Skocz do zawartości

10 powodów dla których Twój render ssie


tweety

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, zapewne włożę kij w mrowisko, ale co tam:

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=2&t=845135

 

10 punktów opowiadających dlaczego kolejny Twój render ssie, jest do kitu, do bani i powinien zostać w ciemnych odmętach Twojego dysku, nie widoczny dla nikogo oprócz Twojego chomika.

 

 

1. There’s no point It doesn’t tell a story, it’s not advertising anything and it’s certainly not pretty. What exactly is the viewer getting from this? Nothing makes me close the window faster than a piece of art with no clear objective.

 

2. You use pre-made content Stock models are great for studios who want to save time and money by purchasing a pre-made model. But it has absolutely no place in your portfolio. Personally I find no pride in showing someone a render that I haven’t created entirely by myself, but that’s just me. If you don’t know how to model it, why not learn?

 

3. You’re copying something far more successful I love Wall-E as much as the next guy, but that doesn’t mean I try to mimic what a professional studio has slaved over for years on end. Why? Because unless it’s an uncanny comparison (which it won’t be) viewers will only spot it’s flaws.

 

4. You didn’t plan it on paper first It’s easy to tell when an artist failed to put their idea on paper first: it’s a confusing mess. They started with an idea, skipped the planning stage and jumped straight to their 3d program. Most artists cannot model/texture/render in 3d at the same speed as their imagination. The best thing you can do is put it on paper as soon as the idea strikes you, that way you have a reference in 2 weeks time when you’re sitting at your computer and asking, “what was I making again?”.

 

5. It’s cliche If I see another cave troll or big breasted warrior I’m going to puke. Be original and create something that everyone hasn’t already seen a thousand times.

 

6. It’s a test render Hey cool, you just got your head around the new array modifier! Don’t post it on the net. Test renders are exactly that. Tests. They are a learning experience that should remain on your hard drive.

 

7. It’s poorly lit Let me say this once and for all: Dark is not moody. If you want to create a moody atmosphere there are plenty of ways of doing it, but making your scene dimly lit is not one of them. Pick up a copy of Jeremy Birn’s Digital Lighting and Rendering to learn how to light your scene like a pro.

 

8. You don’t realise it sucks No one likes receiving bad feedback on their artwork, especially after you’ve spent weeks creating it, but to tell the hundreds of posters that they “just don’t understand it” is like throwing salt on the wound. If you want to progress as an artist you need to be able to take critiques on-board and learn from your mistakes.

 

9. It’s boring architecture Archiviz is great skill to have under your belt. There’s a lot of work available and it pays quite well, but that doesn’t mean it has to be boring and emotionless. Read my post on 10 Architectural renders that break the mold or watch Alex Roman’s amazing short The Third and the Seventh and you’ll pick up dozens of ways to make still architecture interesting.

 

10. It’s overly post-processed There’s nothing wrong with fixing the colour levels or altering the contrast in Photoshop, but when you start adding filters and chromatic aberration to hide your own incompetencies there’s a problem.

 

Oryginalny tekst ze strony blenderguru.com.

 

Ot chyba każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Zwłaszcza w nawale ostatnich samozachwytów nad swoimi pracami i kłótniami o to kto jest pro a kto lame. Taki tekst powinien dać do myślenia, zwłaszcza tym, którym wydaje się, że postawieniem kilku boxów i włączeniem GI zrobią tutaj furorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ogólnie tego gościa cale portfolio ssie, wiec bardziej biorę ten tekst jako ciekawostkę, bo wywnioskować można ze dla gościa liczy się tylko 3sevent i nikt inny, jakiś ograniczony dzieciak :)

 

"Don’t get me wrong, I love 3d art, I really do. But after spending 7 years scouring the internet for inspiration I’ve become a little bit cynical. Now when I look at 3d art, I only see it’s flaws."

http://ironbarkstudios.carbonmade.com/projects/2258570#4 phi... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam, gadanie, przecież widać, ze gościu naczytał się wywiadów z alexem roma i teraz głosi mądrości, mesjasz grafiki 3d się znalazł z bardzo słabym portfolio.

 

Początkujący może co nieco z tego wyniosą jednak tam są głownie opisane oczywiste sprawy do których i tak się większość nie dostosuje bo będzie sadziło dalej, ze ich rendery są spoko i można je pokazywać a tym samym ich bronic przed krytyka. Sa to rzeczy których się nie zmieni niestety.

A po za tym co wam szkodzi to, ze ktoś słaby pokazuje tutaj swoje cg ? po prostu wyjadacze niech tam nie wchodzą i nie łamią palców na kalwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyzej panowie napisal, jest troche prawdy w tym co napisal, ale generalnie po 7dmiu latach pracy ma sie przynajmniej ciut lepsze folio, no chyba ze faktycznie spedzil te 7 lat na szukaniu referencji i conceptow ;) tzw. concept/ref search artist ;) co tez nie zmienia faktu ze nie jest to jakims tam wyznacznikiem, bo po prostu koles moze pracowac w firemce i miec duzo fajnego stafu, ale nie moze pokazac, a w domu niechce mu sie nic robic :>

 

tak czy inaczej tekst, mozna przyjac czysto na luzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co wywlekacie jego portfolio i życiorys?

Smutna prawda jest taka że w tych punktach jest bardzo dużo racji. Jeśli chodzi o punkt nr 5, to wystarczy wejść na zbrushcentral żeby zobaczyć wojowników, ogry, orki, trolle, obcych, hulków, predatorów razy 1000, w każdej możliwej konfiguracji.

A "boring architecture" z max3d tak mnie spaczyła, ze początkowo nie miałem ochoty oglądać tego "third & seventh" nawet.

itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywlekanie jego portgoflio i zyciorysu to tak z czystego jadu i zazdrosci ;) No ale nie mozna sie z Toba rowniez nie zgodzic, mi to jeszcze jakos mocno nie przeszkadza, bo ork orkowi nie rowny i tak jest ze wszystkim, kwestia podejscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj jak ktoś krytykuje ten "artykuł" to pewnie któryś punkt zabolał. Najczęściej pewnie 2 i 3. Nie zgadzam się z punktami 8 i 10. Większość ludzi wie że ich prace sucks (ja jestem wyjątkiem), a postprocessingu nie może być za dużo, może być co najwyżej źle zrobiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie portfolio tego gościa, to wg mnie najlepsze są opinie ludzi w którzy nie tylko nie są mistrzami, ale w ogóle nie są związani z grafiką 3d. Ja jestem bardzo początkujący, ale jakiś czas temu wchodziłem na takie forum jak max3d, czy inne cg i wiele prac wydawało mi się mega wypieszczonymi kiczami, nudami, najczęsciej powalała mnie tylko "iluzyjność" tych pracek. Teraz mam inną perspektywę bo zaczynam patrzeć na to bardziej od środka i uznaję kunszt, "skillla" itp, ale jak się weźmie krok w tył to 90%to same potwory, zresztą najczęściej banalne w swoich pomysłach, samochody, czołgi - nocne mary 12 letnich chłopców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe tutaj nie chodzi o portfolio autora o nie. Ja ten tekst interpretuję jako po prostu wywleczenie na publiczne pożarcie czegoś co cię ostatnio nagminnie dzieje w świecie CG. Zero inwencji, czysty copy paste. Sam kilka punktów nie spełniam, ale przynajmniej nie pcham się na forum publiczne z każdym możliwym testem czy renderem i oczekuję siku w majty :)

 

Taki tekst na luzie jak to trafnie zauważył Klicor, ale na luzie jak w Dniu Świra: śmieszy ale po głębszym zastanowieniu coś w tym jest :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maestro101

Masz rację. Na forum rządzi fetysz skilla technicznego, ale to konieczne dla rozwoju zawodowego. Skąd wziąć tych nie związanych z grafiką 3D widzów?

 

@KLICEK

Na pewno nie 90 %. Może jakieś 50 %.

 

@tweety

Siku w majty? Jeszcze nie słyszałem o takiej reakcji na grafikę komputerową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że gdyby ten koleś zajął się własnym folio zamiast pisać takie "odkrycia", wyszłoby mu to na zdrowie. Wnosi to niewiele, znaczy jeszcze mniej. Jakby każdy robił takie listy z rzeczy, które plączą mu się pod czaszką, mielibyśmy na cgtalku zatrzęsienie takich newsów. Człowiek kiedy zaangażuje się w jakiś projekt lub poprzegląda prace innych sam zaczyna dostrzegać większość tych zjawisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to widać jak rzadko...

 

Ta dyskusja nie ma sensu. Ja nie rozumiem tych docinek. To znaczy domyślam się że źle napisałem "żadko" ale tak ogólnie nie rozumiem złośliwości. Dlaczego widać? Ortografia świadczy o tym jak często ktoś mi prawi komplementy? Ja jestem prosty chłop ze wsi, więc wprost do mnie trza walić.

 

Edit:

@Baggins

Aha. Teraz rozumiem bardziej. Uważam się bardziej za geeka jak w "The Big Bang Theory" niż nerda i szczerze mówiąc obejrzałem tylko jeden film z serii gwiezdne wojny (ten z czworonożnymi robotami).

Edytowane przez dac77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sheldon ostatnio przestaje być moim ulubionym bochaterem, pomimo ujmującej osobowości, za to że w pierwszym odcinku nowej serii olał kobietę która go potrzebowała. Zresztą to są stereotypy a ja nigdy nie potrafiłem się w nie wcisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności