Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
no od dłuższego czasu farbki za mną chodzą :) wiesz jak jest postacie to temat którego można sie uczyć uczyć i uczyć i wątpię by się ta nauka kiedykolwiek skończyła :) i w sumie to mnie jara najbardziej hehe :D

tak zeby juz nie offtopowac w twoim watku, tak wlasnie najfajniejsze jest to jak sie rozwijasz ciagle, i ciezko pracujac sam dostrzegasz postep, patrzac np na swoje wczesniejsze prace. Nikt nie bedzie idealny i tak, ale do perfekcji mozna dazyc z pozadanymi efektami wiec cos w tym jest :)

  • Odpowiedzi 182
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niewiem dlaczego ale kojarzy mi sie z wczesnymi prackami Maniak'a. Moze przez kadry, moze przez kolorki, niewiem...Obejrzalem twoje pracki na stronie i mało tego- to wychodzi taka krzyzowka maniaka z omenem;] Niewiem tylko czy to wada czy zaleta;/

Napisano
Niewiem dlaczego ale kojarzy mi sie z wczesnymi prackami Maniak'a. Moze przez kadry, moze przez kolorki, niewiem...Obejrzalem twoje pracki na stronie i mało tego- to wychodzi taka krzyzowka maniaka z omenem;] Niewiem tylko czy to wada czy zaleta;/

 

Gdyby mnie ktoś porównał do Maniaka i Omena to na pewno uznał bym to za komplement i widziałbym to raczej jako zaletę, bo co w tym złego.

 

Co do pracy to fajna, rzeczywiście mógłbyś trochę pobrudzić, i ta poza jakoś tak mało czytelna się wydaje. Tzn. wiadomo, że on sobie biegnie po śliskim tą potworę ubić, no ale...

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Zalezy co ktos ma za cel w malowaniu,swoim stylu. Jedni chcą kopiowac innych, a jedni chcą być oryginalni.

 

Chyba lepiej usłyszeć, że ma sie swój styl i każdy rozpoznaje twoje prace po miniaturce, a nie myli z innymi.

 

pozdrawiam

Napisano

Huh, a ja zawsze odnosilem wrecz przeciwne wrazenie, ze prace Grzesska maja dosc indywidualny i rozpoznawalny styl, jak ktos kiedys napisal - troche plasteliny ktora mozna lubic lub nie, ale podoba mi sie ze jest konsekwentny

Napisano

IN Flaamess nie chodzi mi o "kopiowanie kogoś", bo to żadna droga. Chodziło mi o to, że porównywanie moich prac do prac takich wymiataczy bardzo by mi schlebiało. To tak jakby postawić te prace na jakiejś ekskluzywnej półce czy coś.

Napisano

Jedno porownanie a tyle wypowiedzi- nie chce ujmować Grzeskowi ale do warsztatu maniaka jeszcze chyba daleka droga. Po prostu uklad postaci, hmm wyraz twarzy- zblizony do prac maniaka. Miejscami rowniez podobna paleta kolorow- to wszystko. A kwestia porownań nie jest chyba czyms w moim odczuciu pozytywnym;/ I podkreslam ze pracki nie sa złe, sa dobre, ale zeby wylądować na tej samej półce co maniak to niestety trzeba jeszcze sporo charować;]

 

pzdr.

Napisano

No ja nie wiem jak mam się odnieść do tej dyskusji

Dobre arty powinien bronić sie sam jak sie nie bronią to co jest nie tak ;/

 

dobra lece rysować

 

pozdron

Napisano

Myśle ża na takim etapie rozwoju fakt że prace się kojarzą z wczesnymi pracami jakiegoś znakomitego twórcy to tylko i wyłącznie zaleta. Znaczy to że na tym poziomie rozwiązuje on pewne problemy w taki sam sposób jak wtedy robił to "mistrz" i jest na dobrej drodze do efektywnego rozwoju. Na indywidualny styl jeszcze przyjdzie pora - zresztą nie wiadomo do końca czy ten indywidualny rozpoznawalny styl jest takim symbolem mistrzostwa. Można popatrzeć na pracę Craiga Mullinsa. Bardzo często bawi się konwencjami,kompletnie innym sposobem podejścia do malowania, eksperymentami - co w konsekwencji daje ciekawy efekt - ma się wrażenie że każdą z tych prac mógł malować inny artysta - tylko taki "feeling" jest Mullins'owy.

 

Więc nie marudź Grzessko tylko maluje dalej i tak jak to Omen kiedyś powiedział " Najpierw warsztat - na artyzm przyjdzie czas później" a tym artyzmem może być własnie własny rozpoznawalny styl. Na razie w eklektyźmie nie widzę nic złego.

Napisano

Lokalne oswietlenie fajne i przemyslane - odpowiednio wyznacza ksztalty postaci. Przyczepilbym sie do kolorow bo tlo i potworek to niemal to samo a powinna byc widoczna miedzy nimi roznica ktora dodatkowo nadala by obrazkowi glebi (wiesz, cieple odcienie z przodu chlodne w tle).

 

Generalnie musisz wiecej malowac, bo widze duzy potecjal a troche malo obrazkow ;]

Napisano

Autorytetem nie jestem, więc nie sugeruj się.

 

Odnośnie ostatniej pracy: ciekawy, dynamiczny kadr, przemyślana kompozycja.

 

Przyczepiłbym się tylko do rozróżnienia planów, lekko sztywnej pozycji atakującego, i może zbyt śmiałym operowaniem białymi highlightami na pierwszym planie.

 

Pozdr.

Napisano

Lepiej, ale.. nie przejmuj się zawsze jest jakieś "ale". Buźka do wymiany, nieciekawa i najlepiej przerób to na babkę, bo ciało ma kobiece. No i rączki są za małe. Mam nadzieje, że pomogłem. Pozdrawiam!

Napisano
Wziołem sobie rade omena do serca

 

jeszcze ciepły

 

anglez.jpg

 

 

naprawde tylko ja widze jakies podobienstwo do wczesnego maniaka?;p

 

nie no w sumie fajnie sobie radzisz, fajne kolorki uzyskujesz, najbardziej rażące sa w tej chwili dwie rzeczy-anatomia i dynamika postaci oraz emocje- popracuj nad emocjami jakie maja wyrazac twoi bohaterowie- ten pan wyzej wyglada jakby właśnie wylazł mu kret w gaciach;/ Anatomia tez lezy-uda za chude,kolana jakies połamane, glowa za bardzo do przodu pochylona... naprawde popracuj nad tymi sprawami a moze i faktycznie za pare lat bedziesz drugi maniaks ;]

Napisano

Nicponim ta pracka to żenada na kółkach ( a raczej na skrzydłach )( anatomie olałem i to widać teraz postarałem się bardziej )

sam sie tego art wstydze heh

 

Ale był mi on potrzebny by wnioski wyjąć

 

zkrytykuj może nowszy art :)

Napisano

Z obrazka na obrazek coraz lepiej, twarz kolesia w ostatnim jest chyba najlepsza jaka dotychczas zrobiles, zbyt lokalnie podzialales z kolorem wlosow stad tez przez te czarne plamy wlsoy wygladaja dosc plasko, ale to da sie szybko naprawic :) Zdecydowanie polecam ci teraz urozmaicanie materialow, moze jakies texturkowe pedzle? Cos by oddac lepiej ich fakture i charakter bo to wszystko jest na razie gliniane jak dla mnie.

Pamietaj tez o zmniejszeniu saturacji jesli malujesz jedna postac za druga, czasem lepiej jest ta druga troche przygasic by lepiej czytalo sie glebie ;)

Napisano
Z obrazka na obrazek coraz lepiej, twarz kolesia w ostatnim jest chyba najlepsza jaka dotychczas zrobiles, zbyt lokalnie podzialales z kolorem wlosow stad tez przez te czarne plamy wlsoy wygladaja dosc plasko, ale to da sie szybko naprawic :) Zdecydowanie polecam ci teraz urozmaicanie materialow, moze jakies texturkowe pedzle? Cos by oddac lepiej ich fakture i charakter bo to wszystko jest na razie gliniane jak dla mnie.

Pamietaj tez o zmniejszeniu saturacji jesli malujesz jedna postac za druga, czasem lepiej jest ta druga troche przygasic by lepiej czytalo sie glebie ;)

 

 

Dzięki Darek co do pedzli to masz racje ale.. jakoś nie moge się " odkochać " z pedzli bez fakturek itp :) nie wiem może niepotrzebnie na siłe cisne ta technike ale kto wie morze za pewien czas coś fajnego się z tego wykluje. :)

Napisano
nie wiem może niepotrzebnie na siłe cisne ta technike ale kto wie morze za pewien czas coś fajnego się z tego wykluje. :)

 

Ja będę trzymał kciuki, bo to pewnie dobry kierunek. Malunków imo nie jest aż tak mało, biorąc pod uwagę to że ciągle się uczysz i wszystko robisz ręcznie. Co do przedostatniego - postać faktycznie wyszła niespecjalnie, ale fajne są nakolanniki, pas, ogólnie metalowe części, podoba mi się też kurz i ogólna atmosfera.

Ostatni - w zasadzie chyba wszystko jest spoko, może trochę te krawędzie są za bardzo przebielone. Generalnie gdyby to miało chodzić jako taka cgtalkowa grafika to przydałyby się trochę ostrzej zdefiniowane krawędzie.

Napisano

Dużo nie pomogę, bo niezbyt dobrze się znam na malowaniu postaci, ale muszę przyznać, że często mi przeszkadzały nienaturalne pozy i czasem przypadkowe umieszczenie drugoplanowych postaci. Praktyka pewnie pomoże, ale rzucę paroma pomysłami na inspirację. Filmy Akiry Kurosawy, w których kadry były bardzo przemyślane pod względem kompozycjnym (w przeciwieństwie do większości dzisiejszych filmów gdzie komponują jak leci). Zwróć w nich uwagę jak ramka "obcina" postacie, interakcję między postaciami (mowa ciała, gesty dłoni, umieszczenie głowy względem tułowia (to silnie wpływa na odbiór mowy ciała), wyraz twarzy, kąt głowy, kierunek spojrzenia). Trochę tego jest, ale z czasem będziesz robił to na wyczucie. Można jeszcze popatrzeć na stare obrazy, chociaż uważam że to niewiele pomoże bo wachlarz poz jest wąski, zwłaszcza jeśli preferujesz sztukę rozrywkową. Jeśli masz duże lustro, to mógłbyś na nim testować pozy - mało kto lubi własne zdjęcia czy filmy, więc możesz krytycznie ocenić, czy Twoja poza którą chcesz przenieść na pracę, jet okej. Z współczesnych artystów z dobrymi kadrami z postaciami proponowałbym Mullinsa, spartha i Kekaia, ale z pewnością ich znasz, więc propozycja żadna :)

 

Hm, i powiedz mi, ile czasu Ci zabiera taka ilustracja, i jak sam często rysujesz (wliczając w to szkicowanie) w ciągu tygodnia? Pytam się, bo po przejrzeniu dat w tej teczce zauważyłem, że Twoje ilustracje pojawiają się średnio co parę tygodni. Czymże Pan międzyczas wypełnia? ;)

Napisano

No ze wszystkim się zgadzam tonic . Powoli sie staram zgrywac gesty z porpawna anatomia i dynamika postaci ale wiadomo że łatwe to nie jest ( jak najpredzej chce zapomnieć o tym latającym badziewiu które zmalowałem :) ) no ale w muszkieterze cos już dregneło w tym temacie mysle :)

 

Sam neiwiem ile rysuje ale zazwyczaj prace dziele na

1 dzien szkic

1dzien wstepny kolor swiatlo

1 dzien render

1dzien oczpoczynku

1 poprawki

 

Specjalnie tak to rozwlekam by mieć świeże spojrzenie na obrazek co by więcej błędów wychaczać samemu.

 

W godzinach róznie to wyjdzie bo nei zawsze trzymam sie tego schematu

tego muszkietera z stwoekiem malowałem 1 dzien :) z 6-7 h

 

A maluje praiwie codzienie oprócz jakiś " kryzysów " które czasem mam :) np lipiec przeleniłem sie :)

 

A jesli jestem w normalnym toku pracy rysuej codziennie głównie szkice anatomia kompo itp i co pewien czas gotowy art i tego robie więcej ostatnio ale nie wszystko pokazuje bo często po robocie dochodze do wniosku ze badziew zmalowałem i szybko go gdzieś chowam w czeluściach mojego kąpa :)

 

jak jeszcze jakieś pytanei pisz śmiało ja wracam do kończenia pracy na Cab jutro zapodam na forum :)

 

 

A Tonic ja żaden pan :) Grzesiek jestem heh jakoś staro się poczułem jak na 20-latka heh

Napisano

Ooo :) nareszcie krok do przodu z anatomią. W końcu porzuciłeś swoją "comfort zone" i ruszyłeś w dobrym kierunku! Nie ma za chudych nóżek i rączek i wreszcie dłonie podpatrzone z natury. Fajnie :)

Napisano

NO Mant z tym overem trafiłeś w 10 ! Jak sobie packę po robocie analizowałem to właśnie nuda w walorze najbardziej kuła mnie po oczach :)

a i te mgiełki delikatne co dodałeś tez bardzo cool :) sam musze kiedyś się tym pobawić

bez przesady z tym postępem :) w następnym arcie mam nadziej bedze lepiej

 

pozdro

Napisano

Bohomaz może być ale głowa i uczes gościa razem z miną to designem pasuje mi bardziej do kogoś w gajerze niż do maga rzucającego czar. Koło dookoła dłoni też bym zamienił na coś innego. Pzdr

Napisano

Mało tego, nie dość, że masz kwadratowy kadr, to jeszcze koleś się ściska, jakby go w pudle zamknęli, w pracy brakuje powietrza. Jeśli chodzi o kółeczko, to albo bym je walnął w perspektywie, albo bym je zrobił bardziej subtelne, bo na razie strasznie się wybija i spłaszcza obraz.

 

pozdrawiam

Napisano

Ta wersja którą zrobił Grzessko jest według mnie ok, parę zmian tam by wystarczyło zrobić. To kółko z czaru jest na wprost widza, wystarczyłoby przedstawić je pod nieco większym kątem żeby poprawić przestrzenność obrazka, ale to w sumie szczegół. Najbardziej przeszkadza nieobecna twarz, przede wszystkim wzrok w nieokreślonym kierunku i nogi, które są zbyt symetrycznie ułożone. Teraz wygląda jakby kucał, lepiej by wyglądało gdyby lekko przyklęknął na jedno kolano. Wzrok przy rzucaniu czaru byłby utkwiony w cel, albo w jakiś inny sposób związany z dziejącą się akcją. Podejrzewam że posłużyłeś się zdjęciem, z inną sytuacją, co przy takich sytuacjach wychodzi...

Napisano

NO sbt77 zdjęcia nie używałem żadnego ale błędy ujołeś mistrzowsko

Teraz to widze mała zmiana przy jednej nodze i by ta postać całkiem inaczej wyglądała ! NO i ten nieszczęsny wzrok poraz kolejny taki błąd robie ;/

 

Dzięki Sbt jeszcze raz w następnym arcie bardziej sie postaram

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności