Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siema,

 

Planuję zrobienie kilku wizualizacji w najbliższym czasie, w celach ćwiczebnych, z tąd w temacie liczba mnoga.

 

Na razie zaczynam pierwszą scenę, liczę na Waszą pomoc w dokończeniu jej:

 

Pierwswze podejście:

Wyglądał tak:

domxo.th.jpg

 

Podłubałem przy nim, wyszło to:

 

testmb.th.jpg

 

Pierwszy wygląda lepiej, ale nie wiem co pozmieniałem, że na tak się zmienił, zapisałem plik przed renderem. Kolory się popsuły:/

 

Wskażcie drogę do realizmu, bo chyba się zgubiłem:)

 

Z góry dzięki za komentarze.

Edytowane przez P4VV37

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

moze pierw popracuj nad detalami, teksturą, pozniej otoczeniem, na koncu oswietlaj i powinno wyjsc realistycznie ;)

Napisano

ola-f taa ale i tak tekstury i nastawy materiałów muszą współgrać ze światłem... :)

Napisano

drugi model na pewno bardziej dopracowany - zwłaszcza okna wyglądają bardziej ludzko, a nie jak rama przyczepiona do litej ściany jak na pierwszym.

Na kominie masz jakiegoś babola - dziura w siatce albo coś bo lewa strona prześwituje.

Schodki przed wejściem jakieś dziwne małe, cieżko byłoby na takim stope postawić.

Tiling na trawie rzuca się w oczy.

przy oknach dachowych trochę przesadziłeś z odbiciem, wyglądają bardziej jak lustra.

Drzewka jakieś nieciekawe wyszły.

 

Domek robisz z projektu, z widzenia czy wymyślasz?

Napisano

Jeżeli się spytam dachówki były robione ręcznie czy to textura?

Napisano

co to znaczy że tekstury muszą współgrać ze światłem?

poza ewentualnie mapami hdri w odbiciach to nie widze tu za bardzo związku

Napisano

To znaczy, że tekstura wystawiona na oświetlenie powinna fajnie wyglądać i mieć pożądany wygląd. A właściwie nie tekstura, ale materiał. I do tego dobrze ustawione światło. Jak i na odwrót, w stosunku do światła.

Napisano
  • Autor

Z trawą miałem sporo problemów, to jest i tak najlepsza i największa tekstura jaką znalazłem, ale poszukam jeszcze. Na razie próbowałem to naprawić w PS.

Model z projektu.

Dachówki to tekstura i displace.

 

Właściwie, to czy najpierw zrobię materiały czy światło wydaje mi się obojętne, nie weim w czym miałoby to pomóc a w czym przeszkodzić.

 

Poprawiłem kilka z tych błędów i jestem już bardziej zadowolony:

domr.th.jpg

 

P.s.

Chcę zrobić kilka takich scen, czy wiecie może gdzie mogę znaleźć projekty z których mógłbym korzystać? czy może lepiej żebym robił budynki z głowy i na oko?

Edytowane przez P4VV37

Napisano

Jeśli cię interesują plany w PDF to masz http://www.domywstylu.eu

wybierasz domek, i po prawej rysunek szczegółowy.

CADów raczej niewielu udostępnia.

 

Na pokrewnych stronach też powinieneś coś znaleźć - wgoogluj se jakieś katalogi nieruchomości itp

Napisano
  • Autor

Ostatecznie:

 

domc.jpg

 

I zabieram się za owy, teraz zrobię go porządnie i po kolei, zobaczymy czy to pomoże.

 

Dzięki za link, właściwie miałem nadzieję że znajdę właśnie darmowe CADy, łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe. Pogrzebię tam i wybiorę coś fajnego:]

Napisano
...łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe...

 

A zdziwiłbyś się jak niektórzy architekci potrafią "zmechacić" projekt, jedna linia w pięciu warstwach na raz, odcinki nachodzące na siebie, tudzież z przerwami...

Gdybyś CADów nie znalazł to spróbuj po prostu wrzucić obrazki z projektami do maksa i postępuj jak z blueprintem przy autach. Puki robisz dla siebie dokładność co do cm nie jest niezbędna (byle tylko linie były proste)

Napisano
To znaczy, że tekstura wystawiona na oświetlenie powinna fajnie wyglądać i mieć pożądany wygląd. A właściwie nie tekstura, ale materiał. I do tego dobrze ustawione światło. Jak i na odwrót, w stosunku do światła.

 

No przeciez wiem co to znaczy. Po prostu sie nie zgadzam. Przynajmniej co do rozłożenia akcentów powiedzmy :)

 

Wg mnie dostosowywanie materiałów do oświetlenia to powinien być ostatni etap i tylko tam gdzie to sie okaże niezbędne (jeśli sie w ogóle okaże) po ostatecznym ustawieniu świateł i całej sceny. Wtedy owszem czasem można coś ochłodzić coś ocieplić itd

 

Myślenie o tym od początku tylko niepotrzebnie wydłuzy cały proces

Chociaz topewnie w dużymstopniu kwestia upodobań

Napisano
  • Autor

Dobra, to spróbuję po kolei:

 

render1i.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Projekt domu z florydy, będzie kilka palm z przodu, z tyłu kilka drzew i morze, tak to widzę.

 

Trochę namieszałem w siatce,dom się powyginał, szczególnie dach, bardzo to widać?

Przy okazji dwa pytania:

Jak robicie trawę?

Phać się w V-Ray czy zostać przy MR? (Maya)

Edytowane przez P4VV37

Napisano
  • Autor

Update:

 

attachment.php?attachmentid=74327&stc=1&d=1283697525

 

Wciąż nie wiem jak skorygować render pass-y w postprodukcji, z tego co wiem mental ray nie stosuje na nich mia_exposure_photographic1 i trzeba ręcznie zastosować zmiany które by wprowadził, tyko że nie wiem dokładnie jakie to zmiany, więc na razie są strasznie jasne, całe białe właściwie.

Napisano
  • Autor

Za wielkim powodzeniem się ten temat nie cieszy:]

 

Update:

 

Jeśli nikt nie ma żadnych uwag, sugestii to ostatni.

 

resulta.png

Edytowane przez P4VV37

Napisano

Troche jak makieta.

Nie czuć wielkości budynku.

 

Szyby może są, ale nie widać, daj odbicia i będzie lepiej.

Napisano

Trawa do wymiany. Spróbuj innego kadru, ba jak zauważył mkeruj wygląda jak makieta.

 

trochę podmalowałem... sam osądź czy tak lepiej (jak co to usunę)

77623135.jpg

Napisano
  • Autor

Dzięki, zmieniłem kadr, trawę, klamkę, szkło...

Jest trochę tych zmian, więc po dłuższej przerwie wrzucam update:

 

poprawione1of1.jpg

 

 

Widzę że dalej nienaturalnie wygląda, nie wiem co jest nie tak z dachem.

Napisano

dachówki to model? trochę wyglądają jak textura, zbyt duży kontrast jest tej dachówki postaraj się obniżyć kontrast tak, żeby różnica w kolorach była widoczna ale nie aż tak :) no i chyba trzeba będzie jeszcze zdesaturować odrobinę, kombinuj ;)

Napisano
  • Autor

Tekstura, ale z displace.

 

Całkiem zmieniłem teksturę. Myślę że teraz jest lepiej.

Właściwie, nareszcie zaczynam być zadowolony z efektu:]

 

poprawione31of1.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności