Skocz do zawartości

Beesart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po dość długiej przerwie na forum postanowiłem troszkę się przypomnieć :)

Niestety musiałem założyć nowy profil na forum gdyż do poprzedniego za pieruna nie mogłem się dobić :(

 

Pozdrawiam

Łukasz Misztela

 

Portret

farby olejne na tekturze

format 35x30 cm

Praca jeszcze nie ukończona :)

 

portret1.jpg

 

i detal :)

 

portret1detal.jpg

Edytowane przez Beesart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rotcore możesz mi zdefiniować znaczenie "brode zdupiłeś"

co do rozbielenia to zobacz że na detalu widać że światło jest kolorem

tak samo kiedy zaczyna się granica rozbielania a kiedy obraz jest nie rozbielony ??:)

 

Obraz był malowany triadą kolorów

Edytowane przez Beesart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak czuć bryłę twarzy tak to zanika na brodzie(zaroście). Potraktowałeś ją w ten sam sposób po całości i dlatego jest taki efekt. Jeżeli jest to siwy zarost to pod spodem użyłeś za ciemnych barw, tak jakbyś robił podkład pod ciemniejsze włosy.

 

edit: refa usunięta na prośbę autora wątku.

Edytowane przez emmilius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład podany przez Emmiliusa powinien odpowiedzieć na wszelkie pytania... a co do rozbielania to jest wtedy jak wychodzi mydło i za dużo się używa bieli i za słabo miesza farbę... i w tym przypadku tak to właśnie wygląda co również pozbawia skórę życia, itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a co do rozbielania to jest wtedy jak wychodzi mydło i za dużo się używa bieli i za słabo miesza farbę... i w tym przypadku tak to właśnie wygląda co również pozbawia skórę życia, itp...

 

Ja to jestem raczej zdania, że tzw."mydlo" wychodzi wtedy, kiedy biel nakladamy bezposrednio na obraz i ja rozmazujemy na nim (ble!), ale kiedy biel jest dobierana na palecie z innym kolorem- to juz jest przełamana biel ;)

Nie jestem tez do konca pewien, czy skóra pozbawiona jest zycia poprzez zawężenie gamy na obrazie.. na takie stwierdzenia trzeba uważać.

Poza tym jak sam autor napisał- obraz jeszcze nie jest ukonczony, a tu takie pospolite ruszenie :> bo broda... Eh.

 

EC - jak bedziesz zawsze tak dorabial kolor, jak opowiadasz, to uwazaj, bo mozesz sie nieco zasklepic- tu nie chodzi o regułke, a o wyczucie dla calosci danego obrazu.

 

Poza tym - lepiej coś robić, niż dywagować.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Zamieszczam taki szkicowy obraz portrecików każdy ma 10x10cm

walka z kolorem i światłem.

Mam nadzieje że tym razem nie przebieliłęm :)

 

telthona dziękuje :) a kadr został jakoś tak narzucony przez kompozycję foty

selfu dzięki za odsiecz i zrozumienie.

 

Szkicowe portrety

farby olejne na płycie

format 70x50 cm

Myślę nad wybraniem kilku powiększeniem ich do formatu i chociaż 100x100cm :)

 

portreciki1.jpg

 

zoom

 

portrecikizoom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga kolumna, drugi od góry jest moim zdaniem najlepszy :)

 

mówisz że kadr wtedy został narzucony przez zdjęcie, ale w tym zestawie twarzy wszystkie też wypełniają kadry prawie w całości, a niektóre sie nie mieszczą (ucięte brody np) nie wiem czy to Twoja maniera, czy po prostu tak miało być, ale jakoś tak monotonnie przez to całość wygląda i nie ma na czym tak naprawde zawiesić oka.

ale faktycznie maluj na dużych formatach ;D takie wpraweczki są spoko, ale człowiek sie rozmalowuje na większych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę że większość szanownych panów nie wiem co to jest szkic malarski a nie studium postaci czy portretu:)

 

telthona zależało mi na twarzy nie na otoczeniu więc wyskalowałem tak twarze by wypełniały jak najwięcej przestrzeni.

Praca może być odbierana całościowo albo wybrane portrety do rozwinięcia cyklu

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszku ci oczko tu w dół poleciało i usta wydają mi się być w zbyt dużej odległości od nosa. Sam obraz mi się podoba, tylko skóra mogłaby być żywsza, no i mnie jeszcze rażą te jadowicie zielone oczy, nie wiem co, ale coś mi jeszcze w nosie nie leży :). Dokończ to, dopracuj, bo szkoda zostawiać.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heloł

no oko zdecydowanie trzeba przesunac w lewo i do gory najlepiej na rowny poziom bo teraz jest troche groteskowo, usta tez mozna by podciagnac chociaz niby zdazaja sie tez takie twarze ;)

zrobilem male przemalowanko , dodalem lekko czerwone swiatlo w cieniu twarzy - mysle ze niewielkim kosztem mozna sporo urozmaicic ubraz

no i cienie z lewej miales tak ostre jak przy cieniu rzucanym

ale w sumie ladny obrazek

 

http://img291.imageshack.us/img291/3417/beeovp.jpg

 

te szkice spoko , malowanie zrenic i oczu w ogole wymaga wiekszej uwagi i mozesz sobie to spokojnie na razie darowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

 

Łukaszu dzięki za malunek :) wiem że można było to tak zrobić ale miałem inne założenie

ten cień nie jest czarny to wina zdjęcia on tak jest w minimalny fioletach i brązach.

i na żywo nie robi wrażenia dziury czy "kopalni węgla" z triady kolorów nie da się uzyskać czerni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto docenic prawdziwe farby, jak nimi radzisz sobie chocby srednio to na digitalu wymiatasz:)

A u Ciebie widac, ze juz kumasz temat solidnie!

Ja nie bede sie wypowiadal apropos brazowych i fioletowych cieni, bo to sa zabawy impresjonistow, natura az taka bogata nie jest jak widac na niektorych obrazach;) te jazdy z kolorami sa w bardzo specyficznych porach i rzadko kiedy bardzo wyrazne.

 

Portret goscia z broda ma problem nie tylko w brodzie. Lezy forma twarzy. Rejony policzkow wydaja sie na tej samej plaszczyznie co usta i wasy..nic nie bardzo chce wyjsc do przodu.

Twarz jest jakby rozwalkowana na plasko i trudno uwierzyc, ze postac poza twarza ma takze reszte glowy:)

Szczegolnie po stronie swiatla - wiele osob np nie potrafi narysowac samochodu idealnie z przodu aby byl wiarygodny...z perspektywy 3/4 latwo zarysowac bryle, a z przodu lipa jak sie swiadomie nie dziala.

 

Natomiast portret goscia w bialym podkoszulku mega! Nic bym juz tam nie zmienial, bo odczucia super.

Dziadek Mirinda tez sensowny, warto brzuch rozpracowac.

To moje odczucia apropos tych pracek.

 

Ogolnie milo sie patrzy. Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności