Skocz do zawartości

exteriory


P4VV37

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

 

Planuję zrobienie kilku wizualizacji w najbliższym czasie, w celach ćwiczebnych, z tąd w temacie liczba mnoga.

 

Na razie zaczynam pierwszą scenę, liczę na Waszą pomoc w dokończeniu jej:

 

Pierwswze podejście:

Wyglądał tak:

domxo.th.jpg

 

Podłubałem przy nim, wyszło to:

 

testmb.th.jpg

 

Pierwszy wygląda lepiej, ale nie wiem co pozmieniałem, że na tak się zmienił, zapisałem plik przed renderem. Kolory się popsuły:/

 

Wskażcie drogę do realizmu, bo chyba się zgubiłem:)

 

Z góry dzięki za komentarze.

Edytowane przez P4VV37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

drugi model na pewno bardziej dopracowany - zwłaszcza okna wyglądają bardziej ludzko, a nie jak rama przyczepiona do litej ściany jak na pierwszym.

Na kominie masz jakiegoś babola - dziura w siatce albo coś bo lewa strona prześwituje.

Schodki przed wejściem jakieś dziwne małe, cieżko byłoby na takim stope postawić.

Tiling na trawie rzuca się w oczy.

przy oknach dachowych trochę przesadziłeś z odbiciem, wyglądają bardziej jak lustra.

Drzewka jakieś nieciekawe wyszły.

 

Domek robisz z projektu, z widzenia czy wymyślasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trawą miałem sporo problemów, to jest i tak najlepsza i największa tekstura jaką znalazłem, ale poszukam jeszcze. Na razie próbowałem to naprawić w PS.

Model z projektu.

Dachówki to tekstura i displace.

 

Właściwie, to czy najpierw zrobię materiały czy światło wydaje mi się obojętne, nie weim w czym miałoby to pomóc a w czym przeszkodzić.

 

Poprawiłem kilka z tych błędów i jestem już bardziej zadowolony:

domr.th.jpg

 

P.s.

Chcę zrobić kilka takich scen, czy wiecie może gdzie mogę znaleźć projekty z których mógłbym korzystać? czy może lepiej żebym robił budynki z głowy i na oko?

Edytowane przez P4VV37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie:

 

domc.jpg

 

I zabieram się za owy, teraz zrobię go porządnie i po kolei, zobaczymy czy to pomoże.

 

Dzięki za link, właściwie miałem nadzieję że znajdę właśnie darmowe CADy, łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe. Pogrzebię tam i wybiorę coś fajnego:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...łatwo jest po prostu wyciągnąć w górę krzywe...

 

A zdziwiłbyś się jak niektórzy architekci potrafią "zmechacić" projekt, jedna linia w pięciu warstwach na raz, odcinki nachodzące na siebie, tudzież z przerwami...

Gdybyś CADów nie znalazł to spróbuj po prostu wrzucić obrazki z projektami do maksa i postępuj jak z blueprintem przy autach. Puki robisz dla siebie dokładność co do cm nie jest niezbędna (byle tylko linie były proste)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że tekstura wystawiona na oświetlenie powinna fajnie wyglądać i mieć pożądany wygląd. A właściwie nie tekstura, ale materiał. I do tego dobrze ustawione światło. Jak i na odwrót, w stosunku do światła.

 

No przeciez wiem co to znaczy. Po prostu sie nie zgadzam. Przynajmniej co do rozłożenia akcentów powiedzmy :)

 

Wg mnie dostosowywanie materiałów do oświetlenia to powinien być ostatni etap i tylko tam gdzie to sie okaże niezbędne (jeśli sie w ogóle okaże) po ostatecznym ustawieniu świateł i całej sceny. Wtedy owszem czasem można coś ochłodzić coś ocieplić itd

 

Myślenie o tym od początku tylko niepotrzebnie wydłuzy cały proces

Chociaz topewnie w dużymstopniu kwestia upodobań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to spróbuję po kolei:

 

render1i.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Projekt domu z florydy, będzie kilka palm z przodu, z tyłu kilka drzew i morze, tak to widzę.

 

Trochę namieszałem w siatce,dom się powyginał, szczególnie dach, bardzo to widać?

Przy okazji dwa pytania:

Jak robicie trawę?

Phać się w V-Ray czy zostać przy MR? (Maya)

Edytowane przez P4VV37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update:

 

attachment.php?attachmentid=74327&stc=1&d=1283697525

 

Wciąż nie wiem jak skorygować render pass-y w postprodukcji, z tego co wiem mental ray nie stosuje na nich mia_exposure_photographic1 i trzeba ręcznie zastosować zmiany które by wprowadził, tyko że nie wiem dokładnie jakie to zmiany, więc na razie są strasznie jasne, całe białe właściwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dachówki to model? trochę wyglądają jak textura, zbyt duży kontrast jest tej dachówki postaraj się obniżyć kontrast tak, żeby różnica w kolorach była widoczna ale nie aż tak :) no i chyba trzeba będzie jeszcze zdesaturować odrobinę, kombinuj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności