowo - refleksy świetlne które naprawdę znakomicie wydobywają bryłę. Dokładniej: skóra np nie jest najjaśniejsza w pełnym świetle - najjaśniejsze punkty są tam gdzie skóra odbija światło.

Popatrz tutaj

http://www.showimg.com/ad/Juliette_Aristides_paintging_wallpaper/big/1440_Aristides_012_Mary(1).jpg

Tam są pewne miejsca zrobione białym pastelem delikatnie - to właśnie odbicia światła.

Albo tu - najlepiej to widać na ciemnej skórze

http://www.artrenewal.org/artwork/392/1392/7319/the_boxer-large.jpg

Napisano

Boris Vallejo pikne kobitki malowal :D

 

http://gurneyjourney.blogspot.com/search/label/Lighting

 

Swoja droga, ostatnio robilem ciekawe choc troche żmudne cwiczonko (z okolo godziny powinno wyjsc, nie wiecej).

Bierzesz kartke A4, przedzielasz na 20 rownych czesci (polecam przy okazji nie uzywac linijki :D) I od prawej do lewej (czy na odwrot. bez roznicy) zamalowujesz ów paski od jak najciemniejszego jaki tylko mozesz z olowka wycisnac do komplenie niezamalowanego paska na przeciwnym koncu kartki. Powinna wyjsc pelna skala szarosci ^^

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)
Oczywiście ze z linijka :D To takie zadanko na asp gdanskie ;)

w sumie to nie wiem nawet czy dobrze wykonalam zarraz znajde tresc do niego

 

No ale miało być co ujrzał a nie co widzi :-)

 

ps. są błędy w tym rysunku, koło 2 słupa po prawej stronie.

Edytowane przez PICsell
Napisano

ja mam czesto problem z wyrazeniem siebie (xP) wiec spoks mi to nie przeszkadza :D

 

a .. faktycznie nie zwrocilem uwagi na to ze nie ten punkt widzenia naszkicowal :D

Napisano
Jest tez metoda Reilly'ego, z tym ze jesli juz zaczniesz ja stosowac, zachowaj ja dla siebie. "Nasi" sa "wrogo" nastawieni do tego co zachodnie ;)

 

Nie moge nic w necie na ten temat znalezc, moze powiesz kilka zdan na ten tamt?

 

gutekfiutek - wielkei dzieki szczegolnie za przyklady juz zaczynam rozumiec, zaraz sie biore za to :D

 

Boris Vallejo pikne kobitki malowal :D

 

http://gurneyjourney.blogspot.com/search/label/Lighting

 

Swoja droga, ostatnio robilem ciekawe choc troche żmudne cwiczonko (z okolo godziny powinno wyjsc, nie wiecej).

Bierzesz kartke A4, przedzielasz na 20 rownych czesci (polecam przy okazji nie uzywac linijki :D) I od prawej do lewej (czy na odwrot. bez roznicy) zamalowujesz ów paski od jak najciemniejszego jaki tylko mozesz z olowka wycisnac do komplenie niezamalowanego paska na przeciwnym koncu kartki. Powinna wyjsc pelna skala szarosci ^^

 

pozdrawiam

 

Taaak to ćwiczenie tez zaraz koneicznie wykonam :D

I dzięki za stronkę

 

No ale miało być co ujrzał a nie co widzi :-)

 

ps. są błędy w tym rysunku, koło 2 słupa po prawej stronie.

 

Nie rozumiem ale chyba rezygnuje z architektury, będę próbwać na grafikę, ale bardziej mi zależy żeby się poprostu robić to co lubię :)

 

 

I oczywiście całej reszcie za rady też bardzo dziekuje ;)

Napisano

Obawiam sie iz tego cie tylko w stanach naucza. sam staralem sie to rozgryzc ale jakos srednio mi to wychodzilo. Jedyny wniosek do ktorego doszedlem to: do cast shadow uzywaja ostrych krawedzi a core shadow traktuja srednio miekko.

Narzedzie to koniecznie Conte: 2B i 1710B

Napisano
Obawiam sie iz tego cie tylko w stanach naucza. sam staralem sie to rozgryzc ale jakos srednio mi to wychodzilo. Jedyny wniosek do ktorego doszedlem to: do cast shadow uzywaja ostrych krawedzi a core shadow traktuja srednio miekko.

Narzedzie to koniecznie Conte: 2B i 1710B

 

A wiesz że ta stylizacja daleko bardziej mi się podoba niż babeczka którą wkleiłeś swego czasu jako przykład w swojej teczce ? :) Ma to charakter jakiś przynajmniej.

Co do cieni - hmm - no tak na logikę... Ostrzejsze krawędzie przy dużych kontrastach, słabsze przy mniejszych ? No i pewnie przy świetle punktowym inaczej to będzie wyglądać niż przy rozproszonym... Nie wiem, tak gdybam :)

Napisano

etam moja taka wszyla z czytego przypadku i nie byla rasowa, wiec nie traktowal bym jej jako przyklad :P

 

Cwicz Nata cwicz, dobrze ci idzie.

Napisano

Dziwne skojarzenie mam ale przypomina mi to efekt wyostrzania w PS. Generalnie w obszarach gdzie występuje kontrast ten filtr to jeszcze bardziej podkreśla - mniej więcej. Tutaj jakby jest to stosowane ręcznie i tylko w przypadku cieni, oczywiście świadomie, nie wszędzie.

Napisano

Mnie się te amerykańskie szkice bardzo Stana Prokopenko przypominają :).

Osobiście mnie się to bardzo podoba.

Nata fajnie, tylko 2 palce mi się takie gumowe przy końcach wydają, ale może tylko mnie się tak zdaje :).

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności