Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobrze, przyznam się że buchnołem parę kartek ze starej szkoły,

takich 100cmx70cm no i głupi uciekłem od światłocienia,same szkice robiłem od początku roku jak nie dalej żeby niby mieć mocne podstawy, no ale zobaczymy może kogoś skuszę żeby mi przypozował.

Ale fajnie jest tak przejść wcześniej z A4 teraz na A3,by w końcu zacząć na 100x70cm ;)

  • Odpowiedzi 415
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jakieś próby w digitalu,trzeba robić progres ;)

Dwie pracki z wyobraźni:

wart6copy.jpg

 

axecopy.jpg

I próba z lustra w nowej fryzurze:

 

mohikaninautoportretcopy.jpg

Edytowane przez Swiezy
Napisano

szalony mi kiedyś ładnie napisał w teczce

 

Zamiast kombinować, wydziwiać i wymyślać nowe twory rysuj to co już jest, co jest proste w budowie i pospolite. Nie jest dobrym pomysłem katowanie w digitalu tego, co już na papierze się nie obroni, a nawet jeśli już zależy Tobie na dziobaniu w kolorze to, jak już pisałem, maluj to co możesz zobaczyć (nawet kopiuj), nic z głowy, dopóki nie zdobędziesz odpowiedniej wiedzy i obycia z tym, jak to "działa" w naturze. Tworzenie z głowy zostaw na później, pierw zdobądź podstawy.
Napisano

no dobrze, postaram się, chociaż sam dobrze pewnie wiesz że czasami człowiek nie wytrzymuje od ciągłych ćwiczeń i czasem ma ochotę coś od siebie zrobić ;) ale przyjmuje do wiadomości wskazówkę, dziękuję

Napisano

Martwa,ale wciąż z fotografii,nadrabiam braki w kolorach.

 

P1030481800x600.jpg

 

A tu fanart z wowa, worgen dopiero wip

P1030479800x600.jpg

Na płytach pilśniowych, olej oczywiście, jakoś mi bliżej do tradycyjnych technik jak do digitalu,nie wiedzieć czemu.

Napisano

Jak robiłem fan arta na zlecenie, to zrobiłem podmalówkę na płótnie, a potem zrobiłem zdjęcie i dokończyłem metodą cyfrową. Oczywiście na końcu wszystko przeniosłem na płótno, w każdym razie spróbuj - mnie się bardzo fajnie malowało, prawie jak tradycyjnie,a też z tym mam problem w digitalu. martwa przyzwoita.

 

pozdrawiam

Napisano

Powiem tak - czekam na martwą "na żywo" :D W zdjęcia i do tego z martwą nie ma się co bawić - tak mi się wydaję.

 

Sam ostatnio stawiam pierwsze kroki w akrylu i wiem, że kopiowanie zdjęć mija się z celem. Oko nie wyczula się na barwę - nie interpretuje, a odczytuje.

Napisano

Jak no moje oko, to w tych martwych traktowanych tradycyjna farba ewidentnie ktos ci pomaga, bo miedzy nimi a digitalami jest przepasc.

Pomoc jest dobra, ale pamietaj, ze pozniej nikt nie bedzie za ciebie malowal prac, kiedy dojdzie do zlecen ( no chyba ze znajdziesz sobie losia :P ) Dlatego lepiej niech serwuja ci jakies kolorystyczne szkice na osobnych kartonach.kartach etc.

Napisano

Joel no pewnie tak spróbuje zawsze będzie to pomoc,a jeśli coś ma mi pomóc czemu mam nie skorzystać ;)

 

Fusman i taka będzie ;d po prostu z malując z fotografii nadrabiam moje braki w wiedzy o kolorach,ale już ostrze zęby na martwą z natury ;)

 

Icecold no masz racje, cały czas ciotka mi pomaga to są moje pierwsze obrazy dopiero, ale worgena to już sam maluje.

A co do digitalu,to jakoś cholera mam idiotyczne próby ciągle od nowa, jakbym znów pierwszy raz siadał do tabletu,ale nic jak ogarnę cytrynkę w szklance z wodą to Ci pokaże ;d z cytrynką jako tako sobie radze, ale szklanka była problem, była bo Joel wczoraj mi wytłumaczył to i owo i liczę że dziś to cytrynka ze szklanką zostaną pokonane ;d

Napisano
cały czas ciotka mi pomaga

Oj nie ładnie, nie ładnie ;)

Jaki jest sens malowania martwych z fotki? Wytłumaczcie mi to, proszę, bo ja nie ogarniam tej kuwety.

 

Jedi Daniel

Napisano
Jaki jest sens malowania martwych z fotki? Wytłumaczcie mi to, proszę, bo ja nie ogarniam tej kuwety.

 

Czysto teoretycznie - jeśli chcesz domalowywać różne elementy do istniejącej już fotografii to raczej będziesz chciał malować tak jakby to widział aparat a nie oko. W tym wypadku jednak bym aż tak nie filozofował, przyczyną jest oczywiście to, że z fotografii się łatwiej maluje. Masz już ustaloną przestrzeń, oko nie męczy się tak z akomodacją, właściwie można dojść do takiego etapu że kopiuje się bezmyślnie plamy.

Pytanie - jaki jest sens malowania martwych z fotki. A jaki jest sens malowania z natury ? :)

Jeśli malujesz na zlecenie i ktoś będzie podziwiał to, jak doskonale i z detalami namalowałeś kompozycję z owoców czy coś w tym guście - a w końcu za to zapłaci - to sensem takiego malowania jest forsa którą zarobisz. To chyba nie jest specjalnie skomplikowane. A że możesz posłużyć się fotografią i w wielu aspektach sobie pomóc - to już inna sprawa. Widz może o tym wiedzieć, ale jeśli miałby za to mniej zapłacić - to lepiej żeby nie wiedział :)

Czemu o tym piszę ? Myślę że masa ludzi w profesjonalnym CG pracuje w taki sposób który wydałby się początkującym w jakiś sposób nieuczciwy, nie fair wobec widza. Tylko kogo to obchodzi, skoro powstaje ilustracja zadowalająca wydawcę i końcowego odbiorcę. Nikogo.

 

Ja się Jedidan12 zastanawiam nad innymi rzeczami. Po co komuś ćwiczyć godzinami prostą krechę z łapy, skoro będzie w digitalu korzystał ze ścieżek, lassa, albo mógł 10 razy poprawić każdą krechę bez śladu na papierze ? Po co ćwiczyć szraf ołówkiem skoro będzie malował ilustracje plamą ? Po co rysować albo malować ludzi z natury, skoro w ilustracjach wydawca i tak zażąda kanonu 8 głów i anatomii opartej na schematach ?

Napisano

Dobra, dobra. Spokojnie :) Sens prosty coby się nauczyć, a pytałem się bo wszyscy mi powtarzają żeby nie rysować z fotek tylko z natury. W każdym razie dzięki.

Napisano
Sens prosty coby się nauczyć, a pytałem się bo wszyscy mi powtarzają żeby nie rysować z fotek tylko z natury.

 

No, nawet z foty da więcej niż z pisania posta :D

A wiesz, wszyscy mówią, a potem i tak z nich korzystają, jak robią swoje prace na zlecenie :)

Napisano
No, nawet z foty da więcej niż z pisania posta :D

A wiesz, wszyscy mówią, a potem i tak z nich korzystają, jak robią swoje prace na zlecenie :)

Ej, jakaś sugestia? Ja się staram jak mogę :P

No a ze zleceniem się zgadzam. :)

 

pzd. Daniel

 

 

//edit: Przepraszam za off'a ;)

Napisano

Jaki jest sens malowania martwych z fotki?

 

 

Taki, że jak nie masz pod ręką słonia, lamparta, albo cara Mikołaja, to nie musisz lecieć do Afryki, albo do Rosji, tylko posilasz się tego rodzaju referencją. Czemu jest ci odradzane malowanie z fotek - a no temu, że zdjęcie jest już jakąś interpretacją otaczającego cię świata, z ustalonymi kolorami i całą resztą. Malowanie z natury jest o tyle lepsze, że malujesz "z pierwszej ręki" i to ty decydujesz co pozostawiasz na podobraziu, a co nie przejdzie.

Napisano

Widzę jakiś nowy wątek otworzyliście w mojej teczce, pod moją nie obecność.

No więc może teraz ja się wypowiem czemu z fotki, bo uczę się mieszać kolory mam w tym duże braki, w czym pomaga mi ciocia bo zanim sam bym to ogarnął minęło by trochę czasu,a jednak i tak za dużo go straciłem więc jeśli jest pomoc to najzwyczajniej w świecie korzystam z niej.

Ale spokojnie nie mam zamiar wiecznie trzymać się spódnicy mamusi, jestem bardzo niepokornym synkiem.

A tu my own still nature malowana z natury, oczywiście wip ale kończył już będę ją pewnie z foto.

P1030497800x600copy.jpg

no i jeszcze parę fotek do niej zrobiłem na wypadek renderingu, bo niestety nie mam gdzie ustawić martwej żeby leżała i nikt nie narzekał.

P1030493800x600.jpg

No i niestety nie mam jeszcze dechy do sztalugi pozatym nie mam gdzie jej chować musiałbym latać z nią z piwnicy do pokoju i na koniec znów ją znosić więc niestety dalej A3,brat

P1030498800x600copy.jpg

Napisano

Dzięki, Twoje słowo jest w tej kwestii autorytetem ;) właśnie na Twoje słowo liczyłem jak uploadowałem zdjęcia ;)

no a kompozycja szlak no, muszę się przerzucić na ten większy format.

Napisano
szlak no

 

Szlag ^^

 

Co do prac, to w martwej pamiętaj, by nie poprzestawać na tej cienkiej, niemal prześwitującej i co najgorsze monokolorystycznej warstwie. Czyli przypominam: niebieski kawałek materiału nie koniecznie jest cały niebieski (przyjrzyj się), poza tym poprzyglądaj się poszczególnym elementom takim jak granica materiału, szerokość butelki w stosunku do kubka itp.. (no ale wiadomo, wszystko WiP).

Jeśli zaś chodzi o braciszka, to jest coraz lepiej, elegancko, bez zbędnej bazgraniny, jest to ewidentny skok poziomowy, chociaż nie wymierzyłeś, czy ci się wszystko zmieści ;). No i przypominam! Dokładnie wymierz stosunek szerokości ramion, do wielkości głowy, wielkość głowy do wielkości reszty ciała itd.. Nie traktuj tego jako poszczególne elementy, pamiętaj, że to wszystko tworzy jedną całość. Mimo to jest naprawdę fajnie, rączki, mięśnie, super. Keep working.

 

pozdrawiam

Napisano

hm dobrze Joel postaram się poprawić ;))

 

Niestety cytrynka nie dożyła towarzystwa szklanki z wodą

cytrynkawszklancecopy.jpg

 

A tu książka od angielskiego English Grammar in Use firmy Cambridge University Press wydawnictwa Murphy, polecam bardzo do mnie trafia.

ksikaodangielskiegocopy.jpg

Napisano

KhazadThard ale wiesz ta cytrynka była w szklance z wodą, no i heh niestety nie dożyła zanim Joel mi objaśnił fakturę ;d skisło się jej po prostu, no i taki wip został.

A co do tła to mam hm takie jasne biurko ale rzeczywiście może za żółte, w sumie jest bardziej beżowe.

Ale co do książki to racja, skończona praca i lewituje ;p

dzięki, postaram się coś z tym zrobić przy następnych przedmiotach ;) Pozdro Lublin!

Napisano

Hmm postaraj przestawic swoje myslenie na kontrast. Kontrast moze byc wszedzie i miedzy wszystkim.

 

Maly-duzy, jasny-ciemny, gladki-chropowaty, szary-kolorowy, cieply-zimny,

ostry-rozmyty etc. to doda kopa.

Napisano (edytowane)

Gadus to jak Ci się wydaje to postaw sobie kubek do referencji żebyś wiedział a nie przypuszczał.

Pomidor więziony słoikowym lochem.

A lochy z dedykacją dla Joela za pomoc w ogarze szkła.

sloikcopy.jpg

Edytowane przez Swiezy
Napisano

perspektywa!

 

zamykaj to wszystko w prostych bryłach, rozrysuj siatkę (w photoshopie to minuta osiem roboty) bo niemiłosiernie się ciągnie jak żelowe misiegumisie.

 

Kontrast!

 

wszystko strasznie wyprane i mdłe. mruż oczy, i blokuj duże plamy kontrastu a potem dopiero "dziub" szczegóły.

Napisano

Świeży, Gadus dał ci słuszną uwagę i ma rację, a ty go zbywasz takim cynicznym komentarzem? Zrób zdjęcie z takim ułożeniem ucha i cienia, a zwrócę ci honor, a tymczasem - bzdury gadasz

naucz się przyjmować czyjeś uwagi, bo zbywając je w ten sposób zniechęcasz innych do krytyki

Napisano (edytowane)

Noiprox sory bardzo widziałem miałem ten kubek przed sobą i ten cień istniał,po prostu mu poradziłem żeby ustawił sobie ten kubek tak jak ja go miałem, jeśli to tak zabrzmiało i kogoś uraziło to sory, nie miałem tego na celu.

Wolałbym abyś tak pochopnie nie odbierał mi tego honoru.

Ile razy ktoś dawał uwagę na temat światłocienia, cieni etc nie widząc referencji a jakby spojrzał to sam sobie niczego nie wymyśliłem.

Edytowane przez Swiezy
Napisano

Z tego co widze, to ucho rzuca dwa cienie za jednym razem: jeden na te cylindryczna czesc - kubek wlasciwy (profesjonalnie to zabrzmialo:P), a drugi, zupelnie niemozliwy, na podloze. Nie uwierze w ten cien chocby ta glowa pirata zeszla z kubka, przyturlala sie do mnie z Lublina i osobiscie probowala przekonac ze on tak wygladal :D Poza tym fajnie wyszedl ten kubek i sloik z pomidorem, tylko lol, wlasnie zauwazylem ze on tez ma cos co wyglada jak cien ucha :) Faktycznie, kontrasty przydaloby sie troche poglebic, przynajmniej zaakcentowac te najciemniejsze miejsca, dodaloby to jeszcze realizmu

Napisano

No tak masz rację Urbanboogie,z tym że to co piszesz przeczy sobie nawzajem to jak jest z tego co widzisz są dwa cienie czy jeden jest niemożliwy?;p

a co do glowy ;d podaj adres to się zdziwisz xD

no postaram się poćwiczyć nad kontrastem na bazie zdjęć w&b.

A tu referencje dla niedowiarków i odbieraczy honoru

 

P1030510800x600.jpg

 

P1030509800x600.jpg

Napisano

wielkie dzięki za dedykacje, pomagam bo myślę że mi także inni pomagali a tak się robić powinno, jeszcze spory kawał drogi przed tobą ale sam fakt że zapał masz dobrze o tobie świadczy. Trzymaj się i tak dalej

Napisano

Albo jakieś żaluzje czy zasłony robią abberację. Swiezy, to trochę tak że czasem trza jakieś uwagi traktować nieliteralnie. Jak ktoś mówi że widzi cień od ucha a ty go tam widzisz w naturze to tak naprawdę powinieneś to odczytać "Coś tam jest nie teges, niby ok, ale jednak nie czyta się tak jak powinno".

Słuszna uwaga o walorze, za blado u ciebie jest, i perspektywa siada.

Napisano (edytowane)

Na rysunku widze dwa, z czego jeden jest totalnie niemozliwy w rzeczywistosci :P

 

Zdjecia troche wyjasniaja, teraz widac wyraznie ze to nie jest cien ucha tylko jakies jazdy ze swiatlem odbitym :) Cos rzuca swiatlo na biurko, mozna to zaobserwowac na obu zdjeciach, gdybys przesunal kubek w inne miejsce, to by tego "ucha" nie bylo. Przy ustawianiu martwej generalnie wazne jest zeby unikac wszelkich dodatkowych zrodel swiatla, bo o wiele trudniej jest analizowac jego zachowanie. Z tego samego powodu nie powinienes tez rysowac przedmiotow calkowicie wyrwanych z otoczenia. A tak w ogole to w tym sloiku jest jablko a nie pomidor! ;P

 

Edit: O, biglebowsky byl pierwszy i powiedzial mniej wiecej to samo tylko ze madrzej, mozesz mnie nie czytac.

 

Edit2: Aha, juz za pozno :P

Edytowane przez Urbanboogie
Napisano

dzięki chłopacy,ja rozumiem intencje i pisze że na prawdę nigdy nie mam na celu nikogo urazić ani nie daj boże zranić,po prostu mu chciałem wytłumaczyć że jeśli mu się wydaje to żeby to sprawdził.

Z resztą bez przesady z tą wrażliwością, jeśli Gaduś jest mężczyzną przyjmie to po męsku i nie będzie miał żalu że nie użyłem żadnych zmiękczonych wyrazów i miłych zwrotów. bo następnym razem będzie

 

"Mój kochany Gadusiu, bardzo mi przykro nie zgodzić się z Tobą,ale ja widziałem ten cień i jeśli masz nadal wątpliwości co do jego istnienia, uprzejmie uprasza się ustawienie kubeczka na stoliczku i przyjrzenie się czy przypadkiem nie ma tam dodatkowego cienia.

P.S. Twój Świeżaczek ;*"

 

Najgorsze mimo wszystko to chyba są te zniekształcenia przez aparat ;|

Napisano

To jest zrozumiałe że nie chcesz nikogo urazić, tylko ktoś kto ci coś pisze nie ma jak sprawdzić więc to bardziej po twojej stronie leży interpretacja jego wrażeń. Jak ktoś pisze że coś mu się nie widzi to warto się zastanowić dlaczego, nawet jeśli wiesz że powody które podaje są mylne. Przecie on nie widział foty, ani kubka, może wyłącznie interpretować to co namalowałeś i z jakiegoś powodu go to nie przekonało. W obrazkach nierealistycznych można by to zwalić na gust, w takim malowaniu już nie do końca, no chyba że malujesz naprawdę specyficzną sytuację.

Napisano

no tak ale ja przecież tylko mu doradziłem żeby ustawił kubek.

więc gdzie tu interpretacja moich intencji.

Chciałem jedynie by zrozumiał praktyczne podejście ale temat zaczyna się zapętlać,

po prostu rozwiążmy to tak,

Przepraszam Gaduś jeśli Cię uraziłem, na pewno tego nie chciałem, jeśli tylko masz ochotę zapraszam do dalszych uwag na temat moich prac.

Napisano (edytowane)

Prawda jest iż zeczywiscie widziałeś kubek tak jak widziałeś, chodzi tu natomiast

O fakt: namalowales to w sposób, który nie mógł by zaistnieć w prawdziwym świecie w wiekszosci przypadkow. Jest tam błąd który psuje cały odbiór realizmu tej pracy,

przytocze pewne stwierzenie: nie ważne jakie sa fakty, ważne jest to co mozesz udowodnić w sądzie.

Ta sama sytuacja wystepuje tu, sposób w jaki to namalowales nie sprzedaje Twojej racji. Kiedyś wszystko to zrozumiesz i pewnie sam będziesz się z tego śmiał ;)

 

pozdro.

 

 

Message sent from Mobile device

Edytowane przez ICE
Napisano

Heh wiesz Ice trochę się czuje jakby mi ktoś mówił że ołówek który leży przede mną nie istnieje. Natomiast rozumiem przesłanie i akceptuje je bo wydaje się praktyczne.:)

Napisano

Ale się burza rozpętała :P Absolutnie się nie obrażam, coś mi w rysunku nie pasowało, ale z drugiej strony to ani modelować 3d nie potrafię, ani szkicować, perspektywy nie znam, a o światłocieniu wiem tyle co w życiu zaobserwuję ^^ Ale bardzo lubię to forum i lubię oglądać cudze prace w wolnym czasie ;]

Napisano

Ja odniose sie jeszcze do tego nieszczęsnego kubka i fikuśnego cienia jego ucha. Czasem (właściwie to zawsze) trzeba sie zastanowic nad tym co sie maluje. Byc może twoje oko widziało tam cień, ale mózg powinien natychmiast zareagowac "hej, koleś, coś tutaj nie gra, jakim cudem to może w naturze tak wyglądac?". Zdarza sie podczas malowania obrazu z natury, że trzeba na chwile przestac sie patrzec na model i samemu sie zastanowic, zinterpretowac rzeczywistosc po swojemu.

pozdrowienia.

Napisano

No mariossan, mnie się wydaje, że właśnie takiego analitycznego myślenia trzeba się w procesie twórczym pozbyć. Cała pomyłka Świeżego jest efektem tego, że w toku logicznego myślenia odebrał to za cień ucha ;). I do takich problemów dochodzi, gdy zamiast 2 plam - jasnej i ciemnej, próbujesz widzieć czajnik, kaczkę, albo kapcia.

 

pozdrawiam

Napisano
No mariossan, mnie się wydaje, że właśnie takiego analitycznego myślenia trzeba się w procesie twórczym pozbyć.

 

NO tu nie moge się zgodzić . Analiza to podstawa nie wiem jak bez tego można rysować .

Napisano

Tak zacząłem pewnego wieczoru szkicować taką martwą z wyobraźni,

jeszcze wip jest,ale nie mam pomysłu co zrobić z przestrzenią za stołem,

jakbyście mogli cuś doradzić byłbym wdzięczny.

No i coś w czaszce mi się nie podoba, trochę płaska mi się wydaje, jakby ktoś mi zrobił overa byłbym wdzięczny,niby widzę błąd tylko ciężko mi sobie wyobrazić poprawną wersję.

P1030545800x600.jpg

Napisano

Martwa z wyobraźni? Na pewno masz w domu jakiś stół. Połóż na stole jakąś szmatę albo prześcieradło, na to książki (nie wieże że nie masz :) ), do tego szklankę albo słoik z jakimś płynem w środku, dorzuć jakiś garnek zamiast czachy bo tej pewnie nie masz i tyle. Po co kombinować :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności