P4VV37 Napisano 14 Sierpień 2010 Napisano 14 Sierpień 2010 (edytowane) Siema, Planuję zrobienie kilku wizualizacji w najbliższym czasie, w celach ćwiczebnych, z tąd w temacie liczba mnoga. Na razie zaczynam pierwszą scenę, liczę na Waszą pomoc w dokończeniu jej: Pierwswze podejście: Wyglądał tak: Podłubałem przy nim, wyszło to: Pierwszy wygląda lepiej, ale nie wiem co pozmieniałem, że na tak się zmienił, zapisałem plik przed renderem. Kolory się popsuły:/ Wskażcie drogę do realizmu, bo chyba się zgubiłem:) Z góry dzięki za komentarze. Edytowane 30 Wrzesień 2010 przez P4VV37
olaf Napisano 14 Sierpień 2010 Napisano 14 Sierpień 2010 moze pierw popracuj nad detalami, teksturą, pozniej otoczeniem, na koncu oswietlaj i powinno wyjsc realistycznie ;)
Camel Napisano 14 Sierpień 2010 Napisano 14 Sierpień 2010 ola-f taa ale i tak tekstury i nastawy materiałów muszą współgrać ze światłem... :)
Ufol Napisano 14 Sierpień 2010 Napisano 14 Sierpień 2010 drugi model na pewno bardziej dopracowany - zwłaszcza okna wyglądają bardziej ludzko, a nie jak rama przyczepiona do litej ściany jak na pierwszym. Na kominie masz jakiegoś babola - dziura w siatce albo coś bo lewa strona prześwituje. Schodki przed wejściem jakieś dziwne małe, cieżko byłoby na takim stope postawić. Tiling na trawie rzuca się w oczy. przy oknach dachowych trochę przesadziłeś z odbiciem, wyglądają bardziej jak lustra. Drzewka jakieś nieciekawe wyszły. Domek robisz z projektu, z widzenia czy wymyślasz?
latos Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Jeżeli się spytam dachówki były robione ręcznie czy to textura?
pabulo Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 co to znaczy że tekstury muszą współgrać ze światłem? poza ewentualnie mapami hdri w odbiciach to nie widze tu za bardzo związku
Camel Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 To znaczy, że tekstura wystawiona na oświetlenie powinna fajnie wyglądać i mieć pożądany wygląd. A właściwie nie tekstura, ale materiał. I do tego dobrze ustawione światło. Jak i na odwrót, w stosunku do światła.
P4VV37 Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Napisano 16 Sierpień 2010 (edytowane) Z trawą miałem sporo problemów, to jest i tak najlepsza i największa tekstura jaką znalazłem, ale poszukam jeszcze. Na razie próbowałem to naprawić w PS. Model z projektu. Dachówki to tekstura i displace. Właściwie, to czy najpierw zrobię materiały czy światło wydaje mi się obojętne, nie weim w czym miałoby to pomóc a w czym przeszkodzić. Poprawiłem kilka z tych błędów i jestem już bardziej zadowolony: P.s. Chcę zrobić kilka takich scen, czy wiecie może gdzie mogę znaleźć projekty z których mógłbym korzystać? czy może lepiej żebym robił budynki z głowy i na oko? Edytowane 16 Sierpień 2010 przez P4VV37
Ufol Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 Jeśli cię interesują plany w PDF to masz http://www.domywstylu.eu wybierasz domek, i po prawej rysunek szczegółowy. CADów raczej niewielu udostępnia. Na pokrewnych stronach też powinieneś coś znaleźć - wgoogluj se jakieś katalogi nieruchomości itp
P4VV37 Napisano 17 Sierpień 2010 Autor Napisano 17 Sierpień 2010 Ostatecznie: I zabieram się za owy, teraz zrobię go porządnie i po kolei, zobaczymy czy to pomoże. Dzięki za link, właściwie miałem nadzieję że znajdę właśnie darmowe CADy, łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe. Pogrzebię tam i wybiorę coś fajnego:]
Ufol Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 ...łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe... A zdziwiłbyś się jak niektórzy architekci potrafią "zmechacić" projekt, jedna linia w pięciu warstwach na raz, odcinki nachodzące na siebie, tudzież z przerwami... Gdybyś CADów nie znalazł to spróbuj po prostu wrzucić obrazki z projektami do maksa i postępuj jak z blueprintem przy autach. Puki robisz dla siebie dokładność co do cm nie jest niezbędna (byle tylko linie były proste)
pabulo Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 To znaczy, że tekstura wystawiona na oświetlenie powinna fajnie wyglądać i mieć pożądany wygląd. A właściwie nie tekstura, ale materiał. I do tego dobrze ustawione światło. Jak i na odwrót, w stosunku do światła. No przeciez wiem co to znaczy. Po prostu sie nie zgadzam. Przynajmniej co do rozłożenia akcentów powiedzmy :) Wg mnie dostosowywanie materiałów do oświetlenia to powinien być ostatni etap i tylko tam gdzie to sie okaże niezbędne (jeśli sie w ogóle okaże) po ostatecznym ustawieniu świateł i całej sceny. Wtedy owszem czasem można coś ochłodzić coś ocieplić itd Myślenie o tym od początku tylko niepotrzebnie wydłuzy cały proces Chociaz topewnie w dużymstopniu kwestia upodobań
P4VV37 Napisano 29 Sierpień 2010 Autor Napisano 29 Sierpień 2010 (edytowane) Dobra, to spróbuję po kolei: Uploaded with ImageShack.us Projekt domu z florydy, będzie kilka palm z przodu, z tyłu kilka drzew i morze, tak to widzę. Trochę namieszałem w siatce,dom się powyginał, szczególnie dach, bardzo to widać? Przy okazji dwa pytania: Jak robicie trawę? Phać się w V-Ray czy zostać przy MR? (Maya) Edytowane 29 Sierpień 2010 przez P4VV37
P4VV37 Napisano 5 Wrzesień 2010 Autor Napisano 5 Wrzesień 2010 Update: Wciąż nie wiem jak skorygować render pass-y w postprodukcji, z tego co wiem mental ray nie stosuje na nich mia_exposure_photographic1 i trzeba ręcznie zastosować zmiany które by wprowadził, tyko że nie wiem dokładnie jakie to zmiany, więc na razie są strasznie jasne, całe białe właściwie.
P4VV37 Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Napisano 8 Wrzesień 2010 (edytowane) Za wielkim powodzeniem się ten temat nie cieszy:] Update: Jeśli nikt nie ma żadnych uwag, sugestii to ostatni. Edytowane 8 Wrzesień 2010 przez P4VV37
mkeruj Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 Troche jak makieta. Nie czuć wielkości budynku. Szyby może są, ale nie widać, daj odbicia i będzie lepiej.
olaf Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 jezeli trzymać się skali klamki to raczej klitka.
Nezumi Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 Trawa wyglada jak siersc na zielonym pluszu.
Mortom Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 Trawa do wymiany. Spróbuj innego kadru, ba jak zauważył mkeruj wygląda jak makieta. trochę podmalowałem... sam osądź czy tak lepiej (jak co to usunę)
P4VV37 Napisano 29 Wrzesień 2010 Autor Napisano 29 Wrzesień 2010 Dzięki, zmieniłem kadr, trawę, klamkę, szkło... Jest trochę tych zmian, więc po dłuższej przerwie wrzucam update: Widzę że dalej nienaturalnie wygląda, nie wiem co jest nie tak z dachem.
carlosss Napisano 29 Wrzesień 2010 Napisano 29 Wrzesień 2010 dachówki to model? trochę wyglądają jak textura, zbyt duży kontrast jest tej dachówki postaraj się obniżyć kontrast tak, żeby różnica w kolorach była widoczna ale nie aż tak :) no i chyba trzeba będzie jeszcze zdesaturować odrobinę, kombinuj ;)
P4VV37 Napisano 30 Wrzesień 2010 Autor Napisano 30 Wrzesień 2010 Tekstura, ale z displace. Całkiem zmieniłem teksturę. Myślę że teraz jest lepiej. Właściwie, nareszcie zaczynam być zadowolony z efektu:] Uploaded with ImageShack.us
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się