Jump to content
  • 0
Double_G

3ds max 2011 lagujący viewport przy obracaniu widoku

Question

Mam dziwny problem z nowym maxem. Kiedy obracam widok viewport strasznie laguje nie zależnie od tego czy jest pusty, czy po środku stoi zwykły box czy może bardziej skomplikowany model. Ale uwaga bo będzie jeszcze dziwniej. Otóż przy przesuwaniu albo płynnym zoomowaniu problem nie istnieje a do tego przy obracaniu występuje tylko i wyłącznie jeśli żaden model nie jest zaznaczony. Wystarczy, że zaznaczę jakiś model i już obracanie jest superpłynne.

W trybie edycji siatki to samo. Nieustanne lagi przy obracaniu widoku znikają kiedy zaznaczę przynajmniej jednego, durnego, vertexa/face`a/edge`a. No kurde ;/ Kto to w ogóle pisał tego maxa?

 

Instalowałem dzisiaj już różne wersje sterownika graficznego i nic. W maxie mam tryb dx9. Pod xd10 występują dziwne problemy z siatką a pod opengl są jeszcze inne problemy. Jak to jest, że zwykłe zaznaczenie obiektu usuwa problem z płynnością? Da się jakoś pozbyć tych lagów? A mże to ja jakiś ciemny i te zacinanie to taki ficzer?

 

Edit: system to Win7

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Masz włączone cache obiektów w tym Dx9?

 

"Use cached D3DXMeshes" w opcjach drivera viewportów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Jeśli problemy pojawiają się przy czymś tak prostym jak obrót to raczej wina jakiegoś ustawienia,trybu pracy.Sam obrót jest zawsze kosztowniejszy przy obliczeniach patrząc z programistycznego punktu widzenia niż przesuwanie(dodawanie), skalowanie(mnożenie przez skalar),bo wchodzą w grę sinusy i kosinusy. W tym pakiecie jak w żadnym innym zawsze były i będą pojawiać się problemy -jest zbyt rozbudowany ,firma ma mało czasu na dopracowanie programu ,a branża graficzna wciąż się rozwija no i jak zauważyłes program musi pracować w de facto trzech bibliotekach DIRECTX 10 i 9c i jeszcze OPENGL,a wszystko powinno działać podobnie i bezbłędnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Masz włączone cache obiektów w tym Dx9?

 

"Use cached D3DXMeshes" w opcjach drivera viewportów.

 

 

Mam ale nie wiem czy to w ogóle działa. Połowy rzeczy z tego okna nie da się zmienić. Na przykład nie mogę zmienić wielkości textur na większe niż 512 (o taki lol), "match bitmap size as closely as possible" też nie działa. Uporządkuję sobie trochę dysk i zainstaluję 64 bitowego Win7 i maxa. Może to coś da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

hmm, teraz jak patrzę na Twoją specyfikację to się zastanawiam nad jednym, czy aby ten ram nie powodował takich spadków.

 

Ja mam 8GB i 2GB są zżerane przez Win7. Dodatkowo Max2011 trochę zjada na dzień dobry, więcej na pewno niż max 2009, jakieś 400mb.

 

Chociaż nie powinno to powodować takich spadków to jednak warto jeszcze sprawdzić samego DirectX`a. Może warto było by go przeinstalować (nie znam się, nie wiem czy nawet można).

 

Ps. Te opcje o których mówisz są w ogóle nie dostępne? Nie ma tam większych wartości niż te 512? U mnie to wygląda tak (Gtx295):

 

15094907.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Są większe wartości jednak max z jakiegoś powodu nie wprowadza żadnych zmian dokonanych w tym oknie. Po wybraniu 1024 i restarcie maxa BG texture size znowu jest ustawione na 512. To samo z innymi opcjami z tego okna. Jeśli chodzi o pamięć to z tego co wiem im więcej masz ramu tym więcej Win7 go pobiera. U mnie przy włączonej przeglądarce, playerze i kilku folderach zjada około 800/900 mb a z maxem 1,30 gb więc to raczej nie kwestia zbyt małej pamięci.

 

Edit: Udało mi się zachować ustawienia pod dx9. Na CGTalku ktoś miał takie same (oprócz zacinania) problemy z maxem i okazało się, że trzeba trzeba go odpalić jako aministrator. Jeszcze tylko tych lagów się jakoś pozbyć i będzie ok. Pod dx10 ich nie ma ale za to zamiast quadów są same trisy i nie widać zaznaczenia w edit poly.

Edited by Double_G

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

miałem to samo przy maxie 2010. nic nie udało mi sie wykombinować na to cięcie. uzywam win 7 64bit

 

 

Edit: Udało mi się zachować ustawienia pod dx9. Na CGTalku ktoś miał takie same (oprócz zacinania) problemy z maxem i okazało się, że trzeba trzeba go odpalić jako aministrator. Jeszcze tylko tych lagów się jakoś pozbyć i będzie ok. Pod dx10 ich nie ma ale za to zamiast quadów są same trisy i nie widać zaznaczenia w edit poly.
pod dx 10 ten sam problem

 

widzę że triala 2011 nawet niema po co sciagac bo bedzie to samo. zostaje przy moim wysłuzonym maxie 9

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

z viewportami mam to samo. Sceny, które normalnie działały pod 2010 nie jestem w stanie nawet obrócić w 2011 :P

 

oprócz tego, że się Max 2011 wywala co chwile to mnie najbardziej irytują błędy materiałów. Nie wiem czy to przez Slate'a czy przez coś innego, ale cześć materiałów Arch&Design z Maxa 2010 ma jakieś błędy w 2011 i się nie renderują. Podgląd materiałów wygląda ok, ale po umieszczeniu ich w scenie render w ogóle nie startuje. Nie wiem czy z v-rayem dzieje się to samo. W sumie nie wiem czy Slate działa w sumie z v-rayem bo szczerze nie sprawdzałem jeszcze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Żeby opcje zaczęły się zmieniać odpal maxa z uprawnieniami administratora. Mam coś takiego na Viście 64. Nie chciało mi zmienić żadnej opcji w zakładce konfiguracji Directa3D dopóki tego nie przestawiłem. Zamykałem maxa a wszystkie opcje po staremu teraz śmiga jak marzenie... tylko trzeba za każdym razem klikać potwierdzenie otwarcia programu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

U mnie śmiga ale na vista 64.Chyba poczekam z przesiadką na win7:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

U mnie na GF 260 przycina jak włączam jakieś dodatkowe opcje w stylu hardware shading, cienie, shadery Arch design, etc. Na quadro FX 3800 zdecydowanie mniej, ale też bywa.

Max jest bardzo wrażliwy na różne konfiguracje. Ostatnio w pracy wywalał mi nawet blue screeny (albo zawieszał całego kompa tak, że tylko reset twardy działał ) jak za mocno ruszyłem myszką i to przy całkiem lekkich scenach. Okazało się, że po zmianie jakiejś bzdetnej opcji w windowsie XP64 dotyczącej dostępu do sieci zaczął działać bardzo stabilnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

moze nie mam az takich klopotow, a za duzo nie testowalem. Ale zauwazylem jedna rzecz. scene zapisuje mi do pliku 2-3, moze nawet 4x dluzej niz 10. jakas masakra. nooo i pewnie gdzies trzeba cos odfajkowac, ale nie moge odkliknac(odznaczyc selekcji) z controlem jak to bylo wczesniej, jedynie z altem dziala: \

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

może przy zapisywaniu masz włączoną kompresję plików. U mnie rzeczywiście działa tak wolno zapis ale wolę mieć 10mb plik niż 200-tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy