Swiezy Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 Papier Canson 160G/M^2 Do rysunku pastelami, kredkami, ołówkiem i węglem. Do akwareli,gwaszu, akrylu i tuszu. No to trafiło się ślepej kurze ziarno pasuje do akrylu. no i jeszcze jakieś akryle na płótnie:
ICE Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 (edytowane) Jeszcze raz przyjzyj sie jakie relacje sa w obrazie Lucka. Krawedzie, akcja, linia kregoslupa, proporcje i na koncu anatomia. A przede wszystkim powinienes to zaczac od podmalowki, bo dalej przeswituje ci biale tlo. Jak pojade do Wattsa to wykupie sobie lekcje ilustracji u Graciano, bo prace tego faceta robia wrazenie. Edytowane 3 Czerwiec 2010 przez ICE
Tasior Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Tak jak icecold napisał... no pierwszy niestety biedny...strasznie niestarannie naciapane no i ta biel...jako szkic byłoby nawet słabe... No na następnych pracach lepiej... W 2ej pracy musisz popracować nad krawędziami i nadawać większej przestrzenności bo na razie jest płasko... 3ci malunek na moje oko najlepszy...oczywiście perspektywa poszła (no chyba że draperia nie jest poziomo), ale nadal jest płasko... pamiętaj o oddziaływaniu kolorów na siebie...i o delikatnym rozjaśnieniu cienia własnego na obłych przedmiotach TUTAJ masz wszystko o tym...na pewno znasz ale chyba trzeba sobie przypomnieć ;) Pozdrawiam
Swiezy Napisano 7 Czerwiec 2010 Autor Napisano 7 Czerwiec 2010 (edytowane) no dzięki chłopacy, wiesz Icecold na takie skillsy to ja jeszcze jaj nie mam, ale staram się jak mogę. Tasior no z tego tutka to korzystam, tzn bardziej studiuje ale to jeszcze widocznie z moimi pracami ma niewiele wspólnego, postaram się to zsynchronizować ;) Na weekendzie byłem na działce no i poza klimatem, otoczenie mi przysłużyło do skupienia się,zrobiłem jakieś pierwsze testy sepią i weglem : Pierwsza próba z refki, hm powiem że ciężko mi było na A4 zmieścić całą postać. Cholera szkic był lepszy ołówkiem pod nim i żałuje trochę że go poprawiałem sepią. Na odwet poszedł szkic na koniec ołówkiem ale już nie wyszedł tak super Jeszcze jakaś próba dziadka pałeczką węglową, wiem nie jest to wysoki poziom ale babcia z ciotką się uśmiały ;p A to jeszcze przed weekendem: Sepia ofc, tylko martwie się czy kicz nie bije przez ten rysunek, taki z dziecinną naiwnością rysowany: Edytowane 8 Czerwiec 2010 przez Swiezy
Swiezy Napisano 14 Czerwiec 2010 Autor Napisano 14 Czerwiec 2010 Próba olejami z ciotką: olej na płótnie 40cmx50cm i próba węglem z natury rzeźba:
ICE Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 No widzisz, jak chcesz to potrafisz ;) Beda z ciebie ludzie, tylko duzo pracuj.
Swiezy Napisano 15 Czerwiec 2010 Autor Napisano 15 Czerwiec 2010 Dzięki Icecold, tak na prawe to chyba dzięki mojej cioci wyjdę na ludzi, szkoda że tak późno poddałem się Jej naleganiom, zmarnowałem szanse, tak to bym już od co najmniej 3 lat mógł malować. Będzie więcej oleju, dziś już zacząłem portret ;) chyba codziennie będę z Nią malował.
Swiezy Napisano 22 Czerwiec 2010 Autor Napisano 22 Czerwiec 2010 No i brak neta bardzo mi sprzyja,a oto owoce mojej pracy: Na początek parę szkicy: I kolejna próba konstrukcji, choć pewnie i tak perspektywa padła, a Ci co się na niej lepiej znają, zjedzą mnie żywcem,ale liczę i na jakieś poprawki. No i mój ostatnio ulubiony węgiel: W węglu śmiem twierdzić że lepiej mi tutek omena wyszedł: Wilcze oko powyżej (to samo co próbę tabletem robiłem)
Joel Napisano 22 Czerwiec 2010 Napisano 22 Czerwiec 2010 No, oko wygląda dużo lepiej. Bardzo fajnie, że ćwiczysz, ale dość słodzenia. W pierwszej postaci padły proporcje, typowy błąd, polegał on jak mniemam na tym, że rysując w dół widząc, że kończy ci się kartka, chciałeś się na niej zmieścić i dosłownie upchałeś tam postać. Za mało obserwacji globalnej, skupiłeś się na poszczególnych elementach i przez to nie utrzymałeś balansu całej postaci, musisz pamiętać o zależnościach nie tylko lokalnie, ale jak już wyżej nadmieniłem bardziej globalnie. Podczas pracy oddal się co jakiś czas od kartki i przyjrzyj się dokładnie, porównaj z referencją, odbij w lustrze i wracaj do roboty. Nie wchodź w następne fazy póki nie zarysujesz podstaw całej pracy, w tej fazie zgubnym jest skupianie się na poszczególnych elementach. pozdrawiam
Swiezy Napisano 22 Czerwiec 2010 Autor Napisano 22 Czerwiec 2010 Dzięki Joel, może dlatego że dla takiego skomplikowanego aktu to za mała kartka, w sumie mam parę kartek 100cmx70cm sobie na ścianie powieszę albo kupie w końcu płytę do sztalugi i zacznę na poważnie śmigać, bo w sumie A3 to mała kartka na rysowanie węglem.
Joel Napisano 22 Czerwiec 2010 Napisano 22 Czerwiec 2010 nie ma za małych kartek Swiezy ;). Ale owszem, polecam większe rozmiary, dla mnie także A3 robi się małe. Owocnej pracy. pozdrawiam
Tasior Napisano 23 Czerwiec 2010 Napisano 23 Czerwiec 2010 Perspektywa....podrzucam ci parę zbiegów nałożonych na twój rysunek i powinieneś już sam wyciągnąć wnioski ;)
Swiezy Napisano 23 Czerwiec 2010 Autor Napisano 23 Czerwiec 2010 dzięki Tasior, w sumie masz racje, no niby je wyciągam ale ciągle godzę się na błędy. no i w bardziej skomplikowanych bryłach gubię się,ale popracuje jeszcze nad tym. A jeszcze taka mała prośba, czy mógłbyś mi machnąć jakbyś widział poprawną perspektywę do mojego pojazdu? tak żebym sobie podumał nad tym,byłbym wdzięczny.
Swiezy Napisano 23 Czerwiec 2010 Autor Napisano 23 Czerwiec 2010 ofc do niczego nie zobowiązuje, bo sam nie lubię się zobowiązywać. będę dalej pracował swoim tokiem ;)
Swiezy Napisano 27 Czerwiec 2010 Autor Napisano 27 Czerwiec 2010 Węgiel ciąg dalszy: jakoś braknie mi cierpliwości na tego białego tygrysa ale może w końcu go skończę, szkoda tylko że w trakcie dopiero zauważyłem że rysuje czyjś rysunek. No i portrecik olejami na płótnie: Bóg zapłać mojej cioci za poświęcanie mi czasu na naukę malowania.
Swiezy Napisano 4 Lipiec 2010 Autor Napisano 4 Lipiec 2010 Pejzać,olej na płótnie 40x50cm jak dobrze pamiętam: A to koncept, zmora mojej poprzedniej nocy. Pod natchnieniem hmm sam nie wiem czego z resztą. A reszta jakieś szkice, nawet nie było co specjalnie pokazywać.
Joel Napisano 4 Lipiec 2010 Napisano 4 Lipiec 2010 O pejzażyku już ci mówiłem, idziesz do przodu ;). Co do drugiego, proporcje i tyle. pozdrawiam
Coyote Napisano 4 Lipiec 2010 Napisano 4 Lipiec 2010 No fakt postęp jest :) przy pierwszym boli nie podpis rzucający sie strasznie na pierwszy plan. Lepiej być bez imiennym artystą drugie wiadomo proporcje skaszanione ale całkiem niezłe poradziłeś sobie z rękami od diabła :) cheers
Swiezy Napisano 5 Lipiec 2010 Autor Napisano 5 Lipiec 2010 dzięki chłopaki, no bo to pomysł z wyobraźni, zacznę więcej ćwiczyć będą lepsze koncepty. Przestałem być ignorantem i to mi się opłaca ;) Coyot właśnie heh potwierdziłeś moją nie pewność, jakoś właśnie nie pewnie się czuje mimo że zmieniłem podpis, tamten okrutnie szpecił płótno. Nic będę musiał coś podumać.. ;)
Joel Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Sam podpis nie jest zły, po prostu zbyt się wybija i powinieneś umieścić go gdzieś po boku.
Swiezy Napisano 10 Lipiec 2010 Autor Napisano 10 Lipiec 2010 (edytowane) Dzisiejsze ćwiczenia z lustra: jeszcze kolega mi pozował ale kicha bo jakoś się stresował, mi się udzielało i jakoś nie było klimatu skupienia jak przed lustrem. Edytowane 10 Lipiec 2010 przez Swiezy
Joel Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Wydaje się być lepiej, wciąż masz jednak problem z przestrzenią, starasz się na siłę uwidocznić prawą stronę twarzy i w efekcie ją spłaszczasz, podobnie z nosem. Jeśli się przyjrzysz, to zobaczysz, że twarz (oczy, nos, usta) leżą u ciebie na zupełnie innej płaszczyźnie niż ustawiona głowa - równolegle do płaszczyzny papieru. Nos i usta powinny być umieszczone bardziej na lewo. A i proszę nie rysuj każdego włoska z osobna, potraktuj je jako masę, bryłę. pozdrawiam
Kpax Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Joel daje dobre rady ;p i moim zdaniem wiecej kresek , spróbuj bardziej ukazać światło ,gdzie pada i przyciemnic ta czesc gdzie jest mniej.. pozdrawiam;p
Swiezy Napisano 10 Lipiec 2010 Autor Napisano 10 Lipiec 2010 dziękuję, no myślę jutro znów 3 szkice z lustra. staram się odpocząć ale żeby się nie odzwyczajać. ;) kolejne prace do teczki, zbieram w niej prace, pokazuje znajomym, opróżniam ją odkładam rysunki z niej na szafkę) i znów zbieram teczkę,to jest mój sposób na motywacje żeby więcej rysować ;) wspierając się ostatnio dodatkowo NLP.
Swiezy Napisano 13 Lipiec 2010 Autor Napisano 13 Lipiec 2010 Pomysł który koloruje na tablecie, może wkrótce jakiś progres będzie z tabletu: Jakieś próby z lustra + wypad nad jezioro, pierwszy dopiero więc nie wymagajmy za wiele. będą lepsze próby.
Łukasz Witkowski Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Jeśli to z pomostem jest z natury, to trochę dałeś ciała. No cóż, nic tylko dalej katować rękę i oko. Portrety chyba już bardziej świadome, aczkolwiek nadal wiele nie gra. Szczególnie oczy Ci siadają, pod względem proporcji i konstrukcji. Ruszaj dalej.
Marvin Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Nie jestem jakimś wybitnym specjalistą ale radziłbym ci zacząć od podstaw. Rysowanie ludzi a szczególnie portrety to wyższa szkoła jazdy. Powinieneś skupić się na rysowaniu prostych przedmiotów (kompozycja, martwa natura np. kartony, dzbanki, krzesła, jednokolorowe draperie) by nauczyć się kreślić proste linie, elipsy/owale i dalej prawidłowa konstrukcja bryły światłocienie, faktura. Dodatkowo rysuj kompozycje na dużym formacie.
Joel Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Ale tego samego będzie się uczyć rysując z natury, byleby sukcesywnie i konsekwentnie. Bardzo dobrze jest rysować na początku autoportrety. pozdrawiam
Swiezy Napisano 14 Lipiec 2010 Autor Napisano 14 Lipiec 2010 (edytowane) Łukasz no tak z natury, no będe ćwiczył dalej perspektywa mi czasem pada przez krzywe od punktu, popracuje nad tym i już będzie lepiej. Btw porzyczyłem sobie pomysły na rysowanie, mam nadzieje że się nie obrazisz. Marvin masz zajebistą miniaturkę *_* normalnie jeden z moich ulubionych filmów Gnijąca Panna Młoda, świetna animacja i w ogóle świetny brytyjski klimat który uwielbiam. Dzioel powierniku mojego progresu będe ćwiczył dalej bo widze że to daje efekty ;) A wczoraj miałem bardzo owocny dzień,a oto jego efekty: Nawet nie zauważyłem kiedy stałem się przyjacielem wszystkich dzieci na placu, obsiadły mnie jak szpaki wiśnie, i naszkicowałem w domu już z wyobraźni sytuacje. jakaś głowa z wyobraźni: i byłoby chyba na tyle na wczoraj. Edytowane 14 Lipiec 2010 przez Swiezy
tr3buh Napisano 14 Lipiec 2010 Napisano 14 Lipiec 2010 Bida panie :/ nie ma to jak porządna motywacja ;)
ICE Napisano 14 Lipiec 2010 Napisano 14 Lipiec 2010 Proporcje swiezy, popatrz zawsze na swoj obrazek i zastanow sie czy to, co rysujesz wlasnie tak wyglada? Jesli nie to gumkuj i poprawiaj, az papier przestanie przyjmowac te operacje,w tedy rob drugi rysunek na innej kartce, czy obok. Musisz nauczyc sie krytycznie patrzec na swoje prace, nie w sensie ( beeee ale dalem ciala, tylko gdzie dales ciala, dlaczego i jak mogl bys to naprawic) Wiem, ze to takie gadanie z mojej strony, ale im szybciej sobie to uswiadomisz tym lepiej. Polecam tez cwiczenia zwane " blind contour" czyli rysownaie obiektu bez patrzenia na kartke, cwiczysz w ten sposob gały na wylapywanie ksztaltow i lepsza koordynacje reka-oko.
Swiezy Napisano 14 Lipiec 2010 Autor Napisano 14 Lipiec 2010 No dobrze, myślałem że i tak już dużo lepiej idzie, wobec tego będę starał się ćwiczyć systematycznie ;) RaVirr hahah przypomina mi to głosy wieśniaków w grze Stronghold jak brakuje jedzenia podobnie śmiesznie marudzą. Pozytywnie,dziękuje za rady będę ćwiczył dalej ;) no chociaż mam nadzieje że dziś trolla bym w końcu skończył w końcu jakiś kolor będzie.
RaVirr Napisano 14 Lipiec 2010 Napisano 14 Lipiec 2010 (edytowane) tr3buh, tu nie chodzi o motywację, wątek ma już 14 stron, kupę rad, a Świezy wciąż uparcie porywa się z motyką na słońce. icecold i Joel piszą tutaj często i mądrze, dobrze by było gdyby Świezy zastosował się do ich wskazówek. Edytowane 1 Maj 2011 przez RaVirr
Swiezy Napisano 14 Lipiec 2010 Autor Napisano 14 Lipiec 2010 RaVirr staram się jak mogę. hm co do trolla to jakoś czuje że tonę, nie wiem jak to ugryźć jakby ktoś mógł coś poradzić: chciałbym sobie w końcu coś pokolorować więc prosiłbym o rady a nie, zniechęcanie że tracę czas etc, przecież nie będę cały czas ćwiczył, czasem coś dla siebie też chce zrobić.
Marvin Napisano 14 Lipiec 2010 Napisano 14 Lipiec 2010 Ale tego samego będzie się uczyć rysując z natury, byleby sukcesywnie i konsekwentnie. Bardzo dobrze jest rysować na początku autoportrety. pozdrawiam hmm... Moją tezę na temat nauki czerpię na podstawie systemu stosowanego na różnych kursach rysunku, gdzie najpierw rysuje się rzeczy proste, w których można stosować mniej przekłamań łatwiej znajdować odniesienia do proporcji itp. Wydaje mi się, że postęp w tym przypadku jest szybszy (bo stopniowy). no ale ile ludzi tyle różnych poglądów na ten temat. ~Swiezy Ja zaleciłbym Ci to jako dodatkowe ćwiczenie oprócz tego co teraz rysujesz.
Joel Napisano 14 Lipiec 2010 Napisano 14 Lipiec 2010 no ale ile ludzi tyle różnych poglądów na ten temat. I na każdego człowieka co innego działa, jedni b&w, potem kolor, inni od razu w kolorze. Ja nie mówię Marvin co jest lepsze, jak najbardziej się zgadzam z takimi metodami, jednak nie zalecam porzucenia studiów z natury i autoportretów - ja od tego zaczynałem, ale wiesz, znów tekst powyżej. pozdrawiam
Swiezy Napisano 14 Lipiec 2010 Autor Napisano 14 Lipiec 2010 Marvin jestem otwarty na wszelkie rady, właściwie na każdą poza "zostaw to". a więc zastosowałem się dziś do Twojej rady, jutro wrzucę wyniki ;) Ja często rzucam się jak szczerbaty na suchary, a widocznie podstaw mi brakuje. No i w pastelach się spróbowałem więc będzie kolorowo ;) Co do Was dwóch, to jest ta sytuacja w której dwie osoby mówią prawdę ale starają się być nad zbyt grzeczne, więc temat zamknięty i z łaski swojej doradźcie mi co do trolla ;p
Swiezy Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 (edytowane) Pastele + ołówek, pierwsze próby pastelami a ołówek na urozmaicenie inna tematyka. Edytowane 5 Sierpień 2010 przez Swiezy
Swiezy Napisano 17 Lipiec 2010 Autor Napisano 17 Lipiec 2010 Pastel,martwa z cebulą, pomidorem i czosnkiem, tło z innej martwej studyjnej wziołem tylko punkt oświetlenia zmieniłem sobie,a warzywa sam ustawiałem i są z natury. Będzie więcej, tylko jakoś na razie kontrastu dobrego nie mogę uzyskać.
Joel Napisano 17 Lipiec 2010 Napisano 17 Lipiec 2010 Pastelowe paluchy całkiem całkiem, natomiast w ostatniej martwej przejaskrawiłeś, do tego cienie nie stykają się z obiektami, które go rzucają. Keep working. pozdrawiam
Swiezy Napisano 31 Lipiec 2010 Autor Napisano 31 Lipiec 2010 (edytowane) Ostatnio mała przerwa, ale to tylko na forum, postanowiłem trochę narobić i dopiero wybrać co lepsze do uploadu: Edytowane 31 Lipiec 2010 przez Swiezy
Swiezy Napisano 4 Sierpień 2010 Autor Napisano 4 Sierpień 2010 (edytowane) jakiś słaby digital z lustra moje oko, wiem że powinno się mazać twardymi brushami, ale nie wiem jakoś nie mam jeszcze przekonania do nich, łatwiej mi wejść w temat miękkimi ale jeszcze popracuje nad tym. no i bardziej koncepcyjnie: A tu taki lans przed spaniem z lustra: Edytowane 7 Sierpień 2010 przez Swiezy
Uriel Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 taki over na szybko mam nadzieje że się przyda :) szkic mnie urzekł, a odnośnie rozmowy to na szczęście ludzie to takie bestyje które się ciągle rozwijają
Swiezy Napisano 11 Sierpień 2010 Autor Napisano 11 Sierpień 2010 o sieeet pojadło mnie, dzięki wielkie ;) to bardzo miłe
RaVirr Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Joł, spróbuj rysować na większych formatach, ręka wtedy staje się luźna i pewniejsza (przynajmniej ja tak miałem).
Coyote Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 popisuje się pod słowami Ravirra duży format 50x70 minimum i zrob jedną prace z światłocieniem etc :)
Tasior Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Nom..nie ma co...jak zasmakujesz dużego formatu to później dziwnie ci będzie rysować na mniejszych :D I kreskę podćwiczysz na takich formatach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się