Napisano 28 Lipiec 201014 l Troszkę mało czasu :). Ale tak czy inaczej zacznę. Zobaczymy co da się zrobić w 3dni. Pokaźna ilość kawy i jedziemy. Scenka kosmiczna (tematycznie). Wakacje w stacji kosmicznej w innym układzie planetarnym. Tło - planet,księżyc. 2gi plan stacja kosmiczna orbitująca wokół planety. 1szy plan, statek wycieczkowy lecący w kierunku stacji, widok z tyłu, lekko z góry, z za silników. Taka kupa :). Każdy plan renderowany osobno w jednym przebiegu. Z uwagi na to że trzeba to będzie poskładać do 3D, PS tylko do korekcji kolorystyki etc. Day 1: Tło.
Napisano 28 Lipiec 201014 l Wiedziałem, że jakoś za łatwo to wygląda. A teraz skoro się włączyłeś do gry, to już chyba można wywiesić białą flagę :( Niedobry Hynol, niedobry.
Napisano 28 Lipiec 201014 l Autor No nie przesadzajmy, mam na to 3 dni w sumie i to w nie pełnym wymiarze godzin, bo zlecenia też ktoś musi robić. Tak że nawet jak uda się skończyć, to nie będzie pracka na poziomie 4 miesięcznego dłubania w detalu. Tak więc kończyć swoje prace i zgłaszać - moja niekoniecznie będzie dobra.
Napisano 29 Lipiec 201014 l Model kompleksu hotelowego fajny ale mi się wydaje że na ostatnim obrazku jest trochę za ciemno. Ja bym zrobił kolory i światło bardziej w takim stylu: Jak będzie jaśniej to będzie lepszy odbiór tego całego 3d. Tak mi się wydaje :) A planujesz dodać coś bliżej kamery żeby wzmocnić odczucie głębi 3d? Bo teraz wszystkie obiekty są na tyle oddalone od widza że w rzeczywistości nie było by widać dużej różnicy między stereo i mono.
Napisano 29 Lipiec 201014 l Autor Ładny obrazek, tylko widzę kilka podstawowych problemów :) 1) Mało czasu na modeling i teksturowanie - takie oświetlenie wymaga jednak lepszego detalu i dopracowania materiałów - nie będę miał na to po prostu czasu. 2) Na modelach mam zamiar dodać dużo "światełek", okienek itd co rozjaśni nieco całość 3)Nie mój klimat ;) Na pierwszym planie będzie stateczek/promopodobny pojazd kierujący się w stronę stacji. Właśnie robię test głębokości żeby zobaczyć czy będzie ok.
Napisano 29 Lipiec 201014 l Autor Test stereo. Wnioski są chyba takie - dla stacji minimalnie zwiększę odległość między kamerami Dla "boxa" z kolei ją nieco zmniejsze żeby rozjazd nanałów był mniejszy. Odrobinę przesunę punkt zbiegu bliżej kamery.
Napisano 30 Lipiec 201014 l Kosmos to chyba najmniej odpowiednie miejsce do robienia 3D z tego powodu że jest pusto... musiałbys zrobić stacje kosmiczną ala Obcy 2 i jakieś poruszające się dookołą statki w róznych odlegościach.. tu z kolei dobrą inspiracją stylu i sposobu sa cinematiki z Homeworldów...
Napisano 30 Lipiec 201014 l rzeczywiście kosmos to nie najlepsze miejsce na 3d, ale Hynol to Hynol i o efekt końcowy bym się nie martwił:) tylko czy Ty się wyrobisz z tym wszystkim do jutra? pozdr
Napisano 30 Lipiec 201014 l Autor Zobaczymy :) Edit: Początek a w zasadzie środek transsolara. Jako że czasu nie ma za wiele ;), jest on zrobiony nieco do kamery. Chyba w sumie fajnie wyjdzie, mimo że design był robiony ad hoc w czasie modelowania. Edytowane 30 Lipiec 201014 l przez Hynol
Napisano 30 Lipiec 201014 l Autor Modelowanie prawie skończone, może jeszcze jakiś detal dodam i potne panele. Teraz teksturki i shadery trzeba by było zrobić. A ja taki śpiący :)
Napisano 31 Lipiec 201014 l Autor Nie śpię, klikam, ale już niestety zmiękam :). Niwe wszystko jest tak jak być powinno, obrazek mnie denerwuje bo jest niedorobiony maksymalnie miejscami. No cóż, brak czasu daje po dupie. Edit:Finalne obrazki dałem niżej w bardziej ludzkiej rozdziałce Edytowane 1 Sierpień 201014 l przez Hynol
Napisano 31 Lipiec 201014 l Gratuluję ukończenia. Nie napiszę nic więcej bo jeszcze walczę ze swoim ;)
Napisano 1 Sierpień 201014 l Autor Dzięki. Daję tutaj wersje zmienione nieco. Dostosowane do ekranu itd. Nie polecam oglądać w darowanych okularkach, bo nie są najlepsze. Wersja sterreo w PNG, bo jak napisał Tomala w swoim wątku, jpg kaszani nieco głębię. Wersja mono, aczkolwiek zamierzam zrobić solidny remastering tego: Wersja stereo
Napisano 2 Sierpień 201014 l Pracka, choć wydaje się prosta, jest bardzo czysta i świetna jakościowo, dobrze, że wystartowałeś! pozdrawiam!
Napisano 2 Sierpień 201014 l Jak na tak krótki czas wykonania to kawał solidnej roboty. Wszystko bardzo czysto i jakościowo jak pisał Levus. Tylko ten bardziej oddalony księżyc w tle trochę męczy wzrok. Zastanawiam się czy dało by się zrobić tak żeby on się mniej rozjeżdżał. Pewnie by trza było przesunąć płaszczyznę zerową bardziej w stronę tła, ale to już szczegóły. Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam!
Napisano 2 Sierpień 201014 l Autor Dzięki chłopaki. Niestety na własnej skórze przekonałem się jak jest z robieniem stereo w kosmosie. Jak wspominał Norden, rzecz okazała się troszkę ciężkawa ze względu na brak tła w zasadzie i zastosowanie procedur zamiast tekstur dla planety. Księżyc rzeczywiście daje po gałach, czego byłem świadom, ale prawdę powiedziawszy już nie miałem siły renderować jeszcze raz tła z księżycem oddzielnie i to składać do kupy, bo miałem kryzys mocy w południe :). Jestem tak pół na pół zadowolony z tej pracy, nawet biorąc pod uwagę czas jej poświęcony. Następnym razem (?) będę walczył w jakiś "indorach" żeby lepiej pokazać efekt 3D. Powodzenia w konkursie i głosowaniu, chociaż widzę że ludzie tam jakiś ostry syf odstawiają z dumpingiem głosów. Ja nie głosowałem na swoją pracę i starałem się resztę ocenić w miarę sprawiedliwie. Ale widzę że chyba niewiele osób tak robi. No cóż...
Napisano 2 Sierpień 201014 l No to już wiadomo kto wygrał ten telewizor:) Fajnie wygląda. Podoba mi się. Fajnie że zbudowałeś kilka wyraźnych planów co pogłębia wrażenie głębi.
Napisano 2 Sierpień 201014 l Walka o pierwsze miejsce to będzie Levus vs Hynol Coś tak czuję po kościach.
Napisano 2 Sierpień 201014 l Rozumiem, że właśnie strzelam sobie w kolano ale co tam. Nie kumam tego zachwytu. Praca pomimo zajebisto... wygląda jak wczesny WIP i nie widzę jakoś tego pojedynku między Levusem i Hynolem. Hynol wystartował w bardzo dobrym kierunku ale moim zdaniem widać, że zabrakło czasu i to bardzo dużo czasu. Moim zdaniem to Levus jest pewniakiem w tym wyścigu i długo, długo za nim nie ma nikogo kto chociaż może myśleć, że ma pracę w połowie tak dobrą jak praca Levusa. A juz na pewno tym kimś nie jest Hynol ze swoim WIPem. No i teraz jak zwykle mi się dostanie za to, że piszę co myślę.
Napisano 2 Sierpień 201014 l Autor Eeee tam, opowiadasz że Ci się dostanie ;). Dla mnie też zdecydowanym faworytem jest Levus.