Napisano 13 Kwiecień 201014 l Witam Po dość długiej przerwie na forum postanowiłem troszkę się przypomnieć :) Niestety musiałem założyć nowy profil na forum gdyż do poprzedniego za pieruna nie mogłem się dobić :( Pozdrawiam Łukasz Misztela Portret farby olejne na tekturze format 35x30 cm Praca jeszcze nie ukończona :) i detal :) Edytowane 12 Czerwiec 201113 l przez Beesart
Napisano 13 Kwiecień 201014 l brode zdupiłeś, niepotrzebnie rozbieliłeś policzki, czoło, nos, itd, strasznie skopsało calość... nos powinien się wybijać mocniej do przodu, poza tym nawet fajnie mordka wyszła
Napisano 13 Kwiecień 201014 l Autor Rotcore możesz mi zdefiniować znaczenie "brode zdupiłeś" co do rozbielenia to zobacz że na detalu widać że światło jest kolorem tak samo kiedy zaczyna się granica rozbielania a kiedy obraz jest nie rozbielony ??:) Obraz był malowany triadą kolorów Edytowane 13 Kwiecień 201014 l przez Beesart
Napisano 13 Kwiecień 201014 l Tak jak czuć bryłę twarzy tak to zanika na brodzie(zaroście). Potraktowałeś ją w ten sam sposób po całości i dlatego jest taki efekt. Jeżeli jest to siwy zarost to pod spodem użyłeś za ciemnych barw, tak jakbyś robił podkład pod ciemniejsze włosy. edit: refa usunięta na prośbę autora wątku. Edytowane 15 Kwiecień 201014 l przez emmilius
Napisano 13 Kwiecień 201014 l Przykład podany przez Emmiliusa powinien odpowiedzieć na wszelkie pytania... a co do rozbielania to jest wtedy jak wychodzi mydło i za dużo się używa bieli i za słabo miesza farbę... i w tym przypadku tak to właśnie wygląda co również pozbawia skórę życia, itp...
Napisano 13 Kwiecień 201014 l Na pzykład jak chcesz rozjaśnic to użyj raczej jakiegoś jasnego koloru niż bieli. Wymieszaj trochę żółci z sepią, domieszaj czegoś jeszcze innego, poeksperymentuj z bardziej przejrzystymi kolorami. Biel jest często zbyt kryjąca i jak pisze Rotcore często pozbawia życia.
Napisano 13 Kwiecień 201014 l ... a co do rozbielania to jest wtedy jak wychodzi mydło i za dużo się używa bieli i za słabo miesza farbę... i w tym przypadku tak to właśnie wygląda co również pozbawia skórę życia, itp... Ja to jestem raczej zdania, że tzw."mydlo" wychodzi wtedy, kiedy biel nakladamy bezposrednio na obraz i ja rozmazujemy na nim (ble!), ale kiedy biel jest dobierana na palecie z innym kolorem- to juz jest przełamana biel ;) Nie jestem tez do konca pewien, czy skóra pozbawiona jest zycia poprzez zawężenie gamy na obrazie.. na takie stwierdzenia trzeba uważać. Poza tym jak sam autor napisał- obraz jeszcze nie jest ukonczony, a tu takie pospolite ruszenie :> bo broda... Eh. EC - jak bedziesz zawsze tak dorabial kolor, jak opowiadasz, to uwazaj, bo mozesz sie nieco zasklepic- tu nie chodzi o regułke, a o wyczucie dla calosci danego obrazu. Poza tym - lepiej coś robić, niż dywagować. Pozdro.
Napisano 14 Kwiecień 201014 l Autor Witam :) Zamieszczam taki szkicowy obraz portrecików każdy ma 10x10cm walka z kolorem i światłem. Mam nadzieje że tym razem nie przebieliłęm :) telthona dziękuje :) a kadr został jakoś tak narzucony przez kompozycję foty selfu dzięki za odsiecz i zrozumienie. Szkicowe portrety farby olejne na płycie format 70x50 cm Myślę nad wybraniem kilku powiększeniem ich do formatu i chociaż 100x100cm :) zoom
Napisano 14 Kwiecień 201014 l na części anatomia leży;) nie wiem może lepiej ołówkiem na początku poćwiczyć anatomię?
Napisano 14 Kwiecień 201014 l na wszystkich lezy. zabawa plama fajna rzecz, ale zanim zaczniesz "marnowac" drzewo z lasu na duzy format, jeszcze doszlifuj warsztat ;)
Napisano 15 Kwiecień 201014 l Możliwe, że Łukasz w tym wypadku ćwiczy sam kolor i światło, taka forma szkicowa, gdzie poprawności anatomiczne są odłożone na drugi plan. Choć najlepiej jest moim zdaniem, gdy jedno idzie w parze z drugim :).
Napisano 15 Kwiecień 201014 l druga kolumna, drugi od góry jest moim zdaniem najlepszy :) mówisz że kadr wtedy został narzucony przez zdjęcie, ale w tym zestawie twarzy wszystkie też wypełniają kadry prawie w całości, a niektóre sie nie mieszczą (ucięte brody np) nie wiem czy to Twoja maniera, czy po prostu tak miało być, ale jakoś tak monotonnie przez to całość wygląda i nie ma na czym tak naprawde zawiesić oka. ale faktycznie maluj na dużych formatach ;D takie wpraweczki są spoko, ale człowiek sie rozmalowuje na większych :D
Napisano 15 Kwiecień 201014 l malarsko bardzo dobrze, ale jak sam widzisz anatomia wymaga dopracowania. Powodzenia, dalszego rozwijania swoich umiejętności.;)
Napisano 15 Kwiecień 201014 l Autor Witam Widzę że większość szanownych panów nie wiem co to jest szkic malarski a nie studium postaci czy portretu:) telthona zależało mi na twarzy nie na otoczeniu więc wyskalowałem tak twarze by wypełniały jak najwięcej przestrzeni. Praca może być odbierana całościowo albo wybrane portrety do rozwinięcia cyklu Pozdrawiam
Napisano 15 Kwiecień 201014 l Troszku ci oczko tu w dół poleciało i usta wydają mi się być w zbyt dużej odległości od nosa. Sam obraz mi się podoba, tylko skóra mogłaby być żywsza, no i mnie jeszcze rażą te jadowicie zielone oczy, nie wiem co, ale coś mi jeszcze w nosie nie leży :). Dokończ to, dopracuj, bo szkoda zostawiać. pozdrawiam
Napisano 15 Kwiecień 201014 l heloł no oko zdecydowanie trzeba przesunac w lewo i do gory najlepiej na rowny poziom bo teraz jest troche groteskowo, usta tez mozna by podciagnac chociaz niby zdazaja sie tez takie twarze ;) zrobilem male przemalowanko , dodalem lekko czerwone swiatlo w cieniu twarzy - mysle ze niewielkim kosztem mozna sporo urozmaicic ubraz no i cienie z lewej miales tak ostre jak przy cieniu rzucanym ale w sumie ladny obrazek http://img291.imageshack.us/img291/3417/beeovp.jpg te szkice spoko , malowanie zrenic i oczu w ogole wymaga wiekszej uwagi i mozesz sobie to spokojnie na razie darowac
Napisano 15 Kwiecień 201014 l O właśnie też myślałem o dodaniu takiego ciepła. Ew. można tą czerwienią pojechać po krawędzi cienia od strony światła.
Napisano 15 Kwiecień 201014 l jak dla mnie troche za duzo w tym "kopalni węgla" :D:D nie wiem na ile to błąd ale wedlug mnie rzuca sie w oczy na wejsciu. splaszcza bardzoo . widac w podmalówce kolegi ze juz tam sa jakies przeblyski i odrazu lepiej ;))
Napisano 16 Kwiecień 201014 l Autor Hey Łukaszu dzięki za malunek :) wiem że można było to tak zrobić ale miałem inne założenie ten cień nie jest czarny to wina zdjęcia on tak jest w minimalny fioletach i brązach. i na żywo nie robi wrażenia dziury czy "kopalni węgla" z triady kolorów nie da się uzyskać czerni :P
Napisano 16 Kwiecień 201014 l Autor Ostatnie malunki :) Przeszłość farby olejne na płycie format 70x50 cm x 3szt. Pozdrawiam
Napisano 17 Kwiecień 201014 l Autor tak tak na żywo lepiej to zawsze wygląda :) selfu za rok je przerobie na format 3x2m heheh i dam światłowód to może zauważą :) hehe pozdro
Napisano 18 Kwiecień 201014 l Autor Witam hmm widzę że żarówki się nie podobają :) ehh Janek farby olejne na płycie format 70x50 cm Praca jeszcze nie ukończona może kiedyś ją dokończę. Pozdrawiamy
Napisano 18 Kwiecień 201014 l dla mnie żrówki bardzo tylko za spokojne. Panu Jankowi też chyba brakuje czegoś co by było zupełnie inne, najciekawiej wygląda ta biała tkanina z prawej(bo inaczje namalowana)
Napisano 18 Kwiecień 201014 l A mnie się podobają żaróweczki :) (pewnie nie masz jakiegoś making-of? :D)
Napisano 18 Kwiecień 201014 l na ten making of to przy metodzie poklatkowej by pamieci w aparacie nie starczylo :P ;)
Napisano 18 Kwiecień 201014 l Warto docenic prawdziwe farby, jak nimi radzisz sobie chocby srednio to na digitalu wymiatasz:) A u Ciebie widac, ze juz kumasz temat solidnie! Ja nie bede sie wypowiadal apropos brazowych i fioletowych cieni, bo to sa zabawy impresjonistow, natura az taka bogata nie jest jak widac na niektorych obrazach;) te jazdy z kolorami sa w bardzo specyficznych porach i rzadko kiedy bardzo wyrazne. Portret goscia z broda ma problem nie tylko w brodzie. Lezy forma twarzy. Rejony policzkow wydaja sie na tej samej plaszczyznie co usta i wasy..nic nie bardzo chce wyjsc do przodu. Twarz jest jakby rozwalkowana na plasko i trudno uwierzyc, ze postac poza twarza ma takze reszte glowy:) Szczegolnie po stronie swiatla - wiele osob np nie potrafi narysowac samochodu idealnie z przodu aby byl wiarygodny...z perspektywy 3/4 latwo zarysowac bryle, a z przodu lipa jak sie swiadomie nie dziala. Natomiast portret goscia w bialym podkoszulku mega! Nic bym juz tam nie zmienial, bo odczucia super. Dziadek Mirinda tez sensowny, warto brzuch rozpracowac. To moje odczucia apropos tych pracek. Ogolnie milo sie patrzy. Dzieki!
Napisano 20 Kwiecień 201014 l Autor Selfu :) dokładnie to ten film , i wymiata :) zawsze jak patrzę na tą pracę to zastanawiam się czy ją nie poprawiać kusiii :)
Napisano 21 Kwiecień 201014 l baaardzo zanice, szkoda ze ten pier**lnik z lewej tuż nad reką odwraca troche uwage..
Napisano 12 Czerwiec 201113 l Autor Talka stara pracka może po sesji zapodam trochę nowych rzeczy :) Pozdrawiam
Napisano 12 Czerwiec 201113 l fajne to, ale: -lewa noga powinna być trochę dłuższa, palce są bliżej widza więc nie mogą być w linii z bokiem drugiej stopy -ręka za długa, a może nogi za krótkie -twarz, walor i szaty mi się bardzo podobają
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto