Silvanus Napisano 17 Luty 2010 Share Napisano 17 Luty 2010 (edytowane) Powitać. Zakładam sobie teczkę. Wczoraj kupiłem pierwszy tablet (Wacom Bamboo Pen A6), jednocześnie spełniając swoje marzenie. Nie będę się rozpisywał, komentarze i krytyka mile widziane. :) Pozdrawiam. Edytowane 7 Październik 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 18 Luty 2010 Autor Share Napisano 18 Luty 2010 (edytowane) Nie wiem co z tłem robić. Edytowane 25 Sierpień 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mruk Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 Nie wiem co z tłem robić. Najlepiej je malować. Na początek polecam ćwiczenia z malowania tego co masz pod ręką albo ze zdjęć. Dużo obserwacji i ćwiczeń. Spróbuj na początek wykonać ćwiczenia podane w http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32070 Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joel Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 Pamiętaj, że tło i reszta obiektów czy to na pierwszym, czy na ostatnim planie jest ze sobą silnie powiązana. Złą metodą jest rysować po kawałku - robiąc tylko jeden element w całości i dopiero potem zabrać się za kolejny. Nie będzie to po prostu spójne, a i błędów się dużo wkrada. Najlepiej jest rysować wszystko naraz - zobrazować mniej-więcej całą koncepcję, potem wszystko pojechać kolorem, pamiętając o zależnościach a na końcu detal. Jeśli zrobisz wpierw samą postać, trudniej ci będzie zająć się otoczeniem. Oczywiście na twoim miejscu zastosowałbym się do rady Mruka, która jest aktualna i dla dużych i dla tych maluczkich przez cały okres twórczości :). pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 18 Luty 2010 Autor Share Napisano 18 Luty 2010 Mruk, Joel - dzięki, zacznę coś kombinować z tłem i spojrzę na to domowe przedszkole. Na deviancie ktoś mi napisał, żebym wyraźniej rysował zew. obrys i pewnie ma racje. Na razie chciałem pomaziać coś drobnego i wolałem się nie porywać na tło, ale spróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 19 Luty 2010 Autor Share Napisano 19 Luty 2010 (edytowane) Tym razem walnąłem jakieś tło. :) EDIT: Skoro podpis tak bardzo odwracał uwagę, usunąłem go. A i jeszcze dodam, żeby nie było, że już miałem tu konto o nazwie meariss, ale z okazji nabycia tabletu postanowiłem założyć nowe (wtedy myszką rysowałem). Edytowane 25 Sierpień 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 dobra rada, podpisuj co tysięczną prace ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joel Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 Hehe, wiesz co, tak patrzyłem na twojego avatarka i myślałem, że mi się z kimś kojarzy :). Te twory wydają mi się ciekawe nawet, widać różnice od wprowadzenia w użycie tabletu. Jednak, każda jest albo niebieska, albo czerwona, albo fioletowa, bez szczególnych wariacji. Jednak coś mało ogólnie widać, podrzuć jakieś jeszcze malunki :). pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 19 Luty 2010 Autor Share Napisano 19 Luty 2010 (edytowane) Łoo, czyżbym nie tylko ja grał w Baldursa? ;] Właśnie trafiłeś w sedno mojego problemu - boję się używać bardziej różniących się od siebie kolorów. Najczęściej maluję w jakimś tam małym obrębie odcieni jednego koloru. Nawet prackę na tyg. speedpainting, którą przed chwilą skończyłem zrobiłem właśnie w odcieniach niebieskiego. Edytowane 20 Luty 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joel Napisano 19 Luty 2010 Share Napisano 19 Luty 2010 Łoo, czyżbym nie tylko ja grał w Baldursa? ;] Raczej chodziło mi o to, że u ciebie jako u Mearissa widziałem tego avatara. :) Co do kolorów - ależ na tym cały dżołk polega. Ciepłemu światłu przeciwstawiają się zimne cienie i na odwrót. Poczytaj o/popatrz na kolory komplementarne. Ale to chyba dość rozległy temat. Obejrzyj sobie pracę jakiegoś koksa przedstwiającą na przykład twarz. Mógłbyś dojrzeć odcienie czerwieni, zieleni, jakieś pomarańcze, fiolety. Przyglądaj się naturze, a co za tym idzie machaj duużo z natury prac. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 24 Luty 2010 Autor Share Napisano 24 Luty 2010 (edytowane) na mojej dłoni sobie ćwiczę (tak naprawdę paznokcie są bardziej obgryzione ;]): I jeszcze taki koncepcik maga, czy czegoś w ten deseń: Edytowane 24 Luty 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joel Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 A ja bym chęętnie bardzo zobaczył jakieś prace z naturki, na razie jest rączka i gut, tylko chyba troszkę ją olałeś, no ale cóż, dłonie do łatwych rzeczy nie należą. W pracy na końcu razi jadowita, nienaturalna czerwień, no i chyba coś w anatomii ci w nim pouciekało. Keep working. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areien Napisano 25 Luty 2010 Share Napisano 25 Luty 2010 Joel - chciales "niejednokolorowo"?, teraz masz xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kpax Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 troche ten magik sztywny;D działaj;p twórz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joel Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Joel - chciales "niejednokolorowo"?, teraz masz xD E, e, e ! Synek, synek ! xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 (edytowane) Dobra, faktycznie może trochę przesadziłem z kolorem. Następny krok: A tutaj taki nijaki szkic, tak dla odpoczynku. I jeszcze ork: Edytowane 26 Luty 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 27 Luty 2010 Autor Share Napisano 27 Luty 2010 (edytowane) Test Gimpa: I kolor: I podmalówka: Edytowane 28 Luty 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nata Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Uszy za bardzo widoczne, sa za nisko, dolna warga powina miec wiecej swiatla, wlosy slabo zroznicowane tez maja za malo swiatla i chyba oczy sa za male Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 28 Luty 2010 Autor Share Napisano 28 Luty 2010 Troszku poprawiłem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samborek Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Przyłączam sie do opinie powyżej, wygląd uszu wygląda jak widziane z profilu , oczy małe i brak wypukłości widocznej przy nosie, dać trochę cienia by pasowało w okół oczodołów daj troche bardziej nasyconych barw ja jej facjatę , będzie żywsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joel Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Uszy są na dobrej wysokości, ale są strasznie odstające, oczy zaiste za małe, szyja za gruba i nie ma światła na nosie. Kolorki są sztuczne. Wybacz Silvanus te ostre słowa, ale chyba rozumiesz, że po to to mówię, byś podciągał warsztat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nata Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Sa ,sa za nisko, nei duzo ale ja bym troche podniosla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 3 Marzec 2010 Autor Share Napisano 3 Marzec 2010 W sumie nic konkretnego, ale jakoś nie mogę nic wykrzesać z siebie ostatnio. Nie wiem, czy pracować w Photoshopie, czy w Gimpie, nie wiem, od czego zacząć naukę digitalu i jakoś nic mi nie wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samborek Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 Silvanus ja Ci proponuje anatomie jak sam ćwiczę jakoś koślawo ale coraz więcej ogarniam powoli :) wiem przynajmniej czego się mam uczuć a w między czasie można po bazgrolić coś innego na boku rozwijać landscape'y chociażby i perspektywę ogarniać a bryłka spoko :D ważne jest to by wiedzieć czego chcesz się nauczyć poprzez prace, choć to ciężka sprawa czasem xD łatwiej pisać niż zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aspenboy Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 Moim zdaniem - nie zastanawiaj się za bardzo nad narzędziem. Najważniejsze jest to, co chcesz uzyskać, mniejsza o to co będzie zostawiało ślad z pixeli ;) To ostatnie przypomniało mi tutoriale S. Robertsona o cieniowaniu powierzchni. Polecam, opowiada tam o uniwersalnych zasadach (i do technik tradycyjnych, i do digitalu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SBT77 Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 W sumie nic konkretnego, ale jakoś nie mogę nic wykrzesać z siebie ostatnio. Nie wiem, czy pracować w Photoshopie, czy w Gimpie, nie wiem, od czego zacząć naukę digitalu i jakoś nic mi nie wychodzi. A co chcesz robić, jaki cel masz jeśli chodzi o digital painting ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 3 Marzec 2010 Autor Share Napisano 3 Marzec 2010 (edytowane) A co chcesz robić, jaki cel masz jeśli chodzi o digital painting ? Ilustrator/koncept artysta, wiem, że przyglądając się moim pracom brzmi to śmiesznie, ale po prostu chciałbym robić coś co lubię, zresztą tak jak większość z nas. A konkretniej, podoba mi się perspektywa takiej pracy przy tworzeniu gier, chociaż gdziekolwiek, nie koniecznie przy grach byłaby by to ogromna przyjemność. I tak dla rozluźnienia próba Paintera 11: I jeszcze Ankheg: Edytowane 3 Marzec 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
telthona Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 to ostatnie jest przepiękne :>>>>>>>>>>>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veri_jr Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 ze smakiem, że tak powiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 5 Marzec 2010 Autor Share Napisano 5 Marzec 2010 (edytowane) Dziękować. :) Ćwiczenia z oczami. Przyznam, że męczące. Edytowane 5 Marzec 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 5 Marzec 2010 Autor Share Napisano 5 Marzec 2010 (edytowane) Postanowiłem spróbować się w trochę innej technice. Wyszło nie do końca tak, jak chciałem, ale niech już będzie. I barbarzyńca na TSP: Edytowane 6 Marzec 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nata Napisano 6 Marzec 2010 Share Napisano 6 Marzec 2010 Nie wyszlo? Moim zdaniem ten tunel wyszedl Ci bardzo fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uriel Napisano 6 Marzec 2010 Share Napisano 6 Marzec 2010 num, bardzo fajnie w tym tunelu czuć przestrzeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emmilius Napisano 6 Marzec 2010 Share Napisano 6 Marzec 2010 Abbyss daje radę. Nieco pływają poszczególne elementy ale klimat jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 6 Marzec 2010 Autor Share Napisano 6 Marzec 2010 Dzięki za komentarze. Akurat tutaj zaczynałem tylko od fotek, poszperałem w poszukiwaniu jakichś starych fabryk, a potem wszystko sobie ułożyłem i podmalowałem. W sumie myślę, że nie warto, bo i tak dużo mi nie pomogły. Ogólnie cały czas poszukuję swojego stylu, przeglądam sporo art blogów i muszę się przyznać - próbuję naśladować różnych artystów, m.in. upodobałem sobie prace Justin'a Sweet'a (stąd próba przy pracy na TSP) oraz styl (ale tylko sposób rysowania, nie lubię stylu kreskówkowego) Todd'a Harris'a. Jednak to wszystko nie jest takie proste, jak myślałem, że będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 7 Marzec 2010 Autor Share Napisano 7 Marzec 2010 (edytowane) Ćwiczę pozy z 'Anatomii dla Artystów Fantasy' Glenn'a Fabry'ego. BTW, korzysta ktoś z Paintera? Jeśli tak, to może wiecie, czemu mam taki wyblakły kolor? Mam ustawiony czarny, a jest ciemno szary. Edytowane 7 Marzec 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 11 Marzec 2010 Autor Share Napisano 11 Marzec 2010 To tak, muszę podziękować Łukaszowi Jaskólskiemu za podzielenie się linkiem do tego tutoriala Jasona Manleya. Ostatnio szukałem portretów postaci z Icewind Dale, a tu proszę, tutorial samego artysty. Na razie wrzucam mrocznego elfa/maga, po prostu według tutoriala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Witkowski Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 Dynamika postaci trochę nie nadąża za fajną paletą. Więcej luzu w budowie postaci, bo sztywniaczek wyszedł. I nasyć go bardziej puchą farby, bo troszku płasko. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coyote Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 myślę ze tutorial nie miał na celu "jak namalować...." a raczej "pod jakim kątem zmienić myślenie..." (możliwe że sie mylę bo nie doczytałem tutka do końca ale autor wyraźnie mówi od jakich wielkich mistrzów czerpał to co najlepsze. Jeśli tak jest lepszą opcją było by zrobienie master copies z tych właśnie mistrzów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 11 Marzec 2010 Autor Share Napisano 11 Marzec 2010 Dynamika postaci trochę nie nadąża za fajną paletą. Więcej luzu w budowie postaci, bo sztywniaczek wyszedł. I nasyć go bardziej puchą farby, bo troszku płasko. :) Racja, często mam problem z dynamiką, zresztą z używaniem bardzo różniących się od siebie kolorów też, dlatego nie mogę wydobyć bryły takiej, jaką bym chciał. Cóż, pozostaje mi ćwiczyć dalej. myślę ze tutorial nie miał na celu "jak namalować...." a raczej "pod jakim kątem zmienić myślenie..." (możliwe że sie mylę bo nie doczytałem tutka do końca ale autor wyraźnie mówi od jakich wielkich mistrzów czerpał to co najlepsze. Jeśli tak jest lepszą opcją było by zrobienie master copies z tych właśnie mistrzów) Heh, tak właśnie myślałem, że ktoś zareaguje. Wiem, że Manley miał to na myśli i w sumie masz rację, powinienem tak jak on uczyć się na pracach i studiach koloru mistrzów, których wymienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SBT77 Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 Tylko że wielu z tych mistrzów rozumiało kolor w nieco inny sposób, chociażby akademicyzmowi dość daleko do podejścia impresjonistów, jeden nurt zwalczał drugi i trudno powiedzieć żeby ze sobą sympatyzowali. :) Co do tzw. "master copies"... Picasso to fajnie określił: "Bad artists copy. Good artists steal." Imo kopiowanie bez zrozumienia jest mniej efektywne nawet niż samo zrozumienie bez kopiowania :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 12 Marzec 2010 Autor Share Napisano 12 Marzec 2010 Tymczasem portret znajomej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joel Napisano 12 Marzec 2010 Share Napisano 12 Marzec 2010 Fajnie, ale zmień kolor tła, żeby postać się nie zlewała. Trochę ci się sypnęła anatomia, twarz wydaje się płaska, bo na dobrą sprawę maszs tylko 2 pola na tej twarzy, jasne i ciemne, a to ciemne takie mało ciemne (kontrastu więcej ), oczy trochę płaskie, ogromny policzek i okolice ucha są "nie teges". Czoło też wyskoczyło z miejsca. Mozno na ciebie najechałem, ale czy nie o to ci chodzi ? ^^. Powiem jednak, że okolice ust fajne i nosek fajny. Keep working pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 14 Marzec 2010 Autor Share Napisano 14 Marzec 2010 sgghhh, nie wiem, co napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ICE Napisano 14 Marzec 2010 Share Napisano 14 Marzec 2010 Za jasna, ale fajna zabka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 17 Marzec 2010 Autor Share Napisano 17 Marzec 2010 Dzięki icecold, być może za jasna, ale one są takie jaskrawe, natępna: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 30 Marzec 2010 Autor Share Napisano 30 Marzec 2010 (edytowane) Dawno nic nie wrzucałem, więc taka gąsienica ode mnie, o! Edytowane 30 Marzec 2010 przez Silvanus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
telthona Napisano 30 Marzec 2010 Share Napisano 30 Marzec 2010 fajnie że zostawiłeś kontur :D to jej daje takiego komiksowego charakteru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silvanus Napisano 30 Marzec 2010 Autor Share Napisano 30 Marzec 2010 fajnie że zostawiłeś kontur :D to jej daje takiego komiksowego charakteru. dziękuję, z konturem się akurat nieźle namęczyłem, bo jakoś koślawo ostatnio rysuję i nie mogę uzyskać 'płynnej linii'. Zastanawiam się jak najlepiej ustawić tablet, żeby łatwo ręka pracowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
telthona Napisano 30 Marzec 2010 Share Napisano 30 Marzec 2010 to chyba nie kwestia tabletu, tylko powiększenia na którym sie pracuje :) a zawsze jak już chcesz uzyskać super precyzyjną linię, możesz użyć krzywych w Photoshopie, lub w ogóle zabawić się grafiką wektorową w Illustratorze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się